www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

akumulator za štirikolesnik
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.90

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 28, 2013 9:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem novejših vozil je da imajo nekaki stand by. Iz preproste enačbe ( lahko izračunamo, če vleče iz akumulatorja 5mA je to v enem dnevu 0,12Ah, v enem mesecu je že 3,6Ah. In tako naprej. Računajoč, da tudi akumulator z časom sam po sebi izgublja kapaciteo, potem lahko rečemo, da po dveh mesecih (ali še prej) ni več pogojev, da bi akumulator še lahko startal motor. Zato je potrebno akumulator prazniti in polniti (približno enkrat na mesec) tudi, če stoji neuporabljen. To je nekak pogoj, da bo akumulator trajal 5 let, lahko tudi 8.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 28, 2013 10:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

5mA ni danes nič. Števci pri nekaterih avtih rabijo v mirovanju tudi 0,2A. En teden stanja pa bo stal še naprej, dokler se akumulatorja ne napolni.

Po svoje se mi zdi zelo neumno, da ne morejo zagotoviti neke res minimalne porabe pri ugasnjenem vozilu.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 28, 2013 10:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tole sem naredil za polnjenje modela helikopterja zraven katerega nisem dobil polnilca, le da so vrednosti malo drugacne.

Podobno stvar imam narejeno za motocikel - deluje.

7805 in upora 1k in 850 ohm imajo vlogo izvora referencne napetosti.

22k in 4,7k upora imata vlogo napetostnega mostica, ki "izpljune" napetost, ki mora biti cimbolj enaka referencni.

TDA2030 je v vlogi mocnostnega operacijskega ojacevalca, ki ti dve napetosti primerja - ce je referencna napetost manjsa, vklopi polnjenje, ce je vecja, ga izklopi - s to kombinacijo uporov mora biti napetost na akumulatorju 13 V, da preklopi.

LM317 je za to da omeji maksimalen tok - z 12,5 ohm uporom je le ta 100 mA, kar je za trajno polnjenje 12 Ah akumulatorja vec kot dovolj. Preden sem imel polnilec s TDA2030 sem imel samo napajalnik in LM317, nastavljenega na 9 mA, in po dveh tednih je bila napetost 14,2 V. Shocked Prevec za trajno obratovanje, to vezje pa ti pri 13 V enostavno odklopi, in ko pade pod 13 V vklopi nazaj.

Ce zelis dvigniti tok polnjenja menjas 12,5 ohm upor (R = 1,25 / I; I je zeljeni tok). Ce zelis spremeniti napetost polnjenja pa menjas kateregakoli od preostalih uporov.

Ce je polnilec priklopljen na akumulator, ne pa tudi na omrezje, prazni akumulator s cca 0,5 mA, tako da da bi ga imel fiksno montiranega v stirikolesnika, pa da bi samo "kabl prsteku" ko bi ga parkiral - ne vem, no.. Smile Ker ce bi napetost ki jo TDA primerja z referencno vzel pred diodo, bi moral pa se padec napetosti na diodi upostevat, ta se pa z razlicnimi tokovi rahlo spreminja, in delovanje ne bi bilo zanesljivo stabilno..

Se opozorilo - LM317 in TDA2030 je v primeru da vezje predelamo na vecje tokove (200 mA in vec) potrebno hladiti. Polnilec za helikopter imam nastavljen na 450 mA, in dokler akumulator ni napolnjen se kljub hlajenju kar lepo grejeta. Smile Sta pa na različnih potencialih, tako da morata biti na ločenih rebrih, ali pa izolirana drug od drugega.

In se drugo opozorilo - to je plug and forget polnilec. Ni pa pametni polnilec. Ta samo polni s konstantnim tokom 100 mA, pri napetosti 13 V pa odklopi dokler le ta ne pade pod 13 V - niha. Ce ima to kaksen slab vpliv na akku pa naj kdo drug pove. Smile



SNC00073.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  765.75 KB
 Pogledana:  11 krat

SNC00073.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 31, 2013 11:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na čolnu, ki je celo zimo zunaj, imam 135Ah poltrakcijski akumulator. Nanj sem priključil en avtomatski polnilec iz Lidla. Na koncu zime je bil aku še vedno poln elektrolita, glede na gostoto pa je bil poln tudi električno.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group