www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

IMT 539-kako ugotoviti zakaj varovalka pregori?

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 20, 2013 11:27 pm    Naslov sporočila:  IMT 539-kako ugotoviti zakaj varovalka pregori? Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Pri traktorju IMT 539 že nekaj časa kar pogosto menjam varovalko. To je varovalka na katero so vezani smerniki in pa zadnja delovna luč (za delo v mraku). Da je vezava taka sklepam po tem, ker, ko varovalka pregori, ne delajo smerniki in pa že omenjena zadnja delovna luč. Ko zamenjam varovalko, je pa tako: včasih varovalka pregori čim vklopim zadnjo delovno luč ali smernike. Včasih pa vse dela v redu recimo kak dan, dva, tudi več, pa potem varovalka spet pregori.
Uporabljam varovalko 10A (visečo-isto kot pri avtu). Tudi če uporabim varovalko 15A ni čisto nič boljše.

Pred kakim mesecem sem zamenjal stikalo za vklop smernikov, avtomat za smernike pa je star kaki dve leti.

Moje vprašanje: kako se lotiti ugtavljanja kaj je narobe?Lahko pri tem uporabim merilnik napetosti oziroma toka?


Hvala za odgovore in lepo pozdravljeni!

_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 20, 2013 11:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preglej vse žice v tem tokokrogu. Nekje ti nekaj naseda na maso-karoserijo.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjazp
Član
Član



Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 14:50
Prispevkov: 113
Aktiv.: 0.54
Kraj: Blejska Dobrava

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 21, 2013 12:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Skoraj gotovo je nekje poškodovana izolacija na žici do smernikov oz. zadnje delovne luči.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 21, 2013 12:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najprej preglej vse luči, ki so vezane na to varovalko. Lahko je eden od smernikov, tudi spredaj. Na podnožju žarnice je lahko kje stik na maso (šasijo). Seveda je krivec lahko tudi zadnja delovna luč, ki ima stalno napajanje, saj je stikalo na sami luči. Vsekakor je lahko preglodana izolacija ene od žic.

Da ne boš na veliko kuril varovalke ko boš iskal napako, namesto varovalke veži H4 žarnico (teh je dovolj s pregorjeno nitko za kratko luč), nitko za dolgo luč, ki je 60W. V primeru kratkega stika bo žarnica na polno zasvetila, sicer bo le brlela. Ko to povežeš, greš migat luči, inštalacijo in opazuješ kdaj bo žarnica zasvetila na polno, tako boš kmalu našel stik.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 23, 2013 12:07 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Najprej preglej vse luči, ki so vezane na to varovalko. Lahko je eden od smernikov, tudi spredaj. Na podnožju žarnice je lahko kje stik na maso (šasijo). Seveda je krivec lahko tudi zadnja delovna luč, ki ima stalno napajanje, saj je stikalo na sami luči. Vsekakor je lahko preglodana izolacija ene od žic.

Da ne boš na veliko kuril varovalke ko boš iskal napako, namesto varovalke veži H4 žarnico (teh je dovolj s pregorjeno nitko za kratko luč), nitko za dolgo luč, ki je 60W. V primeru kratkega stika bo žarnica na polno zasvetila, sicer bo le brlela. Ko to povežeš, greš migat luči, inštalacijo in opazuješ kdaj bo žarnica zasvetila na polno, tako boš kmalu našel stik.


Sem naredil, tako kot praviš. Namesto varovalke sem vezal žarnico H4. Ko sem vklopil levi smernik, je žarnica H4 brlela, oziroma rahlo utripala v istem ritmu kot smernik.Isto se je zgodilo z desnim smernikom. Če sem migal inštalacijo ni bilo spremembe.
Ko pa sem vklopil zadnjo delovno luč, je na moje presenečenje žarnica H4 zagorela na polno, zadnja delovna luč pa je brlela. Tudi tu ob miganju inštalacije ni bilo spremembe. Sam pa tuhtam, kaj bi pomenilo to, da zadnja delovna luč brli, žarnica H4(namesto varovalke) pa gori na polno. Kaj bi lahko to pomenilo?

Naj zapišem še da imam stkalo za zadnjo delovno luč v kabini in ne na luči sami (smo malo predelali).

_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 23, 2013 1:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tvoji rezultati s smerniki so pravilni.
Če zadnja delovna luč samo brli, potem je žarnica močnejša od H4 žarnice. Zakonitost zaporedne vezave je pač taka, da bo nižja napetost na nižji upornosti. Nižja upornost pomeni višjo moč. Kaj je s tvojo zadnjo lučjo ne vem, originalna žarnica je bila nekje med 35W in 45W, ne vem ali imaš dve luči vezani skupaj ali močnejšo žarnico ali pa je zraven še stik.
Namesto tiste H4 žarnice veži ampermeter, ki je dovolj robusten, da bo zdržal kratek stik. Če ga nimaš, ga naredi. Vzameš kos žice kot shunt upor, gor priključi milivoltmeter in dobiš ampermeter, upam da razumeš Wink Tako boš meril tok s katerim boš ugotovil ali presegaš jakost varovalke.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 25, 2013 12:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Tvoji rezultati s smerniki so pravilni.
Če zadnja delovna luč samo brli, potem je žarnica močnejša od H4 žarnice. Zakonitost zaporedne vezave je pač taka, da bo nižja napetost na nižji upornosti. Nižja upornost pomeni višjo moč. Kaj je s tvojo zadnjo lučjo ne vem, originalna žarnica je bila nekje med 35W in 45W, ne vem ali imaš dve luči vezani skupaj ali močnejšo žarnico ali pa je zraven še stik.
Namesto tiste H4 žarnice veži ampermeter, ki je dovolj robusten, da bo zdržal kratek stik. Če ga nimaš, ga naredi. Vzameš kos žice kot shunt upor, gor priključi milivoltmeter in dobiš ampermeter, upam da razumeš Wink Tako boš meril tok s katerim boš ugotovil ali presegaš jakost varovalke.
Žarnica v zadnji delovni luči ima dva kontakta, Na njej piše: ELVELUX 12V 45/40W. Ker ima žarnica dva kontakta, jeziček + žice pa je le eden, sem ta dva kontakta povezal s koščkom kovine (košček kovine sem vstavil med jeziček + žice in obema kontaktoma na žarnici). Zato pa je svetila tako močno. Sem pa včeraj opazil, da je bila + žica, ki napaja žarnico v delovni luči, nekoliko poškodovana, in je nekaj tankih žičk gledalo ven iz izolacije. To sem porihtal. Sem se pa tudi odločil, da košček kovine, ki je povezoval oba kontakta odstranim in raje žarnico malo zasukam, da se bo jeziček + žice dotikal samo enega kontakta. Za zdaj luči delajo v redu, bom počakal, da vidim ali bo tudi tokrat varovalka spet pregorela.

Najlepša hvala za pomoč, če bo potrebno, se spet oglasim.

_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 25, 2013 9:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če si priključil na oba kontakta si imel že zaradi delovne luči porabo 85W. Poveži na dolgo luč. Namreč ponavadi se nikoli ne uporabljata obe žarilni nitki v žarnici, izjemoma le pri "blendanju".
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 25, 2013 1:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, 85W je res že kar veliko, zato je tudi tista H4 žarnica namesto varovalke precej zasvetila. Pri IMT539 ali "fergusonu" po domače, je tista luč na blatniku res malo čudna, precej na udaru in na tem mestu ne osvetljuje tako kot bi si želel. Ko sem še živel pri starših sem na domačem traktorju tisto luč večkrat popravljal, saj jo je večkrat kaj zadelo. Ko sem imel vsega dovolj sem napeljal nov dovod zadaj na vrh kabine in preprosto montiral dve meglenki in stikalo v armaturo. Ko sem imel že delo s stikalom in žicami pod armaturko, sem dodal še eno stikalo za vklop 4 smernikov, da je bilo vse naenkrat. Ker signalizacija smernikov ni taka kot bi lahko bila, sem dodal še dve mali signalni lučki za vsak smernik posebej. Vsi lastniki takega traktorja vedo, da tista mala brlivka v stikalu podnevi ni opazna ali se jo zelo težko opazi in pozabiš prižgan smernik. Z dvema lučkama se jasno vidi kater smernik je prižgan, oziroma če so vsi 4 smerniki. No, da ne bi kasneje razkopaval še 1x, sem dodal še eno stikalo za vklop rumene (sicer snemljive) rotacijske luči. Smile
Delo pod armaturko je mukotrpno, najlažje je tako, da se odstrani tisti velik števec vrtljajev motorja in delovnih ur, nastane kar velika luknja za dostop Wink

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group