 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 1:36 pm Naslov sporočila: Je akumulator zanič? |
|
|
Pred leti sem v Conradu kupil nek manjši 12V svinčeni akumulator s 7200 Ah kapaciteto za določen projekt, ki se ni uresničil. Akumulator je pri nakupu sicer bil napolnjen, vendar ga pa še nisem skoraj nič uporabljal in je par let večinoma miroval v moji omari. Gre se za enega izmed tistih zaprtih akumulatorjev, kjer ne moreš dolivati elektrolita. Danes sem končno našel neko aplikacijo, kjer bi ga lahko porabil. Valda sem razmišljal, da mora zadeva biti še polna, saj ga nisem skoraj nič uporabljal. Pa izmerim napetost z voltmetrom in mi v neobremenjenem stanju pokaže 6.3V. WTF?
Resda nisem pričakoval, da se lahko akumulator sam od sebe tako zelo izprazne... Torej ali je zadeva še za kako rabo ali ga naj nesem na petrol v kanto? _________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 1:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
najbrž 7200mAh = 7,2Ah - torej, če ga obremeniš z uporom (12V/0,72A = 17 Ohm), mora delati 10 ur.
10 ur bi ga polnil s 14,4V in potem praznil do neke dovoljene napetosti in ta ciklus ponovil nekajkrat... drugače pa so nekje na forumu tudi navodila, kako takšen akumulator zbuditi. Mislim, da ga moraš priklopiti na 60V z omejevanjem toka. _________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
radio48 Član

Pridružen-a: Čet 13 Dec 2007 17:23 Prispevkov: 213 Aktiv.: 1.00 Kraj: Starše
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 1:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najmanj časa in živcev boš porabil, če ga odneseš direktno v kanto in kupiš novega.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.00 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 2:41 pm Naslov sporočila: Re: Je akumulator zanič? |
|
|
Saran je napisal/a: |
Pa izmerim napetost z voltmetrom in mi v neobremenjenem stanju pokaže 6.3V. WTF? |
Zadeva je po vsej verjetnosti uničena. No za vsak slučaj poizkusi s polnjenjem, če ne potegne konkretnega toka niti pri 15V potem je kanta najboljša izbira. _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.99 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še en glas za "kanto". _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 3:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Seveda ne navadna, ampak mora to biti primerna kanta, recimo za nevarne odpadke ali pa namenska za odpadne akumulatorje, sicer se bodo ekofašisti spravili nad nas in bo to konec Društva in foruma...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 6:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vredu, hvala za odgovore. Si bom torej moral kupiti kar novega. Zanima me še nekaj. Kako naj takšen akumulator kondicioniram v primeru, da ga dlje časa ne uporabljam? Doma imam en komad majhnih prenosnih sončnih celic. Bi se dalo s tem? V navodilih piše, da takšne celice niso spodobne prenapolniti akumulatorja. _________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 11:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
12V zaprti aku se za vzdrževanje polni na 13.8V. Na takšno napetost je lahko priključen ciklično.
Kljub vsemu pa ima življenjsko dobo 3-5let ob pravilnem vzdrževanju. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.88 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 11:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumulator, ki ni v uporabi, na cca 6 mesecev napolni.
Saran je napisal/a: |
V navodilih piše, da takšne celice niso spodobne prenapolniti akumulatorja. |
V podatkih piše:
Slowly charges larger 12V deep-cycle batteries, protecting them through long storage periods. "
"Peak Output 400mA @ 15 volts"
Če imaš 40Ah akumulator, je 0,4A 0,01C in verjetno ne bo neke škode.
Za 4Ah akumulator je 0,4A 0,1C. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Avg 22, 2013 1:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Svinčeni akumulatorji že po pol leta sulfatizirajo (po domače povedano elektrode zarjavijo) in je tako uničen. Ravno zato se za sezonska vozila (motorna kolesa, gliserji, ipd.) dobijo namenski vzdrževalni polnilci, ki akumulator večino časa polnijo na cca. 13,8V vmes pa ga še na 24 ur ali par dni še malenkost praznijo, da mu vzdržujejo "kondicijo" - tako preprečijo sulfatizacijo.
To se vidi že na avtomobilskih akumulatorjih, ki nam ob redni uporabi avta (vsakodnevno praznjenje in polnjenje) vzdržijo min. 6 let, nekateri pa tudi do 10 let čeprav so poleti izpostavljeni temperaturam do +50 stopinj, pozimi pa pod -20 in kljub temu delajo leta in leta ...
Svinčen akumulator je ponavadi uničen že po pol leta četudi ga imaš stalno priključenega na navaden polnilec in ga vmes nič ne obremeniš. Po pol leta ravno tako sulfatizira ker to pač ni litijeva baterija, ki jo lahko brez vzdrževanja skladiščiš 5 ali celo 10 let in potem še kar dela ...
Zato je tvoj samo še za v kanto - in to tisto za odslužene baterije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Saran Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26 Prispevkov: 729 Aktiv.: 3.66 Kraj: Zasavje
|
Objavljeno: Ned Avg 25, 2013 12:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali obstaja kakšen način kako "pogledati" koliko polen je še določen akumulator? npr. ali se da s pomočjo napetosti na akumulatorju določiti preostalo kapaciteto?
lp _________________ Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Avg 25, 2013 1:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obremeni ga z npr. 1000mA in meri napetost 10min. Poglej kakšen je padec napetosti v tem času. Deli razliko napetosti do praznega stanja s tem padcem napetosti in pomnoži s tem časom.
Dobil boš približek preostale kapacitete v mAmin. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5531 Aktiv.: 24.04 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Ned Avg 25, 2013 1:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saran je napisal/a: |
Ali obstaja kakšen način kako "pogledati" koliko polen je še določen akumulator? npr. ali se da s pomočjo napetosti na akumulatorju določiti preostalo kapaciteto? |
Približno se da.
http://www.scubaengineer.com/documents/lead_acid_battery_charging_graphs.pdf
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.29 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Ned Avg 25, 2013 4:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Iztok ... je po pol leta nujno tudi praznenje in s kako velikim tokom glede na vrednost KAPACITETE.... verjetno 1A pri velikem akumulatorju nima pravega učinka ?
In kako dolgo prazniti do 0,5 nazivne kapacitete ?
Hvala za info.
Lp.
Darko _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5531 Aktiv.: 24.04 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Ned Avg 25, 2013 4:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne samo praznjenje, pri akumulatorjih, ki stojijo, je priporočljiv tudi "boost charge" na kakih 15-15,5 V vsakih par tednov. Tudi to pripomore k zmanjšanju sulfatizacije.
Govorimo pa to zdaj za pogonske akumulatorje; AGM in podobni tipi teh problemov načeloma nimajo (ali vsaj ne v tolikšni meri). Je pa res, da tudi tokovno niso niti približno tako zmogljivi ...
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|