www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Stanje delovanja motorja pri traktorju
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.35
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 23, 2014 2:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

krko je napisal/a:
Če je sklopka pravilno izbrana se traktor ne bo prevrnil. Če pa izberemo premočno pa se bo prevrnil.

Hja, kaj vem, če bi bilo to potem uporabno, namreč, če se nekaj vleče pravokotno na traktor ali pa naravnost je ogromna razlika. Če bi bila sklopka dimenzionirana na pravokotno postavitev, potem naravnost ne bi potegnil skoraj nič teže. V gozdu je v prvi vrsti potrebna zdrava pamet.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pajo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50
Prispevkov: 687
Aktiv.: 2.90

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 23, 2014 10:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot je že rekel predhodnik, najbolj zdrava pamet in NE precenjevati svojih moči in sposobnosti.

Primer, ko sem skoraj zvrnil traktor prvič (po vetrolomu):
Lahko predvidevaš marsikaj, ampak vsega ni mogoče. V uporabi je bil kardan z ragljo. Smo vlekli deblo pri zgornjih obratih, ko se je deblo zabilo v odrezan panj. Raglja ni spustila, ampak je bil v trenutku spredaj dvignjen traktor in to skoraj do skrajne meje. Sicer ne vem kaj to pomeni pri daljinskih vitlah, pri ročni mi je uspelo pravočasno izklopit pogon, ker sem refleksno spustil vrv za vleko. Kako je s tem pri gumbih, težko rečem. Če bi bil traktor postvaljen v hrib, ali ne bi bila smer vleke poravnana v vzdolžni smeri traktorja, bi ga 100% zvrnil.

Drugi primer, zelo podoben prvemu, če ne skoraj identičen, prav tako po istem vetrolomu, na isti parceli. Vitlo smo uporabljali do takrat vsega skupaj mogoče 20 ur. Raglja spet ni popustila, je pa šel traktor še višje. Za refleksni gib sem bil prepozen.
Posledice: "samo" odlomljena kardanska os, ker je pretrgalo spodnji klin trotočkovnega priklopa. Cela teža traktorja se je tako sesedla na os, ki je morala popustiti. Če klina ne bi odtrgalo, ne bi odtrgalo osi in traktor bi se prevrnil vznak ali pa celo name. Tako se je "odklopil" pogon vitle. Traktor je kljub temu obvisel dvignjen na zajli. Upam, da si predstavljate, kako zgleda "spuščanje" takšnega traktorja, ko prednja kolesa padejo v globino kakšen meter in še več, ker ga ni mogoče nadzorovano spuščati.
Kasnejša analiza dogodka: Sreča v nesreči je bila, da je bila vitla nepravilno priklopljen na trotočkovni priklop. Drugače...

V obeh primerih smo pretiravali z delovnim časom. V obeh primerih je bilo predvideno zadnje drevo za tisti dan, po vsaj 10 urih dela in to že v delnem mraku. Utrujenost, padec koncentracije, slabša vidljivost,...

Zato zdrava pamet.

Kar pa se sklopk v obliki ragelj tiče pa so zame skrajno nezanesljive in nepredvidljive. Ko nekako misliš in upaš, da bi morala delovati, le ta ne deluje. Raglja pa zanesljivo deluje v primeru zaščite zobnikov menjalnika, če je na pogon priključen težek pogon, ki razvija velike vztrajnostne momente (mulčerji, silažni kombajni, ...). Še posebej, ko ima stroj velike obrate na eni s trani, na drugi strani pa jih odvzamete na pogonski osi. V tem primeru bi začel gnati stroj traktor in bi se za zobnike na eni ali drugi strani lahko slabo končalo. Tako pa samo slišite iz raglje znameniti klak, klak, klak, dokler obrati na stroju ne padejo in začne traktor spet gnati stroj, oziroma se stroj in s tem vrtenje kardanske osi ustavi.

Mogoče je vse, kar sem napisal offtopic, ampak mislim, da je prav, da se omenijo tudi takšne izkušnje, ki vplivajo na naše delo, odločitve, varnost in s tem tudi na zdravje.

_________________
Martin Krpan je že dobro vedel zakaj je posekal lipo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.35
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 24, 2014 9:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Visoki vrtljaji pri vitlu so pa najbolj nevarni. Sam ne spustim nikoli več kot na mogoče 300min-1. Večinoma vse potegnem pri najnižjih vrtljajih. Če ne gre, potem je potrebno pogledat zakaj ne gre. S staro 4t vitlo potegnem po strmem hribu tudi dva kubika ali več.
Včasih, ko sem delal z manj močnim traktorjem in sem moral delati pri višjih vrtljajih je bilo bolj nevarno, sploh pa sem kar naprej popravljal vitel.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group