www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Električni Motorji v atomobilih

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
poper
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pet 09 Jan 2004 11:36
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.01
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 09, 2004 12:05 pm    Naslov sporočila:  Električni Motorji v atomobilih Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

ali ima kdo kakšne podatke

1) o pogonskem DC motroju v avtu, ki je hibridni ali pa čisti DC motor.

2) Kaj pa o alternatorjih skupaj z usmerniškim mostilem in napetostnim regulatorjemin startetjih ter drugih motorčkih za krmiljenje: sinhronski motorji, koračni motorji, brushless, reluktančni ...

zelo vesel bi bil kakršnekoli datoteke ali naslova www strani.

Najlepša hvala


R.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BogyX
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Dec 2003 14:25
Prispevkov: 75
Aktiv.: 0.32
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 12, 2004 11:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

http://www.ro.feri.uni-mb.si/projekti/3_ac_drive.html

Če te še kaj specialno zanima lahko malo okoli tega povprašam.

Lp
Bogdan
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Gavran
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16
Prispevkov: 415
Aktiv.: 1.75
Kraj: Posavje

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 12, 2004 2:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Največji proizvajalec tega pri nas:
http://www.iskra-ae.com/eng/index.php
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
poper
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pet 09 Jan 2004 11:36
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.01
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 13, 2004 2:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala obema.

Pregledal in downloadal sem pdf file o AM in pretvorniku. Tukaj pogrešam podatek zakaj AM in ne kolektorski (morda je res samo cena in robustnost?) ter kako se zavira, ali je možno generatorsko oz. koristno zaviranje. V to se moram še poglobiti.

Z Iskroavtoelektrika sem že stopil v kontakt in sem dobil nekaj strojniških prospektov. To rabim pri poučevanju. Imam osnove, toda v SI je problem, ker ni učbenikov v slovenščini, sploh pa so srednješolski zelo stari, visokošolski pa prehitro zaidejo v matrike, modeliranje in "visoko znanost", pozabijo pa narediti nek dober pregled glavnih značilnosti in opise delovanja.

Rabim novejše uporabne stvari, predvsem pa osnovne podatke kot so konstrukcija, električni opis delovanja, materiali, bremenske oz. zunanje karakteristike, značilnosti oz. + in - si, ter slike jpeg.

Z njimi na Avtoelektriki se bom še zmenil za obisk in ogled.

Tale forum mi je predlagal učenec. Zelo prav bi mi prišel vsak link ali dokument, ki ma kakšnokoli vezo z Elektroenergetskimi sistemi, Električnimi stroji in Električnimi inštalacijami.
Sem veliko na internetu in vem, da takrat ko kaj iščem se zgubim v množici podatkov, zato je vsak link, pdf ali ppt oz. tutorial zlata vreden.

Nekdo je dal gor podatke o toplotni črpalki, sem hotel downloadat, pa ne gre. Kaj je treba narediti, da dobiš tak dokument? Tle gor je veliko finih stvari.

Še enkrat hvala

R.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Gavran
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16
Prispevkov: 415
Aktiv.: 1.75
Kraj: Posavje

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 13, 2004 9:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Asinhronski motor se v generatorskem režimu (ko avto zavira) obnaša kot tokovni vir, kar pomeni, da gre njegova izhodna napetost (teoretično) do neskončnosti, če energije ne spravimo v akumulator ali jo drugače "uničimo". Kolektorski motor se v generatorskem režimu obnaša kot napetostni vir. Primer: pri kolektorskem motorju za recimo 1000 vrtljajev potrebujemo 100V napetosti. Če pa deluje kot generator, bo pri 1000 vrtljajih generiral... 100V in nič več. Če imamo baterije 120V, jih ne bo polnil oziroma potrebujemo pretvornik iz 100 na 120 V. Opis je seveda poenostavljen, številke pa izmišljene - le za občutek, kaj se dogaja med zaviranjem z enim ali drugim motorjem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6735
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 13, 2004 8:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poper pozdravljen,

O tej temi sicer ne vem veliko, mogoče le kratko pojasnilo glede downloada. Filemanager je ločen od foruma, tako da zahteva registracijo, da se pojavi možnost downloada tam pripetih dokumentov. Več o tem lahko prebereš tukaj.

Sicer pa, dobrodošel na forumu - upam, da tudi s kakim zanimivim prispevkom v prihodnosti.

Lp, Frenki
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
amper
Član
Član



Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 0:32
Prispevkov: 89
Aktiv.: 0.38
Kraj: Šenčur

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2006 11:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Tudi sam sem začel razmišljati o izgradnji električnega avta. Pa me zanima če ste v tej smeri kaj dobrega odkrili. Pred vsem pa me zanima, kako bi najceneje prišel do regulacije trifaznega asinhronega motorja.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 13, 2006 3:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni se je ustavilo že pri izgradnji električnega bicikla. Pogon na oslovsko moč je še vedno najbolj učinkovit.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 13, 2006 3:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

amper je napisal/a:
Pozdravljeni

Tudi sam sem začel razmišljati o izgradnji električnega avta. Pa me zanima če ste v tej smeri kaj dobrega odkrili. Pred vsem pa me zanima, kako bi najceneje prišel do regulacije trifaznega asinhronega motorja.

Lp

Do regulacije prideš z uporabo frekvenčnega pretvornika, na katerega namesto zaviralnega upora vežeš zmogljiv polnilec akumulatorja.

Najcenejša oblika je hujša želja.
Boš moral najprej napraviti avtobus za kupca z dosti denarja - npr. LPP, da ti bo, kljub "provizijam" za dodelitev posla, ostalo dovolj denarja še za tvoj avto.

Pri Čisto električnem avtu je nerodno skladiščenje energije. Jaz bi že v osnovi delal hibrid - mali dizelski motor samo polni akumulatorje, električni motor poganja avto.

LP, Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 14, 2006 11:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

igo je napisal/a:
...mali dizelski motor samo polni akumulatorje, električni motor poganja avto...

Mali dizelski motor lahko samo omejeno dopolnjuje akumulatorje. Če bi hotel voziti z akumulatorjem, ki bi bili polnjeni z dizlom, bi moral biti dizel velik toliko, kot normalen avto motor. Pravzaprav še malo večji, kot normalen, da pokrije izgube generatorja.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bferlic
Član
Član



Pridružen-a: Tor 09 Dec 2003 17:28
Prispevkov: 99
Aktiv.: 0.42
Kraj: Brezula, Rače

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 14, 2006 12:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Eno tako vprasanje ki mi prvo pade na misel: ce bi torej imeli se en dodaten dizelski motor za dopolnjevanje akumulatorja, a se to potem steje kot pogon? Ker drugace bi lahko dolival kurilno olje... Very Happy

LP Bostjan
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
.
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04
Prispevkov: 16777193
Aktiv.: 70785.19

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 14, 2006 12:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 14, 2006 2:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kurilno olje je za pogon prepovedano. Tudi za motorne kosilnice, žage in podobno. Za enega tipa vem, da ga je inšpektor yebal, ker je žagal drva na kurilno (rdečo)nafto.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 14, 2006 4:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jur je napisal/a:
igo je napisal/a:
...mali dizelski motor samo polni akumulatorje, električni motor poganja avto...

Mali dizelski motor lahko samo omejeno dopolnjuje akumulatorje. Če bi hotel voziti z akumulatorjem, ki bi bili polnjeni z dizlom, bi moral biti dizel velik toliko, kot normalen avto motor. Pravzaprav še malo večji, kot normalen, da pokrije izgube generatorja.
Jur

Stvar je v slogu vožnje - šteje namreč Povprečna moč motorja. V mestih je za čakanje v gneči, pomikanje po polžje in hitrosti do 50km/h (in nekaj skokov do 70), mali motor povsem dovolj. Optimizira se mu delovanje, izpuh, hlajenje, ..., da idealno deluje s skoraj konstantnimi vrtljaji v najbolj "eko" območju in z minimalno porabo ob maksimalnem izkoristku. Elektromotor ima mnogo širše območje delovanja, zato bi bil uporabljen za pogon/zaviranje.
Večina proizvajalcev najprej napravi elektro dirkalnik, hudih oblik in še hujših moči. To pa zato, ker smo preveč razvajeni s pospeški.
Če bi napravili takega za "umirjen" slog vožnje, brez brutalnih elektro pospeškov (pod 3s do 100), bi zadostovala mini izvedba. Pa namesto v super prestižno bi morali iti v množično proizvodnjo.
Ali je "cviček" dovoljen za elektro generatorje, kakršne se dobi v bau...? Ali je prepovedan za vse motorje z notranjim izgorevanjem?
Ker v bistvu bi lahko vgradil že kar izdelan generator. Seveda predelan, da bi dobil direktno pravo napetost za polnjenje akumulatorjev.
LP, Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group