 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 2:39 pm Naslov sporočila: Bimetalni rele ISKRA TRB14 |
|
|
Pozdravljeni!
Prosil bi inštalaterje, ki se ukvarjajo s priklopi motorjev, da mi povedo kako se priklopi bimetalni rele. Uporabil ga bom skupaj s kontaktorjem za zaščito motorja. Vem kam moram priključiti linijske vodnike, ne vem pa kaj so še drugi priključki označeni s številkami 95, 97, 98, 96. Prilagam skico, ki je narisana na samem bimetalu. Tisti, ki se s tem ukvarjate verjetno veste kako izgleda ta iskrin bimetal.
hvala
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
4.31 KB |
Pogledana: |
20441 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 3:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kontakte bimetalnega releja 95 -96 veži zaporedno z izklopilno tipko v koliko uporabljaš za vklop "daljinski" vklop z dvema tipkama. V koliko uporabljaš stikalo 1/0 omenjene kontakte tudi vežeš zaporedno z kontakti stikala. V tem primeru pazi - v koliko ima bimetal možnost nastavitve avtomatskega delovanja MORA biti na ROČNO. Kajti ko se ohladi se avtomatsko povrne. V tem primeru bo motor začel delovati kar lahko povzroči nesrečo. Preostala dva kontakta sta za kontrolo (napaka) Kontakt se sklene, ko rele izključi. Za samo nastavitev toka poglej na tablico motorja.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 3:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa potrebuje bimetal še te dodatne vklope? A ni bimetal vedno sklenjen, samo ob preobremenitvi se izključi? Aja pa še to: kontaktor je vklopljen ko je na tuljavo priključena napetost, kaj pa če imamo dve tipki za vklop izklop, kako potem ostane vklopljen kontaktor? Ali se ravno za slednji primer uporabljajo kontakti na bimetalu, da držijo napetost na tuljavi kontaktorja?
Jaz imam stikalo I/0 tak (tlačno stikalo na hidroforju), da s tem nimam problema, gre pa za elektrokovinino pet stopenjsko črpalko.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 6:05 pm Naslov sporočila: Hm, izgleda, da gre za trifazni motor, ali ne? |
|
|
Glede na skico, bi rekel, da gre za trifazni motor. Večje trifazne motorje vklapljamo v dveh korakih, najprej tri navitja motorja vežemo v zvezdo, tako da pride na vsako navitje 220V, potem pa, ko dobi nekaj obratov, ga s stikalom preklopimo v trikotnik, tako, da je na vsaki tuljavi elektromotorja 380V. Sedaj ima motor polno moč.
Bimetal se aktivira, ko se segreje. Takrat, če je tako vezano, odklopi motor od vira energije. Iz skice ni jasno, ali to bimetalno stikalo pri tem izklopi tri faze napajanja. Če ja, potem so ostali kontakti verjetno namenjeni raznim lučkam, ki povedo uporabniku, da se je bimetal pregrel. Če temu ni tako, potem je potrebno te kontakte uporabiti za krmiljenje 3-faznih relejev.
Kar se tiče ohlajevanja, mislim, da je rele grajen tako, da ko se enkrat segreje in odklopi, se ne vklopi več nazaj, temveč je v ta namen dodaten gumb, ki ga je potrebno pritisniti, da se bimetal spet sklene.
Nisem praktik, to kar sem napisal, je treba jemati z rezervo in preveriti.
Vilko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 6:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je trifazen, vendar male moči 1400W zato ne potrebuje vklopa zvezda trikot, bimetal odklopi vse tri faze. Ima pa za nastavit, da se avtomatsko vklopi, ko se ohladi ali pa, da ostane odklopljen.
Samo mi še vseeno ni jasno zakaj bi služila kontakta 95 in 96, samo za signalizacijo ali kaj več?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robertos Član


Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.34 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav!
Kontakta 95 in 96 sta zaporedno vezana s tvojo stop tipko (kontakta sta med normalnim delovanjem sklenjena), ko bimetal razklene ta dva kontakta s tem prekine glavni tokokrog krmiljenja in s tem nimaš več faze na stop tipki, posledično pa seveda tudi ne več na start tipki, to pomeni, da ti izklopi celotno zadevo tudi na krmilnem delu, poleg seveda močnostnih kontaktov V BIMETALU.
Če rabiš še to narisano povej pa bom skiciral- narisal pa ti poslal.
cheerio baj ROBERT!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robertos Član


Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.34 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 7:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Našel sem tudi načrt tega kar sem prej govoril ( žal samo v hrvaškem jeziku)
verjetno pa je bolj pomembno tisto kar je narisano. Skico sem poskaniral in pripel.
V spodnjem levem kotu imaš shemo krmiljenja, kjer lahko vidiš kako so kontakti povezani. Zgoraj pa imaš celotni načrt vezave z enojnimi tipkami ali z dvojnimi tipkami ( pri dvojnih tipkah ne pozabi odstranit mostička označenega z zvezdico).
cheerio baj !
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
250.67 KB |
Pogledana: |
216 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor, zdaj mi je jasno. Jaz nimam tipke start in stop ampak stikalo, ko je vklopljeno je skoz signal na tuljavi kontaktorja.
Zanima me še, če kontaktor drži skupaj kontakt tudi, če dobi samo impulz na tuljavo (samodržni) ali mora imeti stalno napetost (za moj primer je vseeno, samo firbec ). Če rabi stalno napetost potem mi ni jasno kako lahko priklopiš start in stop tipki?
p.s. Danes sem delal inštalacijo in sem si improvizori priklopil enofazno napetost za vrtalni stroj. Ker je tam bil samo štiri žilni kabel tri faze + N, ozemljitev je pa bila posebej narejena (vkopan trak) sem podzavesto priključil črn in moder vodnik (dve fazi), moral bi pa črn in pa rumeno-zelen. Vključim vrtalni stroj in normalno, dela potem pa se čez en čas (ko je že stal) začne ven kaditi hitro potegnem ven in nato ugotovim, da sem ga priklopil na medfazno napetost 400V. Hvala bogu ni bilo mašini nič, niti elektronike ni skurilo (elektronsko krmiljenje vrtljajev). Se pravi, da komutatorski stroj zdrži marsikaj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robertos Član


Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.34 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
pozabil sem še napisat, krice pace s kulijem te naj ne motijo, to je za pralni stroj in ne za to vezje.
Pa še splošno pravilo:
tipkal lahko vežeš skoraj poljubno število, s tem da so vse tipke za izklop (nula), vezane zaporedno, vse tipke za vklop (enka) pa vzporedno.
Če te še kaj zanima pa vprašaj.
Cheerio baj ROBERT!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robertos Član


Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.34 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na shemi si poglej !
Poleg start (enka) tipke je vzporedno zvezan delovni (tako imenovani samodržni kontakt od kontaktorja). Ko pritisneš start tipko tuljava kontaktorja dobi napetost, s tem pa sklene tudi (poleg močnostnih kontaktov) ta svoj krmilni kontakt ki potem po spustu tipke start sam sebi daje napetost na tuljavo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, zdaj vem kako se stvari streže. Ja saj zdaj sem videl shemo samo, ko sem prejšnji post pisal še ni bilo tvoje sheme, še enkrat hvala.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko11 Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 17:47 Prispevkov: 893 Aktiv.: 3.77 Kraj: Dobrepolje
|
Objavljeno: Sre Feb 28, 2007 8:11 pm Naslov sporočila: Izračun toka |
|
|
Kako pa se točno izračuna pravo vrednost bimetalnega releja?
Nazivni tok motorja je 3A, na katero vrednost se nastavi bimetalni rele, da odklopi tudi ko izpade ena faza?
LP,marko
_________________ Če ne veš kam greš, se ne moreš zgubiti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Feb 28, 2007 10:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Inštalacija napajanja motorja mora biti tako narejena, da se izklopijo vse tri varovalke (avtomtske-trojček). Drugače pa tok na ostalih dveh fazah krepko naraste, tako da pri 3A porabi motorja pod normalno obremenitvijo nastaviš bimetal na nekje 3.2 - 3.5A.
Že obstaja neka enačba, da se določi nastavitveni tok bimetala glede na porabo bremena, ampak do zdaj sem sam nastavil pri določenih motorjih bimetal malo nad nazivnim tokom motorja in je zaščita dobro delovala. Če pa ti bo motor, ki ima nazivno porabo 3A izklopilo že pri 3.5A pa je povsej verjetnosti motor preobremenjen.
To je kar se tiče normalnih bimetalov. Imaš pa tudi motorske odklopnike, ki so zelo občutljivi na zagonski tok in jih ponavadi že ob vklopu izklopi. Ti odklopniki pa imajo med dokumentacijo prikazane karakteristike izklopa in se jih nastavi glede na tiste grafične prikaze oz. tabele.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Tim Član

Pridružen-a: Pon 25 Jun 2007 2:13 Prispevkov: 46 Aktiv.: 0.21 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pon Avg 20, 2007 2:38 am Naslov sporočila: Bimetalni rele |
|
|
Običajno bimetalni rele NE IZKLOPI bremenskega tokokroga. (tokokroga katerega ''kontrolira''). Tri faze se dovedejo na kontaktor iz kontaktorja pa preko bimetala na motor. Bimetalni rele pa ima poleg bremenskih kontaktov še pomožne, s katerimi se krmili kontaktor. To pa pomeni, da pri preobremenitvi oz. večjim tokom od nastavljenega preklopi pomožne kontakte na katere je vezana tuljava kontaktorja in tako izklopi kontaktor. Motor dejansko torej odklopi kontaktor, bremeski kontakti bimetala ostanejo prevodni.
Iskrini bimetali tip TRB14, so poleg tega, da imajo možnost izbire ročnega ali avtomatskega ponovnega vklopa in nastavljanja toka v določenem območju, konstruirani tako, da se z dodatnimi vilicami (povezujejo bremenske kontakte bimetala in kontaktorja) montirajo na kontaktor. Seveda pa je potrebno imeti ustrezen kontaktor, ki pa je tip KN16 ali KN9 (Ne vem točno kateri, ker se te številčne ozake določajo s kombinacijo mirovnih ter delovnih kontaktov kontaktorja)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Pon Avg 20, 2007 9:00 am Naslov sporočila: Re: Bimetalni rele |
|
|
Tim je napisal/a: |
Običajno bimetalni rele NE IZKLOPI bremenskega tokokroga. (tokokroga katerega ''kontrolira''). Tri faze se dovedejo na kontaktor iz kontaktorja pa preko bimetala na motor. Bimetalni rele pa ima poleg bremenskih kontaktov še pomožne, s katerimi se krmili kontaktor. To pa pomeni, da pri preobremenitvi oz. večjim tokom od nastavljenega preklopi pomožne kontakte na katere je vezana tuljava kontaktorja in tako izklopi kontaktor. Motor dejansko torej odklopi kontaktor, bremeski kontakti bimetala ostanejo prevodni.
Iskrini bimetali tip TRB14, so poleg tega, da imajo možnost izbire ročnega ali avtomatskega ponovnega vklopa in nastavljanja toka v določenem območju, konstruirani tako, da se z dodatnimi vilicami (povezujejo bremenske kontakte bimetala in kontaktorja) montirajo na kontaktor. Seveda pa je potrebno imeti ustrezen kontaktor, ki pa je tip KN16 ali KN9 (Ne vem točno kateri, ker se te številčne ozake določajo s kombinacijo mirovnih ter delovnih kontaktov kontaktorja) |
Hm..., očitno sem živel v zmoti, ker sem vedno mislil, da bimetal prekine tokokrog. Moram preveriti moje vezave bimetalov doma (dve vodni črpalki).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|