Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 12:55 pm Naslov sporočila: prenos elektrike na velike razdalje |
|
|
Nekje sem poslušal predavanje, kjer so rekli, da se na zelo dolge razdalje elekrika prenaša po daljnovodih z enosmernim tokom, ker naj bi bilo manj izgub kot pri izmeničnem. Mogoče kdo ve kaj več o tem? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70773.63
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vili Član

Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 16:37 Prispevkov: 64 Aktiv.: 0.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 1:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enkrat sem slišal da majo rusi tako zrihtano, ne vem pa če je res. A se mogoče zmanjšajo izgubne induktivnosti ter kapacitivnosti? (maš pa izgube pri pretvorbi nazaj v izmenično) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
damo Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 13:45 Prispevkov: 2008 Aktiv.: 8.47 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 1:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
nam je enkrat profesor razlagal, da naj bi imeli enosmerne daljnovode po afriki, ker je čedalje več vračev znalo naredit tranformatorje, s katerimi so "kradli" elektriko, pa vnašali motnje v sistem. Zato je bil upravljalec prisiljen k enosmerni varianti. Ali je zgodba resnična ali ne, ne vem, po moje je bolj za hec. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 1:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri daljnovodih je največji problem ohmska upornost žice. Izgubna moč na upornosti žice je enaka P=I*I*R. Odvisna je od upornosti in od KVADRATA toka. Dvojni tok, štirikratne izgube. To pomeni, da se po žici splača prenašati visoko napetost in majhen tok. Problem je le v tem, da se istosmerne napetosti ne da učinkovito transformirati na nižjo ali višjo napetost. Se jo da transformirati, ampak ne učinkovito. Za pretvorbo izmenične napetosti se uporablja preprost transformator. Poleg tega izmenična napetost sama po sebi skrbi za vrtilno polje v motorjih.
Za resno uporabo verjetno istosmernih daljnovodov ni. Morda kakšen je, ampak ne za resno uporabo.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70773.63
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 1:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 1:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Medna železnice uporabljajo enosmerno napetost na žičkah nad vlaki. Ne spomnim se kje sem to zasledil. Napetost pa je visoka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz sem slišal, da imajo zelo dolge daljnovode po afriki z enosmerno napetostjo. To pa samo zato, ker pri takšni razdalji postane daljnovod antena, ki seva s 50/60Hz in gre preveč energije v nič. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 2:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem našel: "The huge advantage of HVDC is the ability to transmit large amounts of power over very long distances at much lower capital costs and with much lower losses than AC. Losses are quoted as about 3% per 1000 km."
Več na: http://en.wikipedia.org/wiki/High_voltage_direct_current |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 2:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, železnice imajo ponekod istosmerno napetost (25 kV) za napajanje. Zato pa imajo dvosistemske lokomotive, da delujejo naprej, ko gredo čez mejo. Med nami pa hrvati se spremeni tip elektrike.
Istosmerna napetost na vlakih pa ni zaradi izgub ampak zaradi tipa motorjev. Včasih je bilo lažje regulirati obrate istosmernih motorjev.
Jur
____________
Sliši se dobro: Trofazni istosmerni tok. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 2:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se pravi Teslič ni povsem premagal Edisona...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zrij Član


Pridružen-a: Sre 21 Jan 2004 14:40 Prispevkov: 157 Aktiv.: 0.66 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pred leti je bil v reviji ŽIT članek o prenosu enosmerne napetosti preko dajnovodov v Južni Ameriki.
Gre za elektrarno na mejni reki med Brazilijo in ?
Državi uporabljata različni frekvenci v mrežnem napajanju (50 Hz in 60Hz), viške proizvedene energije pa uporabljata (kupujeta) obe.
lp z |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Hi-End Član


Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 11:51 Prispevkov: 284 Aktiv.: 1.20 Kraj: Višnja Gora
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
HDVC dejansko obstajajo. Enosmerna napetost je dejansko še veliko bolj primerna za prenos, je pa problem v transformaciji v izmenično in izgube pri tej transformaciji. Res pa je da se zato uporablja na zelo dolgih relacijah, za kar je Rusija zelo primerna  _________________ Music is a part of my life, DIY is my life ! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 3:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
borisz je napisal/a: |
Sem pravkar Skypnil kolega v rusijo, Uporabljajo izmenično, tudi v daljnovodih
lp
Boris |
Je kdo mogoče mislil, da so Rusi neumni? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 3:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Istosmerna napetost na vlakih pa ni zaradi izgub ampak zaradi tipa motorjev. Včasih je bilo lažje regulirati obrate istosmernih motorjev.
|
Za take moči, kot se uporabljajo v lokomotivah, je to še dandanes lažje. Še ena stvar je pomembna. Navor motorja, ta pa je pri glavnoveznem enosmernem motorju, kakršni se uporabljajo pri elektro vleki, enormen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|