 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Avg 24, 2007 3:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še vprašanje glede UPS-ov ter vzdrževanja baterij v njih.
Je dobro zaradi boljše kondicije baterije le te tudi praznit. (izključit primarno napajanje, tako da se naprava nekaj časa napaja iz UPS-a) ?
V log-u namreč opažam da že nov UPS "teži", da je baterija slaba.
V kontrolnem centru, kjer sem zaposlen je ca 15 PC-jev na UPS-u. UPS mora samo premostiti čas, dokler se ne zažene dizel agregat. Pri zadnjem izpadu je "padla " polovica PC-jev UPS-i niso dosti starejši od enega leta. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pet Avg 24, 2007 3:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mi prakticiramo na drugačnih, večjih UPS-ih kontrolirano praznenje vsaj 1 x mesečno.
Ne samo zaradi baterij, ampak zaradi testa celotnega sistema .
Tako vsaj približno veš, kaj te čaka, pa tudi bateriji ne škodi druga polovica cikla vsaj enkrat na mesec. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Pet Avg 24, 2007 4:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odvisno od akumulatorja. Mislim, da Pb-Gel akumulatorjev če se primerno polnijo ni potrebno prazniti, da zdržijo nekaj let. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2104 Aktiv.: 8.88 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Avg 25, 2007 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Večina boljših UPS-ov samodejno izvaja teste baterij.
V UPS-ih navadno niso ciklične baterije. Pogosto globje praznjenje ni priporočljivo.
Če UPS po manj kot enem letu javlja napako na baterijah, je navadno res nekaj narobe. Če je UPS obratoval v ustreznih pogojih uveljavljaj garancijo.
Citiram: |
V kontrolnem centru, kjer sem zaposlen je ca 15 PC-jev na UPS-u. UPS mora samo premostiti čas, dokler se ne zažene dizel agregat. Pri zadnjem izpadu je "padla " polovica PC-jev Shocked UPS-i niso dosti starejši od enega leta. |
Pri off-line in line-interactive UPS-ih je možno, da se pri preklopu na baterijo nekateri PC-ji resetirajo. Kriva je prekinitev pri preklopu UPS-a na baterijo.
Nekarteri UPS-i niso primerni za priklop na agregat, ki ima popačeno napetost ali slabo regulacijo napetosti in frekvence. Problemi so predvsem z manjšimi agregati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Avg 27, 2007 9:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, nekateri ceneni UPSi imajo predolg čas preklopa in računalnik "mrkne" takoj ko zmanjka elektrike. To se občasno dogaja pri nas. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Avg 27, 2007 9:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Na našem 60 kVA UPSju je bilo potrebno po petih letih in pol zamenjati tri baterije od okoli petnajstih. Naprava same ciklično obremenjuje baterije in preverja njihovo stanje. Baterije so namenske za UPS in precej drage. Načeloma se vse baterije preventivno zamenjajo v precej krajšem intervalu, vendar je to predrago.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pon Avg 27, 2007 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko samo rečem, da se pri APC smart line seriji na bremenu ne opazi izpad mreže. lahko ugašam in prižigam mrežo "prosto po Prešernu". _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Avg 28, 2007 8:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo, danes sem malce povprašal naše mojstre, ki se ukvarjajo z rezervnim napajanjem za vse naše objekte.
Pravijo, da je najbolj bistveno spoštovati tri faktorje, ki drastično krajšajo življensko dobo baterij. Polnilni tok gel zaprtih baterij naj ne bi bil večji od 1/10 nazivnega toka in napetost po celici naj ne bi padla pod 1,8V. Za to dvoje lahko poskrbi primeren napajalnik-polnilec. Tretji faktor, je temperatura baterije, ki naj v nobenem primeru ne bi presegla 35 stopinj celzija. Obstajajo baje tudi temperaturne kompenzacije, ki v primeru naraščanja temperature baterije zmanjšajo polnilni tok. Sicer je to uporabno če so vzrok segrevanja baterije, če pa so na takšnem mestu, kjer okolico segreva kaj drugega, je takšna kompenzacija bolj malo vredna.
To sem "prodal" za toliko, kot sem "kupil". _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2104 Aktiv.: 8.88 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 28, 2007 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Temperatura precej vpliva na življensko dobo baterij. Priporočena temperatura je do cca 24 stopinj. Za vsakih 8-10 stopinj nad 24 se življenjska doba razpolovi.
Temperaturna kompenzacija vpliva na plavajočo napetost polnilca, oz. točko pri kateri se se izključi polnilec.
Če so baterije montirane v preveč toplem prostoru, lahko kompenzacija prepreči t.i. temperaturni pobeg / uničenje baterij. Pogoj je, da so vse baterije na kolikor toliko enaki temperaturi.
Je pa to dvorezni meč.
V najslabšem možnem primeru je v prostoru montirana pod dimenzionirana klima, ki piha direktno na senzor. Temperatura večine baterij se občuno razlikuje od temperature senzorja. Temperaturno kompenziran polnilec ne polni pravilno baterij, ker je izmerjena temperatura nižja od realne.
Zaradi nepravilne izmerjene temperature polnilec nadaljuje polnilni cikel, ko so baterije že polne. S tem dodatno segreva in uničuje baterije. Ker klima piha na senzor temperature, le ta ne zazna obutnega povečanja temperature. Polnilni tok naraste do zmogljivosti/nastavitve polnilca. (Negativna odvisnost Ubatt od temperature).
Začne se t.i. termični pobeg/uničenje baterij. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|