Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
StricGeza Član

Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53 Prispevkov: 1047 Aktiv.: 4.72 Kraj: Gradišče pri Divači
|
Objavljeno: Sre Okt 10, 2007 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok: Bolho (Calimerota) smo vžgali brez akomulatorja, traktor IMT335 vžge z akomulatorjem
"starter" ima dve stopnje moči |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Sre Okt 10, 2007 7:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarkoM je napisal/a: |
Če imaš srečo in si doma na hribu pač samo paziš kje parkiraš.  |
Ne tega počet... zobniki vam bodo hvaležni _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Okt 10, 2007 8:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
MarkoM je napisal/a: |
Če imaš srečo in si doma na hribu pač samo paziš kje parkiraš.  |
Ne tega počet... zobniki vam bodo hvaležni |
Včasih je to edina rešitev.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Okt 10, 2007 8:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zobniki ob tem ne trpijo nič bolj kot pri malce močnejšem speljevanju v I. prestavi.
Seveda pa to ne velja za avtomatske menjalnike ali vžiganje v napačno smer - rinjenje naprej in prestava v rikverc ... takrat pa lahko poči zobat jermen in posledično pride do srečanja batov in ventilov ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
soplmed1 Neznanec

Pridružen-a: Čet 25 Okt 2007 21:55 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 10:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, ta tema se je začela čisto po štromarsko, končalka pa po kmečko.
Pa še moja varianta, ki je nekje v sredini :
V cev pred filtrom za vtok zraka v mašino usmerimo vroč zrak iz fena za sušenje las, poleg še ogrevamo s svečko za predgretje (preveri če ta še dela), gas na cca 2/3 in po cca 10 sekundah štartaj.
Moje iskušnje. Traktor z lahkoto starta - po treh obratih glavne gredi motor že steče. Traktorja običajno pod 0 °C skorajda ni bilo mogoče spraviti v življenje, z uporabo fena in svečke pa je zagon na ravni zagona v poletnem času brez uporabe fena in svečke.
Še ta zanimivost: pri štartanju pod -5 °C se je celo dogajalo, da je sprva motor gladko speljal, vendar so obrati po takojšnem izklopu fena po cca 3 sek padli na nič. Zato je potrebno s fenom pihati še par sekund po zagonu motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 10:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Za start dizla pomaga tudi startni spray (start pilot, ivastart, ...) na osnovi etra. Videl sem pa, kako so po balkansko startali bager, ko je vse drugo odpovedalo. Eden je odvil grelno srečko in v cilinder stlačil tleče predivo. Vžgalo od prve.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
soplmed1 Neznanec

Pridružen-a: Čet 25 Okt 2007 21:55 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 10:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Pred fenom smo poskušali tudi s starnim sprejem (etrom), vendar mašina samo klenka, vžge pa skoraj nič prej. Eter ni primeren za dizel mašine, ker se ta prehitro vžge in to že dosti pred zgornjo mrtvo točko bata.
Če bi eter vmešal v samo gorivo, potem pa OK. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kose19 Član


Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37 Prispevkov: 1228 Aktiv.: 5.18 Kraj: okolica Kobarida
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz pa mislim, da ti startni spraji samo škodujejo motorju saj je vsebina veliko bolj eksplozivna od nafte. V veliko primerih traktorjev je po daljši vporabi teh sprejev šlo stanje motorjev samo na slabše. Eden strojnik je na tak način vžigal bager in na koncu je moral sprej vporabljati tudi poleti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
soplmed1 Neznanec

Pridružen-a: Čet 25 Okt 2007 21:55 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 3:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
kose19 je napisal/a: |
... vsebina veliko bolj eksplozivna od nafte... V veliko primerih traktorjev je po daljši vporabi teh sprejev šlo stanje motorjev samo na slabše. |
Se strinjam s tabo. Ker dizel motorji zrak močno kopresirajo, se ta zagreje do vnetišča etra že pred zgornjo mrtvo točko bata. Torej bat, ventile in glavno gred nabija rikverc (klenkanje), da glavna gred in zaganjač še težje nadaljujeta svojo pot do zgornje mrtve točke in naprej v zgorevalni takt.
Pri bencinarjih (avtomobilih) verjetno še ne pride do samovžiga etra, tako da bi tam morda še bil sprejemljiv. Sicer pa je glede neužiganje bencinarjev že skoraj zgodovina. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 3:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
... Videl sem pa, kako so po balkansko startali bager, ko je vse drugo odpovedalo. Eden je odvil grelno srečko in v cilinder stlačil tleče predivo. Vžgalo od prve. |
Tudi mi smo na podoben način v JLA startali dizelske generatorje. Za razliko od prediva smo v cilinder otresli kar žareči del cigareta ... ... tudi po tem načinu je vedno vžgal od prve.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
soplmed1 Neznanec

Pridružen-a: Čet 25 Okt 2007 21:55 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 4:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj ste luknjo zvrtali v cilinder  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
serdzodj Član

Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 20:53 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.54 Kraj: Lukovica pri Domžalah
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 5:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je zgoraj napisano da so prej "odšravfali" ven grelno svečko. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Okt 26, 2007 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
soplmed1 je napisal/a: |
Kaj ste luknjo zvrtali v cilinder  |
Ni bilo potreba. Tisti (pra)motorji so se zagnali ročno s "kurbelvelo". Zato so imeli na vrhu glave dodaten ventil za dekompresijo, ki si ga moral tiščat v odprtem stanju, da si lahko na roke zavrtel motor (in njegov vztrajnik). Podoben ventil je imel tudi pony-express na dvotaktnem motorju za lažji vžig. Ko se je pri ročnem vrtenju motor z vztrajnikom dovolj hitro vrtel si ob steblu tistega ventila samo še spustil žareči del tobaka iz konca cigareta ... ko ga je potegnilo not si samo še spustil tisti ventil in stari TORPEDO je od prve veselo zaregljal tudi pri -10 ...
V sedanjem času (el. zaganjači, grelne svečke s predgrevanjem, ogrevanjem, zagrevanjem, common-raili s 1800 bari, piezzo injektorji, ipd.) takih podrobnosti sodobni TDIjaši (sploh še) ne poznate ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|