www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Merjenje trenutne porabe
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
madzi
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 10:46
Prispevkov: 315
Aktiv.: 1.33
Kraj: Pragersko, Dragonja vas, Maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 09, 2008 1:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100 barov pritiska pa mislim da avtomobilska črpalka za gorivo ne more proizvest. Kolikor sem jaz zasledil je v ceveh za bencin tam nekje 2-3 bare ne pa 100. Popravite me če se motim.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
invisible
Član
Član



Pridružen-a: Čet 04 Nov 2004 21:27
Prispevkov: 60
Aktiv.: 0.25
Kraj: Lj

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 09, 2008 5:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100 barov pritiska in še precej čez, velja za sodobne dizel motorje, pri bencinskih motorjih so ti tlaki nižji.

Da motrji porabijo najmaj okoli največje vrednosti navora je res, kadar je motor optimalno obremenjen (agregati ..... itd), v primeru avtomobila pri 50 km/h pa je motor na par procentov svoje zmogljivosti.
Za nizko porabo je treba voziti v najvišji prestavi, v kateri motor še vedno dobro deluje (še dobro potegne).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.00

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 09, 2008 1:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri bencinskih imaš tlak reda 4÷8bar.

Lahko izvedeš zadevo z merjenjem pretoka, a potrebuješ 2 merilca (še za povratni vod), pri čemer boš imel velike pretoke a majhno razliko pretokov.
Rabiš pa ravno razliko, ki "izgine" skozi injektorje.

Če obvladaš matematiko in mikrokontrolerje, se da kaj skup spacat, ko najdeš vse potrebne signale v avtoelektriki.
V prioritetni želji po učenju je to smiselno, sicer ne.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.75
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 09, 2008 7:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mogoče bo tale načrt uporaben, sicer je iz leta 94, ampak je pa za injektorske mashine...


Injection fule meter.PDF
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Injection fule meter.PDF
 Velikost datoteke:  691.76 KB
 Downloadano:  56 krat

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 6:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlepša hvala za odgovore, ampak ste malo preveč zakomplicirali, tudi zato ker nisem točno napisal kaj hočem.

Avto ima le en inektor, tlak je pri tem avtu vedno konstanten, vsaj kot je meni znano. Pumpa daje tlak 1.1bar, pri inektorju pa je membranski regulator tlaka, recimo da spusti čez kar je več kot 0,8 bara. Gre sicer za eno prvih verzij elektronskega vbrizga (Bosch monotronic injection (SPI)) iz leta 1993.

V bistvu imam v števcu avtomobila en števček odveč, pa bi nanj priključil vezje za merjenje trenutne porabe, če vezje ne bo preveč komplicirano. Ne rabim merjenja porabe na kilometre, ampak trenutno porabo, zato tudi mislim, da ne bi bilo potrebno imeti tudi podatka o hitrosti. Toliko, da vidim, ali je bolje peljati v 4. z 2500 obrati ali v 5. z 2000, pospeševat hitro ali počasi ipd.

Razlog zakaj bi rad imel ta merilnik je tudi ta, da sem nazadnje, ko sem 500km prevozil tako, da sem imel skoraj vedno gas do kraja imel za 0,7L nižjo porabo kot takrat, ko sem 500 km vozil lepo umirjeno na isti relaciji.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.00

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 6:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlepša hvala za odgovore, ampak ste malo preveč zakomplicirali, tudi zato ker nisem točno napisal kaj hočem.

Boš vedel za drugič in napisal potrebno, ne pa da se matramo z branjem misli na daljavo Smile


Gre sicer za eno prvih verzij elektronskega vbrizga (Bosch monotronic injection (SPI)) iz leta 1993.

Elektronski vbrizg je že siv od starosti, ne pa v cvetu pubertete, tako da ne vem od kje ti ta letnica...


Razlog zakaj bi rad imel ta merilnik je tudi ta, da sem nazadnje, ko sem 500km prevozil tako, da sem imel skoraj vedno gas do kraja imel za 0,7L nižjo porabo kot takrat, ko sem 500 km vozil lepo umirjeno na isti relaciji.

Vsekakor vpliva na porabo še kak faktor, ne le teža tvoje noge. Recimo temperatura in vlažnost zraka (glede izgorevanja), temp. okolice ki vpliva na tlak v gumah in trdoto le-teh, kvaliteta goriva in še marsikaj.

Skratka, za tvoje potrebe je torej dovolj navaden integrator, ki odčitava "duty cycle" oziroma procentualno vrednost trajanja odprtja injektorja.
Shema iz začetka teme je zadovoljiva osnova za zadovoljitev teh potreb, le da skala ne bo povsem linearna.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.75
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 7:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

po moje je elektorjeva shema čisto dovolj preprosta in vsebuje prav to, kar se hoče. Poleg tega da ima senzor hitrosti, kar ti bo dalo dosti bolj realno indikacijo porabe. Bolj enostavno od operacijskega boš težko našel...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igor_k
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44
Prispevkov: 1011
Aktiv.: 4.26
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 8:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Trenutna poraba goriva je izražena v l/km (če avto stoji pa v l/h) in brez merjenja hitrosti ne gre!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
serdzodj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 20:53
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.54
Kraj: Lukovica pri Domžalah

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 8:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

protoncek je napisal/a:
po moje je elektorjeva shema čisto dovolj preprosta in vsebuje prav to, kar se hoče. Poleg tega da ima senzor hitrosti, kar ti bo dalo dosti bolj realno indikacijo porabe. Bolj enostavno od operacijskega boš težko našel...

Mene pa pri tej shemi zanima konkretno kako se odčitava hitrost, ali ima števeč hitrosti kak priključek na katerem daje impulze glede na hitrost?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.75
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kolikor sem uspel na hitro prebrati imaš dve varianti - prva predvideva da imaš elektronski števec in od tam vlečeš impulze, druga pa da imaš sicer zajlo, ampak v števcu pa magnetni sklop, torej vrteči magnet, ki poganja iglo hitrosti, in od tam s hall-ovim senzorjem (spodnji načrt na str. 15) vlečeš ven hitrost (impulze). Po moje se zadeva zakomplicira, če je števec popolnoma mehanski (yugo Smile ). Priznam da še nikoli nisem raziskoval, kako so števci povezani na iglo, ampak predpostavljam da so digitalno.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
serdzodj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 20:53
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.54
Kraj: Lukovica pri Domžalah

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, hvala za hiter odgovor, zdaj mi je že bolj jasno.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.75
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ni kaj Wink
jaz tega nikoli nisem delal, toliko da se ve...samo za take stvari imam spomin in sem se takoj spomnil da je to bilo objavljeno. Res pa je da je staaaaro...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.42
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pulze za hitrost avta se da dobiti z enkoderja za ABS...
_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.00

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali pa na polosovino namontiraš magnet, zraven pa fiksiraš reed rele ali hall.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.61
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 10, 2008 9:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pulze se dobi tudi na konektorju za avtoradijo. Vsaj na mojem Focus-u je tako.

Glede merjenja na injektorjih - po mojem bi se dalo s kakšnim mikrokontrolerjem merit dolžino pulzov in potem to izmerjeno integrirat ali pa povprečit.

_________________
Lp,
Matevž


Nazadnje urejal/a NeoTO Ned Feb 10, 2008 9:25 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group