www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vezava 3F el. mot. Elektrokovina
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Mitja320
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24
Prispevkov: 74
Aktiv.: 0.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:37 pm    Naslov sporočila:  Vezava 3F el. mot. Elektrokovina Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Med iskanjem sem naletel na ta forum kjer so že bila zastavljena podobna vprašanja. Zvezati rabim 3 fazni elektromotor od Elektrokovine. Motor sem kupil rabljen tako da kake sheme ni zraven. Upam da bodo fotografije pomagale. Motor lahko deluje na eno ali 3 faze in je naenkrat postalo malo preveč žic zame d'oh!
Sam ga bom uporabljal samo na 3 faze, ampak ne vem kam naj jih priklopim. Zanima me tudi če bi sploh priklapljal ozemljitev, ker imamo po hiši vezano kar na maso.



motor1.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  81.58 KB
 Pogledana:  52 krat

motor1.jpg



motor2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  104.71 KB
 Pogledana:  26 krat

motor2.jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tablico še poslikaj, da se bo dalo vse podatke prebrat...
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Mitja320
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24
Prispevkov: 74
Aktiv.: 0.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem mislil da se bo bolje videlo iz slike.

Koda:

Type T 100LB478
3F MOT No G390488
50Hz
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW
COS 0,75/0,65
IO54 I.CI. B





POPRAVEK

Koda:
Type T 100LB478  ali  Type T 100LB4/8
3F MOT No G390488 50Hz
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW
COS 0,75/0,65 IP54
1420/690 1/min  I.CI. B
AO 01


Nazadnje urejal/a Mitja320 Sob Mar 20, 2010 9:28 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Srecko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29
Prispevkov: 1014
Aktiv.: 4.28
Kraj: Okolica Cerkna

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:54 pm    Naslov sporočila:  Re: Vezava 3F el. mot. Elektrokovina Odgovori s citatom

Mitja320 je napisal/a:

Zanima me tudi če bi sploh priklapljal ozemljitev, ker imamo po hiši vezano kar na maso.


Ajoj samo tega ne delat Shame on you , dane bo kdo . OZEMLJITEV je OBVEZNA. Boo hoo!

Lp Srečko

_________________
Samouk
Tukaj sem doma
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Srecko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29
Prispevkov: 1014
Aktiv.: 4.28
Kraj: Okolica Cerkna

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 9:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mitja320 je napisal/a:
Sem mislil da se bo bolje videlo iz slike.

Koda:

Type T 100LB478
3F MOT No G390488
50Hz
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW
COS 0,75/0,65
IO54 I.CI. B


Tega vežeš lahko samo v zvezda zgornje tri kontakte skupaj na spodnje tri pa na vsakega po eno fazo in ozemljitev ne pozabi. Pray

Lp Srečko

_________________
Samouk
Tukaj sem doma
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolk vem so YY/Y motorji namenjeni za kompresorje. Ob zagonu (ko je potreben večji navor) se veže v YY, kasneje se pa preklopi v Y (stalno obratovanje v YY bi znalo škodit motorju).
V kolikor ni težkega zagona, lahko vežeš direktno v Y...

Nisem 100% glede tega, raje še počakaj na kako mnenje.
Nikakor pa ne veži treh sponk skup, ker bodo dimni efekti.

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je dvobrzinc (dahlander) Več pove slika.


_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hmm... Y/YY dahlanderja še nisem videl, ponavadi so D/YY...

Kake obrate ima sploh motor?

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Mitja320
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24
Prispevkov: 74
Aktiv.: 0.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 10:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obrate sem pa izpustil ker sem mislil da so nepomembni Laughing
1400 na 3F, za 1F pa nisem prepričan ampak mislim da okrog 800.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 11:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za priklop na 3 faze ti manjkajo 2(zraven pridejo tri za druge vezave) letvice s katerimi povežeš vse kontate na eni strani. Na kontakte na drugi strani pa priklopiš 3 faze in zemljo na ohišje. Lahko pa po želji poslikam priklop mojega, ki ga imam na stroju za navijanje priklopljenega na frekvenčnik. Mi je pa nekdo svetoval, da naj ga zaradi potrebnega velikega navora vežem tako kot je napisal gumby, ampak ga je prepričalo, da je tako kot je v redu, ko je poskusil naviti navitje za motor z kar debelo žico.

Če se motim me popravite.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Mitja320
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24
Prispevkov: 74
Aktiv.: 0.40
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 20, 2010 2:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, se pravi spodnjo vrsto povežem v en vod, faze pa priključim na zgornje tri. Oznake pri kontaktih so enake kot na shemi ki jo je prilepil Silvo.

Hvala vsem zaenkrat, sporočim če dela ko bo zvezano.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 20, 2010 4:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
Hmm... Y/YY dahlanderja še nisem videl, ponavadi so D/YY...

Kake obrate ima sploh motor?


Če me spomin ne vara, sem prav takšne motorje videl v enih stenskih industrijskih parnih kaloriferjih.

Motor priključi, kot je narisano na levi shemi. Če gre za dahladner-jevo vezavo, potem se bo motor vrtel z nižjimi obrati. (sicer motor sploh ne bo šel) Če motor zvežeš po drugi shemi, se bi moral vrteti z višjimi obrati. Če bi bil slučajno previt v kakega dvobrzinca, potem bo spuščal čunde zvoke, obrati pa bodo nizki. Kratkotrajen preizkus ga ne bo poškodoval. Eventuelno pa lahko kaka pregori varovalka.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vrbovsek1
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 14 Mar 2010 20:30
Prispevkov: 5
Aktiv.: 0.03
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 20, 2010 8:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zgornje sponke brikaš.spodaj pa priključiš faze Very Happy
_________________
L.P
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 20, 2010 8:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oznaka:
Citiram:

Type T 100LB478
YY/Y380V
7,25/2,4 A
2,8/0,7 kW

brez oznake vrtljajev je čudna. Namreč dvojna zvezda (YY) ima pol manj polov in tako pomeni višjo brzino, zato je bolj normalna oznaka Y/YY oz. bolj pogosto D/YY (trikot/ dvojna zvezda).

Namreč T100 pomeni všino motorja (100mm od spodnjega robu nog do sredine osi - in ležaje 6206ZZ), nadaljevanje oznake LB478, bi morala povedati število polov, ampak je rahlo nesmiselna.

Poleg tega IO54 nima pomena, IP54 pa bi pomenilo stopnjo zaščite pred prahom in vodo in bi bila ta oznaka povsem na mestu, gledano videz motorja.

Slika tablice, ki bi rešila vse dileme, je pa neporabna.

Obstaja namreč (zelo majhna možnost) da so temeljito zakomplicirali in vgradili 2 popolnoma ločena navitja v en motor. V takem primeru bi z mostički na eni brzini skuril motor. Če pa je Dahlander, bi ga skuril brez mostičkov, tam kje bi morali biti.

Je pa ta motor, čeprav so v podatkih luknje, v vsakem primeru neprimeren za pogon na eno fazo - premočan in grajen za 380V.

Citiram:
Hmm... Y/YY dahlanderja še nisem videl, ponavadi so D/YY...


Dahlander je res bolj običajen trikot/dvojna zvezda (D/YY) , vendar tudi vezava zvezda/dvojna zvezda (Y/YY) je mogoča

V uporabi je taka izvedba zelo redko (poleg motorčkov od kaloriferjev se spomnim še enega Sever Subotica), saj ima motor pri nižji brzini 3x manjšo moč, kot bi jo imel, če bi bilo navitje spojeno v trikot.

Tudi ta Elektrokovina motor ni izjema, saj ima pri višjih vrtljajih 2.8kW, pri nižjih pa 0.7kW (pri Dahlander stiku D/YY ima višja brzina 1.333...x večjo moč od nižje brzine). Če je seveda Dahlander.

Ker je vezava narejena v navitju samem, predelava s prestavitvijo mostičkov na priključni deščici ni mogoča, razen pri 2 brzinskih motorjih v tem stiku, ki imajo na priključni deščici 9 priključkov, kar je še bolj redko.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 20, 2010 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
...Obstaja namreč (zelo majhna možnost) da so temeljito zakomplicirali in vgradili 2 popolnoma ločena navitja v en motor. ...


Tak motor pri elektrokovini skoraj zanesljivo obstaja. Mislim, da je statorski paket celo popolnoma enak kot dahlanderjev. Spomnim se, da smo imeli na ventilatorjih, ki sem jih omenil v prejšnem sporočilu oba tipa motorjev. (Ne spomnim pa se podatkov s tablic)

vrbovsek1 je napisal/a:
zgornje sponke brikaš.spodaj pa priključiš faze Very Happy


Kot je že omenil Azrael v sporočilu višje ni vseeno kje so "brike" v koliko gre za dahlander-jevo vezavo. Motor sicer ne "spusti duše" takoj - je pa vseeno dobro vzeti v roke instrumet ter premeriti za kako vezavo gre.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group