www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Bimetalni rele ISKRA TRB14
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.39

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 20, 2007 9:17 am    Naslov sporočila:  Re: Bimetalni rele Odgovori s citatom

MarkoM je napisal/a:
Tim je napisal/a:
Običajno bimetalni rele NE IZKLOPI bremenskega tokokroga. (tokokroga katerega ''kontrolira''). Tri faze se dovedejo na kontaktor iz kontaktorja pa preko bimetala na motor. Bimetalni rele pa ima poleg bremenskih kontaktov še pomožne, s katerimi se krmili kontaktor. To pa pomeni, da pri preobremenitvi oz. večjim tokom od nastavljenega preklopi pomožne kontakte na katere je vezana tuljava kontaktorja in tako izklopi kontaktor. Motor dejansko torej odklopi kontaktor, bremeski kontakti bimetala ostanejo prevodni.
Iskrini bimetali tip TRB14, so poleg tega, da imajo možnost izbire ročnega ali avtomatskega ponovnega vklopa in nastavljanja toka v določenem območju, konstruirani tako, da se z dodatnimi vilicami (povezujejo bremenske kontakte bimetala in kontaktorja) montirajo na kontaktor. Seveda pa je potrebno imeti ustrezen kontaktor, ki pa je tip KN16 ali KN9 (Ne vem točno kateri, ker se te številčne ozake določajo s kombinacijo mirovnih ter delovnih kontaktov kontaktorja)


Hm..., očitno sem živel v zmoti, ker sem vedno mislil, da bimetal prekine tokokrog. Moram preveriti moje vezave bimetalov doma (dve vodni črpalki). Confused


Običajno folk pravi "bimetal" tudi motorskim zaščitnim stikalom (DME, MS25, PKZM0 in ostalo). Ti za razliko od bimetalov dejansko prekinejo tokokrog, saj so v bistvu stikala z dodano bimetalno zaščito (MS25 in PKZM0 ima tud kratkostično).

Tapravi bimetal ne prekinja tokokroga.

_________________
Tule nisem več aktiven.


Nazadnje urejal/a gumby Tor Maj 06, 2008 6:14 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
border
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 12:34
Prispevkov: 4
Aktiv.: 0.02
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 20, 2007 4:25 pm    Naslov sporočila:  pa saj ni panike Odgovori s citatom

Pa saj doma ima malo kdo "pravi bimetal" večinoma se uporabljajo DME zaščitna stikala.
_________________
HAVE A NICE DAY!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mipax
Član
Član



Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35
Prispevkov: 102
Aktiv.: 0.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 06, 2008 4:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mene zanima, če kdo ve zakaj je upornost okvarne zanke, ki sem jo izmeril na motorju, ki je napajan preko kontaktorja z bimetalno zaščito RKN1412 (mislim, da je to isto kot TRB14) cca 5-7 ohm. Podobno vrednost sem dobil tudi pri meritvi na drugem motorju, varovanem na isti način (drug kontaktor). Ali bi lahko bilo kaj narobe spojeno ?

Kolika je ponavadi upornost bimetala termične zaščite ?

Varovanje tokokoga je izvedeno s 10A taljivo varovalko, tako, da je izmerjena upornost okvarne zanke previsoka za varnost ljudi. Confused
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.39

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 06, 2008 4:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upornost manjših bimetalov je večja.
Recimo bimetal pod 1A bo imel nekaj ohmov upornosti, tisti nad 10A bo pa imel pod 0.1 ohm.
Sicer pa na bimetalu piše tudi, kolk je lahko maksimalna varovalka pred njim - pri pravilnem varovanju ponavadi ni problemov z zankami...

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mipax
Član
Član



Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35
Prispevkov: 102
Aktiv.: 0.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 06, 2008 5:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za hiter odgovor.
Bimetal je nastavljen na 0,63 in drugi na 0,83A. Nisem pa videl, da kje piše, kakšna mora biti varovalka pred bimetalom.

Torej bi moral zmanjšati jakost varovalke, če sem prav razumel. Po moje na 2A, da bo zadoščenu pogojem za varnost ljudi.

Sem pa tudi že našel podatke na spletu in piše, kakšna mora biti varovalka za kakšno varovanje glede na nastavljen tok. Če bo še kdo potreboval pa link : http://www.iskra-se.si/TRB14.htm
Laughing


Nazadnje urejal/a mipax Tor Maj 06, 2008 5:26 pm; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.39

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 06, 2008 5:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na TRB14 imaš posebej napisan največji tok za bimetalni del in za kontakte releja - glej sliko (v tem primeru je 6A za bimetal in 10A za rele)


TRB14.jpg
 Opis:
bimetalni rele TRB14
 Velikost datoteke:  87.39 KB
 Pogledana:  16 krat

TRB14.jpg



_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mipax
Član
Član



Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35
Prispevkov: 102
Aktiv.: 0.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 06, 2008 5:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za sliko, res nisem gledal bimetala od strani, ker je bil vgrajen in se ni videlo.
Zgoraj sem pa našel tudi bolj podrobe podatke za varovalke od toka nastavitve bimetala.
Še enkrat hvala. Laughing
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Liquid
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Apr 2007 21:27
Prispevkov: 11
Aktiv.: 0.05
Kraj: posočje

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 01, 2010 3:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo,

se opravičujem ker obujam staro temo, ampak se mi zdi da je bolje, kot da odpiram novo.

Imam 3f motor 4kW z nazivnim tokom 9,3A. Kateri bimetal naj montiram na kontaktor(direktni zagon), bimetal z razponom od 6-10A ali 9,6- 16A. Bolj se nagibam k drugemu?

hvala
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.39

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 01, 2010 5:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Me prav zanima, kako boš na območju 9,6-10 nastavil 9,3 Razz
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 01, 2010 8:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bimetal za zaščito motorja se nastavi na nazivni tok motorja. To je vsa znanost okoli teh bimetalov, vsaj v običajnih klimatskih razmerah.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Liquid
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Apr 2007 21:27
Prispevkov: 11
Aktiv.: 0.05
Kraj: posočje

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 19, 2010 9:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
Me prav zanima, kako boš na območju 9,6-10 nastavil 9,3 Razz


Potem tale izjava s prve strani te teme ne drži?

ElGrigon je napisal/a:
Inštalacija napajanja motorja mora biti tako narejena, da se izklopijo vse tri varovalke (avtomtske-trojček). Drugače pa tok na ostalih dveh fazah krepko naraste, tako da pri 3A porabi motorja pod normalno obremenitvijo nastaviš bimetal na nekje 3.2 - 3.5A.
Že obstaja neka enačba, da se določi nastavitveni tok bimetala glede na porabo bremena, ampak do zdaj sem sam nastavil pri določenih motorjih bimetal malo nad nazivnim tokom motorja in je zaščita dobro delovala. Če pa ti bo motor, ki ima nazivno porabo 3A izklopilo že pri 3.5A pa je povsej verjetnosti motor preobremenjen.
....


Se bo potrebno uskladiti Wink

Vglavnem, sedaj imam kontaktor, povezovalni člen in bimetal.
Na stroju kjer se bo vklapljal motor sta start in stop tipki. Do omarice stroja, kjer bo kontaktor pa so tri žice, na vsako tipko po ena žica in še ena žica ki je mostičena na obe tipki, tipka start je NO, stop pa NC. Bi se dalo vezati tipke na bimetal da bi vklapljal z obstoječima tipkama? (tipki imata kontakte tako, da se lahko spreminja med NC in NO)
Kolikor razumem sta kontakta 95 in 96 zgolj za izklop, kontakta 97 in 98 pa dejansko le za signalizacijo ob izklopu bimetala.

Upam da sem vprašal dovolj jasno.

lp
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3407
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 19, 2010 10:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Upam da sem vprašal dovolj jasno
- nariši, bo še bolj jasno
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 19, 2010 10:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Liquid

Azrael je napisal/a:
Bimetal za zaščito motorja se nastavi na nazivni tok motorja. To je vsa znanost okoli teh bimetalov, vsaj v običajnih klimatskih razmerah.

Navitje motorjev je grajeno za trajno obremenitev z nazivnim tokom. Če je bimetal nastavljen višje, motor ni zaščiten pred preobremenitvijo.

Če pravilno nastavljen bimetal izpada, to pomeni samo to, da imaš prešibak motor za breme, ki si mu ga namenil ali pa je nekaj drugega narobe.

Jasno?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 19, 2010 10:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Liquid je napisal/a:

Vglavnem, sedaj imam kontaktor, povezovalni člen in bimetal.
Na stroju kjer se bo vklapljal motor sta start in stop tipki. Do omarice stroja, kjer bo kontaktor pa so tri žice, na vsako tipko po ena žica in še ena žica ki je mostičena na obe tipki, tipka start je NO, stop pa NC. Bi se dalo vezati tipke na bimetal da bi vklapljal z obstoječima tipkama? (tipki imata kontakte tako, da se lahko spreminja med NC in NO)

lp


S katerimi tipkami pa bi ti še vklapljal, če ne z obstoječimi?

Kadar pa bo bimetal izklopil, ga boš seveda moral vklopiti nazaj, kar je normalno glede stikalnih manipulacij.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3407
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 20, 2010 8:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Če pravilno nastavljen bimetal izpada, to pomeni samo to, da imaš prešibak motor za breme
- ali pa je v elektro omari prevroče
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group