 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kopron Član


Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.76 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 10:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poanta (čiptuninga) je v tem da se v računalniku spremenijo podatki za povečanje dotoka goriva in zraka v motor ter poveča predvžig. To pa je seveda vse na račun skrajšanja življenske dobe motorja. Čeprav nekateri (tunerji) reklamirajo da delajo optimizacijo delovanja motorja. Tokoj bi človek pomislil kako da tega ne znajo narediti že v tovarni. Absolutno se čipanemu motorju skrajša življenska doba. Potem pa še sklopka, posebno pri pasatih, in menjalnik preje vzamejo konec. _________________ Lep pozdrav Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kopron, tukaj si pozabil še omeniti človeški faktor, ki lahko vpliva na uničevanje omenjenih delova. NI nujno, da zadeve trpijo, če voziš vsaj malo z glavo. Kot strojnik vem, da se zadeve predimenzionirajo in da deli in njih materiali v motorju ob izhodu iz tovarne niso na meji maximalnih zmogljivosti. Mogoče ne velja za kakšne navite Honde, Alfe...(pa ne me dedaj držat za besedo kar se tiče znamke navedenih vozil)
LP
Boris |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 11:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
Tisti, ki se jim navedene cene zdijo nezaslišano previsoke:
imate edinstveno priložnost, da se podate v te vode.
Nekaj malega kablov, prenosnik, osnovno orodje... |
V tem se pa celo strinjava ...
boco je napisal/a: |
... Enega za 150€ (maloo izkušenj brez nekih posebnih referenc) in drugega za 300€ (cena je bila s popustom ker nas je šlo več skupaj) in je poznan povsod naokrog sicer pa je v Črnučah.
... |
Da si si dal na bimerju konjenico povečat brez homologacije ... MadMax te bo najbrž kar obesil za nekaj ...
Tistega v črnučah in njegov tim osebno poznam. Njihovo delo temelji na 25 letnih izkušnjah in dragem raznoraznem hardweru in softweru s katerim sem lahko nekaj časa tudi sam delal.
V človeški naravi je pač tako, da vsi vidimo samo tistih nekaj minut dela ob sami izvedbi. Tega, da je chiptuner v to vložil mesece dela brez plačila pa ne vidimo.
Če primerjam to s programom za nek MCU ... sestavljate in testirate ga cel teden po 8 ur, potem pa pred naročnikom zapečete MCU v minutki. Ko mu izstavite socialen račun v višini 100€ pa se prime za glavo z besedami "100€ za pet minut dela" ...
Kako se boste počutili
Pa še to: dober chiptuning pomeni download nabranih karakteristik iz motorja, kjer ima skoraj vsak motorni računalnik malce drugačne nabrane podatke (buffer) s senzorjev (celo način vožnje tistega avta/voznika) in individualne nastavitve. Tukaj za kvaliteto ni copy/paste!
Prej omenjeni tuner to naredi sam, večina ostalih pa download data pošlje v DE ali RU kjer zadevo analizirajo in naredijo optimatizacijo individualno za vsak motor posebej pa čeprav je po tovarniških karakteristikah enak enemu od prej čipanih. In na koncu se ti tak upa dat še nekajmesečno garancijo ...
Sedaj pa zainteresirani za dober zaslužek veselo na delo ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 12:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Da si si dal na bimerju konjenico povečat brez homologacije ... MadMax te bo najbrž kar obesil za nekaj ...
|
Na-a, morda presenetljivo, a tole me ne gane kaj dosti, ne glede na firmo.
Ne tega enačit s polučkanimi konzervami  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
M.Pecar Član

Pridružen-a: Tor 30 Jan 2007 18:56 Prispevkov: 142 Aktiv.: 0.63 Kraj: Lj.Crnuce
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 8:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Z interneta sneti nacrt za vezje za povezavo prenosnika na racunalnik avtomobila je dandanes tako enostavno, da to lahko naredi srednjesolec 2. letnika Vegove (naredil je vec vezij za volkwagne, citroene). Ko je v 4. letniku naredil izpit za avto, sem kupil rabljenega Berlinga. Cez en teden je ze priklapljal racunalnik na avto in pregledal parametre, ko se je prizgala lucka lambda sonde, jo je resetiral. K sreci pa je "mulec" toliko pameten, da kot avtomodelar ve, da brez izkusenj ni varno posegati v nastavitve motorja Berlinga. Presneto dobro ve, kako pri radijsko vodenem avtu raznese motor, kako utrgas roko, ko zletis s proge itd. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 10:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislijm, da z SW, ki se nahaja na internetu Wagcom, ... se ne da kaj dosti spreminjati parametre motorja. Bolj je namenjen diagnostiki motorja.
"cipanje" pa ni samo povečanje goriva, zraka in pritiska. Je dosti več kot to. Je optimizacija sistema! S tem se pridobi par konjev ter navora. Ampak vse to v mejah materiala. Seveda se da iztisniti mnogo več, ampak z tem bi pa zagotovo močno skrajšal življenjsko dobo avtomobila.
Moje razmišljanje je, da je "čipanje" celo koristno za avto. Cena je res visoka, ampak če računaš manjšo (dejansko je !!) porabo goriva se ti v nekaj letih izplača. _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 11:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Upam, da bodo "čip-tunerji" še dolgo in lagodno živeli na vaš račun.
Sam ne vidim nobenega smisla v tem, da bi na avtu pridobil tistih 15KM več.
Znižanje porabe?
A tovarni dandanes ni v interesu, da je poraba čim nižja?
A tovarni ni v interesu, da ima avto kar največ KM/liter porabe goriva?
Ampak, kot pravimo: "Vsako tele ima svoje veselje".
Nesmislov v življenju je veliko in nekateri si ga pač "podaljšujejo" z avtomobili.
Tudi sam sem bil včasih mlad in zelen. Skrajni čas je že bil (pred leti), da odrastem in ugotovim, po čem naj te pravzaprav cenijo ljudje.  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 11:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Ford ima recimo uradno možnost premikanja parametrov v smislu majhna poraba <---> odzivnejši motor, sicer v ožjih mejah od chip-tuninga o katerem je govora tu, pa vendar.
Kdor rad občuti pospeške (kakršnikoli že so pri 0.1KM/kg) bo pač načipal in se ob tem ne bo sekiral okrog stroškov.
Nekdo drug pa, ki mu je edini cilj infinitezimalno nizka poraba pa bo kupil temu primeren avto in se vozil počasneje od biciklistov.
Praktično vsak stroj/naprava ima še nekaj neizkoriščenega potenciala, rezerve, ali kakor se že temu reče.
Če ne zaradi drugega, pa zato, da se serijski proizvodi med sabo v startu čimmanj razlikujejo. Če bi bili že v startu naviti do konca, bi bilo najbrž več prepirov v stilu "od sosedovega Francija golf leti k' svi'ja, moj pa ne gre nikam'r".
Ako je komu v veselje to izkoristit... Sam pri sebi pa bo vsak pretehtal pluse in minuse ki mu jih tak poseg prinese. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
chaos Član


Pridružen-a: Sob 16 Sep 2006 22:12 Prispevkov: 1063 Aktiv.: 4.65 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 11:59 am Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Upam, da bodo "čip-tunerji" še dolgo in lagodno živeli na vaš račun.
Sam ne vidim nobenega smisla v tem, da bi na avtu pridobil tistih 15KM več.
|
Ti mogoče ne, kdo drug bi pa rad ravno tistih 15KM, da se mu bo avto zdel 'ravno prav hiter'.
s55m je napisal/a: |
Znižanje porabe?
A tovarni dandanes ni v interesu, da je poraba čim nižja?
A tovarni ni v interesu, da ima avto kar največ KM/liter porabe goriva?
|
Znižanje porabe - zakaj pa ne? Kje pa piše, da lahko tovarna optimalno nastavi delovanje motorja, še preden ta prevozi nekaj sto ali tisoč kilometrov?
In ja, tovarnam je v interesu, da prodajajo avotomobile, ki pašejo v tak ali drugačen razred po velikosti motorja in moči - zavarovanje in cestna taksa pa to.
Kolikor mi je razložil prijatelj mehanik, so pri Golfu IV vsi TDI motorji čisto enaki, imajo samo drug program, in če se prav spomnim, imata 130 in 150KM različici drugačne šobe. Torej je pri 90KM motorju kar precej zaloge - je takorekoč predimenzioniran, in če mu moč povečaš za 15, 20KM, ne bo motor bolj 'trpel', kot je pa bilo predvideno.
Opomba: čeprav imam 'primeren' avto, ga nisem čipal - osebno pač ne čutim potrebe ...
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Upam, da bodo "čip-tunerji" še dolgo in lagodno živeli na vaš račun.
Sam ne vidim nobenega smisla v tem, da bi na avtu pridobil tistih 15KM več.
Znižanje porabe?
A tovarni dandanes ni v interesu, da je poraba čim nižja?
A tovarni ni v interesu, da ima avto kar največ KM/liter porabe goriva?
Ampak, kot pravimo: "Vsako tele ima svoje veselje".
Nesmislov v življenju je veliko in nekateri si ga pač "podaljšujejo" z avtomobili.
Tudi sam sem bil včasih mlad in zelen. Skrajni čas je že bil (pred leti), da odrastem in ugotovim, po čem naj te pravzaprav cenijo ljudje.  |
Pa še kako se strinjam s to trditvijo. Če je nekomu avto presab, mora pač kupiti močejšega. Oprema v vozilu je pač homologirana ter preračunana za tako moč kot je v orginalu. Verjamite - vsak vijak v vozilu je preračunan...
Vse skupaj je zelo podobno "navijanju" računalnika. Napačni postopki lahko privedejo do uničenja le tega.. v tem primeru bo oškodovan le lastnik...
V primeru neustreznih spremememb na avtomobilu, pa bomo poleg voznika ogroženi tudi ostali udeleženci v prometu. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
...no mislim, da gre tema rahlo v nepravo smer in upam, da ne bomo spet začeli dokazovati eden drugemu kdo ima prav in kdo ne (preveč tipično slovensko). Povedal bi edino tole, da svojega avta nisem čipal za to, da bom po cestah norel (k pameti sem na srečo prišel že v mladih letih in že dolgo nisem zelen ) ampak predvsem iz razloga, da zmanjšam porabo goriva (kar mi je tudi uspelo) in povečam navor, ki mi občasno amapk le redko pride prav. Silvo, o varnosti se popolnoma strinjam ( o dimenzioniranjuu vijakov in materialov ravno ne), sem pa kljub temu , da je pod mojim pokrovom motorja pridodanih cca 25 konj še vedno bolj varen voznik kot pa tisti, ki bo spil 4pire in šel na cesto ( to je pa že posebna debata).
Upam, da smo s svojimi izjavami povedali tistim, ki so na začetku razmišljali o tem, da se lotijo tuninga, da zadeva le ni tako preprosta kot izgleda na prvi pogled in, da tisti ki to počnejo vložijo kar nekaj časa in denarja, da svoje znanje upravičeno prodajajo naprej.S tem bi jaz svoje komentarje tukaj zaključil.
LP
Boris |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.27 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 9:24 am Naslov sporočila: |
|
|
jaz se lotevam tega posla ampak malo drugače. začel sem namreč razvijat lasten ECU, prva žrtev pa bo moj A3 1.8T  _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
red_mamba je napisal/a: |
jaz se lotevam tega posla ampak malo drugače. začel sem namreč razvijat lasten ECU, prva žrtev pa bo moj A3 1.8T  |
Ti to resno? Misliš, da lahko sam razviješ boljši motorni ECU kot ena razvojna ekipa (Audi) polna denarja in razvojnih kapacitet? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 10:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Poročaj, kaj bo z Audi-jem.... Vso srečo!  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 10:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz ne bi šel razvijat svojega sistema. Saj dobiš megasquirt za 200eur v kit kompletu. Ne vem sicer če dela na dizlih. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|