 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Sep 28, 2009 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še enkrat na kratko, če že na noben način nočeš pregledati linkov, kjer je že odgovorjeno na tvoja vprašanja.
To ni enofazni asinhronski motor, ampak univerzalni kolektorski motor. Priklop je drugačen, kondenzator se ne uporablja.
Ampak brez elektronike tvoj stroj in motor ne bo deloval po tvojih željah. Vrtljaje tega motorja za pranje in centrifugo določa elektronika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stursc Član

Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29 Prispevkov: 323 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Tor Dec 22, 2009 5:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naj primaknem še svoj problem v to temo, ker gre za približno enak motor.
Namreč imam kolektorki motor moči 230V/600W. Problem je zagrevanje ležajne puše oziroma osi rotorja, ki vsled prevelike temperature zablokira.
Ker ne gre za napako vležajenja ampak zgolj res za indukcijsko ogrevanje osi (slišal o tem,vendar mi ni poznano). Os se zagreje v nekaj sekundah na nedržno temperaturo (čez 50 *C). Meritve toka in moči so normalne, oziroma le 50% glede na navedeno moč motorja.
Mi lahko kdo, ki ima s tem izkušnje, pove kaj več o tem. Zakaj "uhaja" magnetno polje, ki povzroča ogrevanje osi. Os ogreva samo na prednji strani, na kolektorski strani je os popolnoma mrzla.
Ali gre za okvaro rotorskega navitja, kljub temu, da meritve tega ne pokažejo ?
Hvala za nasvet.
LP, stursc |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Dec 22, 2009 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje mnenje je, da je problem mehanski (premajhna ali prevelika zračnost v problematičnem ležaju ali suh, iztrošen ležaj).
Če bi tekel tok skozi ležaj, bi tekel skozi oba ležaja, ne samo skozi enega in bi bila tako prizadeta oba.
Vzrok temu toku je mehanska ali električna nesimetričnost statorja ali rotorja, kar pomeni, da središče osi leži zunaj središča magnetnega polja takega stroja. V tem slučaju os skupaj s kovinskim ohišjem predstavlja kratkostični ovoj, ki se giblje skozi magnetno polje in se v njem inducira napetost, ki zaradi kratkega stika požene nek tok. Tok posledično teče skozi oba ležaja in jih hitro uniči, saj sta tudi najšibkejši in najbolj občutljiv del tega kratkostičnega ovoja.
Vendar ker je en ležaj vedno slabši od drugega preveri še:
- ali je krtačni sistem pravilno fiksiran in se držala ne premikajo;
- ali krtačke nalegajo s celo površino na kolektor;
- ali je upornost obeh polovic statorskega navitja enaka;
- ali je rotor kdaj zaribal v statorju in je posneto veliko materiala.
Ampak, ker gre za majhen stroj, bi morala biti mehanska ali električna okvara, ki bi povzročila, da bi tekel opazen tok skozi ležaja, "vidna iz avijona", da bi prišlo do opisanih težav. Te težave so značilne za nekaj 100kW ali raje MW stroje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Krampus Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1853 Aktiv.: 9.07
|
Objavljeno: Tor Dec 22, 2009 7:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je to drsni ležaj (puša), ki je enkrat zaribal, je le ta neuporaben in ga je treba zamenjati. PIKA
Če je to kotalni (kroglični ležaj), ki je enkrat zaribal, je le ta neuporaben in ga je treba zamenjati. PIKA
Ker je po vsej verjetnosti poškodovana gred, je potrebno najprej sanirati sedež ležaja.
Pri menjavi kotalnega ležaja preveriš ležišče in sedež ležaja.
Pri menjavi drsnega ležaja preveriš zračnost pri vgrajenem ležaju, ki mora biti, ker se ležaj segreje in lahko prime gred.
Zamenjava puše je potrebna tudi zaradi tega, ker so sodobne zlitine prepojene z mazavimi materiali, ki pri previsokih temperaturah izgubijo mazalne lastnosti. _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lojz Član


Pridružen-a: Pet 11 Apr 2003 8:31 Prispevkov: 668 Aktiv.: 2.82 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2009 10:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Da dopolnim opis.
Motor sem videl v živo. Na roko se vrti čisto normalno, tudi ni opaziti kakšne
zračnosti osi v puši. Je pa tok v praznem teku skoraj 1,5A, kar se mi zdi za 600W
motor preveč, ali se motim?
Os pa se segreje, kot je napisal Stursc, v nekaj sekundah na vsaj 50 stopinj C! _________________ LP
Lojz |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Krampus Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1853 Aktiv.: 9.07
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2009 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Še enkrat.
Če je ležaj zablokiral, ga je treba zamenjati, zaradi, glej zgoraj. _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stursc Član

Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29 Prispevkov: 323 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2009 7:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Krampus je napisal/a: |
Še enkrat.
Če je ležaj zablokiral, ga je treba zamenjati, zaradi, glej zgoraj. |
Vse drži kar si napisal, nisi pa kaj napisal o mojem sumu (indukciji).
Naj omenim še to: Os motorja sem vpel v vrtalni stroj z n1450 in po dveh minutah vrtenja je os in ležajna puša še vedno bila na temperaturi okolice.
Po tem poskusu sem zamenjal smer vrtenja motorja. Sprememba vrtenja je pokazala da je rotor defekten. Namreč iskrenje na ščetkah je bilo požarno nevarno, medtem ko pri vrtenju v "pravo smer" je bilo to le komaj opazno.
Toliko se jaz spoznam na te stvari.
Po previjanju rotorja bomo pa vsekakor menjali tudi ležajne puše (če bodo dobavljive).
Hvala za komentarje.
LP, stursc |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Dec 23, 2009 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
stursc je napisal/a: |
Naj omenim še to: Os motorja sem vpel v vrtalni stroj z n1450 in po dveh minutah vrtenja je os in ležajna puša še vedno bila na temperaturi okolice. |
Mnogo premalo vrtljajev za kakšen resen zaključek o mehanskio brezhibnosti. Tak moitor (če je res podoben tem, ki so v pralnih strojih) ima zlahka ćez 10.000v/min., sploh neobremenjen. Trenje raste s kvadratom spremembe vrtljajev.
Citiram: |
Po tem poskusu sem zamenjal smer vrtenja motorja. Sprememba vrtenja je pokazala da je rotor defekten. Namreč iskrenje na ščetkah je bilo požarno nevarno, medtem ko pri vrtenju v "pravo smer" je bilo to le komaj opazno. |
Na kakšen način si obrnil smer vrtenja? Če si zvezal narobe, je ognjemet pričakovan. Lahko celo pride do okvare motorja.
Se motor vrti v "pravo" smer tudi po tem dogodku brez posebnega iskrenja? Če se, je rotor v redu, vzrok iskrenja so bile krtačke, ki niso bile utečene za drugo smer vrtenja. Na krtački zelo hitro nastane rob, ki pri vrtenju v drugo smer povzroči , da krtačka začne skakati (se ne vidi s prostim očesom), kar povzroči hudo iskrenje in zažiga krtačko in kolektor, kar stanje slabša.
Zato je v takem primeru treba motor pognati z nižjo napetostjo, da se krtačke obrusijo brez posebnega iskrenja.
Lahko je tudi zamaknjen krtačni sistem (včasih je to namenoma, da se doseže boljši izkoristek motorja) in je tako več iskrenja v drugo smer normalno. Če so krtačke neutečene, vse skupaj rezultira v hud ognjemet.
Citiram: |
Po previjanju rotorja bomo pa vsekakor menjali tudi ležajne puše (če bodo dobavljive). |
Previtje je povsem nesmiselno, če nimaš novih puš, če pa je rotor ispraven, pa sploh.
In mimogrede, če je tok v prostem teku polovico nazivnega, je jasno, da je problem mehanski, da nekaj motor kar lepo zavira. In tista reč, ki ga zavira, se hudo greje in to je, kdo bo si mislil, kuhajoči ležaj.
Če pa je sedaj odpovedal še rotor, pa v štacuno po drug motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zamot1 Član

Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 15:11 Prispevkov: 148 Aktiv.: 0.66
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 12:25 pm Naslov sporočila: Kaj pa vem? |
|
|
Ta motor ki si ga prikazal na sliki je motot s krtačkami in ne rabi kondenzatorjev tako kot tvoj stari dvobrzinski motor. Ima zvezno regulacijo od nič do max obratov in jo nastavljašnekje na stroju. največ info boš pa dobil na servisu!
LP Zamot |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zamot1 Član

Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 15:11 Prispevkov: 148 Aktiv.: 0.66
|
Objavljeno: Ned Jan 03, 2010 12:39 pm Naslov sporočila: Stursc -u? |
|
|
Poglej za kakšno napetost je narejen motor DC ali AC, ker je železo motorjev lahko različno, nisem siguren ampak včasih so za DC motorje uporabljali meko magnetno železo, za AC pa lamelirano železo in če si na dc krtačni motor priklopil izmenično se je grel ko hudič!
LP Zamot |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|