 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Dec 04, 2009 1:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Nah. S takim načinom ne boš akkuja nikoli spravil v overcharge in svinčene mreže se ti bodo sesedle. |
Z 180W panelom, ki kot tak daje nekaj ur dnevno 15A, lahko 60Ah akumulator hitro spraviš v overcharge, če ne uporabljaš regulatorja polnjenja.
Glede uporabe avtomobilskih zagonskih akumulatorjev namesto solarnih pa samo tole vprašanje ... a so šprinterji dobri za na maraton? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
satelitko Član


Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27 Prispevkov: 1777 Aktiv.: 7.50 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Pet Dec 04, 2009 2:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eno vprašanje malo off topic:
Kako povezati dva ne enaka solarna modula (npr. 1x 10W in 1x20W). Predvidevam, da običajni, ceneni regulator polnjenja ni predviden za višje napetosti, če ju dam vzporedno se bo pa zgodilo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.76 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Dec 04, 2009 4:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
PO mojem znanju paralelno preko shottky diod, ki imajo majhen padec napetosti. Pa seveda za ustrezen tok. Se pa tudi dogaja da se veže povsem paralelno in ni prevelike panike...zaporedno bi pa moral imeti regulator za ustrezno napetost, seveda. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Dec 04, 2009 11:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako kot je napisal protoncek. Zmeri ju v prostem teku (nepriklopljena) na soncu. Če ti bosta dajala od 17 do 22V sta primerna za polnjenje 12V akujev. Brez skrbi ju lahko vežeš paralelno z diodami ali pa tudi brez. Nikakor pa ne zaporedno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
glavca Član

Pridružen-a: Sre 26 Nov 2008 9:19 Prispevkov: 138 Aktiv.: 0.68
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 10:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Eto... Kje je finta v tem da je ups 1000VA enak 680W ... A je to maksimalna in delovna moč ?
Akumulatorja sta 2x12v vezana zaporedno, modul pa je 24V delovne in 36V nazivne napetosti... Torej bi bil tok cca 7.5A, mislim da bi moglo it skoz... ali pač ?
Kdo ve, koliko so polnilni tokovi na avtomobilu ?
l.p. Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 11:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Finta med VA in W je v cos porabnika, katerega pa vsak proizvajalec UPSov določi malce po svoje, so pa vsi okrog 0.7, +/- Josef.
V avtomobilu ne polniš tokovno ampak polniš akumulator na konstantno napetost (14.josefV), max tok pa je določen z zmogljivostjo alternatorja-ki ga akumulator nikoli ne dobi. Ni pa tok polnjenja nevemkakšen, sicer bi bilo treba zmerit, a dvomim da je povprečno prek 5A. Na dolge relacije še manj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 1:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
V kolikor je akumulator prazen oz ni čisto poln so tokovi lahko tudi 50A in več. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 1:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa ne dolgo, kvečjemu ranga par sekund (ajd, naj bo ekstremnih par minut) po zagonu, s tem da pod nizkimi vrtljaji alternator ne doseže niti blizu nazivne moči.
In ja, če je akumulator tudi že pri koncu ni problema dosegat višjih polnilnih tokov, ampak tak aku niti pod razno nima kaj iskat v žlahti s solarnimi paneli.
Poleg tega je akumulator v jeklenih konjičkih pri nas povprečno vsaj na pol prazen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
Poleg tega je akumulator v jeklenih konjičkih pri nas povprečno vsaj na pol prazen. |
Zakaj?
Glede polnjenja se pa strinjam. Če bi avto s praznim akumulatorjem "komaj" vžgal zaradi praznega akumulatorja bi ga avto polnil kolikor bi se dalo (tudi več kot 50A). Ampak kot je omenik MadMax samo nekaj minut. Ker potem akumulator že doseže napetost 14.4V in polnilni tok se zmanjšuje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Dec 08, 2009 4:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj?
Zaradi kratkih povprečnih relacij, ki jih delamo. Če se ne motim je SLO povprečje le nekaj prek 10km.
Z inteligentnim polnilcem bi se to (polnjenje) sicer lahko izboljšalo, ampak zaenkrat ni potrebe po kompliciranju. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 9:23 am Naslov sporočila: |
|
|
V 10 km mora alternator brez težav napolniti kar porabi zaganjač. V nasprotnem primeru alternator ni OK. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Čet Dec 10, 2009 9:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj ni v tem vic...
Polnjenje pri konstantni napetosti pač zahteva časa takorekoč neskončno.
Prazen aku priklopljen na 14V bo vlekel kar precejšnji tok, posledično se bo na začetku hitro polnil.
Kot se aku polni, tok pada, torej se hitrost polnjenja zmanjšuje.
Če torej predpostaviš, da bo prazen aku v avtu pridobil v prve pol ure 10Ah, bo v druge pol ure še samo 5Ah, v tretje pol ure 2Ah in tako naprej.
1kW zaganjač pa v par sekundah res ne porabi kaj več kakor par Ah.
Alternator torej vsekakor nadoknadi kar zaganjač pokuri, sicer...
Seveda brez problema vzdržuje 30÷50% kapacitete.
Ne more pa v tako kratkem času napolnit akumulator na 100%. Ne na tak način. Lahko pa bi ga z inteligentnim polnilcem, kot sem že omenil prej.
Se strinjaš? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zaska Član

Pridružen-a: Sob 23 Feb 2008 19:34 Prispevkov: 24 Aktiv.: 0.11 Kraj: bled
|
Objavljeno: Sob Dec 12, 2009 7:06 pm Naslov sporočila: solarni panel |
|
|
Hallo glavca !
Al se da še kaj zrihtat kakšen panel po nabavni ceni ,jaz bi rabil nekaj takega za v vikend _________________ Življenje je kot ženske tangice kratak-usran in krvav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.76 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sob Dec 12, 2009 7:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
je teorija in je praksa. V praksi je sploh težko reči, kdaj je akku napolnjen 100%, ker se mu kapaciteta spreminja s časom, zunanjo temperaturo... Res je, da ga tako kot praviš ni možno do konca napolniti, ampak do neke meje.
Sploh tudi če polniš s polnilcem, je "poln" ko tok pade pod določeno mejo. Katero mejo? To je "ocenjeno" glede na ugotovitve in testiranja. Tudi NiMH je pri hitrem polnjenju napolnjen samo do 50%, 70%..., odvisno od toka. Do konca se napolni s malim tokom in velikim časom.
Podobno kot bi nek kondenzator teoretično ne smel nikoli biti popolnoma prazen, saj ima notranjo upornost. V praksi je vsakega možno spraviti na 0 V... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 438 Aktiv.: 2.29 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Dec 13, 2009 3:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Tudi NiMH je pri hitrem polnjenju napolnjen samo do 50%, 70%..., odvisno od toka. |
Citiram: |
Seveda brez problema vzdržuje 30÷50% kapacitete.
Ne more pa v tako kratkem času napolnit akumulator na 100%. |
Sedaj pa že krepko pretiravate s temi procenti. V obeh primerih je številka vsaj nad 95%. (In če vsaj včasih polniš/prazniš akumulatorje, ti je to hitro jasno) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|