 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
S56RGA Član

Pridružen-a: Čet 11 Sep 2008 13:33 Prispevkov: 325 Aktiv.: 1.59 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 3:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
sailor je napisal/a: |
Brez zamere fantje moji:
Kdo pa je vas učil elektriko? |
Jaz nikoli ne zamerim, če le dobim protiargument, ki pa je?? _________________ Agar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 3:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dilema o vzporedni vezavi akumulatorjev je vedno naredila vihar v kozarcu vode. .
Če pa pogledate sestavo Pb akumulatorja pa vidite v 1 celici več plošč vezanih vzporedno. . Bi rekel, da je več manjših akumulatorčkov vezanih vzporedno.
Če deluje znotraj zakaj ne bi zunaj? Seveda pod pogojem, da sta bateriji enakega tipa. Da ne bi kdo NiCD in Pb akumulatorjev skupaj "tlačil". .
Ps. Nisem študiral elektrike, ampak samo elektrotehniko s poudarkom na elektroniki. Pravzaprav na elektronkah. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 8:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zaporedno je problem, ker rabiš balaser ali polnjenje vsakega posebej, vzporedno veži, kolikor te je volja!
Edina slabost bo ta, da ko bo crknil en, bo za sabo potegnil še drugega...
lp
R _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.74 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa če bi se poskusilo narediti enostavno vezje katerega je tudi uporabnik aly predstavil v neki drugi tem kjer so predstavljena različna mini vezja rečmo"za začetnike". Potreboval jo je ravno za namen polnjenja dveh akumulatorjev. Ko se en napolne dokonca se polni samo še drugi do konca.
Popravek: dobil kar sem imel v mislih Koristna mala vezja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 10:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na čolnu imam dva 75Ah paralelno že tri leta. Iz njiju napajam (poleg zagona) še hladilnik, imam pa še 40W sončno celico, zadeva se obnese tudi za večdnevna potepanja. Gostota elektrolita v obeh je praktično enaka. Čez zimo sem ju priklopil (paralelno) na tisti avtomatski polnilec - vzdrževalec iz Hoferja, po nekaj mesecih sta bila oba polna v obeh pogledih, to je dovolj elektrolita in s primerno gostoto _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 11:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ro-bi ni problem niti vzporedno, niti zaporedno. Praktično vsi kamioni imajo dva 12V akuja, vezana zaporedno. Si na katerem slučajno opazil kak balanser? _________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 11:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nimajo ga, ga pa vsekakor rabijo.
In nekateri imajo tudi vso napeljavo vezano na en 12akku kar posledično kuha drugega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Okt 18, 2010 11:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jože- na skuterju sem imel 2 vzporedno in 2 taka para zaporedno.
Ker je bil tok velik, so se pojavile razlike med zaporednima paroma in kljub polnjenju vsakega posebej mi je 2 x zaporedoma vzelo en par!
Če je tok majhen, potem bi verjetno šlo, ker notranja upornost akuja nima kake vloge. Če je tok večji, potem ti "skuha" akumulator z nižjo upornostjo (boljšega)!
lp
Robi _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Okt 19, 2010 12:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Na skuterju nisi imel startnega svinčenega, ali? _________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
El Barto Član


Pridružen-a: Sob 08 Avg 2009 21:28 Prispevkov: 32 Aktiv.: 0.17 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Okt 19, 2010 4:17 am Naslov sporočila: |
|
|
IMHO kompliciranje tam, kjer ga ni treba.
Daš en tist 75 Ah akumulator, pa se voziš.
Ponavadi je treba drugi akumulator nekam postavti in če vozilo nima že za to predvidenega prostora, se sranje povečuje.
O kakšni hudi mašini pa je govora, da rabi 90 Ah? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Okt 19, 2010 6:26 am Naslov sporočila: |
|
|
MarkoM je napisal/a: |
s55m je napisal/a: |
Če sta enaka, enako stara, enako iztrošena ali enako nova, potem ju lahko zvežeš skupaj. Od tega, kako ju boš zvezal skupaj, pa je odvisno, kateri od njiju bo več prispeval k zaganjanju. V moji Toyoti bolj trpi desni, saj je pot čez vodnike od levega do desnega in naprej do zaganjača malo daljša in malo tanjša.
Sta pa v njej v čisti paraleli dva 75Ah. Ko mi je pred mesecem po petih letih "crknil" eden, sem zamenjal oba! |
Zanimivo. To je že bilo serijsko? Ali je to hibridna toyota?
2x75Ah zaženeš že tovornjaka.  |
Ni hibrid. Serijsko sta vgrajena dva v čisti paraleli. Je pa čisto navadna Toyota Hilux z 2.5 D4D motorjem. Ko sta akumulatorja dobra, pri zaganjanju sploh na lučeh ne opaziš, da bi napetost kaj padla.
S56RGA ima malo drugačno filozofijo na njegovem "big-foot"-u.
Ima vgrajena dva akumulatorja, a delovni je samo eden. Ko potrebuje z "marine grade" preklopnikom preklopi porabo na drugega. Zato ju najbrž tu pa tam (1xletno) zamenja med seboj. Je pa to zdravo zaradi dodatnih porabnikov na 12V (dodatne delovne luči, winch...itd...) in kasnejše možnosti zaganjanja ob izpraznitvi. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Tor Okt 19, 2010 6:32 am Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Zaporedno je problem, ker rabiš balaser ali polnjenje vsakega posebej, vzporedno veži, kolikor te je volja!
Edina slabost bo ta, da ko bo crknil en, bo za sabo potegnil še drugega...
lp
R |
Tole pa po mojih izkušnjah ne pije vode. V firmi imamo 15+ baterij, sestavljenih iz 6 ali 12V Pb akujev. Napetosti 24V, 110V (večina), 220V. Vse imajo samo po en usmernik. Ogromna večina njih je stara več, kot je moje delovne dobe, tako da o trajnosti tudi nebi. Seveda je govora o stacionarnih baterijah.
Največji problem bi naredil, če bi iz 110V baterije napravil 12V odcep. Tista baterija bi prej  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Okt 19, 2010 8:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Nebi. Tista baterija bi bila ok. Vse ostale bi začele krepati
Itak se pa najdejo svinčene baterije ki držijo ohoho. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sars Član


Pridružen-a: Tor 05 Jan 2010 20:40 Prispevkov: 671 Aktiv.: 3.56 Kraj: Vransko
|
Objavljeno: Tor Okt 19, 2010 8:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Kot bivšemu tekmovalcu v avtoakustiki, se mi ne zdi nič narobe če imaš več akumulatorjev vzporedno zvezanih. Imam kolege v klubu, ki imajo v avtih tudi po 5+ komadov 110Ah gelnih akumulatorjev (4000A kratkostičnega toka) za zagotavljanje potrebne energije za ojačevalce. Tu govorim o 10-20kW+ rms moči in velikih tokovih. _________________ Ko misliš, da nimaš sreče v življenju, pomisli na voznike Renaultov.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Tor Okt 19, 2010 8:42 am Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Toyota Hilux z 2.5 D4D motorjem. |
Ja, to pa je tovornjak. Najbolj se mi je hilux vtisnil v spomin, ko so pri top gearu z njim potovali na severni pol in celo prispeli. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|