www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

dva akumulatorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
S56RGA
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Sep 2008 13:33
Prispevkov: 325
Aktiv.: 1.59
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 3:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sailor je napisal/a:
Brez zamere fantje moji:
Kdo pa je vas učil elektriko?


Jaz nikoli ne zamerim, če le dobim protiargument, ki pa je??

_________________
Agar
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 3:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dilema o vzporedni vezavi akumulatorjev je vedno naredila vihar v kozarcu vode. Laughing .

Če pa pogledate sestavo Pb akumulatorja pa vidite v 1 celici več plošč vezanih vzporedno. Think . Bi rekel, da je več manjših akumulatorčkov vezanih vzporedno. Applause

Če deluje znotraj zakaj ne bi zunaj? Seveda pod pogojem, da sta bateriji enakega tipa. Da ne bi kdo NiCD in Pb akumulatorjev skupaj "tlačil". Very Happy .

Ps. Nisem študiral elektrike, ampak samo elektrotehniko s poudarkom na elektroniki. Pravzaprav na elektronkah.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 8:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zaporedno je problem, ker rabiš balaser ali polnjenje vsakega posebej, vzporedno veži, kolikor te je volja!
Edina slabost bo ta, da ko bo crknil en, bo za sabo potegnil še drugega...
lp
R

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 18.74
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 8:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa če bi se poskusilo narediti enostavno vezje katerega je tudi uporabnik aly predstavil v neki drugi tem kjer so predstavljena različna mini vezja rečmo"za začetnike". Potreboval jo je ravno za namen polnjenja dveh akumulatorjev. Ko se en napolne dokonca se polni samo še drugi do konca.

Popravek: dobil kar sem imel v mislih Koristna mala vezja
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 10:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na čolnu imam dva 75Ah paralelno že tri leta. Iz njiju napajam (poleg zagona) še hladilnik, imam pa še 40W sončno celico, zadeva se obnese tudi za večdnevna potepanja. Gostota elektrolita v obeh je praktično enaka. Čez zimo sem ju priklopil (paralelno) na tisti avtomatski polnilec - vzdrževalec iz Hoferja, po nekaj mesecih sta bila oba polna v obeh pogledih, to je dovolj elektrolita in s primerno gostoto
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.22
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 11:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ro-bi ni problem niti vzporedno, niti zaporedno. Praktično vsi kamioni imajo dva 12V akuja, vezana zaporedno. Si na katerem slučajno opazil kak balanser?
_________________
Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 11:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nimajo ga, ga pa vsekakor rabijo.

In nekateri imajo tudi vso napeljavo vezano na en 12akku kar posledično kuha drugega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 18, 2010 11:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jože- na skuterju sem imel 2 vzporedno in 2 taka para zaporedno.
Ker je bil tok velik, so se pojavile razlike med zaporednima paroma in kljub polnjenju vsakega posebej mi je 2 x zaporedoma vzelo en par!

Če je tok majhen, potem bi verjetno šlo, ker notranja upornost akuja nima kake vloge. Če je tok večji, potem ti "skuha" akumulator z nižjo upornostjo (boljšega)!

lp
Robi

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.22
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 12:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na skuterju nisi imel startnega svinčenega, ali?
_________________
Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
El Barto
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Avg 2009 21:28
Prispevkov: 32
Aktiv.: 0.17
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 4:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

IMHO kompliciranje tam, kjer ga ni treba.

Daš en tist 75 Ah akumulator, pa se voziš.
Ponavadi je treba drugi akumulator nekam postavti in če vozilo nima že za to predvidenega prostora, se sranje povečuje. Rolling Eyes

O kakšni hudi mašini pa je govora, da rabi 90 Ah?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 12.00
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 6:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MarkoM je napisal/a:
s55m je napisal/a:
Če sta enaka, enako stara, enako iztrošena ali enako nova, potem ju lahko zvežeš skupaj. Od tega, kako ju boš zvezal skupaj, pa je odvisno, kateri od njiju bo več prispeval k zaganjanju. V moji Toyoti bolj trpi desni, saj je pot čez vodnike od levega do desnega in naprej do zaganjača malo daljša in malo tanjša.
Sta pa v njej v čisti paraleli dva 75Ah. Ko mi je pred mesecem po petih letih "crknil" eden, sem zamenjal oba!

Zanimivo. To je že bilo serijsko? Ali je to hibridna toyota?
2x75Ah zaženeš že tovornjaka. Mr. Green


Ni hibrid. Serijsko sta vgrajena dva v čisti paraleli. Je pa čisto navadna Toyota Hilux z 2.5 D4D motorjem. Ko sta akumulatorja dobra, pri zaganjanju sploh na lučeh ne opaziš, da bi napetost kaj padla.

S56RGA ima malo drugačno filozofijo na njegovem "big-foot"-u.
Ima vgrajena dva akumulatorja, a delovni je samo eden. Ko potrebuje z "marine grade" preklopnikom preklopi porabo na drugega. Zato ju najbrž tu pa tam (1xletno) zamenja med seboj. Je pa to zdravo zaradi dodatnih porabnikov na 12V (dodatne delovne luči, winch...itd...) in kasnejše možnosti zaganjanja ob izpraznitvi.

_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 6:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ro-bi je napisal/a:
Zaporedno je problem, ker rabiš balaser ali polnjenje vsakega posebej, vzporedno veži, kolikor te je volja!
Edina slabost bo ta, da ko bo crknil en, bo za sabo potegnil še drugega...
lp
R


Tole pa po mojih izkušnjah ne pije vode. V firmi imamo 15+ baterij, sestavljenih iz 6 ali 12V Pb akujev. Napetosti 24V, 110V (večina), 220V. Vse imajo samo po en usmernik. Ogromna večina njih je stara več, kot je moje delovne dobe, tako da o trajnosti tudi nebi. Seveda je govora o stacionarnih baterijah.

Največji problem bi naredil, če bi iz 110V baterije napravil 12V odcep. Tista baterija bi prej Boo hoo!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 8:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nebi. Tista baterija bi bila ok. Vse ostale bi začele krepati Smile

Itak se pa najdejo svinčene baterije ki držijo ohoho.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sars
Član
Član



Pridružen-a: Tor 05 Jan 2010 20:40
Prispevkov: 671
Aktiv.: 3.56
Kraj: Vransko

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 8:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot bivšemu tekmovalcu v avtoakustiki, se mi ne zdi nič narobe če imaš več akumulatorjev vzporedno zvezanih. Imam kolege v klubu, ki imajo v avtih tudi po 5+ komadov 110Ah gelnih akumulatorjev (4000A kratkostičnega toka) za zagotavljanje potrebne energije za ojačevalce. Tu govorim o 10-20kW+ rms moči in velikih tokovih.
_________________
Ko misliš, da nimaš sreče v življenju, pomisli na voznike Renaultov. Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 8:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

s55m je napisal/a:
Toyota Hilux z 2.5 D4D motorjem.

Ja, to pa je tovornjak. Najbolj se mi je hilux vtisnil v spomin, ko so pri top gearu z njim potovali na severni pol in celo prispeli.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group