 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Mar 15, 2011 9:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žarnica je 3 W če ima navadno bajonetno podnožje. Izmeri še upornost rotorja na obeh drsnih obročih, če boš prišel zraven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Mar 16, 2011 7:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Moj glas gre za težavo z regulatorjem. Ker ta ne dela dobro, se alternator ne vzbudi in ne da ven napetosti.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Sre Mar 16, 2011 7:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav!
Danes sem kupil nov regulator (16 €), ga zamenjam in zadeva ni bila nič boljša. Potem sem pa s žico za kratek čas naredil kratek stik med spomkama D+ in B+, in glej ga kontrolna lučka ugasne, pomerim napetost na akumulatorju, cca 14,5 V. Čez nekaj časa ko sem malo gas gor dol dajal pa napetost pade na 13, kasneje tudi na 12,5 V. Ponovno poskusim narediti kratek stik med B+ in D+, zopet lepo napetost zraste na 14,5 V. Po nekaj minutah napetost zopet pade, zgleda da se vzbujanje izgubi. Kaj bi to lahko bilo? Skurjen rotor?
No naj povem še da sem to s kratkim stikom ponovil ene 4 krat in se je pojavil problem, napetost je zrasla kar na 16 V, seveda traktorja nisem dolgo laufal da nebi kuhal akumulatorja. A je možno da sem že nov regulator skuril zaradi teh poskusov?
Kontaktna lučka ima 3 W, na eno stran sem ji dal direkten + iz akumulatorja na drugo stran pa sem jo vezal na sponko D+, ampak alternator se je vzbudil šele s kratkim stikom med D+ in B+.
No hvala za odgovore.
Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Mar 16, 2011 7:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa si pomeril, pregledal in se prepričal, če imaš v redu:
- vzbujevalno navitje;
- drsne obroče, ki ne smejo biti obrabljeni;
- vzmeti krtač brezhibne;
- krtače, ki ne zatikajo v vodilih;
- ožičenje
- diode za vzbujanje in kontakt, ki iz teh diod pelje na regler (regulator);
---
Skratka vse kar sodi v tokokrog regulacije. Dokler ne najdeš kaj je narobe, je nesmiselno menjavati dele - razen če imaš avto servis, kjer to pomeni bajne dohodke, saj to plačuje tisti bedak, ki ti je avto pripeljal na servis.
Si pa s tem brikanjem mogoče pokvaril regler. Ne delaj tega !
Ta finta je delovala na dinamu, pri alternatorju pa nima smisla. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Mar 16, 2011 7:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
TLE poglej in nam povej, kateri od teh regulatorjev imaš/si kupil, da vidimo, kaj zaen je, da lažje pogruntamo zadevo .. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Sre Mar 16, 2011 8:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Original reglar je bil AER1505, toda tega se baje nič več ne proizvaja, kupil sem AER1503, tako piše na njem, na škaltici pa piše iskra 11125049. To naj bi bil ekvivalent. No jaz to svoj traktor popravljam, nimam nobene prakse na področju avtoelektrike, se pa na tak način marsikaj naučiš, če sem skuril teh 16€ sem jih pač skuril.
Kontakte sem vse preveril, ožičenje je tudi pravilno, nisem pa pomeril vzbujevalnega navitja, nisem pogledal obročkov, ker nisem alternatorja dol vzel.
Diod tudi nisem pomeril, tako kot sem rekel, moral bi vzeti dol alternator in vse razkopat... pa pomerit.
Sedaj naprej razmišljam...preko kontrolne žarnice se alternator ni vubudil, ko sem dal na D+ potencial iz akumulatorja se je vzbudil, zakaj mu je kar na lepem padlo vzbujanje? Vzbujanje izgubi če obročki niso vredu, ali pa vzbujevalno navitje. Regulator je nov (krtačke itd...)
Ali se lahko vzbujanje izgubi tudi zaradi okvare diodne plošče? Oziroma lahko še zaradi česa izgubi vzbujanje? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Mar 16, 2011 10:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Diodna plošča je v okvari. Glede na starost je popravilo skoraj nesmiselno.
Sam sem enkrat popravljal en alternator. Lepo sem ga ščistil, zamenjal eno okvarjeno diodo. Stvar je delovala le nekaj časa, saj so bili vsi ostali deli že zelo obrabljeni (obročki, korozirana diodna plošča.)
Najbolje, da kupiš kar novega, cca 200€. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Čet Mar 17, 2011 2:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Ma kakih 200€ ... na avtoodpad, pa bilokakega podobnega, ki se ga bo lahko montiralo gor za 50€ ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Čet Mar 17, 2011 6:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav!
Danes sem vzel alternator dol, pomeril sem upornost vzbujevalnega navitja, med omema obročema je upornost 3,7 ohma. Nevem kakšne so upornosti teh navitij? Je to prenizka upornost? Gre za okvaro navitja?
Hvala in lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Mar 17, 2011 7:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Upornost je kar v redu.
Kaj pa "ta šibke" diode ? Ponavadi so 3.
Mislim, da sta vsaj 2, če ne vse 3 prekinjene ali pa kontakt iz njih ne nalega na regler (v primeru, ko je regler montiran na alternatorju). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Pon Mar 21, 2011 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
No da še malo poročam o alternatorju...diode sem premeril, so vse dobre, brat mi je postružil obročke na rotorju, sestavil sem nazaj in sedaj se alternator vzbudi, in polni akumulator z 14,5 V, edino kar je je to da kontrolna lučka brli, zmeril sem napetost med sponko B+ in D+ cca 2,7V, tako da lučka zaradi tega malo brli. Očitno je še neka napakica. Lučka pa je 3W. Skratka kaj bi lahko še bilo...ali nisem dobro diod premeril in da je napaka še na diodah.
Vglavnem fergusona lahko laufam, akumulator se bo filal...
LP, Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Mar 22, 2011 10:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si preveril napetost pri malo povišanih vrtljajih ? Napetost se ne sme spremeniti bistveno.
Lučka pa lahko brli tudi zaradi malenkost prenizkih vrtljajev. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Mar 22, 2011 11:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lučka brli zaradi prenizke napetosti (slabe krtačke, obroč) ali pa dioda ali več delno prebija. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JanezM Član

Pridružen-a: Ned 01 Avg 2010 21:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.55 Kraj: Ivančna
|
Objavljeno: Sre Mar 23, 2011 10:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napetost na akumulatorju je lepo konstantna cca 14,5 V, ne glede na jakost plina se napetost bistveno ne spreminja. Lučka pa brli ne glede na obrate, tako da res verjetno kakšna dioda prebija. Regulatro je nov, obročki lepo postruženi tako da ni kej drugega kot kakšna dioda. Nevem pa al nej menjam al kar tako pustim, sej lepo fila akumulator. Kaj vi mislite?
LP, Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Mar 24, 2011 7:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Skrij lučko za armaturo  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|