 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 12:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Pzufic, skupni presek vseh žic je 750mm2. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 1:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Bozo je napisal/a: |
Hitrost je bila za samo lokomotivo, skupaj s kompozicijo tega ni zmožna. |
Seveda je. Samo zadosti dolg čas pospeševanja je potreben .
Na razpolago ima 6MW pri 1500t mase, da doseže 350km/h.
Dosežena kinetična energija je Wk=m*v*v=1500000kg*97m/s*97m/s * 0,5
Wk=705675000J
Pri 6MW je najkrajši potreben čas pospeševanja t=Wk/P=1176s ali slabih 20minut.
Pospešek je a=v/t=97m/s / 1176s = 0,08m/s^2
V tem času prevozi 57km.
Teoretično.
V praksi bi bil pospešek bistveno večji, čas in pot pospeševanja pa bistveno krajša. Kompozicija bi namreč sproti izgubljala vagone (maso) .
Dodal sem *0,5 in popravil ves izračun. Nisem popoln. Nisem še popoln. Ta trenutek sicer res še nisem čisto popoln, delam pa na tem  _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazadnje urejal/a igo Tor Nov 15, 2011 7:49 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 11:48 am Naslov sporočila: |
|
|
bojans je napisal/a: |
Zanimivo vse skupaj. Z nadzorovanim zdrsavanjem koles le ta segreje, kar uparja vodo na tirnicah. Na posnetku je to lepo vidno. Tudi iz tokovnega odjemnika se para kar lepo kadi.
A ja. Še nihče se ni pritožil za izpuste CO2! Kot se nekateri tako radi pri elektro pogonu avtomobilov. A ja. Električne lokomotive so, ugibam, ~ 70 let v uporabi. To bo. |
LOL
Peljali so 1500 ton premoga a vi bi se zapičili v emisije CO2 iz lokomotive !
jojojoj |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 2:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Dosežena kinetična energija je Wk=m*v*v=1500000kg*97m/s*97m/s
Wk=1411350000J |
Wk=0,5 *(m*v*v) potem pa popravi izračune
--------------------------------------------------------------------
ps drugače se za taker reči uporabi sunek sile (vlečna sila lokomotive v podatkih)
F *t= m*v _________________ Moments before detonation ,....... TT
Nazadnje urejal/a lucca brassi Tor Nov 15, 2011 4:51 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JTratar Član


Pridružen-a: Pon 08 Nov 2010 21:17 Prispevkov: 205 Aktiv.: 1.15 Kraj: ivančna gorica
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 3:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Igo, vidim, da si idealist. pozabil si zračni upor, ležaje, kolesa...
saj piše, da lahko vleče kompozicijo z hitrostjo 230km/h, verjetno je nekaj rezerve, veliko pa ne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 8:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da se ne bomo zatikali na podrobnostih, vzemimo primer iz naše realnosti.
Lokomotiva je za prevoz 1500t bruto porabila cca3900 kWh. Potem prištejemo še porabo doprežne lokomotive, ki je pomagala porivati vlak med Koprom in Kozino. Takole na uček okoli 2200kWh. Torej skupno 6100kWh. Da je uspelo vrniti okoli 850kWh zaenkrat zanemarimo.
Če vzamemo energetsko vrednost nafte je to cca 610litrov in pri uporabi nekega modernega adregata, Catepillarja ali MTUja, ki ima izkoristek približno 30%(bojda 40%) je za to količino energije potrebno 1830 litrov nafte.
Z upoštevanjem vrnjene energije pa cca 1575l nafte.(popravljeno)
Za ta tovor bi potrebovali približno 60 25t tovornjakov.(lahko 38t, pa bi bilo potem potrebno preplastiti cesto). Najmodernajši Mercedesi porabijo ene min. 60l na 100km, torej za 150km dolgo pot 90 litrov nafte, skupno 5400 litrov nafte.
Koliko energije pa je še potrebno za črpanje, predelavo in distribucijo na drobno litra nafte mi pa ni poznano.
Torej iz čiste prakse je ekonomičnost, COx produkti, NOx in ostali benzeni, itd.. v prid železnicam in ladjam. Mikro transport pa itak cestnim vozilom.
Je pa naša miselnost, pomankanje časa in majhnost problem. Ali sploh obstaja v Sloveniji še kakšna tovarna, ki bi lahko z dnevno proizvodnjo napolnila en vlakec?
Ekonomisti pa nam še kar prodajajo zgode o uspehu mičkenih podetij.
LP[/scroll] _________________ Ups...
Nazadnje urejal/a igor07 Tor Nov 15, 2011 11:22 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 8:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izgub je še več, ker so lokomotive kolikor vem diesel-električne. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 8:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tukaj je Igor poskusil izračunat razliko v porabi med električno lokomotivo in kamionskim prevozom.
Žal v izračunu manjka izkoristek pretvorbe nafta->elektrika, da bi bil račun primerljiv.. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 9:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Tukaj je Igor poskusil izračunat razliko v porabi med električno lokomotivo in kamionskim prevozom.
Žal v izračunu manjka izkoristek pretvorbe nafta->elektrika, da bi bil račun primerljiv.. |
Aly ta pretvorba je vračunana z izkoristkom adregata za proizvodnjo elektrike.
Iz lastnih izkušenj lahko povem da 1.8MW adregati zlahka dosežo 30% izkoristek. Na večjih pa nisem delal.
Ni pa vračuna izguba energije pri prenosu izvor-lokomotiva!
Prav tako ni vračunana energija potrebna za črpanje, predelavo in transpotrt nafte v kamionski rezervar ali rezervarje adregata. In ne stroški in energije za izgradnjo in vzržavanje železnice ali ceste. Potem bi lahko študijo prodal že našim politikom . Ne gre, da električar izračuna bolje kakor naši akademiki.
Namenoma zaradi lažje predstave sem vzel za proizvodnjo elektrike diesel adregat ni ne hidro ali termo elektrarne.(upam da ne bo kdo to mešal z solarno, itd..tukaj je priključna moč min 6MW in ne letna proizvodnja energije).
Iz čistega firbca sem obračal številke in zadeva je fascinantna. Sploh še zato ker sem vzel min. kamionsko porabo.
LP _________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hja no. Ne vem zakaj se z elektriko računa kot da ima vir 100% izkoristek in ga zanemarimo. Naše TE so pri mizernih 30% in ravno toliko je tudi emisij.
Konec koncev je to še vedno lokomotiva na premog, samo da ta pride malo po ovinkih do motorja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
JTratar Član


Pridružen-a: Pon 08 Nov 2010 21:17 Prispevkov: 205 Aktiv.: 1.15 Kraj: ivančna gorica
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 10:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
igor007
izračunal si porabo lokomotive 1037l, malce si se zmotil, zares pride tam neki 2030l.
kar se pa premoga tiče, mi pa še zdaj ni jasno, kdo lahko tolerira termoelektrarne v svoji državi. naj nam bodo francozi za zgled. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
[quote="Pyr0Beast"]Hja no. Ne vem zakaj se z elektriko računa kot da ima vir 100% izkoristek in ga zanemarimo. Naše TE so pri mizernih 30% in ravno toliko je tudi emisij.
Konec koncev je to še vedno lokomotiva na premog, samo da ta pride malo po ovinkih do motorja[/quote]
Ja, samo da je še kakšen procentek izgube vmes! Sicer pa TE delujejo s precej večjim izkoristkom kot 30%! "Žal" PRECEJ višjim. Nimam pa dokaza. Bo Google povedal. Meni ali pa vam ostalim. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 11:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
jurcadet je napisal/a: |
igor007
izračunal si porabo lokomotive 1037l, malce si se zmotil, zares pride tam neki 2030l.
kar se pa premoga tiče, mi pa še zdaj ni jasno, kdo lahko tolerira termoelektrarne v svoji državi. naj nam bodo francozi za zgled. |
Ja matr..V glavi sem imel dve skrajnosti 50 in 30% izkoristek.
Hvala
LP _________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Nov 15, 2011 11:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Blok TEŠ 1, 3 - izkoristek 26%
4-ka 34.6 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Nov 16, 2011 9:00 am Naslov sporočila: |
|
|
baje (tako mi je povedal oče ki je nekaj časa delal na lokomotivah v MB ) imajo za električno lokomotivo daleč najboljše izkoristke parne lokomotive to pa iz razloga ker paro (pregreto) pripelje direktno na kolesa
Citiram: |
The efficiency of an engine can be calculated by dividing the energy output of mechanical work that the engine produces by the energy input to the engine by the burning fuel.
No heat engine can be more efficient than the Carnot cycle, in which heat is moved from a high temperature reservoir to one at a low temperature, and the efficiency depends on the temperature difference. For the greatest efficiency, steam engines should be operated at the highest steam temperature possible (superheated steam), and release the waste heat at the lowest temperature possible.
The efficiency of a Rankine cycle is usually limited by the working fluid. Without the pressure reaching super critical levels for the working fluid, the temperature range the cycle can operate over is quite small; in steam turbines, turbine entry temperatures are typically 565°C (the creep limit of stainless steel) and condenser temperatures are around 30°C. This gives a theoretical Carnot efficiency of about 63% compared with an actual efficiency of 42% for a modern coal-fired power station. This low turbine entry temperature (compared with a gas turbine) is why the Rankine cycle is often used as a bottoming cycle in combined-cycle gas turbine power stations.
One of the principal advantages the Rankine cycle holds over others is that during the compression stage relatively little work is required to drive the pump, the working fluid being in its liquid phase at this point. By condensing the fluid, the work required by the pump consumes only 1% to 3% of the turbine power and contributes to a much higher efficiency for a real cycle. The benefit of this is lost somewhat due to the lower heat addition temperature. Gas turbines, for instance, have turbine entry temperatures approaching 1500°C. Nonetheless, the efficiencies of actual large steam cycles and large modern gas turbines are fairly well matched.
In practice, a steam engine exhausting the steam to atmosphere will typically have an efficiency (including the boiler) in the range of 1-10%, but with the addition of a condenser and multiple expansion, it may be greatly improved to 25% or better.
A modern large electrical power station (producing several hundred megawatts of electrical output) with steam reheat, economizer etc. will achieve efficiency in the mid 40% range, with the most efficient units approaching 50% thermal efficiency.[22]
It is also possible to capture the waste heat using cogeneration in which the waste heat is used for heating a lower boiling point working fluid or as a heat source for district heating via saturated low pressure steam. By this means it is possible to use as much as 85-90% of the input energy. |
švicarji pa delajo tole
http://www.trainweb.org/tusp/slm.html
in nekaj za prihodnost
http://straction.wordpress.com/modern-steam/
http://www.greensteamengine.com/
Citiram: |
Other Ideas for Modern Steam Engines from Around the World
In the United Sates, the National Steam Propulsion Company (NSPC) was formed in 1982 to reintroduce the coal fired steam locomotive back on to the railways of America. The main idea was the use of already existing diesel engine chassis to build the new steam engines. This method would make it easier for the railway to use existing facilities and maintenance operations without having to create too many new specialised processes. This would give the steam locomotive a bigger chance of success through being easily operable on the present railway. The locomotive would use a patented ‘Wormser Fluidised Combustion Boiler’ which would enable boiler pressure capacity in the range of 1000PSI. This boiler would allow the use of even low grade coal with high sulphur content to be burnt and still meet the environmental limits of the time. It was calculated that such a locomotive could give thermal efficiencies of approximately 18%. But with experience, time and more developments this thermal efficiency could be raised to around 27% in the later versions. The prototype of this kind of locomotive which was first made was called the CE-635 and was rated at 3500 horsepower. Effectively these engines would become desirable because they allowed higher savings on costs over their life-cycle as compared to the diesel while at the same reuse of chassis became a suitable way of recycling existing material |
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|