www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Dual Battery System
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 27, 2011 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sscott je napisal/a:
Če želi polniti z večjim tokom, pa je obvezno zamenjati še regulator (Mastervolt). Originalni alternator polni akumulatorje z nazivnim tokom 50A(ali več) samo nekaj minut, nato pa tok polnenja drastično pade. S tem podaljšamo čas polnenja.

Regulator alternatorja je napetostne sorte. Ko akumulator doseže tistih 14 do 14.5 V je poln.

Brez da se upošteva, da je izkoristek polnjenja pri visokih tokovih grdo slab in pospešeno uničuje akumulator. Svinec ne mara enormnih polnilnih tokov.

Ko je akumulator poln in če vanj še naprej tlačiš tok, ne bo zato nič bolj poln, samo elektrolit boš brez potrebe vplinjal. In če akumulator nima snemljivih zamaškov, da bi natankal vodo, ki si jo razgradil v vodik in kisik, bo akumulator na brzino adijo od žeje. Kar je tipičen rezultat pri zanič regulatorju aka reglerju. Če pa misliš akumulator polniti z ogromnimi tokovi, da ga bo razganjalo od energije in to čisto dobesedno, potem pa le kar kupiti super duper drag regler z blagozvenečim nazivom, ki je tehnično gledano povsem enak ničvrednemu pokvarjenemu.

Poleg tega je tako početje pravi blagosvov za prodajalce rezervnih delov (žarnice in alternatorji krepajo po tekočem traku) in avtomobilov, ko se kripa lepega dne "brez razloga" zakuri.

In čisto mimogrede, si kdaj izračunal koliko Ah scuzaš iz akumulatorja pri štartu?

Smešno malo, zato tok polnjenja tako hitro pade na zelo nizko vrednost, kar je pravilno in povsem pričakovano.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5820
Aktiv.: 24.54
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@sscott: točno to, tudi proizvajalci motorjev za barke ponujajo regulatorje alternatorjev z cca. 0.7V višjo napetostjo.
Je pa tako, da ni to na mojem zeljniku zrastlo ampak so me prosili, da to naredim (dve diodi in hladilno telo), kajti, če si šel to kupit v trgovino z opremo za barke je koštalo, kot bi bilo iz zlata narejeno.
Ja pri vezavi na zgornji skici sem spregledal vitelj. Tako kot je nekdo napisal, direktno na + ga je potrebno vezat.

_________________
Lp, Jaka


Nazadnje urejal/a Jaka57 Ned Nov 27, 2011 11:47 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5820
Aktiv.: 24.54
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Azrael: ja, toda ne glede na to kar si napisal, mi baterija v Hondi zdržala 11 let (brez zamaškov Smile ).
_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 5.83
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:

Ko je akumulator poln in če vanj še naprej tlačiš tok, ne bo zato nič bolj poln, samo elektrolit boš brez potrebe vplinjal.


Pametni regulator poskrbi samo to da je akumulator prej napolnjen. V samem začetku polnenja ga fila tokovno z 50a ali več , nato pa napetostno do tistih 14.4v. Meri tudi napetost in temperaturo akumulatorja.

S tem dosežemo precel krajši čas polnenja akumulatorjev. V barki so lahko akumulatorji tudi 1000Ah ali več. Kako jih bi ti napolnil z klasičnim alternatorjem. Najbrž nikoli. S kvalitetnim alternatorjem (Iskra 150A) in pametnim regulatorjem (Mastervolt alpha pro) pa v parih urah.

malo branja:
http://www.mastervolt.com/marine/products/alpha-pro-charge-regulators/alpha-pro-12-v/

http://www.victronenergy.com/battery-isolators-and-combiners/cyrix-120a-225-a-400a/


LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 5.83
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaka57 je napisal/a:
@sscott: točno to, tudi proizvajalci motorjev za barke ponujajo regulatorje alternatorjev z 0.7V višjo napetostjo.


to je varianta REKLA/KAZALA Smile

V feedback alternatorja dodaš manjšo diodo za par amperov in to je to.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 27, 2011 11:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

0.7V Mr. Green

Dobri so dobri, če je v resnici padca na obremenjeni diodi 0.8+, še raje pa proti 1V Whistle
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5820
Aktiv.: 24.54
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 27, 2011 11:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Pyr0Beast: si vedno tako precizen? Sem popravil, da se ne bo zatikalo.
Ja, drži, krivulja diode je poševna, toda, dioda ni stalno maksimalno obremenjena.
Recimo za PBY307, ki je deklarirana za 35A, je pri tem toku padec 0.95V,
10A@0.85V, 1A@0.76, 0.1A@0.7V, 10mA@0.6V.

@sscott: ne vem, ker nisem nikoli notranjega motorja za barke kupoval, sem pa prisostoval debatam hobby morjeplovcem okoli tega. Sigurno lahko potrdim, da je imel diesel, kupljen pri ACju(Schmidt), to možnost, t.j. dvojna dioda in drug regulator za alternator s povečano napetostjo.

_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Spajky
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05
Prispevkov: 1095
Aktiv.: 6.00
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 28, 2011 10:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaka57 je napisal/a:
...so me prosili, da to naredim (dve diodi in hladilno telo)...
jaz imam na mojem Škodilaku dvojno močnostno schottky diodo na hladilniku (kanibalizirano iz komp PSU) vezano med +feed reglerja in DC+ navitjem alternatorja. Skozi diode mi teče največ 4A, ma se hladilnik diod pod haubo precej segreje, posebej poleti ...

Sem moral naredit to, ker po zamenjavi alternatorja je bila DC+ voltaža malce previsoka na tem zamenjanem alternatorju in je regler dobival malce previsoko referenco in ni polnil dovolj AKU-ja (so žmigavci delali "slow"), pa sem moral dvignit voltažo polnjenja tudi zato, ker furam bolj redko in na kratke razdalje in pozimi v mrazu, ko je stal sem imel probleme včasih zjutraj z zagonom makine Rolling Eyes ... tudi jaz po dosti letih pri max. 14,2V polnjenja zaprtega AKU-ja nimam težav z njim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group