 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Nov 27, 2011 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
sscott je napisal/a: |
Če želi polniti z večjim tokom, pa je obvezno zamenjati še regulator (Mastervolt). Originalni alternator polni akumulatorje z nazivnim tokom 50A(ali več) samo nekaj minut, nato pa tok polnenja drastično pade. S tem podaljšamo čas polnenja. |
Regulator alternatorja je napetostne sorte. Ko akumulator doseže tistih 14 do 14.5 V je poln.
Brez da se upošteva, da je izkoristek polnjenja pri visokih tokovih grdo slab in pospešeno uničuje akumulator. Svinec ne mara enormnih polnilnih tokov.
Ko je akumulator poln in če vanj še naprej tlačiš tok, ne bo zato nič bolj poln, samo elektrolit boš brez potrebe vplinjal. In če akumulator nima snemljivih zamaškov, da bi natankal vodo, ki si jo razgradil v vodik in kisik, bo akumulator na brzino adijo od žeje. Kar je tipičen rezultat pri zanič regulatorju aka reglerju. Če pa misliš akumulator polniti z ogromnimi tokovi, da ga bo razganjalo od energije in to čisto dobesedno, potem pa le kar kupiti super duper drag regler z blagozvenečim nazivom, ki je tehnično gledano povsem enak ničvrednemu pokvarjenemu.
Poleg tega je tako početje pravi blagosvov za prodajalce rezervnih delov (žarnice in alternatorji krepajo po tekočem traku) in avtomobilov, ko se kripa lepega dne "brez razloga" zakuri.
In čisto mimogrede, si kdaj izračunal koliko Ah scuzaš iz akumulatorja pri štartu?
Smešno malo, zato tok polnjenja tako hitro pade na zelo nizko vrednost, kar je pravilno in povsem pričakovano. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.54 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
@sscott: točno to, tudi proizvajalci motorjev za barke ponujajo regulatorje alternatorjev z cca. 0.7V višjo napetostjo.
Je pa tako, da ni to na mojem zeljniku zrastlo ampak so me prosili, da to naredim (dve diodi in hladilno telo), kajti, če si šel to kupit v trgovino z opremo za barke je koštalo, kot bi bilo iz zlata narejeno.
Ja pri vezavi na zgornji skici sem spregledal vitelj. Tako kot je nekdo napisal, direktno na + ga je potrebno vezat. _________________ Lp, Jaka
Nazadnje urejal/a Jaka57 Ned Nov 27, 2011 11:47 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.54 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Azrael: ja, toda ne glede na to kar si napisal, mi baterija v Hondi zdržala 11 let (brez zamaškov ). _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.83 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Ko je akumulator poln in če vanj še naprej tlačiš tok, ne bo zato nič bolj poln, samo elektrolit boš brez potrebe vplinjal. |
Pametni regulator poskrbi samo to da je akumulator prej napolnjen. V samem začetku polnenja ga fila tokovno z 50a ali več , nato pa napetostno do tistih 14.4v. Meri tudi napetost in temperaturo akumulatorja.
S tem dosežemo precel krajši čas polnenja akumulatorjev. V barki so lahko akumulatorji tudi 1000Ah ali več. Kako jih bi ti napolnil z klasičnim alternatorjem. Najbrž nikoli. S kvalitetnim alternatorjem (Iskra 150A) in pametnim regulatorjem (Mastervolt alpha pro) pa v parih urah.
malo branja:
http://www.mastervolt.com/marine/products/alpha-pro-charge-regulators/alpha-pro-12-v/
http://www.victronenergy.com/battery-isolators-and-combiners/cyrix-120a-225-a-400a/
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.83 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Ned Nov 27, 2011 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaka57 je napisal/a: |
@sscott: točno to, tudi proizvajalci motorjev za barke ponujajo regulatorje alternatorjev z 0.7V višjo napetostjo.
|
to je varianta REKLA/KAZALA
V feedback alternatorja dodaš manjšo diodo za par amperov in to je to. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Ned Nov 27, 2011 11:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
0.7V
Dobri so dobri, če je v resnici padca na obremenjeni diodi 0.8+, še raje pa proti 1V  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.54 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Ned Nov 27, 2011 11:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Pyr0Beast: si vedno tako precizen? Sem popravil, da se ne bo zatikalo.
Ja, drži, krivulja diode je poševna, toda, dioda ni stalno maksimalno obremenjena.
Recimo za PBY307, ki je deklarirana za 35A, je pri tem toku padec 0.95V,
10A@0.85V, 1A@0.76, 0.1A@0.7V, 10mA@0.6V.
@sscott: ne vem, ker nisem nikoli notranjega motorja za barke kupoval, sem pa prisostoval debatam hobby morjeplovcem okoli tega. Sigurno lahko potrdim, da je imel diesel, kupljen pri ACju(Schmidt), to možnost, t.j. dvojna dioda in drug regulator za alternator s povečano napetostjo. _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Nov 28, 2011 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaka57 je napisal/a: |
...so me prosili, da to naredim (dve diodi in hladilno telo)... |
jaz imam na mojem Škodilaku dvojno močnostno schottky diodo na hladilniku (kanibalizirano iz komp PSU) vezano med +feed reglerja in DC+ navitjem alternatorja. Skozi diode mi teče največ 4A, ma se hladilnik diod pod haubo precej segreje, posebej poleti ...
Sem moral naredit to, ker po zamenjavi alternatorja je bila DC+ voltaža malce previsoka na tem zamenjanem alternatorju in je regler dobival malce previsoko referenco in ni polnil dovolj AKU-ja (so žmigavci delali "slow"), pa sem moral dvignit voltažo polnjenja tudi zato, ker furam bolj redko in na kratke razdalje in pozimi v mrazu, ko je stal sem imel probleme včasih zjutraj z zagonom makine ... tudi jaz po dosti letih pri max. 14,2V polnjenja zaprtega AKU-ja nimam težav z njim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|