www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

polnilci svinčenih akumulatorjev
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 17, 2012 7:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja svinčene lahko tudi zelo grdo raznese, samo žal ne najdem več tiste slike.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 11.99
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 17, 2012 10:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ga čez zimo priklopiš na 13.8V (polnega), mu ne bo hudega tudi če tako ostane celo zimo.
_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 18, 2012 10:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motorja se čez zimo ne vžiga po tiste pol ure. Kondenz se v glavnem nabira v olju pri takem početju in škodi motorju.
Akumulator bi lahko priklopil preko cigaretne vtičnice v avtu na kako krajšo vožnjo, mimogrede. In imaš rešeno vse.

lp

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 18, 2012 11:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni

V kolikor med daljšim skladiščenjem akumulator zasulfatizira ga običajno ne rešiš s polnilcem ki zmore samo 16V.
Običajno tak akumulator sploh ne potegne nobenega polnilnega toka. Tudi če ga pustiš zelo dolgo časa priključenega na polnilec.

Jaz sem imel podobno težavo in sem šele z napetostjo 30V zagotovil da je začel vleči polnilni tok jakosti 1/80 kapacitete... nato sem
spremljal jakost polnilnega toka in postopno nižal napetost da ni tok preveč naraščal... najboljše je dodati omejevalni predupor.

Ni pa dovolj samo polnjenje ... med vzdrževanjem ga je potrebno tudi večkrat prazniti.

Nekaj o vzdrževanju akumulatorjev (sneto s spleta) je v priponki.

Lp.

Darko



VZDRZEVANJE_AKUMULATORJEV.doc
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  VZDRZEVANJE_AKUMULATORJEV.doc
 Velikost datoteke:  47 KB
 Downloadano:  74 krat


_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MK
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42
Prispevkov: 76
Aktiv.: 0.40
Kraj: Okolica Sežane

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 19, 2012 4:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimiva tema

Pred kratkim sem s polnilcem polnil 100Ah akumulator. Na zečetku je bil tok polnjenja nekaj čez 5A, čez nekaj ur pa se je zmanjšal na približno 150mA.
Akumulator sem pustil še priklopljen, ker me je zanimalo koliko se bo tok še zmanjšal. Tudi po 5 dneh polnjenja tok ni padel pod 100mA, zmanjševal se je zelo zelo počasi. Akumulator je očitno dober, traktor vžge normalno, samo zanima me če je teh 100mA običajno za takšen akumulator. Do sedaj se nisem tako natančno ukvarjal s polnjenjem, tole me zanima čisto informativno.
Polnilec je ima konstantno vrednost na izhodu 13,8V
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ultra-d
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.46
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 19, 2012 7:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko poveš katere firme je polnilec, kakšna slika?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 19, 2012 8:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100mA je precej normalno
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 19, 2012 8:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pb akumulator vsak dan izgubi približno 0.5 do 1% kapacitete, ko je nov, s staranjem pa vedno več.

Ta minimalni tok krije izgube v akumulatorju samem (velja, če je napetost polnjenja nižja od napetosti vplinjanja elektrolita).
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MK
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42
Prispevkov: 76
Aktiv.: 0.40
Kraj: Okolica Sežane

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 19, 2012 9:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovore. Polnilec je v bistvu samo vir konstantne napetosti 13,8V s tokovno omejitvijo. Je pa sestavljen iz kit kompleta, tako da slika ne bo povedala nič.
Drugače pa teh 100mA se mi ne zdi tako zelo majhen tok in to je glavni razlog, da traktor po nekaj mesecih mirovanja ne vžge več.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Deflektor
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06
Prispevkov: 215
Aktiv.: 1.08
Kraj: Prlekija

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 23, 2012 11:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Eno čisto enostavno vprašanje za začetnika, če imam toroid z 12 V na izhodu, dodam greatz in primeren kondenzator (za kondenzatorjem je 18 V, za tem pa še PB137 skupaj s kondanzatorjema ... ali lahko zadevo uporabim kot vzdrževalec za akumulatorje tako, da bi bilo vse skupaj zmeraj priključeno na akumulator traktorja, ko ga ne rabim? Moram dodati še kakšen element?

Hvala za odgovor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 23, 2012 2:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Boljša opcija je uporabiti LM317 po shemi s priponke in nastaviti izhodno napetost s trimerjem vsaj na 13,8 - 14,4V.

Nebi pa bilo slabo na izhod vezja dodati še zaščitno varovalko, da le ta pregori v primeru, da pomotoma zamenjamo polariteto. Dioda D6 služi za zaščito regulatorja pred nasprotno polariteto. Brez zaščitne varovalke steče velik tok iz akumulatorja in odbije diodo in regulator.

Diodo D6 se naj vzame močnostno, ki prenese vsaj dvakratno vrednost toka glede na jakost izbrane izhodne zaščitne varovalke.

To je edina "pomanjkljivost" običajnih lab. usmernikov v kolikor se jih uporablja za polnjenje akumulatorjev.

Pri napačni priključitvi polaritete pride v večini primerov do uničenja usmernika.

##################

Dodatek:

Za omejitev začetnega toka polnjenja se lahko doda ustrezno dimenzioniran predupor.
Zgornja napetost pa kot rečeno se nastavi s trimerjem.

Takšno izvedbo polnilnega vezja se najde na starejših APC BACK UPS-ih, kjer ni prihajalo do "napihovanja" akumulatorjev, kot se dogaja pri novejših izvedbah serije Smart-UPS.

Lp.

Darko



Variable PSU.GIF
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Variable PSU.GIF
 Velikost datoteke:  7.6 KB
 Downloadano:  101 krat


_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)


Nazadnje urejal/a Profesor Einstein Ned Mar 25, 2012 12:41 pm; skupaj popravljeno 4 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Deflektor
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06
Prispevkov: 215
Aktiv.: 1.08
Kraj: Prlekija

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 24, 2012 10:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za nasvet, bom skušal spraviti nekaj skupaj Smile

Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Deflektor
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06
Prispevkov: 215
Aktiv.: 1.08
Kraj: Prlekija

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 02, 2012 2:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kje najdem vrednosti C1, C2, C4, C5 in kam se po potrebi doda predupor ter kakšen? (začetniške tegobe Smile ) Ostale elemente sem že nabavil.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 02, 2012 7:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

C1 vzemi 2200uF/35V, ostale kondenzatorje pa zmeči ven, bo vseeno delalo.
Če pa rabiš večji tok, vzemi LM350, pa konkreten hladilnik mu daj, lahko od kakega 486 procesorja, z ventilatorjem.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Deflektor
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06
Prispevkov: 215
Aktiv.: 1.08
Kraj: Prlekija

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 02, 2012 9:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala

Morda še eno vprašanje bolj raziskovalne narave...Pri hiši imamo nek približno 30 ali morda še kaj več let star polnilnik akumulatorjev, pa me zanima, če se kdo morda kaj spozna na to, kaj je kaj na sliki. Trafo ima en kup odcepov, na čelni plošči pa je še vrtljivo stikalo 1, 2, 3, 4, ki po stopnjah dviguje voltažo tam od 9 voltov navzogor, težava pa je nekako v tem, da se napetost ne ustavi pri 14,4 ampak gre kar naprej gor, če nisi zraven tudi čez 16 voltov, ko je na stopnji 4. Bi se dalo na kakršenkoli način omejiti izhodni tok tega polnilca na 14,4 ali je to pač tako kot je?

Polnilnik ima na sprednji strani izvode (+) in pa (-12 V) in (-6 V)

Tam, kjer je shunt in pa dva s silikonom prilimana dela sem dodal merilnik voltaže in toka, da lahko zadevo enostavneje spremljam (Takrat še nisem imel orodja, da bi izrezal lepšo luknjo Smile )

[/img]



20120301_161509.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.29 MB
 Pogledana:  19 krat

20120301_161509.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group