 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Maj 21, 2013 12:09 am Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
Navitje ob steni motorja? Gre torej za motor brez stalnih magnetov? |
Stalne magnete imajo na statorjih le majhni motorji - tja do velikosti motorčka brisalcev. Večina el. mot. za zaganjače pa ima na statorju tuljave, ki so zaporedno vezane z rotorjem/krtačkami ...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
8.06 KB |
Pogledana: |
24192 krat |
![stator%20motor[1].JPG](files/stator_20motor_1_.jpg)
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Maj 21, 2013 8:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Huh, pri osebnih avtomobilih pa ne vem ce je tole ravno stalna praksa...
Vsekakor pa je pri meni del servisiranja vsakega starterja menjava krtack (!), razmascevanje z brake cleanerjem, fino brusenje komutatorja s 1000 brusnim papirjem (ravno toliko da ocistim crno plast), namastitev pus in/ali lezajev ter morebitnega planetnega prenosa (pri avtomobilih), in previdno sestavljanje, ob katerem je pomembno da komutator ne postane masten. Sledi test in nekaj malega obratovanja brez obremenitve da ne zakurim krtack in komutatorja ze ob prvem startu, potem pa vgradnja v avto.
Ce sta stator in rotor vezana zaporedno, za hec izmeri padec napetosti na enem, in na drugem. Jaz se vedno sumim krtacke.
Ah - rele deluje normalno?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Maj 21, 2013 5:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
... je pri meni del servisiranja vsakega starterja menjava krtack (!), razmascevanje z brake cleanerjem, fino brusenje komutatorja s 1000 brusnim papirjem (ravno toliko da ocistim crno plast), namastitev pus in/ali lezajev ter morebitnega planetnega prenosa (pri avtomobilih), in previdno sestavljanje ... |
Nekaj bistvenega pa spustiš ali si pozabil napisat? Rezkanje prostorčkov med lamelami kolektorja. Če tega ne storiš je izolacija spet kmalu nad bakrenimi lamelami in iskrenje neizogibno ...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
57.99 KB |
Pogledana: |
6 krat |
![GetFile[1].jpg](files/thumbs/t_getfile_1_.jpg)
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
87.05 KB |
Pogledana: |
3 krat |
![P1060180[1].jpg](files/thumbs/t_p1060180_1_.jpg)
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Maj 21, 2013 9:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
eee, to sem pozabil - po poliranju komutatorja obvezno pihanje s kompresorjem, da gredo opilki iz prostorov med ploscicami... na tak primer da bi izolacija bila ze na nivoju povrsine bakra k sreci se nisem naletel, tako da se tudi v rezkanju se nisem preizkusil..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.70 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Maj 21, 2013 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
@zok: ne modruj!
Pihanje s kompresorjem ne pomaga nič. Krtačke, kadar drsajo po komutatorju, se s časom nabira grafit med poli, ki povzroči stik. Tukaj pomaga samo nitro + groba odstranitev usedlin z ščetko.
Zakaj nima zaganjač permanentnih magnetov? Ker ni dovolj momenta, da bi obrnil agregat. Za to pa se namesto permanentnih magnetov uporabi elektromagnet(statorsko navitje), ki dovolj nasprotuje rotorskemu magnetnemu polju, da ga obrne. In to je to!
Zaganjači so namenjeni obratovanju le nekaj sekund in zelo dobro opravljajo svojo nalogo.
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:18 am Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
eee, to sem pozabil - po poliranju komutatorja obvezno pihanje s kompresorjem, da gredo opilki iz prostorov med ploscicami... na tak primer da bi izolacija bila ze na nivoju povrsine bakra k sreci se nisem naletel, tako da se tudi v rezkanju se nisem preizkusil..  |
Saj tak primer se, da bi bila izolacija višje od bakra ne zgodi, ker krtačke sproti odbrusijo tudi tisto izolacijo ... pri tem pa jih zato privzdiguje in povzroča iskrenje ter nepotrebno sežiganje bakra lamel ...
Zato je za kvalitetno obnovo kolektorja obvezno treba odstraniti/zrezkati tudi mm ali 2 tiste izolacije med lamelami. Bojazen, da se bo tam not nabirala umazanija ali grafit krtačk je odveč - centrifugalna sila in tok zraka to sproti temeljito očistita.
Šele po tem rezkanju se uporabi fini brusni papir, da se odstrani morebitne "špene" bakra.
Druga najpogostejša napaka je, da rabljene a še dobre kolektorje nekateri postružijo kar na "kirner" osi rotorja. NAPAKA!
Za struženje kolektorja mora biti rotor vpet spredaj v glavo stružnice zadnji del s kolektorjem pa v namenskem nastavku, ki drži zunanjo kletko že namontiranega ležaja. "Kirner" v večini slučajev zaradi umazanij ali deformacij osi skoraj nikoli ni v istem centru kot se potem vrti v uležajenem rotorju kar spet povzroča nezaželeno poskakovanje in iskrenje krtačk ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Maj 22, 2013 7:59 am Naslov sporočila: |
|
|
To ravno ne bo držalo
Citiram: |
Saj tak primer se, da bi bila izolacija višje od bakra ne zgodi, ker krtačke sproti odbrusijo tudi tisto izolacijo ... pri tem pa jih zato privzdiguje in povzroča iskrenje ter nepotrebno sežiganje bakra lamel ... |
Višja izolacija je zaradi plazečih tokov oziroma višjega CTI indeksa
Citiram: |
Zato je za kvalitetno obnovo kolektorja obvezno treba odstraniti/zrezkati tudi mm ali 2 tiste izolacije med lamelami. Bojazen, da se bo tam not nabirala umazanija ali grafit krtačk je odveč - centrifugalna sila in tok zraka to sproti temeljito očistita. |
Sploh ne drži Komutator je z notranje sidran z jeklenimi , izolacijskimi ali GFK obročki . Cel komutator je v bistvu ''prednapet'' Na ta način podreš strukturo.
Citiram: |
Šele po tem rezkanju se uporabi fini brusni papir, da se odstrani morebitne "špene" bakra. |
Za fino pobiranje se uporablja brusni kamen (grinding stone ) neke vrste obratno okroglinsko brušenje .
Za zaganjače se včasih namensko pusti nekoliko bolj grobo vijačnico zaradi utekanja ščetk- odvisno od proizvajalca.
Citiram: |
Druga najpogostejša napaka je, da rabljene a še dobre kolektorje nekateri postružijo kar na "kirner" osi rotorja. NAPAKA!
Za struženje kolektorja mora biti rotor vpet spredaj v glavo stružnice zadnji del s kolektorjem pa v namenskem nastavku, ki drži zunanjo kletko že namontiranega ležaja. "Kirner" v večini slučajev zaradi umazanij ali deformacij osi skoraj nikoli ni v istem centru kot se potem vrti v uležajenem rotorju kar spet povzroča nezaželeno poskakovanje in iskrenje krtačk ... |
Če bi res hotel postružit rotor kot se gre ga postružiš na osi oziroma ležajih . Strojniki temu rečejo '' na prizmah'' in za to obstajajo posebne stružnice z diamantnimi prizmami . Rotor se poganja - vrti s pritisnjenim trakom oziroma kolesom . Smisel tega je ohraniti '' krožni tek'' na komutatorju.
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Postopek rezkanja , ki sem ga opisal sem praktično delal že pred 30. leti na precej kolektorjih brusilk, vrtalk, zaganjačih, ipd. moči od par 100W pa do velikih 150kW DC motorjev s preko 300 lamelami in pomičnimi krtačkami ...
Očitno moj postopek ni tako napačen, če so nekateri od teh motorjev še danes v uporabi ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Avtorja teme skrbi, ker ima zaganjač samo 10 , mene pa skrbi, ker jih ima 10x preveč. S 15W boš komaj pognal neobremenjen elektromotor, ne pa štartal moped. Kot je bilo že napisano. Preveri krtačke. Lahko, da se kakšna zatika, lahko ima omejen hod. Pa ohmmeter tudi preveri! 1o ni ne tič ne miš. Motor ni prekinjen, preboja pa z ohmmetrom ne boš izmeril.
_________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
cool , jaz jih vsak dan gledam 8,5 ur
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Speed King Član

Pridružen-a: Tor 19 Okt 2004 0:49 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.48 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Maj 22, 2013 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi sam imam občutek da je 10E preveč. Poskusi elektromotor priklopit direkt, brez relejev in ostalega ter poslušaj. Dober zaganjalnik se vrti precej hitro.
OT:
Bo kar držalo, da imajo nekateri novejši zaganjači stalne magnete, imajo pa tudi planetni reduktor, zaradi česar sklepam da se rotorji vrtijo na višjih vrtljajih kjer imajo dovolj navora. Videno pred enim tednom na Renault Meganu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
transalp Član


Pridružen-a: Čet 31 Maj 2012 7:08 Prispevkov: 340 Aktiv.: 2.14 Kraj: Ig
|
Objavljeno: Sre Maj 22, 2013 4:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naj mi "uzo", ki je odprl to temo in postavil vprašanje, ne zameri. Komunicirala sva preko ZS. Vse kaže, da je težava le v akumulatorju motocikla, ki je izpraznjen oziroma slab, zato se ob obremenitvi sesede. Zaganjalnik je, sodeč po informacijah preko ZS, skoraj zagotovo brezhiben.
Seveda to ne pomeni, da razprava o zaganjalnikih v tej temi ni koristna, ravno nasprotno ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 23, 2013 12:44 am Naslov sporočila: |
|
|
lucca brassi je napisal/a: |
cool , jaz jih vsak dan gledam 8,5 ur  |
Torej so po tvojem strokovnem vsakodnevnem nekajurnem gledanju kolektorjev kanalčki z odstranjeno izolacijo med lamelami (zrezkani kanalčki so jasno razvidni na sledečih slikah novih kolektorjev) nekaj nepotrebnega in celo nevarnega za razpad kolektorja zaradi oslabitve strukture in povečanih plazilnih tokovih zaradi zoglenele izolacije, ki se pri porezkanih kanalih skoraj ne pojavlja?
Preden odgovoriš pomisli, da so pri 12V motorjih plazilni tokovi drugačni kot pri kolektorskih motorjih za malo višje napetosti ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Čet Maj 23, 2013 8:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Recimo okvirna vrednost za avtomobilske kolektorje recimo za ventilatorje avtomobilskih klima naprav z rezkanimi lamelami ( ta je brez notranjih povezav )
Citiram: |
test ( en tak standarden za SIEMENS )
lamela -lamela U = 750 V AC 50 Hz ; 1s
lamela -gred U = 1100 V AC 50 Hz ; t = 1s |
to je predpis , ponavadi testiram še malo bolj kruto in dlje . Ponavadi testiram tako da povarim med sabo vse lihe in vse sode lamele . Za konkretni komutator je širina med lamelama 0,45mm je pa 20 lamelni s premerom 32mm
rezultati plazeči tok : @23°C
L-L : 800 V AC ...... 13,00*10E-6 A
900 V AC........ 15,00*10E-6 A
1000 V AC........ 17,00*10E-6 A
1100 V AC..........18,00*10E-6 A
1200 V AC..........20,00*10E-6 A
1300 V AC..........22,00*10E-6 A
1400V AC...........PREBOJ
vse lamele kratko sklenjene proti gredi
(LSC-LLC )- G : 2000V AC ...... 10,00*10E-6 A
3000 V AC........ 15,00*10E-6 A
4000 V AC........ 20,00*10E-6 A
5000 V AC......... 25,00*10E-6 A
6000 V AC......... 31,00*10E-6 A
7000 V AC.......... 36,00*10E-6 A
8000 V AC.......... 42,00*10E-6 A
9000 V AC.......... 45,00*10E-6 A
10000 V AC.......... 55,00*10E-6 A
11000 V AC...........PREBOJ PO ZRAKU
instrument je http://www.asresearch.com/products/hypotmax/7715.aspx
--------------------------------------------------------------------------------------------
Bolj zanimivi testi so za BOSCH kjer so testirne napetosti nižje za 12V so cca 220V 550Hz AC L-L za LL-G pa se gibljejo nekje 700V 50Hz Ac
Zanimivi pa so ker se na enak način meri izolacijska upornost
zahteva 1 : inicializacija : RL-L ; RLKS-G R 5,00 E+6 Ohm
3.3.2.1 U = 100V DC ; T=23±5 °C ; tm 30s
zahteva 2 : : RL-L ; RLKS-G R 1,00 E+8 Ohm
3.3.2.2 U=100V DC ; T = 180±2 °C ; t = 1h ; tm = 30s
zahteva 3 : : RL-L ; RLKS-G R 1,00 E+4 Ohm
3.3.2.3 U= 100 V DC ; Rh = 95% ; T=40±2°C ; t = 24h ; tm 30s
vrednosti v prvi točki so reda 1E+10 Ohm , v drugi 1E+9 Ohm in v tretji 1E+11 Ohm
instrument je http://www.testequipmentconnection.com/30876/Agilent_4339B.php?gclid=CJy4-qvPq7cCFUGR3godZFAAyA
-----------------------------------------------------------------------------------------
komutator na spodnji sliki je za HILTI ima sljudno izolacijo ampak samo delno ( to pomeni da ima vseeno zareze ampak venec je izoliran) izoliran je zaradi načina varjenja utopno varjenje in preprečuje širitev tolote na sosednje lamele . Narejen Je za 230V uporablja pa se za kotne brusilke , kladiva in aligatorske žage.
prav zate sem šel enega pomerit (tako na uč)
L-L zdrži 10s 1100V 50Hz Ac 10s s tokom 2,00E-6A prebije pa pri 2500V kjer spusti več kot 10-3A ( limita aparata brez detekcije obloka )
pri LL-G ima pri 5000 V 50Hz Ac 10s 67,00E-6A
upornost pa 500V DC 30s ( karakteristika kondenzatorja)
L-L = 8,89E+10 Ohm , LL-G =3,05E+11 Ohm
ima pa ta komutator v notranjosti 4 jeklene obroče ki držijo sidra in 2 izolacijska obroča .
sem ti ga slikal delno povarjenega na rotorju
------------------------------------------------------------------------------------------
Recimo totalna katastrofa bi bila da bi šel mehansko ( s kovino) čistit utore komutatorjev za pralne stroje ker je pod lamelami brizgana tanka plast poliestra...
-----------------------------------------------------------------------------------
za poslastico pa še zaganjač mislim da od forda ob natiskanju na rotor in lotanju
(komutator se med lotanjem obliva z vodo zato je kositer tak) so pa vse zareze med lamelami zapolnjene do vrha s sljudnimi lamelami
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
305.74 KB |
Pogledana: |
24 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
251.12 KB |
Pogledana: |
21 krat |

|
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 23, 2013 11:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za podrobno pojasnilo in podatke. Kot vidim iz prve slike tudi vi naredite cca. mm globok kanalček med lamelami. Seveda nisem imel v mislih kanalov globokih pol centimetra in več. Ponavadi so 1 do 2 mm.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 501 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|