www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Popravilo štarter motorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.97
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 21, 2013 12:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
Navitje ob steni motorja? Gre torej za motor brez stalnih magnetov?

Stalne magnete imajo na statorjih le majhni motorji - tja do velikosti motorčka brisalcev. Večina el. mot. za zaganjače pa ima na statorju tuljave, ki so zaporedno vezane z rotorjem/krtačkami ...



stator%20motor[1].JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  8.06 KB
 Pogledana:  24192 krat

stator%20motor[1].JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 21, 2013 8:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Huh, pri osebnih avtomobilih pa ne vem ce je tole ravno stalna praksa... Rolling Eyes

Vsekakor pa je pri meni del servisiranja vsakega starterja menjava krtack (!), razmascevanje z brake cleanerjem, fino brusenje komutatorja s 1000 brusnim papirjem (ravno toliko da ocistim crno plast), namastitev pus in/ali lezajev ter morebitnega planetnega prenosa (pri avtomobilih), in previdno sestavljanje, ob katerem je pomembno da komutator ne postane masten. Sledi test in nekaj malega obratovanja brez obremenitve da ne zakurim krtack in komutatorja ze ob prvem startu, potem pa vgradnja v avto.

Ce sta stator in rotor vezana zaporedno, za hec izmeri padec napetosti na enem, in na drugem. Jaz se vedno sumim krtacke. Smile

Ah - rele deluje normalno?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.97
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 21, 2013 5:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
... je pri meni del servisiranja vsakega starterja menjava krtack (!), razmascevanje z brake cleanerjem, fino brusenje komutatorja s 1000 brusnim papirjem (ravno toliko da ocistim crno plast), namastitev pus in/ali lezajev ter morebitnega planetnega prenosa (pri avtomobilih), in previdno sestavljanje ...

Nekaj bistvenega pa spustiš ali si pozabil napisat? Rezkanje prostorčkov med lamelami kolektorja. Če tega ne storiš je izolacija spet kmalu nad bakrenimi lamelami in iskrenje neizogibno ...



GetFile[1].jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  57.99 KB
 Pogledana:  6 krat

GetFile[1].jpg



P1060180[1].jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  87.05 KB
 Pogledana:  3 krat

P1060180[1].jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.56
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 21, 2013 9:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

eee, to sem pozabil - po poliranju komutatorja obvezno pihanje s kompresorjem, da gredo opilki iz prostorov med ploscicami... na tak primer da bi izolacija bila ze na nivoju povrsine bakra k sreci se nisem naletel, tako da se tudi v rezkanju se nisem preizkusil.. Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.70
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 21, 2013 10:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@zok: ne modruj!
Pihanje s kompresorjem ne pomaga nič. Krtačke, kadar drsajo po komutatorju, se s časom nabira grafit med poli, ki povzroči stik. Tukaj pomaga samo nitro + groba odstranitev usedlin z ščetko.

Zakaj nima zaganjač permanentnih magnetov? Ker ni dovolj momenta, da bi obrnil agregat. Za to pa se namesto permanentnih magnetov uporabi elektromagnet(statorsko navitje), ki dovolj nasprotuje rotorskemu magnetnemu polju, da ga obrne. In to je to!

Zaganjači so namenjeni obratovanju le nekaj sekund in zelo dobro opravljajo svojo nalogo.

LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.97
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
eee, to sem pozabil - po poliranju komutatorja obvezno pihanje s kompresorjem, da gredo opilki iz prostorov med ploscicami... na tak primer da bi izolacija bila ze na nivoju povrsine bakra k sreci se nisem naletel, tako da se tudi v rezkanju se nisem preizkusil.. Smile

Saj tak primer se, da bi bila izolacija višje od bakra ne zgodi, ker krtačke sproti odbrusijo tudi tisto izolacijo ... pri tem pa jih zato privzdiguje in povzroča iskrenje ter nepotrebno sežiganje bakra lamel ...

Zato je za kvalitetno obnovo kolektorja obvezno treba odstraniti/zrezkati tudi mm ali 2 tiste izolacije med lamelami. Bojazen, da se bo tam not nabirala umazanija ali grafit krtačk je odveč - centrifugalna sila in tok zraka to sproti temeljito očistita.

Šele po tem rezkanju se uporabi fini brusni papir, da se odstrani morebitne "špene" bakra.


Druga najpogostejša napaka je, da rabljene a še dobre kolektorje nekateri postružijo kar na "kirner" osi rotorja. NAPAKA!
Za struženje kolektorja mora biti rotor vpet spredaj v glavo stružnice zadnji del s kolektorjem pa v namenskem nastavku, ki drži zunanjo kletko že namontiranega ležaja. "Kirner" v večini slučajev zaradi umazanij ali deformacij osi skoraj nikoli ni v istem centru kot se potem vrti v uležajenem rotorju kar spet povzroča nezaželeno poskakovanje in iskrenje krtačk ... Cool
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.81
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 22, 2013 7:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To ravno ne bo držalo

Citiram:
Saj tak primer se, da bi bila izolacija višje od bakra ne zgodi, ker krtačke sproti odbrusijo tudi tisto izolacijo ... pri tem pa jih zato privzdiguje in povzroča iskrenje ter nepotrebno sežiganje bakra lamel ...


Višja izolacija je zaradi plazečih tokov oziroma višjega CTI indeksa

Citiram:
Zato je za kvalitetno obnovo kolektorja obvezno treba odstraniti/zrezkati tudi mm ali 2 tiste izolacije med lamelami. Bojazen, da se bo tam not nabirala umazanija ali grafit krtačk je odveč - centrifugalna sila in tok zraka to sproti temeljito očistita.


Sploh ne drži Komutator je z notranje sidran z jeklenimi , izolacijskimi ali GFK obročki . Cel komutator je v bistvu ''prednapet'' Na ta način podreš strukturo.

Citiram:
Šele po tem rezkanju se uporabi fini brusni papir, da se odstrani morebitne "špene" bakra.


Za fino pobiranje se uporablja brusni kamen (grinding stone ) neke vrste obratno okroglinsko brušenje .
Za zaganjače se včasih namensko pusti nekoliko bolj grobo vijačnico zaradi utekanja ščetk- odvisno od proizvajalca.


Citiram:
Druga najpogostejša napaka je, da rabljene a še dobre kolektorje nekateri postružijo kar na "kirner" osi rotorja. NAPAKA!
Za struženje kolektorja mora biti rotor vpet spredaj v glavo stružnice zadnji del s kolektorjem pa v namenskem nastavku, ki drži zunanjo kletko že namontiranega ležaja. "Kirner" v večini slučajev zaradi umazanij ali deformacij osi skoraj nikoli ni v istem centru kot se potem vrti v uležajenem rotorju kar spet povzroča nezaželeno poskakovanje in iskrenje krtačk ...


Če bi res hotel postružit rotor kot se gre ga postružiš na osi oziroma ležajih . Strojniki temu rečejo '' na prizmah'' in za to obstajajo posebne stružnice z diamantnimi prizmami . Rotor se poganja - vrti s pritisnjenim trakom oziroma kolesom . Smisel tega je ohraniti '' krožni tek'' na komutatorju.

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.97
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Postopek rezkanja , ki sem ga opisal sem praktično delal že pred 30. leti na precej kolektorjih brusilk, vrtalk, zaganjačih, ipd. moči od par 100W pa do velikih 150kW DC motorjev s preko 300 lamelami in pomičnimi krtačkami ...

Očitno moj postopek ni tako napačen, če so nekateri od teh motorjev še danes v uporabi ... Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtorja teme skrbi, ker ima zaganjač samo 10 Omega , mene pa skrbi, ker jih ima 10x preveč. S 15W boš komaj pognal neobremenjen elektromotor, ne pa štartal moped. Kot je bilo že napisano. Preveri krtačke. Lahko, da se kakšna zatika, lahko ima omejen hod. Pa ohmmeter tudi preveri! 1o Omega ni ne tič ne miš. Motor ni prekinjen, preboja pa z ohmmetrom ne boš izmeril.
_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.81
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 22, 2013 1:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

cool , jaz jih vsak dan gledam 8,5 ur
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Speed King
Član
Član



Pridružen-a: Tor 19 Okt 2004 0:49
Prispevkov: 115
Aktiv.: 0.48
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 22, 2013 2:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi sam imam občutek da je 10E preveč. Poskusi elektromotor priklopit direkt, brez relejev in ostalega ter poslušaj. Dober zaganjalnik se vrti precej hitro.

OT:
Bo kar držalo, da imajo nekateri novejši zaganjači stalne magnete, imajo pa tudi planetni reduktor, zaradi česar sklepam da se rotorji vrtijo na višjih vrtljajih kjer imajo dovolj navora. Videno pred enim tednom na Renault Meganu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
transalp
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Maj 2012 7:08
Prispevkov: 340
Aktiv.: 2.14
Kraj: Ig

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 22, 2013 4:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naj mi "uzo", ki je odprl to temo in postavil vprašanje, ne zameri. Komunicirala sva preko ZS. Vse kaže, da je težava le v akumulatorju motocikla, ki je izpraznjen oziroma slab, zato se ob obremenitvi sesede. Zaganjalnik je, sodeč po informacijah preko ZS, skoraj zagotovo brezhiben.

Seveda to ne pomeni, da razprava o zaganjalnikih v tej temi ni koristna, ravno nasprotno ... Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.97
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 23, 2013 12:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

lucca brassi je napisal/a:
cool , jaz jih vsak dan gledam 8,5 ur

Torej so po tvojem strokovnem vsakodnevnem nekajurnem gledanju kolektorjev kanalčki z odstranjeno izolacijo med lamelami (zrezkani kanalčki so jasno razvidni na sledečih slikah novih kolektorjev) nekaj nepotrebnega in celo nevarnega za razpad kolektorja zaradi oslabitve strukture in povečanih plazilnih tokovih zaradi zoglenele izolacije, ki se pri porezkanih kanalih skoraj ne pojavlja?





Preden odgovoriš pomisli, da so pri 12V motorjih plazilni tokovi drugačni kot pri kolektorskih motorjih za malo višje napetosti ...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.81
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 23, 2013 8:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Recimo okvirna vrednost za avtomobilske kolektorje recimo za ventilatorje avtomobilskih klima naprav z rezkanimi lamelami ( ta je brez notranjih povezav )

Citiram:
test ( en tak standarden za SIEMENS )

lamela -lamela U = 750 V AC 50 Hz ; 1s
lamela -gred U = 1100 V AC 50 Hz ; t = 1s


to je predpis , ponavadi testiram še malo bolj kruto in dlje . Ponavadi testiram tako da povarim med sabo vse lihe in vse sode lamele . Za konkretni komutator je širina med lamelama 0,45mm je pa 20 lamelni s premerom 32mm

rezultati plazeči tok : @23°C

L-L : 800 V AC ...... 13,00*10E-6 A
900 V AC........ 15,00*10E-6 A
1000 V AC........ 17,00*10E-6 A
1100 V AC..........18,00*10E-6 A
1200 V AC..........20,00*10E-6 A
1300 V AC..........22,00*10E-6 A
1400V AC...........PREBOJ

vse lamele kratko sklenjene proti gredi

(LSC-LLC )- G : 2000V AC ...... 10,00*10E-6 A
3000 V AC........ 15,00*10E-6 A
4000 V AC........ 20,00*10E-6 A
5000 V AC......... 25,00*10E-6 A
6000 V AC......... 31,00*10E-6 A
7000 V AC.......... 36,00*10E-6 A
8000 V AC.......... 42,00*10E-6 A
9000 V AC.......... 45,00*10E-6 A
10000 V AC.......... 55,00*10E-6 A
11000 V AC...........PREBOJ PO ZRAKU

instrument je http://www.asresearch.com/products/hypotmax/7715.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------------

Bolj zanimivi testi so za BOSCH kjer so testirne napetosti nižje za 12V so cca 220V 550Hz AC L-L za LL-G pa se gibljejo nekje 700V 50Hz Ac

Zanimivi pa so ker se na enak način meri izolacijska upornost

zahteva 1 : inicializacija : RL-L ; RLKS-G R  5,00 E+6 Ohm
3.3.2.1 U = 100V DC ; T=23±5 °C ; tm  30s

zahteva 2 : : RL-L ; RLKS-G R  1,00 E+8 Ohm
3.3.2.2 U=100V DC ; T = 180±2 °C ; t = 1h ; tm = 30s

zahteva 3 : : RL-L ; RLKS-G R  1,00 E+4 Ohm
3.3.2.3 U= 100 V DC ; Rh = 95% ; T=40±2°C ; t = 24h ; tm  30s

vrednosti v prvi točki so reda 1E+10 Ohm , v drugi 1E+9 Ohm in v tretji 1E+11 Ohm

instrument je http://www.testequipmentconnection.com/30876/Agilent_4339B.php?gclid=CJy4-qvPq7cCFUGR3godZFAAyA
-----------------------------------------------------------------------------------------
komutator na spodnji sliki je za HILTI ima sljudno izolacijo ampak samo delno ( to pomeni da ima vseeno zareze ampak venec je izoliran) izoliran je zaradi načina varjenja utopno varjenje in preprečuje širitev tolote na sosednje lamele . Narejen Je za 230V uporablja pa se za kotne brusilke , kladiva in aligatorske žage.

prav zate sem šel enega pomerit (tako na uč)
L-L zdrži 10s 1100V 50Hz Ac 10s s tokom 2,00E-6A prebije pa pri 2500V kjer spusti več kot 10-3A ( limita aparata brez detekcije obloka )

pri LL-G ima pri 5000 V 50Hz Ac 10s 67,00E-6A

upornost pa 500V DC 30s ( karakteristika kondenzatorja)

L-L = 8,89E+10 Ohm , LL-G =3,05E+11 Ohm

ima pa ta komutator v notranjosti 4 jeklene obroče ki držijo sidra in 2 izolacijska obroča .

sem ti ga slikal delno povarjenega na rotorju
------------------------------------------------------------------------------------------

Recimo totalna katastrofa bi bila da bi šel mehansko ( s kovino) čistit utore komutatorjev za pralne stroje ker je pod lamelami brizgana tanka plast poliestra...

-----------------------------------------------------------------------------------

za poslastico pa še zaganjač mislim da od forda ob natiskanju na rotor in lotanju

(komutator se med lotanjem obliva z vodo zato je kositer tak) so pa vse zareze med lamelami zapolnjene do vrha s sljudnimi lamelami



23052013474.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  305.74 KB
 Pogledana:  24 krat

23052013474.jpg



23052013472.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  251.12 KB
 Pogledana:  21 krat

23052013472.jpg



_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.97
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 23, 2013 11:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za podrobno pojasnilo in podatke. Kot vidim iz prve slike tudi vi naredite cca. mm globok kanalček med lamelami. Seveda nisem imel v mislih kanalov globokih pol centimetra in več. Ponavadi so 1 do 2 mm.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 501 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group