 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 3:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
borisz je napisal/a: |
Po mojem nihče |
No malo ste preveč samozavestni..
ABB kot eden največjih na svetu na področju pridobivanja/prenosa električne energije ima v Severni Ameriki kar nekaj 1000Km HDCV daljnovodov, skupne moči več kot 10GW. Podjetje je vodilno na svetu in to že več kot 50 let!
ABB je napisal/a: |
The HVDC technology (High Voltage Direct Current) is used to transmit electricity over long distances by overhead transmission lines or submarine cables. It is also used to interconnect separate power systems, where traditional alternating current (AC) connections can not be used. ABB pioneered the HVDC technology and is the undisputed world leader in the HVDC field.
In a high voltage direct current (HVDC) system, electric power is taken from one point in a three-phase AC network, converted to DC in a converter station, transmitted to the receiving point by an overhead line or cable and then converted back to AC in another converter station and injected into the receiving AC network. Typically, an HVDC transmission has a rated power of more than 100 MW and many are in the 1,000 - 3,000 MW range.
HVDC transmissions are used for transmission of power over long or very long distances, because it then becomes economically attractive over conventional AC lines.
|
Link
LP GJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70775.07
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 4:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 5:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo ugibam: pretvorba AC/DC je najbrž preko kakšnih usmerniških elementov (čisto navadne diode najbrž niso), pretvorba DC/AC pa gre najbrž preko kakšnega sklopa DC motor/3PH generator, ki hkrati naredi še delno transformacijo - znižanje napetost.
Drugače pa SLO železnice uporabljajo 3kV DC. Razlog ni neka tehnologija ampak zgodovina razvoja SLO železnic, ki je bila tesno povezana z italijanskimi železnicami ...
Avstrijci in hrvati pa uporabljajo 25kV AC, kar je vzrok, da skoraj morajo imeti naši železničarji lokomotive za obe varijanti ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 7:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Malo ugibam: pretvorba AC/DC je najbrž preko kakšnih usmerniških elementov (čisto navadne diode najbrž niso), pretvorba DC/AC pa gre najbrž preko kakšnega sklopa DC motor/3PH generator, ki hkrati naredi še delno transformacijo - znižanje napetost. |
Pred leti mi je en ABB-jevec razlagal, da so napetosti prenosa na daljših razdaljah 1MV.
Ponekod so skoraj v celoti vodniki speljani pod zemljo. Govoril mi je o kablih v katerih naj bi bilo olje kot izolator. Ja usmerjanje deluje na klasičen način s polprevodniki. Razsmerjanje pa je mehansko, no vsaj takrat, ko mi je to razlagal naj bi tako bilo.
LP GJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.17 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
No sem malo pogooglal..
ABB je napisal/a: |
The key challenge in the HVDC technique was the development of reliable and economic valves which could convert high-voltage alternating current into high-voltage direct current and vice versa. Experiments performed in different parts of the world on mechanical moving contact devices did not prove successful. On
the other hand, the mercury-arc valve offered one possible line of development. From the end of 1920's, when ASEA embarked on the development and manufacture of static converters and mercury-arc valves for voltages up to about 1000 V, the possibilities of developing valves also for higher voltages were investigated. |
Torej za pretvorbo poleg mehanskih razsmernikov uporabljajo živosrebrne elektronke, če sem prav prevedel izraz 'Mercury arc valve'.
LINK
LP GJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Čet Jun 14, 2007 8:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej je bilo potem v tistem filmčku ko pleza človek po daljnovodu, govora o enosmernem ali izmeničnem daljnovodu?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dast Član

Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:14 Prispevkov: 21 Aktiv.: 0.09 Kraj: Slov. Konjice
|
Objavljeno: Ned Jun 17, 2007 1:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vprašanje je bilo, zakaj prenos električne energije z enosmernim tokom na velike razdalje?
Razlog so stroški!
Enosmerni nadzemni vod je cenejši od izmeničnega pri enaki prenosni zmogljivosti, vendar se zaradi dragih pretvorniških postaj izplača le pri daljših prenosih. Na sliki 1 je prikazana primerjava stroškov za enosmerni in za izmenični vod. Razdalja pri katerih so stroški ekvivalentni se imenuje kritična razdalja. Pri nadzemnih je kritična razdalja 500-1000km, pri podzemnih 50-100km in pri podmorskih 30-50km.
Glede na vrsto povezave dveh postaj visoke napetosti enosmernega toka delimo visokonapetostne enosmerne sisteme v enopolne in dvopolne.
Enopolni, monopolarni sistem uporablja kot povratni vodnik zemljo, kar zahteva dobro ozemljitev v dveh postajah, lahko pa je povratni vodnik kovinski.
Dvopolni, bipolarni sistem je kombinacija dveh enopolnih sistemov, pri čemer ima en pol proti zemlji pozitivno, drugi pol pa negativno polariteto. Pri tem ima dvopolni sistem lahko nevtralni vodnik, lahko pa sta nevtralni točki v obeh postajah le ozemljeni in glavansko nepovezani.
Osnovni elementi pretvorniške postaje (slika 2) so krmiljeni usmerniki. Ti so bili najprej živosrebrni krmiljeni usmerniki, sedaj pa uporabljamo le tiristorje, ki so silicijeve krmiljene polprevodniške diode. Posamezni tiristorji so za napetosti do 4.4 kV in tokove do 1250 A. Da dobimo ustrezno napetost oz. ustrezni tok, jih vezemo zaporedno in vzporedno.
Tiristorji so z zaščitnimi prenapetostnimi odvodniki povezani v mostič, ki je priključen na tri faze izmenične napetosti, in na dva enosmerna priključka.
Bolj izravnano enosmerno napetost dobimo v primeru če je mostič priključen na dva trifazna sistema napetosti, ki sta med seboj premaknjena za 30°.
Glede na zakasnitveni, vžigni kot a deluje mostič kot usmernik (0° < a <90°) ali pa kot razsmernik, invertor (90°< a < 180°). Pri tem je čas, izražen v električnem kotu a med trenutkom, ko preide sinusna komutacijska napetost vrednost nič, in trenutkom vžiga, začetka prevajanja toka konvertorja.
Pretvornisko enoto sestavljajo poleg mostiča še trifazni transformator in pa prenapetostni odvodniki (slika 2). V pretvorniški postaji (slika 3) se nahajajo poleg ene pretvorniške enote (za enopolni sistem) oz. dveh pretvorniških enot, še izmenični filtri za zmanjšanje harmonskih tokov v izmeničnem omrežju, enosmerne dušilke in enosmerni filtri za zmanjšanje valovitosti enosmerne napetosti, stikala in elementi za kompenzacijo jalove moči (kondenzatorji oz. kompenzator-ji jalove moči).
Oblikovanje enosmernih nadzemnih vodov je podobno kot pri izmeničnih nadzemnih vodih, le da so vse dimenzije manjše pri enakih prenosnih zmogljivostih in napetostnih nivojih. Tako Je za enosmerni nadzemni vod potrebna širina trase ožja, manjše so varnostne razdalje, enostavnejša konstrukcija stebrov (pri bipolarnem vodu rabi le dva vodnika) in nižji nivo izolacije.
Če primerjamo prenos enake močl, z enakimi izgubami in enakimi prerezi vodnikov med enosmernim in izmeničnim nadzemnim vodom dobimo naslednja razmerja: (slika 4)
Upoštevajoč predpostavke na sliki 4 vidimo, da bi bil 400 kV trifazni prenos ekvivalenten bipolarnemu enosmernemu prenosu ±284 kV.
Zaradi energijskih izgub in radijskih motenj, ki jih povzroča korona, so obratovalne napetosti omejene z neko maksimalno vrednostjo in prerezi vodnikov z neko minimalno vrednostjo. Pri enosmernih nadzemnih vodih so koronske izgube za eno tretjino manjše kot pri izmeničnih.
Zaradi odsotnosti kapacitivnih polnilnih tokov pri enosmernih kablovodih ni omejitve dolžine prenosa električne energije, kot je to primer pri izmeničnih (pri teh kapacitivni polnilni tok doseže termični tok že pri dolžini 30-50 km odvisno od napetostnega nivoja). Dielektrične izgube in izgube v plašču kabla so tudi znatno manjše pri enosmernih kot pri izmeničnih kablovodih.
Razdelitev električnega polja v izolacijskih slojih se določa z ozirom na specifično upornost materiala, torej lastnostjo, ki se spreminja s temperaturo.
Izvedba kabelskega prenosa z enosmernim tokom je lahko monopolarna ali bipolarna. Pri podmorskih kablovodih so pogoste monopolarne izvedbe, kjer se uporabi morska pot kot povratni vodnik. Vendar, v primeru zveze Francija- Anglija zaradi zelo gostega prometa v kanalu La Manche, bi taksna zveza preveč vplivala na elektromagnetno polje na površini morja, zato je uporabljena zveza dveh kablov z maksimalno medsebojno razdaljo 1 m.
Kabli na enosmerni tok so tudi cenejši od kablov na izmenični tok in specifično veliko lažji.
V evropi, v naši neposredni bližini (Avstrija, Madžarska) najdemo HVDC prenos energije in sicer Avstrija-Češka-Nemčija in Avstrija-Madžarska. Drugače so pa veliko bolj zastopani HVDC prenosi preko kablovodov in sicer podmorski kablovodi Italija-Sicilija, Italija-Sardinija, Nemčija-Švedska(250km)...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
58.18 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
65.31 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
54.65 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
24.95 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
_________________ LP David |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pon Jun 18, 2007 2:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
David, hvala za izčrpno razlago. Celo življenje se učim in sem iz dneva v dan bolj prepričan, da bom umrl neuk
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Jun 18, 2007 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali obstoja še kakšen podatek, kakšen je vpliv istosmernega električnega in magnetnega polja na tiste (živalstvo in rastlinstvo), ki živijo pod ali v bližini HVDC daljnovoda?
Enopolni HVDC... Koliko škode pa naredijo? Elektroliza in podobno. Železnica uporablja tudi HVDC enopolni sistem, kjer je drugi (povratni) vodnik zemlja oziroma tračnice. V bližini tirov so kovinski predmeti oglodani.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jun 18, 2007 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
... V bližini tirov so kovinski predmeti oglodani. |
Temu ni vzrok DC napetost, ampak WC tekočine iz vagonov ...
Minusi - tračnice so dobro povezane med seboj in speljane v napajalne postaje tako, da je tukaj čisti dvopolni sistem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Proteus Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1943 Aktiv.: 8.20
|
Objavljeno: Pon Jun 18, 2007 5:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Ali obstoja še kakšen podatek, kakšen je vpliv istosmernega električnega in magnetnega polja na tiste (živalstvo in rastlinstvo), ki živijo pod ali v bližini HVDC daljnovoda? |
V principu; z naraščajočo frekvenco elektromagnetnega valovanja, raste tudi negativen vpliv na človeško telo.
Statična polja pa se uporabljajo celo v medicini in njeni alternativi kot blagodejno delujoče. Alternativna "medicina" pozna razne zapestnice z magnetki, ki baje delujejo zelo blagodejno.
Pod DC daljnovodi bi torej lahko zgradili zdravilišča
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 11:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Kovinsko oklopljeni kabli vzporedni z železnico so večkrat požrti. So izven dometa železniške WC instalacije.
Tračnice morajo biti ozemljene, sicer bi koga zrukalo.
Jur
Nazadnje urejal/a jur Tor Jun 19, 2007 11:59 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 11:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor jaz vem, je enosmerna povezava tudi med VB in Francijo. Vsaj kolikor se spomnim iz faksa.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
galaktik Neznanec

Pridružen-a: Sre 12 Sep 2007 12:56 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Zidana Gora
|
Objavljeno: Sre Sep 12, 2007 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za dopolnitev Davida, se vedno aktualno iz fakultetnih klopi.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
HVDC_HGU_Mitja Vavpotic.pdf |
Velikost datoteke: |
431.88 KB |
Downloadano: |
43 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|