 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
frenki je napisal/a: |
... Iztok tole z diodami sem imel tudi sam v mislih kot manj optimalno rešitev. |
Tako imam jaz že nekaj let uspešno rešen "avtomatski" preklop med AC/DC napajalnikom in backup akumulatorjem za kompletno avtomatiko dvojih vrat, ki imata porabo v špici do 25A pri 12V ... štroma ponavadi zmanjka takrat, ko prihajaš domov (električna klučavnica) ali pa moraš od doma in je avto v garaži (za elektromotornimi vrati) ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
piflar je napisal/a: |
... Ne verjamem, da si prvi, ki jih bo tako zvezal. |
Niti ne bo eden od množice, ki to počnejo.
Še je na področju take vezave zelo reven z resnimi predlogi ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
http://www.rpc.com.au/products/batteries/deepcycle_faq.html
Citiram: |
The only time isolation diodes will help you is if you have a sick battery in the bank. The diodes will reduce the inter-battery discharge somewhat. However, we can say with certainty that your diodes will burn up:
.75v/12v x 100 = 6.25% of all the electricity you make, forever. |
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dva enaka akumulatorja LAHKO vežeš vzporedno, seveda naj bosta res čim bolj enaka, isti proizvajalec in po možnosti enaka kapaciteta, tudi iz iste proizvodne serije naj bosta, potem bo vse v redu in obnašala se bosta kot eden.
Še pri različnih akumulatorjih ni problemov, kako naj bi bili pri enakih akumulatorjih. Če se sesuje eden, da mu crkne celica, bo umrl še drugi, to je pa edina negativna stvar, sicer pa v primeru da crkne eden, moraš menjati oba.
V solarnih sistemih ni nobena novost, da so akumulatorji vezani paralelno, sicer večinoma s kakšnimi diodami, ampak nič slabše se ne obnese, če so vezani kar skupaj ... obstajajo tudi boljši sistemi, kar pa za na delovni stroj ne pride v poštev, ker gre tukaj verjetno za štartni akumulator.
Mislim, da so včasih imeli traktorji ursus 2x po 6V akumulator, pa so marsikje predelali kar na paralelno 2x12V, ker je bilo lažje za dobit 12V akumulator.
Tisti tok, ki naj bi stekel pri različni napolnjenosti naj nikogar ne skrbi, ker se zelo hitro izenači, tok pa omeji notranja upornost. Večji problem in vzrok za neenakomerno polnjenje ali praznjenje pa je upornost priključnih kablov in kontaktov, zato morajo biti kabli med akumulatorjema čim debelejši in čim krajši, priklop + in - na stroj pa naj bo en pol na en akumulator in drug pol na drug akumulator, ne oba pola na en akumulator, drug akumulator pa potem paralelno, slednje ni ravno v redu, čeprav bi se komu zdelo smešno, ampak ni, ravno toliko je narobe, da lahko povzroči neravnotežje.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazadnje urejal/a reber Sre Jan 02, 2008 10:54 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piflar Član

Pridružen-a: Čet 06 Dec 2007 17:56 Prispevkov: 246 Aktiv.: 1.15 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz vem, da so v enem elektro-avtomobilu uporabili 6800 Li-ionskih celic, namenjenih prenosnim računalnikom. Povezava
Največji problem pri vzporedni vezavi je odpoved celice. Tako jo lahko druge fotrajo s tokom, kar zna privesti do požara.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 11:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumulatorje se lahko veže vzporedno.
Baterij se NE sme vezati vzporedno.
Baterije so kemični viri napetosti in reakcija v njih poteka samo v eno smer --> praznjenje. Če se veže dve vzporedno in se njuna napetost razlikuje, bo tekel tok iz tiste z višjo napetostjo v drugo baterijo, a v njeno napačno smer.
Akumulator bi se pri tem zgolj napolnil do izenačitve obeh napetosti, baterija pa se NE napolni, ampak uniči. In spraznita se obe do napetosti 0V.
Pri polnjenju slabega (visoka Rnotranja) in dobrega akumulatorja (nizka Rnotranja) ne bo nič narobe. Slabši se bo pač dalj časa polnil, zaradi nižjega polnilnega toka.
Problem se dejansko pojavi samo takrat, ko je katera celica v slabšem akumulatorju v stiku. Takrat tok v celici kroži in se celica izprazni (napetost proti 0). Skupna napetost akumulatorja pade, boljši akumulator pa jo neuspešno poskuša ohraniti. Skupna napetost obeh skupaj se ustavi pri napetosti petih (6-1=5) napol praznih celic slabšega akumulatorja, oziroma napetosti šestih hudo praznih celicah (ne več) dobrega akumulatorja.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 11:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz mislim, da nebi smelo biti problema. notranja upornost nima prav nobene veze , ker ko je napetost izenačena, ne teče noben tok.
Pri zelo veliki porabi pa seveda upornost vpliva, a ko se porabnik izklopi, se napetost izenači. Tako je po mojem.
lp
Robi
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 11:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri enem UPS-u sem imel nekaj časa namesto zaporedno vezanih 2x 12V 12Ah akumulatorjev 4x 12V 7Ah po dva v paraleli. Delovalo je brez problema.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 12:21 am Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Tudi jaz mislim, da nebi smelo biti problema. notranja upornost nima prav nobene veze , ker ko je napetost izenačena, ne teče noben tok.
Pri zelo veliki porabi pa seveda upornost vpliva, a ko se porabnik izklopi, se napetost izenači. Tako je po mojem.
lp
Robi |
Kako se napetost izenači po tvoje? Na čemu? Iz česa v kaj in zakaj? In kam teče tok, ko se napetost izenačuje?In kaj se zgodi, ko gre ena celica enega od dveh v stik?
Malce ste trmasti po tem vprašanju, internet in papir pa resnično preneseta vse, kar človek napiše. Ko ne gre za naš denar, običajno lahko počnemo vse.
Dva akumulatorja v paraleli bosta imela bistveno nižjo življensko dobo, kot pa dva v seriji. Še posebej, če sta polnjena iz istega vira v paraleli.
Zakaj hudiča uporabljate izenačevalne upore pri tranzistorjih, če pa so enaki, od enakega proizvajalca in v enakem ohišju?
No ja, saj dela tudi brez izenačevalnih uporov, le koliko časa, je vprašanje.
Najlepše od napisanega pa je: "Saj sem to videl početi že pri veliko drugih"! Tudi jaz sem videl veliko drugih prehitevati čez dve polni črti in nekateri od njih so še vedno živi.
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piflar Član

Pridružen-a: Čet 06 Dec 2007 17:56 Prispevkov: 246 Aktiv.: 1.15 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 12:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Za previdne: Automatic Battery Isolator/Combiners Vendar gre v tem primeru po večini za različne baterije. Sigurno obstajajo še kakšni podobni izdelki. Več se mi pa ne da...
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2104 Aktiv.: 8.88 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 2:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Pb akumulatorje lahko vežeš vzporedno.
-Oba akumulatorja naj bosta enaka (tip, serija, napetost)...
-Priključne žice obeh akumulatorjev naj bodo enako dolge (način vzporedne vezave iz linka, ki ga je pripel piflar, ni dober).
-Oba akumulatorja naj bosta na čim bolj enaki temperaturi.
Če sta akumulatorja dobra in iz iste serije, ni potrebno izravnavanje napetosti z žarnico. Najprej ju poveži, potem napolni.
Citiram: |
In kaj se zgodi, ko gre ena celica enega od dveh v stik? |
V tem primeru sta oba akumulatorja dotrajana in ju je potrebno zamenjati.
Citiram: |
Dva akumulatorja v paraleli bosta imela bistveno nižjo življensko dobo, kot pa dva v seriji. Še posebej, če sta polnjena iz istega vira v paraleli. |
Pri pogostih npr 5% praznilnih ciklih in večjih razlikam med akumulatrojema je možno. Če so pa praznilni cikli globoki in razlike v kapaciteti precejšnje, bo prej obratno.
Citiram: |
Zakaj hudiča uporabljate izenačevalne upore pri tranzistorjih, če pa so enaki, od enakega proizvajalca in v enakem ohišju? |
Pri pravilni vezavi, vlogo izenačevalnih uporov prevzamejo priključni kabli.
Pri praznenju z velikim tokom pomaga izenačevati tok tudi negativen dU/dT (napetost celice s temperaturo pada).
Isti efekt lahko povzroči probleme pri (nepravilnem) polnenju (termični pobeg).
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
paralela.JPG |
Velikost datoteke: |
15.59 KB |
Downloadano: |
78 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 2:57 am Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
Akumulatorje se lahko veže vzporedno.
Baterij se NE sme vezati vzporedno.
Igor |
Igor, zelo priporočam branje tegale , še posebej poglavja 7.2.2 in 7.2.4. Omenjeno čtivo ne bi škodovalo tudi marsikomu drugemu.
Po moje, sta še najbolj smiselno odgovorila int47 in Reber. V Frenkijevem primeru, je najbrž ena od akumulatorskih baterij defektna.
Adi, vzporedna vezava akumulatorjev in transistorjev, pač nimata dosti skupnega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 9:00 am Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Kako se napetost izenači po tvoje? Na čemu? Iz česa v kaj in zakaj? In kam teče tok, ko se napetost izenačuje? |
Priklopil sem dva akuja, enega z 12.8V in drugega z 12.4V.
Iz polnega je stekel tok proti praznemu, 0.4A, dokler se napetosti nista izenačili.
s55m je napisal/a: |
In kaj se zgodi, ko gre ena celica enega od dveh v stik? |
Enako, kot če se to zgodi z enim- ostaneš brez I in U in imaš samo R
p.s.
Ravno sem govoril z servisom Topla akumulatorjev:
1.Pri zaporedni vezavi je treba med akumulatorja dodati izenačevalnik napetosti in polniti vsak aku posebej. Občasno je treba vrstni red obrniti.
2.Pri vzporedni vezavi je tudi treba polniti vsak aku posebej, na enak način, da se oba napolnita do konca in se ne začne pojavljati razlika zaradi različne notranje upornosti. Če se ne polnita posebej, se razlika veča in eden lahko odpove mnogo prej, kot drugi. Ko porabnikov ni, se napetost izenači in tok ne teče nikamor.
lp
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.13 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma dva "enaka" akumulatorja nista enaka. In dveh različnih napetostnih virov ne smemo vezati vsporedno direktno ampak prek "izenačevalnika tokov". Za izenačevalnik lahko imamo le notranje upornosti akumulatorjev, kar je slabo in bolje je dodati zunajne upore, da bo simetrija boljša. To imajo v mislih Adi, Reber in int47 le da zadnja dva nista to eksplicitno trdila tako, kot Adi ampak govorila o upornosti kablov in načinu priključitve oz vezave.
Končni efekt vsporedne vezave bo večja kapaciteta ampak ne dvojna, ker se bo del nje porabil za izenačevanje napetosti.
O polnenju drži kar je v boldu navedel ro-bi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Čet Jan 03, 2008 12:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
igo je napisal/a: |
Akumulatorje se lahko veže vzporedno.
Baterij se NE sme vezati vzporedno.Igor |
Igor, zelo priporočam branje tegale , še posebej poglavja 7.2.2 in 7.2.4. Omenjeno čtivo ne bi škodovalo tudi marsikomu drugemu. |
Hvala za namig, vendar nekako ne najdem povezave z mojim citatom .
Citat je bil namreč namenjen @piflar-ju , ki je v svojih prispevkih ves čas omenjal tudi baterije (čeprav je vprašanje o akumulatorjih), ter kot potrdilo @Adi-ju, ki bi zvrtal luknjo v koleno avtorju vzporedne vezave baterij s slike. Zanimivo bi bilo "izvrtati luknjo" (beri: vdreti) v strežnik in dopisati kakšno mnenje o tisti sliki.
No, tista poglavja sem prebral, ampak še vedno ne vem, na kaj naj bom pozoren.
Baterija ima nepovratno kemično reakcijo, akumulator pa povratno. Razen, če sem kaj hudo zamočil . Tisto primarno in sekundarno je zame zgolj vnašanje tujk, kamor ne sodijo.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|