 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
stursc Član

Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29 Prispevkov: 323 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 12:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako imam že 9 let montirano in še deluje
Če ti pride prav !
LP, stursc
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Zakasnitveni_vklop.GIF |
Velikost datoteke: |
6.73 KB |
Downloadano: |
127 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Waldo je napisal/a: |
Že pred leti sem si naredil tole (v nemščini).
Deluje tako:
- "pozicija" se vklopi ko daš kontakt, ne moreš jih izklopiti
- kratke se vklopijo nekaj sekund za tem, ko se izklopi lučka za olje
- če želiš kratke izklopiti, daš stikalo za luči na "pozicijo"
Sicer je original za malo starejše Ople, ker paše na podnožje temu namenjenega releja (dobiš tudi original, ki pa je bil takrat precej drag), ampak mislim da ne bi bilo problem predelati za kak drug avto. Vsa ta leta mi deluje brez problema.
Ta stran je bila kar nekaj časa nedosegljiva, zdaj pa se je spet pojavila.[/url] |
Tole je pa preveč zakomplicirano za zakasnitev prižiganja ene same luči na motornem kolesu. A vseeno hvala.
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
stursc je napisal/a: |
Tako imam že 9 let montirano in še deluje
Če ti pride prav !
LP, stursc |
Najlepša hvala tole mi bo pa še kako prav prišlo potrebno bo še malo ekspirimentirati z uporom ( r1 ali r2 ? ), da se bo čas zakasnitve podaljšal na 18 do 20 sekund približno.
Ali imaš mogoče še sliko ploščice, da se ne bom mučil kako narediti vse skupaj na majhnem prostoru?
Hvala
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 3:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Pa diodo BAT 85 ali kako drugo lahko dodaš v nasprotno smer paralelno vezano na upor R1 (100k Ohm) za hitro praznjenje kondenzatorja C2.
Čas povečaš z večjim R1 ali večjim kondenzatorjem C2 vendar ni za pretiravati s kapacitivnostjo. Bolje je uporabiti več ohmski upor R1.
Za 18-20s poskusi z R1=470k Ohmi in C2=22uF.
Imam občutek, da bi lahko imel R3 vsaj pol manjšo vrednost čene še manjšo ?
Med bazo in emitorjem tranzistorja T1 nebi škodil kakšen upor 1kE naprimer. Seveda ob tem je potrebno R3 znižati na vsaj 4,7kE - 10kE.
Še bolj logično bi bilo vezje, če bi se rele prestavil na kolektorsko stran proti masi
Lp.
Darko
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 5:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Darko bom poizkusil po Tvojem nasvetu spremeniti vezje v EWB, da vidim kako bo.
Hvala
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 5:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem to preprosto rešil z OP komparatorjem, ki pri 13,2 volta vklopi rele luči, če je kontakt in se z njim tudi izključi
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Jaz sem to preprosto rešil z OP komparatorjem, ki pri 13,2 volta vklopi rele luči, če je kontakt in se z njim tudi izključi  |
Jaz sem bolj malo izobražen v teh stvareh, pa Te prosim, da mi malo razložiš kaj je OP komparator in kje se ga dobi, ker ne vem. Ali ne bo ugašala luč pod prostim tekom motorja.
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 7:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Komparator je v tem primeru primerjalnik dveh napetosti. Ena je stabilizirana s zener diodo, druga pa se spreminja, ko začne delovat alternator. Ko daje alternator dovolj napetosti se vključi rele in s tem luči.
Na spodnji sliki je en tak primer namenjen vklopu luči v temi, ker ima namesto zener diode fotoupor. Če tisti fotoupor R2 zamenjaš s 6,8V zener diodo in na mesto upora R1 daš navaden upor 10k bi moralo delat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 8:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Srečko ne bi vedel ... meni deluje normalno in tudi jaz uporabljam mozillo, slike - linke do njih - pa pripenjam s tipko (Img) v editorju sporočil tega foruma.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2010 12:47 am Naslov sporočila: |
|
|
poule je napisal/a: |
Nasvet "strokovnjaka" pobran s Siola.
Za lastnike tistih avtov, pri katerih se hkrati z vključenim kontaktom prižgejo dnevne luči, velja nasvet izkušenega avtoelektričarja Romana Groznika z Avtohiše Real, ki pravi: "Pred vklopom zaganjača zavrtimo stikalo žarometov na položaj luči za označevanje vozila ali po domače pozicijske luči. Z izklopom glavnih žarometov, se pravi zasenčenih luči, bomo preprečili, da jih poškoduje napetostni sunek, ki nastane zaradi delovanja zaganjača." |
Saj to niti ni tako napačno mislil, čeprav se je tip precej nerodno izrazil.
Stvar je v tem, da hladna žarnica zmore mehansko prenesti vklop zelo velikokrat.
Ob vklopu (napetost iz 0 na 12V) steče velik tok skozi nitko, ki je navita kot tuljava, zato impulz magnetnega polja dodobra pretrese nitko.
To bi bilo zanimivo videti s hitrosnemalno kamero.
Ko torej damo kontakt, se hladne luči vklopijo. Ko zaganjamo motor, luči ugasnejo.
Ko je motor zagnan, se luči spet vklopijo, ampak tokrat je nitka že precej vroča. Sicer steče manjši tok, kot ob vklopu hladne, ampak magnetne sile so vseeno precejšnje.
Ene žarnice to velikokrat prenesejo, druge pač ne.
Kar poglejte si od blizu nitke 21W žarnice za smerokaze (namenjene utripanju), 21W dela žarnice za zavorne luči (namenjene hitremu segretju na delovno temperaturo) in nitke 21W meglenke (namenjene dolgotrajnemu svetenju).
Bolje bi bilo: "... napetostni sunek, ki nastane po koncu delovanja delovanja zaganjača."
Še bolje pa bi bilo, če bi imeli avti vezje za mehak zagon vgrajeno pred vsako žarnico, da bi bil ublažen vsak vklop, hladen ali vroč.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:12 am Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
...
Ko torej damo kontakt, se hladne luči vklopijo. Ko zaganjamo motor, luči ugasnejo.
Ko je motor zagnan, se luči spet vklopijo, ampak tokrat je nitka že precej vroča. Sicer steče manjši tok, kot ob vklopu hladne, ampak magnetne sile so vseeno precejšnje.
Ene žarnice to velikokrat prenesejo, druge pač ne.
... |
Mislim, da je to samo mnenje mehanika, ki o elektriki ne ve veliko, ker ...
1. Mislim, da tako delujejo le večinoma samo luči pri VAG avtih.
2. Prižiganje žarnic na 12V in potem čez nekaj sekund malo - res malo segretih - pomeni dvakraten vklop v kratkem času, kar zagotovo ni bolje kot en direkten vklop na 13V.
3. Žarnica se že v nekaj desetinkah sekunde skoraj ohladi. Četudi ima nitka še kakšnih 100 ali 200 stopinj po prvem vklopu je to z njeno delovno temperaturo nad 1000 stopinj, ki jo mora na tak način 2x na hitro doseči, malenkost.
Zato na tak način nitka po nepotrebnem le 2x trpi zagon. Pač moje mnenje iz prakse ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Mislim, da je to samo mnenje mehanika, ki o elektriki ne ve veliko, ker ... |
Jaz mehanik?
Iztok je napisal/a: |
1. Mislim, da tako delujejo le večinoma samo luči pri VAG avtih. |
Pri mnogo avtih je tako. Pri enih se napetost zgolj sesede, pri drugih se popolnoma izklopi. Stvar avta, nima veze ...
Iztok je napisal/a: |
2. Prižiganje žarnic na 12V in potem čez nekaj sekund malo - res malo segretih - pomeni dvakraten vklop v kratkem času, kar zagotovo ni bolje kot en direkten vklop na 13V.
3. Žarnica se že v nekaj desetinkah sekunde skoraj ohladi. Četudi ima nitka še kakšnih 100 ali 200 stopinj po prvem vklopu je to z njeno delovno temperaturo nad 1000 stopinj, ki jo mora na tak način 2x na hitro doseči, malenkost.
Zato na tak način nitka po nepotrebnem le 2x trpi zagon. Pač moje mnenje iz prakse ...  |
Hja, to je pa še najbolj res. Nepotrebni zagoni. To bo to. Praktično je na povsem banalen način že vnaprej poskrbljeno za povpraševanje po žarnicah.
Čeprav so zgoraj naštete nitke različne in vklopi ne škodijo vsaki žarnici enako.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:36 am Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
Jaz mehanik? |
Ne, tisti citirani strokovnjak s Siola.
igo je napisal/a: |
Pri mnogo avtih je tako. Pri enih se napetost zgolj sesede, pri drugih se popolnoma izklopi. Stvar avta, nima veze ... |
Ooo, pa ima veze. Če se žarnica 2x vklopi iz nič na 12V je dosti huje, kot če se vklopi 1x in potem napetost samo počepne na cca. 9V ...
BTW, pri mojem avtu žarnice vsakih 30 sek. modul luči za kontrolo toka ugasne za 100mS pa jim to očitno nič ne škodi.
igo je napisal/a: |
Čeprav so zgoraj naštete nitke različne in vklopi ne škodijo vsaki žarnici enako |
Na tem je sicer malo resnice, a fizikalni zakoni in njihove posledice veljajo za vse.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2010 1:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Tistih par ms rush current-a se ne pozna veliko proti naslednjim 15im minutam gorenja.
Vibracije zaradi ceste bodo take žarnice mnogo hitreje uničile.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|