www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

zagon 90kW motorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3407
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 03, 2012 8:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ventilator je lažje zagnati, če je ena od cevi zaprta; ne vem, ali sesalna, ali tista, iz katere piha.
Za zagon 200kW motorja ne vem, ker smo imeli največ 110kW; ta je bil zvezda-trikot, nastavljen na nekje 20-30 sekund.
Priklop rezervnega motorja na isti zagon: pokličeš električarja, da odklopi 6 žic starega in priklopi 6 žic novega motorja.
Ali pa da imaš še en komplet zagon in izbirno stikalo 1-0-2 (obstoječi - izklop - rezervni).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 03, 2012 8:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zdaj nimaš nobenega krmiljenja?

Načeloma uporabiš enak sklop elementov, ob izpadu pa zaženeš rezervo. Če potrebuješ kakšno zakasnitev ali kak drug pogoj preden se rezerva zažene pa je druga stvar.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 7:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Tudi mene zanima kako se omenjeni problemi rešujejo...

To več niso heci 200kW pri 380V (400V) vleče dobrih 300A pri nazivni obremenitvi.

Kakšni zaganjalniki se v tem primeru uporabljajo ?

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 9:07 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ventilatorji in krmilje je novo. Menjava z električarjem ni možna. Sistem mora preklopiti auto.

Gorvorimo pa o 372A.

Kakšen sklop opreme pa se naj uporabit? Frekvenčnik, mehki zagon, zvezda-trikot,...?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 9:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ventilatorjev zagon je kar packarija za motor.

Namreč, zelo pomembni sta krivulji momentov ventilatorja in motorja med zagonom. Če se ti dve kje križata, motor sploh ne bo stekel do nazivnih vrtljajev in če v tem primeru nimaš b.p. zaščite -> . Seveda mora biti sesalna stran (vstopna) med zagonom zaprta!

Mehki zagon jaz osebno zaradi zgornjega razloga nebi priporočal, kajti motor se bo z njim pravzaprav še bolj mučil.

Najboljša varianta bi bila pravzaprav zvezda trikot (pri nas se - kolikor vem - tako zaganjajo ventilatorji podobnih moči).

S frekvencerjem pa nimam toliko izkušenj, da bi kaj konkretnega svetoval. Pravzaprav je nepotreben strošek, če ne potrebuješ regulacije.

Seveda pa je pomemben faktor, kdo pravzaprav napaja ta motor: koliko močan trafo, koliko njih paralel, oddaljenost od njega, preseki kablovodov med njima, moč varovalk, preostala obremenitev, razpoložljiva- dovoljena obremenitev... Skratka, ne pozabi da moraš pri takem "norcu" pomisliti tudi na to. Da ne bo še polovica firme/naselja/vasi v temi Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 6:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

dimnikar je napisal/a:
Ventilatorji in krmilje je novo. Menjava z električarjem ni možna. Sistem mora preklopiti auto.

Gorvorimo pa o 372A.

Kakšen sklop opreme pa se naj uporabit? Frekvenčnik, mehki zagon, zvezda-trikot,...?



Ventilatorje in krmilje imaš. Krmilje? Misliš to kot golo krmilje, ki ti da samo izhod "vklop"?

Kaj sploh potrebuješ? Kompleten sklop za zagon in avtomatiko, ki ti skrbi za vklop drugega, če prvi izpade?


S frekvenčnikom bo še najboljša varianta. Z njim motor zaženeš do nazivnih vrtljajev nato pa preklopiš za stalno obratovanje s kontaktorjem.

V metalurgiji smo na tak način vezali motor za obratovanje drobilca rudnine-korund. Zagon traja nekaj minut. Ker pa frekvenčnik ni grajen za obratovalne tokovne sunke se po zagonu vklopi močnostni kontaktor.

Poznam pa tudi star sistem vklopa zvezda trikot ravno za ventilator, vendar za nove zadeve se daje frekvenčnik.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 8:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
dimnikar je napisal/a:
Ventilatorji in krmilje je novo. Menjava z električarjem ni možna. Sistem mora preklopiti auto.

Gorvorimo pa o 372A.

Kakšen sklop opreme pa se naj uporabit? Frekvenčnik, mehki zagon, zvezda-trikot,...?



Ventilatorje in krmilje imaš. Krmilje? Misliš to kot golo krmilje, ki ti da samo izhod "vklop"?

Kaj sploh potrebuješ? Kompleten sklop za zagon in avtomatiko, ki ti skrbi za vklop drugega, če prvi izpade?


S frekvenčnikom bo še najboljša varianta. Z njim motor zaženeš do nazivnih vrtljajev nato pa preklopiš za stalno obratovanje s kontaktorjem.

V metalurgiji smo na tak način vezali motor za obratovanje drobilca rudnine-korund. Zagon traja nekaj minut. Ker pa frekvenčnik ni grajen za obratovalne tokovne sunke se po zagonu vklopi močnostni kontaktor.

Poznam pa tudi star sistem vklopa zvezda trikot ravno za ventilator, vendar za nove zadeve se daje frekvenčnik.


Ventilator je en sklop kompletnega projekta in je ključen za delovanje.
Tako kot si napisal, avtomatiko, ki bo vklopila ventilator 1 in sklop, ki bo posrkbel, če pride do okvare ventilatorja 1, preklopi na ventilator 2.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 8:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

oftopic:

Zakaj se uporablja 200 kW ventilator? Vetrovnik?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
upor_nik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 11 Jan 2009 13:00
Prispevkov: 450
Aktiv.: 2.25
Kraj: vipavska dolina

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 9:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdrav, ..
Sicer spremljam le nekaj zadnjih novic, pa vendar, za zagon ventilatorja v normalnih razmerah moraš onemogočiti dovod zraka. Torej, ga zaženeš v " vakumu ", kjer ventilator nima kaj grabiti, ja govorim o zraku. Torej, če nima od kje potegnit zraka se bo " skoraj " neobremenjen zavrtel na svoje obrate. Potem pa ti ostanejo mogoče še žaluzije ( krmiljene ) s katerimi dovajaš vhod zraka in s tem obremenjuješ motor do nazivne vrednosti. Sicer je to že klimatika, vsaj sam sem imel mnogo dela s tem. Ja, ... moj največji kavin mlinček je štel 163kw, ...

_________________
Sanja svinja o koruzi, ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lipa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39
Prispevkov: 734
Aktiv.: 3.83
Kraj: Lipa Beltinci

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 10:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MarkoM je napisal/a:
oftopic:

Zakaj se uporablja 200 kW ventilator? Vetrovnik?


Industrija. Jaz delam na taki asfaltni bazi (mešalnica) kapacitete 240t asfalta na uro. Dva največja motorja sta 132kW in 55kW in sta oba ventilatorja. Naj še omenim kot zanimivost: rotacijska peč z plinskim gorilcem moči 15MW.



asphalt-plant-469927.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  64.91 KB
 Pogledana:  3 krat

asphalt-plant-469927.jpg



_________________
Lep pozdrav!
Boris Z.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 04, 2012 10:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

dimnikar je napisal/a:


Ventilator je en sklop kompletnega projekta in je ključen za delovanje.
Tako kot si napisal, avtomatiko, ki bo vklopila ventilator 1 in sklop, ki bo posrkbel, če pride do okvare ventilatorja 1, preklopi na ventilator 2.


Torej ti potrebuješ komplet. Imaš le ventilatorje brez el. omaric, ki bi vsebovale krmilne in močnostne tokokroge.

Za to pa potrebuješ kar cel projekt. Če želiš ponudbo za svoje podjetje, mi piši na ZS. Kar tako iz rokava ti verjetno ne bo nobeden stresel dokumentacije in vezave glede na vse faktorje.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 05, 2012 7:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
dimnikar je napisal/a:


Ventilator je en sklop kompletnega projekta in je ključen za delovanje.
Tako kot si napisal, avtomatiko, ki bo vklopila ventilator 1 in sklop, ki bo posrkbel, če pride do okvare ventilatorja 1, preklopi na ventilator 2.


Torej ti potrebuješ komplet. Imaš le ventilatorje brez el. omaric, ki bi vsebovale krmilne in močnostne tokokroge.

Za to pa potrebuješ kar cel projekt. Če želiš ponudbo za svoje podjetje, mi piši na ZS. Kar tako iz rokava ti verjetno ne bo nobeden stresel dokumentacije in vezave glede na vse faktorje.




Seveda, da gre za komletni projekt, ventilator je pa segment projekta.

Upam, da se bo našel kak predlog zagona in preklopa

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 05, 2012 8:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj predlogov zagona imaš že nekaj. Rolling Eyes Preklop pa na drug ventilator pa naj ti izvede tista stvar, ki izklopi prvega d'oh! Nihče ti pa ne more s prstom pokazat in reči "Tako naredi!". Stvar je preveč specifična in mi od daleč, ki ne poznamo točne situacije, ti lahko damo samo okvirne nasvete.

V glavnem, glede na to, kar sem sedajle prebral ("ventilator je del kompletnega projekta"), bi ti PROJEKTANT kompletnega projekta ali pa PROIZVAJALEC naprave morala povedat, kako in kaj mora biti Brick wall . Če ti tega ne znata povedat, sta te Liar , ali pa si se sam Liar , ker si kupil nekaj, kar ne znaš uporabit.

EDIT: malce sem Mad , ker me to spominja na to kar se občasno dogaja v naši firmi. Kupijo nekaj najcenejšega ali pa samo polovico potrebnega in potem prepustijo iznajdljivosti ljudi, da to uporabijo. Velikokrat v takem primeru pa je potreben ponoven nakup tistega, kar je bilo že v osnovi predlagano. Princip "Šparat je treba, naj stane kar hoče!!" Seveda, ker o nakupu odločajo na ljudje izven stroke (nabavniki)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dimnikar
Član
Član



Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.15
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 06, 2012 9:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ker gre za obsežno zadevo pride v poštev 2x FP in mehanska zapora med njima.

Citiram:
Nihče ti pa ne more s prstom pokazat in reči "Tako naredi!". Stvar je preveč specifična in mi od daleč, ki ne poznamo točne situacije, ti lahko damo samo okvirne nasvete.


Seveda ne, samo mnenje in kakšna izkušnja pri takih zadevah.

hvala na informacijah.

lep pozdrav
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregoral
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42
Prispevkov: 688
Aktiv.: 3.04
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 07, 2012 3:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@lojzek:
ko berem tole temo imam občutek da dimnikar je PROJEKTANT na projektu in mora pripravit projekt Smile

ker z omenjeno zadevo nima lastnih izkušenj, sprašuje kako je to drugje izvedeno.

lp, Gregor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group