 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Apr 03, 2012 8:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
ventilator je lažje zagnati, če je ena od cevi zaprta; ne vem, ali sesalna, ali tista, iz katere piha.
Za zagon 200kW motorja ne vem, ker smo imeli največ 110kW; ta je bil zvezda-trikot, nastavljen na nekje 20-30 sekund.
Priklop rezervnega motorja na isti zagon: pokličeš električarja, da odklopi 6 žic starega in priklopi 6 žic novega motorja.
Ali pa da imaš še en komplet zagon in izbirno stikalo 1-0-2 (obstoječi - izklop - rezervni).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Apr 03, 2012 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
zdaj nimaš nobenega krmiljenja?
Načeloma uporabiš enak sklop elementov, ob izpadu pa zaženeš rezervo. Če potrebuješ kakšno zakasnitev ali kak drug pogoj preden se rezerva zažene pa je druga stvar.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 7:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Tudi mene zanima kako se omenjeni problemi rešujejo...
To več niso heci 200kW pri 380V (400V) vleče dobrih 300A pri nazivni obremenitvi.
Kakšni zaganjalniki se v tem primeru uporabljajo ?
Lp.
Darko
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 9:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Ventilatorji in krmilje je novo. Menjava z električarjem ni možna. Sistem mora preklopiti auto.
Gorvorimo pa o 372A.
Kakšen sklop opreme pa se naj uporabit? Frekvenčnik, mehki zagon, zvezda-trikot,...?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Ventilatorjev zagon je kar packarija za motor.
Namreč, zelo pomembni sta krivulji momentov ventilatorja in motorja med zagonom. Če se ti dve kje križata, motor sploh ne bo stekel do nazivnih vrtljajev in če v tem primeru nimaš b.p. zaščite -> . Seveda mora biti sesalna stran (vstopna) med zagonom zaprta!
Mehki zagon jaz osebno zaradi zgornjega razloga nebi priporočal, kajti motor se bo z njim pravzaprav še bolj mučil.
Najboljša varianta bi bila pravzaprav zvezda trikot (pri nas se - kolikor vem - tako zaganjajo ventilatorji podobnih moči).
S frekvencerjem pa nimam toliko izkušenj, da bi kaj konkretnega svetoval. Pravzaprav je nepotreben strošek, če ne potrebuješ regulacije.
Seveda pa je pomemben faktor, kdo pravzaprav napaja ta motor: koliko močan trafo, koliko njih paralel, oddaljenost od njega, preseki kablovodov med njima, moč varovalk, preostala obremenitev, razpoložljiva- dovoljena obremenitev... Skratka, ne pozabi da moraš pri takem "norcu" pomisliti tudi na to. Da ne bo še polovica firme/naselja/vasi v temi
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 6:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
dimnikar je napisal/a: |
Ventilatorji in krmilje je novo. Menjava z električarjem ni možna. Sistem mora preklopiti auto.
Gorvorimo pa o 372A.
Kakšen sklop opreme pa se naj uporabit? Frekvenčnik, mehki zagon, zvezda-trikot,...? |
Ventilatorje in krmilje imaš. Krmilje? Misliš to kot golo krmilje, ki ti da samo izhod "vklop"?
Kaj sploh potrebuješ? Kompleten sklop za zagon in avtomatiko, ki ti skrbi za vklop drugega, če prvi izpade?
S frekvenčnikom bo še najboljša varianta. Z njim motor zaženeš do nazivnih vrtljajev nato pa preklopiš za stalno obratovanje s kontaktorjem.
V metalurgiji smo na tak način vezali motor za obratovanje drobilca rudnine-korund. Zagon traja nekaj minut. Ker pa frekvenčnik ni grajen za obratovalne tokovne sunke se po zagonu vklopi močnostni kontaktor.
Poznam pa tudi star sistem vklopa zvezda trikot ravno za ventilator, vendar za nove zadeve se daje frekvenčnik.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
dimnikar je napisal/a: |
Ventilatorji in krmilje je novo. Menjava z električarjem ni možna. Sistem mora preklopiti auto.
Gorvorimo pa o 372A.
Kakšen sklop opreme pa se naj uporabit? Frekvenčnik, mehki zagon, zvezda-trikot,...? |
Ventilatorje in krmilje imaš. Krmilje? Misliš to kot golo krmilje, ki ti da samo izhod "vklop"?
Kaj sploh potrebuješ? Kompleten sklop za zagon in avtomatiko, ki ti skrbi za vklop drugega, če prvi izpade?
S frekvenčnikom bo še najboljša varianta. Z njim motor zaženeš do nazivnih vrtljajev nato pa preklopiš za stalno obratovanje s kontaktorjem.
V metalurgiji smo na tak način vezali motor za obratovanje drobilca rudnine-korund. Zagon traja nekaj minut. Ker pa frekvenčnik ni grajen za obratovalne tokovne sunke se po zagonu vklopi močnostni kontaktor.
Poznam pa tudi star sistem vklopa zvezda trikot ravno za ventilator, vendar za nove zadeve se daje frekvenčnik. |
Ventilator je en sklop kompletnega projekta in je ključen za delovanje.
Tako kot si napisal, avtomatiko, ki bo vklopila ventilator 1 in sklop, ki bo posrkbel, če pride do okvare ventilatorja 1, preklopi na ventilator 2.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
oftopic:
Zakaj se uporablja 200 kW ventilator? Vetrovnik?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
upor_nik Član

Pridružen-a: Ned 11 Jan 2009 13:00 Prispevkov: 450 Aktiv.: 2.25 Kraj: vipavska dolina
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 9:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav, ..
Sicer spremljam le nekaj zadnjih novic, pa vendar, za zagon ventilatorja v normalnih razmerah moraš onemogočiti dovod zraka. Torej, ga zaženeš v " vakumu ", kjer ventilator nima kaj grabiti, ja govorim o zraku. Torej, če nima od kje potegnit zraka se bo " skoraj " neobremenjen zavrtel na svoje obrate. Potem pa ti ostanejo mogoče še žaluzije ( krmiljene ) s katerimi dovajaš vhod zraka in s tem obremenjuješ motor do nazivne vrednosti. Sicer je to že klimatika, vsaj sam sem imel mnogo dela s tem. Ja, ... moj največji kavin mlinček je štel 163kw, ...
_________________ Sanja svinja o koruzi, ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lipa Član

Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 3.83 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarkoM je napisal/a: |
oftopic:
Zakaj se uporablja 200 kW ventilator? Vetrovnik? |
Industrija. Jaz delam na taki asfaltni bazi (mešalnica) kapacitete 240t asfalta na uro. Dva največja motorja sta 132kW in 55kW in sta oba ventilatorja. Naj še omenim kot zanimivost: rotacijska peč z plinskim gorilcem moči 15MW.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
64.91 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
_________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Apr 04, 2012 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
dimnikar je napisal/a: |
Ventilator je en sklop kompletnega projekta in je ključen za delovanje.
Tako kot si napisal, avtomatiko, ki bo vklopila ventilator 1 in sklop, ki bo posrkbel, če pride do okvare ventilatorja 1, preklopi na ventilator 2. |
Torej ti potrebuješ komplet. Imaš le ventilatorje brez el. omaric, ki bi vsebovale krmilne in močnostne tokokroge.
Za to pa potrebuješ kar cel projekt. Če želiš ponudbo za svoje podjetje, mi piši na ZS. Kar tako iz rokava ti verjetno ne bo nobeden stresel dokumentacije in vezave glede na vse faktorje.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Apr 05, 2012 7:01 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
dimnikar je napisal/a: |
Ventilator je en sklop kompletnega projekta in je ključen za delovanje.
Tako kot si napisal, avtomatiko, ki bo vklopila ventilator 1 in sklop, ki bo posrkbel, če pride do okvare ventilatorja 1, preklopi na ventilator 2. |
Torej ti potrebuješ komplet. Imaš le ventilatorje brez el. omaric, ki bi vsebovale krmilne in močnostne tokokroge.
Za to pa potrebuješ kar cel projekt. Če želiš ponudbo za svoje podjetje, mi piši na ZS. Kar tako iz rokava ti verjetno ne bo nobeden stresel dokumentacije in vezave glede na vse faktorje. |
Seveda, da gre za komletni projekt, ventilator je pa segment projekta.
Upam, da se bo našel kak predlog zagona in preklopa
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Apr 05, 2012 8:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj predlogov zagona imaš že nekaj. Preklop pa na drug ventilator pa naj ti izvede tista stvar, ki izklopi prvega Nihče ti pa ne more s prstom pokazat in reči "Tako naredi!". Stvar je preveč specifična in mi od daleč, ki ne poznamo točne situacije, ti lahko damo samo okvirne nasvete.
V glavnem, glede na to, kar sem sedajle prebral ("ventilator je del kompletnega projekta"), bi ti PROJEKTANT kompletnega projekta ali pa PROIZVAJALEC naprave morala povedat, kako in kaj mora biti . Če ti tega ne znata povedat, sta te , ali pa si se sam , ker si kupil nekaj, kar ne znaš uporabit.
EDIT: malce sem , ker me to spominja na to kar se občasno dogaja v naši firmi. Kupijo nekaj najcenejšega ali pa samo polovico potrebnega in potem prepustijo iznajdljivosti ljudi, da to uporabijo. Velikokrat v takem primeru pa je potreben ponoven nakup tistega, kar je bilo že v osnovi predlagano. Princip "Šparat je treba, naj stane kar hoče!!" Seveda, ker o nakupu odločajo na ljudje izven stroke (nabavniki)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dimnikar Član

Pridružen-a: Pet 17 Apr 2009 10:59 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Apr 06, 2012 9:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker gre za obsežno zadevo pride v poštev 2x FP in mehanska zapora med njima.
Citiram: |
Nihče ti pa ne more s prstom pokazat in reči "Tako naredi!". Stvar je preveč specifična in mi od daleč, ki ne poznamo točne situacije, ti lahko damo samo okvirne nasvete. |
Seveda ne, samo mnenje in kakšna izkušnja pri takih zadevah.
hvala na informacijah.
lep pozdrav
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregoral Član

Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42 Prispevkov: 688 Aktiv.: 3.04 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 07, 2012 3:31 am Naslov sporočila: |
|
|
@lojzek:
ko berem tole temo imam občutek da dimnikar je PROJEKTANT na projektu in mora pripravit projekt
ker z omenjeno zadevo nima lastnih izkušenj, sprašuje kako je to drugje izvedeno.
lp, Gregor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|