www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnilec akumulatorjev 5A - elektronika
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 05, 2011 12:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Omenjeni polnilec akumulatorjev imam tudi jaz, deluje pa brez težav, še posebno po manjši predelavi, kupljen pa je bil nekoč v trgovini Spar za precej nizko ceno.

Ja, res je tista ploščica z varovalkami in diodami nekam čudna zadeva, ampak električno je vse OK in deluje, le tokovna zmogljivost je nekam nizka. Ker tok pri polnjenju kmalu pade na zelo nizko raven, ni kakšnih posebnih potreb po varovanju proti preobremenitvi, tako da so na te zadeve nekako pozabili.
Ohišje je glede na preprostost in cenenost dokaj robustno in kvalitetno, v notranjosti je dovolj prostora za hlajenje in tudi v primeru hude napake in preobremenitve bi v primeru pregoretja navitja v transformatorja, zelo verjetno iz ohišja prišel le smrad, kakšen požar ali pregretje pa izven ohišja zagotovo ne bi prišel.

Napetost sekundarja je prenizka, verjetno je to storjeno namenoma, da tok pri polnjenju zadosti pade, kar pomaga preprečiti preobremenitve in podobne napake, seveda pa močno podaljša čas polnjenja in zmanjša uporabost polnilca.
Moja rešitev je bila predvsem v tej smeri, da sem dvignil sekundarno napetost z dodanimi nekaj ovoji na sekundarju, saj je bilo na navitju še nekaj prostora in zračnost med navitjem in jedrom je dopuščala dodatek nekaj ovojev, brez da bi razdrl transformator. Na ta način sem dvignil napetost sekundarja za več kot 0,5V, kar je pomenilo opazno zvišanje toka polnjenja, ki je še vedno ostal v mejah normale, za vsak slučaj pa sem na ploščico z varovalkami in diodami prispajkal 6A diode namesto original 3A diod, da zaradi nekoliko povečanega toka te diode ne bi pregorele zaradi pregretja, saj se tako zaspajkane na plošči ne hladijo kaj dosti.

Polnilec, tak kot je, bi se dalo zelo dobro dodelati, če bi sekundar le imel še nekoliko višjo napetost, prostora v ohišju pa je več kot dovolj. Transformator je po preseku precej podhranjen in po vseh izračunih in meritvah je popolnoma jasno, da je tokovna zmogljivost polnilca bolj slaba, namesto 5 ali 6 A, je realna vrednost le 3A, oziroma nekje okoli 3A, sploh na daljše časovno obdobje, ko se napetost na akumulatorju dvigne in zaradi tega tok znatno pade. Točno ta razlog mi je dal idejo, da dvignem napetost sekundarja, pomagala pa bi tudi uporaba shottky diod za usmerjanje napetosti, namesto klasičnih silicijevih , ki imajo padec napetosti bistveno večji.

To je bilo mojih 5minut Razz

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
elpollo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jul 2008 23:07
Prispevkov: 555
Aktiv.: 2.69
Kraj: Podravje

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 05, 2011 8:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@reber

Hvala za opis. Polni res z minimalnim tokom. Tako, da bom tudi jaz zamenjal navadne s shottkyevimi diodami in malenkost pospešil čas polnjenja.

Hvala vsem za sodelovanje in nasvete.

_________________
Življenje je prekratko, da bi bili malenkostni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group