 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2012 5:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eno vprašanje samo.
Kako da je moj izvenkrmi Mercury 450 ccm pa samo 25 km?
Motorji za na cesto takšne kubature pa presegajo 100 km
Pa na izvenkrmnem je predpisan veliki servis na 250 ~ 300 h delovanja.
Če si sam odgovorim. Po svoji pameti.
1. pravilo: na vodi ni heca, zlasti ko gre zares. Avto lahko parkiraš kjer hočeš in taxi. Zanesljivost je prva.
Nimam nič proti optimizaciji, friziranjem itd. Samo, to stane. Stane s ^2 s pridobljeno/vloženo.
Sicer malo OT. Ampak! Ampak kdo potebuje 150 ++ km danes? Kje in kako jih VARNO izkoristiti?
Saj vem. Ko motor zarohni, ko zapoje, da ti gredo "kocine po konc". . _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2012 6:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsi izvenkrmni motorji imajo majhno litrsko moč, da so trajnejši in da dosegajo moč pri nižjih vrtljajih, posledično je reduktor v peti lahko manjši (za večjega ni prostora).
Propeler se lahko vrti nekje do 3000 rpm, kar je z reduktorjem 1,5 ravno prav
Šravfal sem starejšo, dvotaktno , yamaho 25, ki ima 440ccm. Notri je narejeno prav nalašč, da nima večje moči- puša od cilindra, naprimer, zakriva lep del pretočnih kanalov, koti odpiranja so zato zelo konzervativni, vplinjač je majhen,kompresijsko razmerje zelo nizko.... vse zato, da je moč na nizkih vrtljajih, kolikor je pač je. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2012 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
bojans je napisal/a: |
Kje in kako jih VARNO izkoristiti? |
Razni avtoslalomi, raceland v Krškem, grobnik na Hrvaškem.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2012 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Vsi izvenkrmni motorji imajo majhno litrsko moč, |
Velja za manjše.
Primer:
Evinrude 115 letnik 98 ima 100 kubičnih col prostornine. Aja, po evropsko je to 1638 cm3
Evinrude 300 letnik 2012 ima 3,4 litra
Mercury verado 300 ima 2,6 litra, ampak ta je turbo. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2012 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Energetik-m je napisal/a: |
Evinrude 300 letnik 2012 ima 3,4 litra
Mercury verado 300 ima 2,6 litra, ampak ta je turbo. |
Evinrude je cvajtakter in za takega je litrska moč vseeno nizka- kot tomos t14 naprimer. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.70 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2012 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
mogoče je offtopic, vendar sumim, da ni...
Vidim, da se spoznate na ladijske motorje. Sosed predeluje čolne in vgrajuje noter agregate od BMW avtomobilov (šestaki - diesel). Zakaj je poraba dosti manjša s 6 valjnim agregatom od avtomobila proti originalom (žal ne vem, kateri so original vgrajeni)? Konji so identični, cca. 200KM. Po pričanju soseda so tudi vozne lastnosti čolna identične.
Resda je vložek kar velik zaradi prenosa med agregatom in peto čolna, toplotni izmenjevalnik, elektrika,... vendar se to v eni sezoni izniči ?!? Je to možno?
Ali je hec v elektroniki oz. SW, da pri originalih agregatih predozira gorivo? Malo dvomim...
LP _________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Tor Dec 11, 2012 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
V čolnih so ponavadi mcruiser bencinarji (ali volvo penta). Tisto je predpotopna mašina in pije, kot žolna. Pije zaradi slabe zasnove, posledično mora bit zalit, da sploh dela. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Čet Jan 10, 2013 11:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na internetu sem našel malo literature glede čipiranja. http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl/Library/WebHome
Pa sem začel malo prebirati. Če prav razumem, je fora v tem, da spreminjaš količino bencina, da dosežeš nek optimalni AFR. (air to fuel ratio). Tu mi je vse logično. Na kaj pa vpliva predvžig?
Robi kater AFR senzor pa uporabljaš?
Je mogoče kaj interesa, da bi skupaj naredili en USB air/fuel ratio datalogger z kakšnim boshevim wide band O2 senzorjem? Nekaj podobnega kot prodajajo tukaj. http://wbo2.com/ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Pet Jan 11, 2013 9:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Samo komentar glede čipiranja - AFR je zelo pomemben, ampak samo zato, da motor deluje in da je izgorevanje plinov optimalno. Ampak, največji catch in največji potencial je predvžig. Konji so v predvžigu, ne afr-ju.
+2 stopinje ti na močnem turbo motorju lahko da tudi 40 konjev, ali pa vse uniči  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Jan 11, 2013 7:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
AFR je enako pomemben, kot predvžig. Med 10 in 12 AFR je tudi lahko 40 konjev razlike in lahko je vmes tudi meja, ko kak turbak umre....
S spreminajnjem AFRja se spreminja tudi sama hitrost izgorevanja- bolj je suho, hitreje izgoreva in posledično dobimo večjo moč do neke meje AFRja.
Predvžig je enako pomemben, kot AFR in nikakor ne bi dal kateremu od teh dveh prednost. Oba lahko motor ojačata ali uničita. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Jan 11, 2013 7:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
vitez93 je napisal/a: |
Robi kater AFR senzor pa uporabljaš? |
Moj avto ga ima original vgrajenega (dva) in podatke odčitavam preko OBD readerja/loggerja. Za drugo opcijo pa imam BOSCH wideband senzor (2x) in innovat aparat LM-2, ki lahko čita dva senzorja naenkrat _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pet Jan 11, 2013 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor berem za nastavljanje količine bencina ni tako težko. Google pravi tam nekje 13-13,5 AFR za lažje predelane NA bencinarje.
Kako se pa lotiš spreminjanja predvžiga? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Jan 11, 2013 8:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predvžig se spreminja na valjih. Se počasi dodaja in meri moč, ko moč neha rasti in celo začne padat, je predvžiga dovolj oz. malenkost se ga še vzame, da je ziher _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pet Jan 11, 2013 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še malo googlam za tale predvžig. Če slučajno nimaš dynota doma, dodajaš predvžig dokler motor ne začne klenkati, potem pa malo vzameš nazaj, da si na "varni" strani.
Poleti bomo še z 2 prijateljema delali en projekt, yugeca s hondinim motorjem Najverjetneje D16Z6, sohc 1.6 serijsko 125 km, malo ga bomo predelali in računam na ene 135-140 km. serijske ECU-je je enostavno predelati. In jaz se moram seveda tega lotiti. Najbolj se gre zaradi launch controla. In ravno to je super priložnost (in izgovor) za kaj novega naučiti.
Robi hvala za vse odgovore. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Jan 11, 2013 10:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne splača se tak poseg za 125km v yugeca. Dela boste imeli ogromno, na koncu pa ne bo eksot glede zmogljivosti. Dajte notri VSAJ VTEC z 160km za start, pa dober izpuh in bo dosti bolj letelo.
Imel sem yugeca z 109km in zraven še 45km NOSa, pa ni bil ravno kaj posebnega. Je malo vrtelo, ko sem stisnil, ampak lahko bi še bolj  _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|