 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
politik kritik Neznanec

Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 3:35 pm Naslov sporočila: Problem z vžigom traktorja IMT |
|
|
V začetku jeseni 2007 sem se odločil, da zraven svoje hiše na parceli položim toplotno črpalko Odločil sem se, da namesto najema rovokopača, kupim kar rabljenega. Kupil sem kombinirko SKIP Bn79 letnik 1980. Hidravlika SKIPA je odlična, tudi motor je v dobrem stanju, ima pa probleme z elektriko.
Kolikor vem je SKIP Ljubljana predeloval IMTjeve traktorje v kombinirke. Po mojih imformacijah, ima motor IMTja 60 konj, ne vem pa kateri model je, saj piše samo SKIP Bn79. Problem, pa je, da je pred prodajo stroj nekaj časa stal, tako, da je elektrika izredno slaba. Z delovnimi stroji nisem imel skoraj nič izkušenj.
Do zime je traktor lepo vžigal, brez grelne svečke. S padanjem temperature je SKIP vse težje vžigal. Nisem vedel, da grelna svečka ne dela, zato sem skuril zaganjač (anlaser, štarter). Prek Bolhe sem kupil rabljen zaganjač, ki pa ni bil istega modela (moj je AZJ0405 Iskra), kupil pa sem model AZJ0406 Iskra. Na prvi pogled se je zdel drugačen samo pri zobniku za zagon, ohišje zobnika je bilo obrnjeno nekoliko na drugo stran, zato sem ga prešravfal in ju zamenjal med sabo.
Kasneje sem zrihtal grelno svečko, tako da je SKIP užgal, vendar ko sem zavrtel ključ, štarter ni hotel nehati poganjati motorja (je kar sam od sebe verglal) tudi ko je že zalaufal. Štarter sem snel z motorja in ga preizkusil še na tleh, z akumulatorjem. Vse je naredil normalno. Najprej je zobnik vrgel ven, potem pa ga je še zavrtel, in nato po koncu stika je feder potisnil nazaj v štarter še zobnik.
Po natančnem pregledu štarterja sem ugotovil, da je magnetno stikalo (na vrhu štarterja) nekoliko daljše od originalnega. Ali bi to bil lahko vzrok, da je magnet šibkejši, oz., da se je nekje na magnetu pojavil kratek stik in skozi magnet še vedno teče elektrika (magnet še vedno deluje) in zobnika ne more povleči iz motorja ???
Če to ni vzrok, zakaj štarter sam od sebe vergla in neha šele ko izključim akumulator, zakaj ne vrže zobnika nazaj v štarter????????
Prosim pomagajte, pomlad je že skoraj tu in rad bi nadaljeval z izkopom.
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 4:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zobnik je kolikor se spomnem na nekakšni vijačnici, tako da ko vztrajnikova hitrost preseže hitrost zaganjača, zobnik odmakne proti izhodiščni poziciji.
Si morda spreminjal smer vrtenja, pa ga namesto da bi zobniček odmaknilo še naprej vleče v vztrajnik? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 4:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi
Če prav razumem, ko spustiš gumb za star motorja, štarter še vedno pod napetostjo ali le v zobniškem oprijemu. Ker to je razlika.
Najbrž je nekaj narobe z vzmetjo, ki pritiska zobnik znazaj v štarter.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
politik kritik Neznanec

Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 5:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax tvoja ideja se mi zdi zelo zanimiva, bom preučil glede vijačnice. Ugotovil sem, da sem tisti rabljeni štarter kupil od traktorja, ki je imel štarter na desni strani, moj IMT (oz. SKIP) pa ga ima na levi, tako da je ta ideja o vijačnici možna, ni pa nujna.
Tiger, ko spustim gumb za start je štarter pod napetostjo in tudi v zobniškem oprijemu (oboje hkrati)!!!!!!!!!!!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 5:55 pm Naslov sporočila: Re: Problem z vžigom traktorja IMT |
|
|
politik kritik je napisal/a: |
Po natančnem pregledu štarterja sem ugotovil, da je magnetno stikalo (na vrhu štarterja) nekoliko daljše od originalnega. Ali bi to bil lahko vzrok, da je magnet šibkejši, oz., da se je nekje na magnetu pojavil kratek stik in skozi magnet še vedno teče elektrika (magnet še vedno deluje) in zobnika ne more povleči iz motorja ???
Če to ni vzrok, zakaj štarter sam od sebe vergla in neha šele ko izključim akumulator, zakaj ne vrže zobnika nazaj v štarter????????
|
Pomoje je ravno to problem. Če je magnet predolg je čisto možno, da ostane stikalo sklenjeno še, ko izključiš magnet.
Zakaj pa nisi raje pogledal za novi iskra štarter? Bi bilo manj problemov in delovalo bi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 5:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko izklopiš stikalo za vžiganje, zaganjač ne sme biti več pod el. napetostjo. Preglej stikalo, lahko, da je kaj zlomljeno oz. tako oksidirano/korozirano, da se mehansko peresca v njem več ne odmaknejo nazaj.
Jaz sem imel primer, ko se stikalo ni samo vrnilo nazaj v izhodiščno pozicijo in sem ga moral ročno nazaj zavrteti, delovanje je bilo enako, zaganjač je ostal noter.
IMT mislim, da ima zobe na zobniku zaganjača normalno usmerjene, za odmik zobnika poskrbi vzmet. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
politik kritik Neznanec

Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 6:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarkoM ali mogoče veš koliko stane nov štarter model AZJ0405 Iskra, in ali ta model sploh še delajo ali imajo kaj nadomestnega? Mogoče veš za kakšno trgovino ali servis?
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
politik kritik Neznanec

Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 6:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Ko izklopiš stikalo za vžiganje, zaganjač ne sme biti več pod el. napetostjo. Preglej stikalo, lahko, da je kaj zlomljeno oz. tako oksidirano/korozirano, da se mehansko peresca v njem več ne odmaknejo nazaj.
|
Podobno razmišljaš kot jaz, samo ne vem kako naj Iskrino magnetno stikalo sploh odprem, kje so šraufi???
Svetuj prosim, probaj opisati opis razdiranja če se ga spomniš.
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1905 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sob Mar 08, 2008 11:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Magnetje ponavadi stisnjen in se ne da razdreti po "normalni" poti
Kaj vse si premontiral-zvonec(sprednji del) in magnet ali se kaj drugega?
Na tvojemu mestu bi prelizil se stari magnet in vilice-lahko niso prave in zobnik drzi prevec naprej in zato ne izklopi proc od vztrajnika
Vec o tvojemu zaganjalniku poglej tu : http://www.iskra-ae.com/slo/docs/starter_motors_AZJ.pdf
Na tretji strani PDFja imas lepo narisan prerez-pazljiv bodi kako obrnes vilice  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Mar 09, 2008 12:51 am Naslov sporočila: |
|
|
politik kritik je napisal/a: |
Podobno razmišljaš kot jaz, samo ne vem kako naj Iskrino magnetno stikalo sploh odprem, kje so šraufi???
Svetuj prosim, probaj opisati opis razdiranja če se ga spomniš.
LP! |
V mislih sem imel samo stikalo za zagon, tisto pri volanu, saj si omenil, da je zaganjač še vedno pod napetostjo, torej ga magnet še vedno drži, kar pomeni, da ima napajanje.
Naj ti nekdo pomaga pri zaganjanju, ti pa z instrumentom pomeri, če ima magnetno stikalo napajanje, ko se stikalo za vžiganje izklopi. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1905 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Ned Mar 09, 2008 1:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Za tako testiranje lahko priklopi tudi zarnico H4 med maso in zico ki pelje na magnet
Se eno mozno napako sem se prav sedaj spomnil-vcasih se komu "zgodi",da narobe obrne ali priklopi magnet.
Tisti "debeli" prikljucek, ki ima spodaj se eno se eno plocevino(ki je speljana nasproti prikljucka za start) mora biti prikljucen na stator.Tisti,ki je brez pa na + akumulatorja.
Pa upam,da kotve (gibljivega dela) magneta nisi na debelo namazal z mastjo - ustvarja vakum in "cudne" tezave  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
politik kritik Neznanec

Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Ned Mar 09, 2008 3:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
robert je napisal/a: |
Se eno mozno napako sem se prav sedaj spomnil-vcasih se komu "zgodi",da narobe obrne ali priklopi magnet.
Tisti "debeli" prikljucek, ki ima spodaj se eno se eno plocevino(ki je speljana nasproti prikljucka za start) mora biti prikljucen na stator.Tisti,ki je brez pa na + akumulatorja. |
Hvala ti Robert, ti si rešil težavo!!! Po vseh teh odpiranjih štarterja (odprl sem ga vsaj trikrat), me je že pošteno bolela glava. Problem ni bil v štarterju, ampak v čisto preprosti povezavi magneta na stator!!! Še enkrat hvala Robert, ElGrigonu, MarkoM, Tigerju in MadMaxu!!! Vidim, da še ob stajajo ljudje, ki radi pomagajo.
Ampak, kot veste ena odpravljena težava prinese drugo. Zdaj ko IMT lepo zalaufa v prvo in štarter ne ostane v motorju, se je pojavil nek čuden zvok, kot bi bili kamenčki med zobniki. Tega zvoka prej ni bilo. Štarter se ne pregreva, saj je IMT (SKIP) laufal deset minut in ni bil niti malo vroč. Ali bi to nadležno ropotanje bilo lahko vzrok, napačnega sestavljanja štarterja(mogoče feder), ali pa je napaka kje drugje, (npr. v pumpi)?!?!?!?!
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Mar 09, 2008 4:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
politik kritik je napisal/a: |
Ampak, kot veste ena odpravljena težava prinese drugo. Zdaj ko IMT lepo zalaufa v prvo in štarter ne ostane v motorju, se je pojavil nek čuden zvok, kot bi bili kamenčki med zobniki. Tega zvoka prej ni bilo. Štarter se ne pregreva, saj je IMT (SKIP) laufal deset minut in ni bil niti malo vroč. Ali bi to nadležno ropotanje bilo lahko vzrok, napačnega sestavljanja štarterja(mogoče feder), ali pa je napaka kje drugje, (npr. v pumpi)?!?!?!?! |
Mogoče pa ta nadomestni zaganjač le ni tako kompatibilen. Si pred menjavo preveril koliko ima dolgo os in zvonček, ki sega nad zobnik vztrajnika? Si premeril v kateri poziciji stoji mali zobnik, ko je v mirovanju? Je vse enakih dimenzij med obema zaganjačema?
Sumim, da cingljanje prihaja od malega zobnika, ki se mogoče ne umakne dovolj nazaj  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Mar 09, 2008 5:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če se zobnik res ne odmakne dovolj, se bodo na njem videli risi oz. ga bo nekaj zrezkalo, kar bo videti že s samim očesom. V tem primeru lahko pobrusiš rob malega zobnika nekje 2mm, ampak pazi, da ga ne pregreješ, saj bo tako njegova prožnost slabša in se bo hitreje okrušil.
Še preden preideš na opisano možnost prej preveri, če je zaganjač res pravilno sestavljen, je možno da si kakšen distančnik pri vilicah dal na napačno stran osovine in se je s tem razdalja odmika skrajšala. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
politik kritik Neznanec

Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:42 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04
|
Objavljeno: Ned Mar 09, 2008 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon, prav imaš vilice niso bile zataknjene pravilno na osi, s tem sem odpravil težavo prasketanja.
Vendar se je spet pojavila nova težava, ko IMT -ja ( IMP SKIPA ) zaženem, lepo užge, brez prasketanja in ne, da bi štarter ostal v motorju, ampak problem se je pojavil pet minut kasneje, ko sem pri drugem vžiganju (pri prvem je bilo vse vredu) pozabil dati kontakt (uno ročko pod volanom sem pozabil pritisniti noter) in glej, spet je štarter začel laufati, kar sam od sebe, tudi ko sem ključ že spustil. Na koncu sem ga izklopil, tako, da sem izklopil akumulator.
Zdaj bom probal dati originalne vilce noter od taprvega štarterja, saj so nekoliko drugačne od novega, to bom naredil po nasvetu Iztoka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|