 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frke Član

Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41 Prispevkov: 212 Aktiv.: 0.89 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 7:02 am Naslov sporočila: trofazni agregat in krožna žaga |
|
|
Imam trofazni agregat Pramac 5000, ki (naj) napaja krožno žago (cirkular) za drva, ki ima 3 KW motor in premer lista 45 cm
Problem se pojavi pri zagonu. Včasih se cirkular zažene, dvakrat je agregat ob zagonu cirkularja crknil.
Ta motor je zvezan v zvezdo, tako da start zvezda trikot ne pride v poštev, ali ne?
Kaj predlagate?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
4.04 MB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
3.06 MB |
Pogledana: |
10 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.67 MB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.76 MB |
Pogledana: |
2 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.73 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 12:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa nimaš bencinskega motorja direktno na žagi oz. preko prenosov(centrifugalna sklopka, jermeni,...)?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 12:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Ta motor je zvezan v zvezdo, tako da start zvezda trikot ne pride v poštev, ali ne? |
Imaš prav. Bolje je niti ne poskusiti. Vsaj ne v tej kombinaciji agregat-motor.
1. Ročno motorno žago ob uporabi ustrezne zaščitne opreme; ali
2. Močnejši agregat; ali
3. Frekvenčnik (tu bodo težave pri prezračevanju oz. hlajenju, predvidevam)
Težava, predvidevam, je predvsem v tem, da motor ob vklopu "potegne" precej višji tok od nazivnega (govorimo o večkratniku 5...7)
... in koliko, praviš, je procent uspešnih zagonov motorja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.59 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 12:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sicer je generator na sliki videti v odličnem stanju pa vseeno.
1. Bencin je nov?
2. Svečka je v dobrem stanju (videz ni vse)?
3. Uplinjač je čist?
4. Morebiten podaljšek je usteznega preseka ter kar se da kratke dolžine in je v celoti razvit z morebitnega koluta?
Iz izkušenj povem, da zgoraj napisane zadeve, predvsem bencin svečka in uplinjač znajo povzročati težave pri trenutnih povečanih obremenitvah ob štartu naprav.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slodrive Član

Pridružen-a: Pon 01 Jul 2013 23:44 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.51 Kraj: N. Gorica
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 3:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem imel podoben problem, le z nekoliko močnejšo žago in agregatom.
Rešitev je sitkalo zvezda-trikot, katerega priklopiš med agregatom in žago. Mislim da sem dal 30€ za fancy stikalo v škatli, tako da sem samo privijačil samca in samico vsakega na svojo stran. Problem rešen!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.03 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 3:54 pm Naslov sporočila: Re: trofazni agregat in krožna žaga |
|
|
Kako bi pa naj stikalo zvezda/trikot rešilo problem, ki ga ima frke ?
frke je napisal/a: |
...Ta motor je zvezan v zvezdo, tako da start zvezda trikot ne pride v poštev, ali ne? |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slodrive Član

Pridružen-a: Pon 01 Jul 2013 23:44 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.51 Kraj: N. Gorica
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 4:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem bol od strojništva, ma kolikor vem je delovanje v 1. poziciji (naj si bo to zvezda ali trikot) pred preklopom na delovno pozicijo, zaželeno le za kratko časovno obdobje. Tri-fazni agregat je vedno tri-fazni agregat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazp Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 14:50 Prispevkov: 113 Aktiv.: 0.54 Kraj: Blejska Dobrava
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 5:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na tablico na motorju 220 / 380 mislim, da ta motor v našem omrežju (ali generatorju) dela samo v režimu zvezda.
Preglej stvari kot je napisal PZUFIC, mogoče za začetek poskusi z krožno žago manjšega premera. Ostale rešitve pa so dražje: mehak zagon (frekvenčnik), močnejši agregat, mogoče nekakšna mehanska sklopka, ki priključi krožno žago šele ko motor doseže nazivne obrate....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3409 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 6:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
ali se da takšen motor zaganjati preko uporov ? Npr. da je pri vklopu vezan na agregat preko treh uporov 22 Ohm, po en upor na fazo. Ko se motor vrti, pa te upore premostiš.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slodrive Član

Pridružen-a: Pon 01 Jul 2013 23:44 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.51 Kraj: N. Gorica
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 7:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čudno da se ne da zagnati z zvezda-trikot stikalom.
Predlagam ti da enostavno montiraš na cerkularko - žago takšen tri-fazni motor ki bo podpiral slednjo vezavo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbrane Član

Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 590 Aktiv.: 2.69 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Povej ali imaš cirkular montiran direktno na osi motorja ? Če je cirkular gnan preko klinaste jermenice sem tak problem rešil na sledeč način.
Motor imam vpet le na eni strani ( gledano v smeri rotorja in jermenice) preko gibljivega tečaja. Pred zagonom motorja ga preko ene ročice rahlo dvignem tako ,da se pogonski jermen sprosti tako, da se motor zavrti v prazno ( vztrajnostni moment 45cm je kar velik). Ko motor steče ga samo spustim da teža motorja napne jermenico in zavrti žago. To je tudi ugodno za primer blokade žage ( preobremenitev). To imam sicer rešeno na enofaznem 2.2kW
( 3KM ) in mi rado " pobere" 16 A varovalko ob zagonu. Zagonski tokovi pri enofaznem motorju so še bolj izraziti.
To se zelo dobro obnese.
Če te zanima ti zadevo lahko poslikam. Je namreč zelo enostavna rešitev.
Če pa je pogon direkten pa pač to ne pride v poštev.
Lep pozdrav !
_________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frke Član

Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41 Prispevkov: 212 Aktiv.: 0.89 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 5:03 am Naslov sporočila: |
|
|
kobranka je napisal/a: |
Zakaj pa nimaš bencinskega motorja direktno na žagi oz. preko prenosov(centrifugalna sklopka, jermeni,...)? |
Agregat poganja še druge stvari, ne samo cirkular
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frke Član

Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41 Prispevkov: 212 Aktiv.: 0.89 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 5:10 am Naslov sporočila: |
|
|
6dan8 je napisal/a: |
Citiram: |
Ta motor je zvezan v zvezdo, tako da start zvezda trikot ne pride v poštev, ali ne? |
Imaš prav. Bolje je niti ne poskusiti. Vsaj ne v tej kombinaciji agregat-motor.
1. Ročno motorno žago ob uporabi ustrezne zaščitne opreme; ali
2. Močnejši agregat; ali
3. Frekvenčnik (tu bodo težave pri prezračevanju oz. hlajenju, predvidevam)
Težava, predvidevam, je predvsem v tem, da motor ob vklopu "potegne" precej višji tok od nazivnega (govorimo o večkratniku 5...7)
... in koliko, praviš, je procent uspešnih zagonov motorja?  |
1. Motorna žaga ne pride v poštev za rezanje suhih bukovih drv. Že probal
2. Mogoče, bolj zadnja rešitev
3. Zakaj bi bile težave pri hlajenju??
Da, zagonski tok je problem.
Uspešni zagon (ob velikem "kašljanju" agregata) dosežem tako, da z palico spravim cirkular v gibanje in potem vklopim stikalo.
Boj po sistemu "ajeto"
Kaj pa mehak zagon motorja. Se bi obnesel v taki situaciji?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frke Član

Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41 Prispevkov: 212 Aktiv.: 0.89 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 5:12 am Naslov sporočila: |
|
|
slodrive je napisal/a: |
Sam sem imel podoben problem, le z nekoliko močnejšo žago in agregatom.
Rešitev je sitkalo zvezda-trikot, katerega priklopiš med agregatom in žago. Mislim da sem dal 30€ za fancy stikalo v škatli, tako da sem samo privijačil samca in samico vsakega na svojo stran. Problem rešen! |
Zvezda/trikot na ta moror ne gre.
Na 380 V je mogoča le zvezda.
Trikot je mogoč na 220 V
Tako piše na tablici.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frke Član

Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41 Prispevkov: 212 Aktiv.: 0.89 Kraj: Logatec
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 5:22 am Naslov sporočila: |
|
|
bbrane je napisal/a: |
Povej ali imaš cirkular montiran direktno na osi motorja ? Če je cirkular gnan preko klinaste jermenice sem tak problem rešil na sledeč način.
Motor imam vpet le na eni strani ( gledano v smeri rotorja in jermenice) preko gibljivega tečaja. Pred zagonom motorja ga preko ene ročice rahlo dvignem tako ,da se pogonski jermen sprosti tako, da se motor zavrti v prazno ( vztrajnostni moment 45cm je kar velik). Ko motor steče ga samo spustim da teža motorja napne jermenico in zavrti žago. To je tudi ugodno za primer blokade žage ( preobremenitev). To imam sicer rešeno na enofaznem 2.2kW
( 3KM ) in mi rado " pobere" 16 A varovalko ob zagonu. Zagonski tokovi pri enofaznem motorju so še bolj izraziti.
To se zelo dobro obnese.
Če te zanima ti zadevo lahko poslikam. Je namreč zelo enostavna rešitev.
Če pa je pogon direkten pa pač to ne pride v poštev.
Lep pozdrav ! |
DA, to bi bila mogoče rešitev mojega problema.
Prosim za sliko, kako je narejeno.
Na motorju je jermenica, ki preko 2 klinastih jermenov goni cirkular. Obe jermenici na osi motorja in na osi cirkularja sta enaki.
Motor se da premikati gor/dol vendar je to narejeno zgolj zaradi napenjanja klinastega jermena.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 8 Ur
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|