 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
cvetko Neznanec

Pridružen-a: Pet 28 Dec 2007 19:17 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 8:00 pm Naslov sporočila: Uporaba avtotransformatorja za napajanje el.motorja |
|
|
Pozdravljeni
Regulirati moram hitrost 1700W močnega motorja od ventilatorja.V projektu imam narisan preklop napajanja iz normalnega 3f 400V za drugo hitrost na 3f 190V za prvo hitrost.Narisana je izvedba s pomočjo transformatorja.Zanima me ,če lahko za znižanje napetosti uporabim avtotransformator ali moram uporabiti klasičnega.Vsekakor bi raje uporabil avtotransformator (cena).Ker s tem nimam kaj dosti izkušenj ,bi vas prosil za kakšen nasvet.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odvisno kak motor dejansko uporablja ventilator.
Se mi pa zdi pri takih močeh bolj primerna uporaba frekvenčnega pretvornika kot pa transformatorja katerekoli pojavne oblike... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cvetko Neznanec

Pridružen-a: Pet 28 Dec 2007 19:17 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 9:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je navaden trifazni .Vem ,da je krmiljenje možno na več načinov.Ampak po projektu je uporabljen transformator.Tako,da ko izvedem vso avtomatiko (releje za priklop) moram v omaro vtakniti le še trafo.In tukaj je problem.Ker dejanskega delovanja avtotransformatorja ne poznam,bi ga pa raje montiral kot klasičnega ,ker je pol cenej. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 8:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Bistvena razlika med avtotransformatorjem in "navadnim" trafotom je:
avto-tafo nima galvanske ločitve napetosti (pomeni, da ob katerikoli nastavljeni napetosti lahko dobiš na eno od sponk direktno fazo - kar nadalje pomeni, da imaš proti zemlji (nevtralni točki) vedno neko napetost.
navadni trafo proti zemlji (nevtralni točki) nima napetosti.
Dejansko pa za regulacijo obratov asinhroca pride v poštev samo frekvenčna regulacija - kot je napisal predhodnik.
Nikjer še nisem zasledil, da bi s spremembo napetosti regulirali obrate asinhronca - taka regulacija se uporablja za kolektorske motorje. _________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Transformatorji, tudi avtotransformatorji se uporabljajo za spreminjanje vrtljajev asinhronskih motorjev, ki poganjajjo ventilatorje, toda običajno le za bistveno manjše moči, kot sprašuje avtor teme.
Pri raznih napah za gostinstvo so izvedbe z avtotransformatorjem pogoste, saj je avtotransformator mnogo bolj ekonomičen in zanesljiv kot upor.
Delovalo bi enako s transformatorjem, kot tudi avtotransformatorjem, vendar imam pomislek, kakšen tok bo motor vlekel pri nižji napetosti. Lahko se zgodi, da bo tok motorja v takem režimu presegel nazivni tok in bo motor odpovedal. Kaj se bo točno zgodilo je odvisno od izvedbe motorja in vetrnice.
Nekateri motorji, ki so namensko delani za za pogon ventilatorjev imajo zaradi tega razloga mnogo daljši statorski paket od rotorskega, da se dosežejo primerne karakteristike, pri obratovanju z nižjo napetostjo od nazivne. Sicer taka izvedba močno zniža izkoristek, toda pripomore k bolj ugodni momentni karakteristiki in toka pri različnih napetostih ter obremenitvah.
IMHO bi bila boljša izvedba s frekvenčnim pretvornikom. Poskusi prepričati naročnika, obratovanje s pretvornikom bo precej bolj zanesljivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 8:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz bi priporočal frekvenčni pretvornik, ker lahko z njim nastavljaš ali celo reguliraš vrtljaje v celotnem območju linearno. Sicer pa za tvojo aplikacijo ne vidim razlike med delovanjem preko transformatorja ali avtotransformatorja. Glede na moč pa bo cena precej blizu frekvenčniku... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|