Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 12:16 am Naslov sporočila: Merjenje toka skozi 3F motor |
|
|
Pozdrav
Rabil bi izmeriti tok na vsako zasukano stopinjo el.motorja. Na dveh tuljavah imam tokovni senzor. Tretjo enostavno izracunam I1+I2+I3=0. Sedaj pa me bega srednjesolska formula, kako iz teh podatkov izracunati, koliko toka tece skozi motor
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ravnik Član


Pridružen-a: Sob 07 Feb 2009 17:09 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.07 Kraj: Topol
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Bi ga rad izmeril ali izračunal?
_________________ E=mc^2 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 10:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Zaradi izračuna navora moram v vsakem trenutku vedeti, koliko toka (skupaj) vleče elektromotor.
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 11:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole nas provociraš, a ne?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 12:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Priznam da ne
Samo res ni mi jasno, kako izračunati to.
Seštevek vseh tokov mi da 0 (Prvi Kirchhoffov zakon)... Pač po izobrazbi in poklicu sem strojnik. Nekaj vem o elektroniki res pa ne morem vedeti vsega.....
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
infrared Član

Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 14:54 Prispevkov: 179 Aktiv.: 0.75
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 12:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
I=P/(cosf*1.73*U)
Navidezna moč po fazi (Trifazni motorji)
S=1.73*U*I
cosf=P/S
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 7:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
@infrared
Zanima me kaj pomeni faktor 1,73?
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.39
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tokovi so fazno zamaknjeni za 120 stopinj, zato je vsota nič.
1,73 je pa koren iz 3 (razmerje med fazno in medfazno napetostjo).
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Tor Apr 07, 2009 11:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se vedno mi ni najbolj jasno, kako bi iz medfaznih tokov dobil tok, ki ga "kuri" elektromotor
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 6:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Po infraredovih enačbah. To so linijski tokovi, ki se potem v motorju porazdelijo na navitja glede na vezavo motorja. Vsi trije tokovi so skoraj enaki. In če v vsaki od treh faz v motor teče po 5A, vseeno rečemo, da motor kuri 5A (in ne 15A, kot "bi bila vsota").
To in infraredove enačbe veljajo za dokaj stacionarne razmere. Če bi rad pa tok meril tako hitro, kot se spreminja sinus napetosti, je pa to malce težje. Čeprav v osnovi popolnoma enako.
Še nekaj: s čim meriš tok skozi motor? Če ga z dvema tokovnikoma (tokovnima transformatorjema), se ju da zvezati tako, da lahko meriš tudi tretji tok. Če imaš drugačne tokovne senzorje, pa nebi vedel.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 7:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Da si boš pa lažje predstavljal, kaj se v motorju dogaja, sem pa izbral tri slike. Gre se za asinhronca, verjetno malo močnejšega, kot je tvoj (5kV, 800kW).
Opis: |
100ms RMS vrednosti P, Q in S v času zagona. |
|
Velikost datoteke: |
130.71 KB |
Pogledana: |
31 krat |

|
Opis: |
Sinusi tokov in napetosti nazivno obremenjenega motorja |
|
Velikost datoteke: |
400.19 KB |
Pogledana: |
28 krat |

|
Opis: |
sinusi napetosti in tokov pri zagonu. |
|
Velikost datoteke: |
471.74 KB |
Pogledana: |
14 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 1:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav Lojzek
Merim z hallovim senzorjem in moram meriti tok vsaj 300x na sinusoido. Se pravi trenutni tok. Imam pa dva senzorja. Z pomočjo dveh tako ali tako enostavno izračunam tretji. I1+I2+I3=0. Jaz moram tako rekoč v vsakem trenutku poznati kakšen tok gre skozi motor. Prvič, ker rabim za izračun SVM in drugič moram paziti, da ne skurim motorja.
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 4:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
@SimonS
Opiši zakaj to potrebuješ.
Precej hudo je tole vzorčenje.
Malo opiši zakaj rabiš meriti 15.000-krat v sec. (izračun za 50Hz - predpostavljam, da je zate sinusoida = perioda = 2pi).
Običajno merimo efektivne vrednosti - motor se ne skuri v 1 sekundi.
Tise enačbe zgoraj so pogojno pravilne.
Vprašanje je kaj predstavlja U in kaj I.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Delam krmilnik motorja, ki bo voden po navoru. Menda je treba zelo pogosto brati tok. Menda celo 1x na periodo PWMja (10kHz). Tok se pa seveda rabi za preračun navora. Pri visokih vrtljajih seveda to ni problem, ker bi bilo dovolj brati tok 1x na obrat. Pri zelo nizkih vrtljajih (speljevanje) pa zna to hudo nagajati in motor zna "potegovati". Gre pa za krmilnik, ki bo vgrajen v elektro avto.
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 08, 2009 6:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zgoraj si omenil enačbo za asinhronski motor (I1+I2+I3=0) trifazni
Kar si nazadnje opisal me spominja na koračni motor - sploh ker omenjaš frekvenco 10 kHz.
AM bi se pri tej frekvenci vrtil s preveč obrati.
Mogoče pa misliš 10 kHz vzorčna frekvenca frekvenčnega regulatorja.
Drugače pa navor AM ni premo sorazmeren s tokom.
Za primer poglej zagon AM;
http://www.tiba.si/servis_karakt.htm
Največji tok teče pri 0 obratih in se ustavi pri nazivnem toku, če je tudi obremenitev nazivna.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|