 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Sob Apr 11, 2009 10:24 am Naslov sporočila: Chip-tuning |
|
|
Slišal sem, za enega "popoldanca", da izvaja chip-tuning na VW TDI motorjih. Prideš k njemu, potegne ven program iz krmilne enote avtomobila in ga pošlje k nekemu "specialistu". Kje je ta "specialist" jaz ne vem; mogoče v Sloveniji ali celo kje v tujini.
Glede prirastka moči se je možno dogovoriti, seveda v normalnih mejah.
Potem dobi popravljen program nazaj in ga vnese nazaj v kr. enoto avtomobila. Cena posega naj bi bila okrog 120€.
Zanima me vaše mnenje ali je možno kvalitetno opraviti chip-tuning na takšen način? Meni se zdi zanimiv predvsem zaradi cenovne ugodnosti. Kajti kakšen "uradni" chip-tuning oz. pri preverjenem strokovnjaku v LJ je precej dražji.
lp, prom |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.68 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Sob Apr 11, 2009 10:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Recimo da ima "strokovnjak" že spisane mape za posamezna vozila in recimo da so preverjene. Potem je takšen tuning možen. Cene priznanih tunerjev v Sloveniji so za nekatere motorje res previsoke , glede na to, da moraš pri nekaterih dyno test plačati posebej  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sob Apr 11, 2009 11:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Tunanje tako na pamet, brez da imaš avto na dosegu roke, se mi ne zdi pametno.
Parametre je potrebno določati glede na dinamični test avta in motorja, s tem je upoštevana tudi obraba motorja in kakšni detajli (motorji niso 100% identični, daleč od tega).
Citiram: |
Meni se zdi zanimiv predvsem zaradi cenovne ugodnosti. Kajti kakšen "uradni" chip-tuning oz. pri preverjenem strokovnjaku v LJ je precej dražji. |
Tuning je drag v vsakem primeru. Vprašanje je razmerja:
Poceni tuning - slabo narejen - drago vzdrževanje slabo nastavljenega motorja.
Drag tuning - dobro delovanje motorja.
Poleg tega mora biti povečanje moči (ki se ga ne da izklopit s stikalcem) navedeno v prometnem dovoljenju -> višji razred zavarovanja. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 11, 2009 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Poleg tega mora biti povečanje moči (ki se ga ne da izklopit s stikalcem) navedeno v prometnem dovoljenju -> višji razred zavarovanja. |
Pa saj ne bo šel nihče merit, zakaj bi si delal dodatne stroške  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RGorazd Član


Pridružen-a: Čet 20 Maj 2004 15:57 Prispevkov: 1714 Aktiv.: 7.23 Kraj: Ig
|
Objavljeno: Sob Apr 11, 2009 12:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ajaž, malo si ga pihnil glede stikalca. Fora čip tuninga je ravno v tem, da imaš ti tistih 25% moči, ki jih pridobiš "na črno". 100 konjski avto ima tako 125konjev, a zavarovalnica tega pač ne ve. Na tehničnih pregledih ne merijo navora ter moči motorja. Sicer tisto o zmanjšani porabi tunanega avtomobila je floskula, ker ko imaš ti malce močnejši avto, se tudi dinamika vožnje spremeni.
Kar pa se cena tuninga tiče, je pa točisto oderuštvo. Od kolega, ki se na tovrstna pravila spozna mal bolje kot jaz sem izvedel, da je postopek tuninga izveden preko OBD konektorja, torej fizičnih posegov sploh naj nebi bilo, pa tudi če?! Koliko se en elektronik zamudi, da sprogramira en mikrokontroler? Kar pa se uglaševanja motorja tiče in popravljanja parametrov glede na delovanje, močno dvomim, da so tudi pri priznanih tuning firmah dovolj kompetentni, da bi to ynali narediti. Moje mišljenje je tako, da je tisti del programa, ki skrbi za geometrijo turbine bolj "agresivno" napisan, to je pa tudi vse...Mogoče še kje kak popravek za vbrizg goriva, kar pa se ostalih parametrov tiče, pa res dvomim, da jih znajo pravilno nastaviti.
Tako torej, 400eur za en ISP poseg z že spisnim programom...se je malce za zamisliti.
LP G _________________ .
._. _ _ ._. _.__. _|
[ (_](_)[ (_] /_(_]
._| |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bosko Član

Pridružen-a: Sob 29 Nov 2008 20:57 Prispevkov: 162 Aktiv.: 0.80 Kraj: Vače
|
Objavljeno: Sob Apr 11, 2009 2:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, če je pa za auto potem pa res ni težav z denarjem... Poglejte si OBD II na ebayu, kompleti za ful nizke cene, spreminjanje parametrov, online diagnostika. Se mi kar smeje ko vidim povprečnega avtomehanika kako natika kamle na OBD konektor, potem pa vneto razlaga, kokr da je spaceshuttle videl .... Pa z obd-jem obstaja precej OpenSource softwera, predvsem za CarPC.. Zelo zanimaiva tema. _________________ Ko sem naredil , nisem vedel da se tega ne da...... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sob Apr 11, 2009 3:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
RGorazd je napisal/a: |
močno dvomim, da so tudi pri priznanih tuning firmah dovolj kompetentni, da bi to ynali narediti. Moje mišljenje je tako, da je tisti del programa, ki skrbi za geometrijo turbine bolj "agresivno" napisan, to je pa tudi vse...Mogoče še kje kak popravek za vbrizg goriva, kar pa se ostalih parametrov tiče, pa res dvomim, da jih znajo pravilno nastaviti. |
Nekateri to 100% znajo- tudi v Sloveniji. Jih pa res ni veliko!
In "tisti del programa, ki skrbi za geometrijo turbine bolj "agresivno" napisan" se da spremenit z eno luknjico v pravo cevko- posledica je sicer večji tlak, a premalo goriva, previsoke temperature,.....
Ni ravno čisto enostavno, je pa menda vse možno.
lp
Robi _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Apr 12, 2009 8:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eh fantje, tukaj pa nekateri tolčete malo mimo. Najprej bi se "spotaknil" na izjavo, ki jo je podal RGorazd o porabi. Praviš, da se spremeni dinamika vožnje (mogoče res pri mlajših) pri mojih skoraj 40 letih pa temu ni ravno tako. Za tuning sem se odločil predvsem iz dveh razlogov in eden je bil manjša poraba, ki se mi je po obdelavi zmanjšala za 0,5l. Seveda pa priznam, da sem verjetno 2 tanka imel porabo malce večjo saj je bilo potrebno stestirat kaj "zver" zmore Sam sem dal na tuning svojega BMW-ja pred 3 leti in takrat sem imel na izbiro 2 izvajalca .Enega za 150€ (maloo izkušenj brez nekih posebnih referenc) in drugega za 300€ (cena je bila s popustom ker nas je šlo več skupaj) in je poznan povsod naokrog sicer pa je v Črnučah. Zakaj dražjega. Verjamem, da bi mi tudi cenejša varijanta naredila na enak način ampak kaj bi se dogajalo v primeru problemov. Kjer sem se odločil je odzadaj le tim ljudi z veliko izkušnjami -mogoče tudi grenkimi in verjamem, da vedo kaj delajo. Že takoj, ko sem pripeljal avto so mi odkrili še en crknjen senzor. No pa pustimo tole. Predlagam, da če se že odločite, da vam nekdo šari po avtomobilu naj ima vsaj nekaj dobrih referenc (mogoče vsaj vašega dobrega prijatelja, ki bo vedel povedati kako so se zadeve lotili).
Kar se pa tiče cene. Ja, res je drago pa čeprav je tudi pri meni preko OBD konektorja bilo narejeno vse. Me ne zanima kako, vem pa ,da so ljudje morali kar nekaj narediti za to, da so prišli do takšnih in drugačnih spoznanj in znanja, da sedaj to lahko delajo. Če se vam pa zdi predrago pa lahko pripeljete avto tudi k meni ( sem se pripravljen učiti )naredim mogoče za pol cene (če naredim)ampak za posledice NE odgovarjam.
LP
Boris |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljazsukljan Član


Pridružen-a: Sre 04 Feb 2009 13:54 Prispevkov: 177 Aktiv.: 0.89 Kraj: Koper - Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 12:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšno opremo pa je treba imeti za chip tuning? A to ni možnosti da bi se opravilo doma?
S kakšnim programom to delajo, ker vidim pogosto v kakšnih filmih da to direkt iz prenosnika delajo ampak se mi ne sanja kako a kdo ve ?
Lp _________________ carpe diem! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Razer Član

Pridružen-a: Čet 11 Dec 2008 22:08 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.06 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 2:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali pozna kdo koga tukaj v sloveniji, ki dela ECO-Tuning? Zgleda obetavno saj avto pridobi do 5KM in še poraba se zmanjša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 4:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
V Jurjevci blizu Ribnice zgleda da kar obvladajo svoj posel vsaj glede avtov pred delavnico chip tunning _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 4:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojih informacijah je zgornja povezava najbolj priznan čhip-tuning v Sloveniji.
lp, prom |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 7:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za RSR dam tudi jaz dobro besedo ! _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti, ki se jim navedene cene zdijo nezaslišano previsoke:
imate edinstveno priložnost, da se podate v te vode.
Nekaj malega kablov, prenosnik, osnovno orodje... V nekaj dneh naštudirate še vse kar je potrebno o tem vedet (saj po vaših besedah je zadeva res "čist simpl"), in voila, že se začne denar v potokih stekat v vaše denarnice!
Če bi bilo res tako enostavno, bi bilo tunerjev malce več kot 5 v celi SLO, ane? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boco Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42 Prispevkov: 919 Aktiv.: 3.88 Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
...pa tisti, ki boste začeli s tem poslom .....svetujem vam, da daste kak € v rezervni sklad, če čisto slučajno odleti kakšna turbina
LP
Boris |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|