 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jerny Član


Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27 Prispevkov: 414 Aktiv.: 1.98 Kraj: Dravograd
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 11:15 am Naslov sporočila: 3 fazni elektromotor |
|
|
Doma na cirkularju imam trifazni elektromotor moči 4kw. Problem je v tem da jermena spodrsneta (zacivilita) ob zagonu, ker motor naenkrat pospeši. Stikalo je zvezano samo za vlkop in izklop. Nekaj sem že slišal o zvezda trikot vezavi, sedaj me pa zanima ali je ta na vseh 3-faznih motorjih možna? Ali je še morda kakšna druga preprostejša rešitev?
_________________ Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ikar Član

Pridružen-a: Pon 31 Dec 2007 12:32 Prispevkov: 166 Aktiv.: 0.78 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 12:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko bi uporabil kašen modul za mehki zagon. Zvezda trikot lahko uporabiš od 3Kw naprej.
_________________ Slavko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor mora biti za primerno napetost. Če je že zdaj vezan v zvezdo, ti ga bo ob vezavi v trikot skurilo.
Ena podobna debata je že bila na tem forumu, tukaj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerny Član


Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27 Prispevkov: 414 Aktiv.: 1.98 Kraj: Dravograd
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
ikar je napisal/a: |
Lahko bi uporabil kašen modul za mehki zagon. Zvezda trikot lahko uporabiš od 3Kw naprej. |
Torej gre vsak motor nad 3kw vezati zvezda trikot? Malce več mi povej o tem modulo za mehki zagon.
_________________ Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem mnenju ni nič problematičnega, če ti jermen ob zagonu malo spodrsne. Saj verjetno nimaš zelo velikega števila zagonov.
Lahko pa se je nabralo tudi kaj umazanije na jermenu ali pa na jermenicah in pride do spodrsavanja. Jermen lahko zamenjaš z novim, jermenici pa opereš z bencinom in boš videl, če bo kaj boljše. Poglej tudi, če je jermen dovolj napet.
lp, prom
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerny Član


Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27 Prispevkov: 414 Aktiv.: 1.98 Kraj: Dravograd
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jermen je čisto nov. Problem je v tem da je rezilo še kar veliko in teško. Bolje bi bilo da se motor zažene postopoma.
_________________ Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 1:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
a ni tako, da če na tablici piše 230/ 400V - se ne da;
če pa piše 230/ 400V - pa gre ?
Slika tablice ?
Nazadnje urejal/a psevdonim Pon Apr 27, 2009 2:10 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 2:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam s prvim odstavkom, katerega je napisal @promehanik.
Sem tudi mnenja, da vezava Y/D tega problema ne bo rešila.
Zelo propagirate mehke zagone.
Moje mnenje pa je, da je smotrna uporaba mehkega zagona samo za reševanje mehanskih problemov - stroj mehko "zalavfa". Primerno, da jermen pri startu stroja ne "zaškripa". Mehek zagon pa je nujen pri zagonu črpalk v vodovodnem omrežju (pomembno predvsem pri zaustavitvi črpalke, da ne pride do vodnega udara).
Toda zagonski tok (merjen z A-metrom) pa pri takšnem načinu drastično naraste.
Problem nastane zaradi tega ker mehki zagon enostavno seka sinus napetosti po vertikali in tako hkrati s tokom zmanjša dovedeno moč v motor. To pa povzroči večje zaostajanje (magnetnega polja rotorja) za navideznim vrtilnim poljem statorja. In tako mora tok zelo narasti v času vertikalno sekane napetosti, da rotor ne zaostane preveč.
Tako je moje mnenje boljša rešitev zagon Y/D kot tako-imenovani mehki zagon, če hočemo zmanjšati zagonski tok.
No pa še nekaj o vezavi Y/D - zvezda / trikot - (star / delta).
Navajam samo del podatkov iz napisne ploščice motorja.
Y/D ... 380/220 ---- pri nas dovoli samo vezavo v Y - zvezdo,
D ... 380 --- pri nas dovoli vezavo v Y/D - zvezdo in trikot - lahko preklop s stikalom Y/D,
Y/D ... 660/380 --- (praktično isto kot D ... 380) - pri nas dovoli vezavo v Y/D - zvezdo in trikot - lahko preklop s stikalom Y/D,
Obstaja mogoče še kakšna varianta, ker stvar razlagam iz stališča logike je najpomembneje, da si zapomnimo 1. razlago, torej:
Y/D ... 380/220 ---- pri nas dovoli samo vezavo v Y - zvezdo,
na medfazno napetost 380V ta motor lahko zvežemo samo v Y, padec napetosti na posameznem navitju je tako 220V.
eventualno ta motor lahko zvežemo tudi v D, toda le če je medfazna napetost 220V, padec napetosti na posameznem navitju je tudi tako 220V.
Iz napisanega sledi, da je priklop motorja odvisen od dovoljenega deklariranega padca napetosti na navitjih.
Dodano:
@psevdonim
strinjam se s prvo vrstico.
Če pa slediš moji razlagi pa razlaga v tvoji drugi vrstici ni možna (ne obstaja).
Si se pa potrudil vstaviti znake za zvezdo in trikot. Prosim, da poveš kako to napraviš.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan
Nazadnje urejal/a Marjanp Pon Apr 27, 2009 2:23 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
zamenjaj jermene, lahko pa da imaš tudi že obrabljeno jermenico....
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 5:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
4kW motor bi skoraj moraj biti trikot 380 ali 400V (odvisno koliko je star). V tem primeru ima smisel vgraditi vsaj zvezda trikot stikalo, saj bo tokovni sunek ob vklopu bistveno manjši. Nekoliko dražje rešitve so s kontaktorji in časovnim relejem ali vgradnja mehkega zagona.
Če klinast jermen spodrsne ob zagonu, je to mehanski problem, ne elektro:
- poškodovana, počena ali razbita jermenica oz. slabo popravljena nekoč poškodovana jermenica;
- mastna ali rjasta jermenica;
- obrabljena jermenica (jermen teče po dnu jermenice - pravilno je takrat, ko se jermen dotika jermenice samo z boki);
- napačni koti v jermenici (jermen ne nalega);
- zamaknjeni jermenici;
- jermen premalo napet ali prešibak za to moč;
- masten jermen;
- star, razpokan ali drugače poškodovan jermen;
...
Če imaš ploščat (ne mikro V) jermen, je zdrsavanje pri zagonu normalen pojav.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerny Član


Pridružen-a: Čet 17 Apr 2008 11:27 Prispevkov: 414 Aktiv.: 1.98 Kraj: Dravograd
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 7:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam čisto nov kaljast jermen, prej sem imel manjšo rezilo in zadeva ni niti malo spodrsnila.
_________________ Če smrdi je kemija, če kadi pa elektronika! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koliko je jermen velik? Dimenzije?
Število vrtljajev, prestavno razmerje jermenic?
Toliko, da se izračuna, če je jermen sploh primeren.
In še enkrat, če so jermenice slabe, ni jermena, ki bi dobro deloval.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 7:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
@jerny
si pomislil, da je večje rezilo (bolj zavira) težje zagnati kot manjše.
Kot sem ti že med vrsticami napisal je "cviljenje" jermena bolj mehanski kot električni problem - potrdili so tudi naslednji pisci.
Jermen je tudi preje spodrsnil, samo ga ti nisi slišal.
Sledi postopku, ki ti ga je opisal @Azrael.
Najprej pa preveri napetost jermena, po potrebi ga napni.
Ko boš postoril vse kar je napisano. Po približno 1/2 ure delovanja "cirkularja" potipal ležaja na gredi z žago in ne bosta prevroča. Bodi siguren, da ti žaga deluje zadovoljivo, pa čeprav malo "zajavka ob zagonu.
Vedi, da "štrom raztura" samo zahtevati moraš to od njega.
Po predlogu @Azrael-a izračunaj še obodno hitrost lista žage in primerjaj s podatki lista žage - ne sme biti prevelika.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Apr 27, 2009 9:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za pomoč pri izračunu ali je uporabljeni jermen primeren, skena strani 117 in 118 iz Končarjevega priročnika:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
52.18 KB |
Pogledana: |
26 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
41.22 KB |
Pogledana: |
21 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Apr 28, 2009 12:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Problem se da lepo rešiti z zagonom zvezda/trikot ali z namenskim stikalom ali s kontaktorji in jermen ne bo več zdrsnil ob zagonu.
Jermena pa ne preveč nategovati, ker se bo posledično tako jermenica kot tudi ležaji preveč segrevali ter bo dolgotrajni neaktivnosti poškodba ležajev.
Priporočam uporabo zagona s kontaktorji pa čeprav je dražje kot z namenskim stikalom.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|