www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

vezava HID xenon žarnic

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 29, 2009 9:25 am    Naslov sporočila:  vezava HID xenon žarnic Odgovori s citatom

Zdravo.
Zanima me strokovno mnenje kakšna vezava je pravilna da ni potencialne nevarnosti uničenja ostalih el porabnikov v vozilu (predvsem baje občutljive elektronike kot so elektronski moduli).

Vem da balasti pri zagonu skoraj v trenutku potegnejo tok do 20A (vsak), kar povzroči visoke in nizke špice v el sistemu.
Eni kot rešitev ponujajo priklop direktno na akumulator preko lastnih varovalk in releja. Obstajaja tudi "warning canceller", ki je če se ne motim kondezator, njegova funkcija naj bi bila preprečitev mežikanja.

Drug problem je "central electronic computer" (praktično je v vsakem novejšem vozilu in krmili vse žarnice ter brisalce), ki v primeru xenona opozarja na pregoreno žarnico (menda meri tokovno porabo, ki pa ni več 5A ampak 3A), ter
dnevne luči, ki dovajajo le 70% napetosti, zaradi česar xenon ne dela dokler ne prižgeš kratkih luči. Slednja težava se najenostavneje odpravi, če z testerjem dvigneš napetost za dnevne luči iz 70% na 100%, za opozorilo pregorene luči pa ne vem če se da odpraviti softwersko, vem pa da eni vežejo paralelno 15W upor, ki nadomesti padec toka.

Torej priklop preko releja je meni osebno nesimpatičen saj zahteva druge varovalke, vleči je potrebno nove kable do akumulatorja, kar zgleda pri novejšem vozilu grdo in stalno javlja napako za pregoreno žarnico. Poleg tega tudi ne vem ali vezava direktno na akumulator sploh prepreči špice v sistemu pri vklopu xenona?

Kar se tiče tistega "warning canceller" verjetno ublaži "špice" v sistemu samo pri vezavi z relejem, saj v primeru da balast napajamo preko original varovalk in vežemo vmes kondenzator le ta ne bo blažil špic v trenutku vklopa, saj bo prazen?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 29, 2009 4:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sama tokovna špica pri vklopu mi problematična, saj tudi halogenke pri vklopu "potegnejo" velik tok, ki je lahko 8 do 10 kratnik nazivnega toka.

Problem je lahko premajna poraba samega inverterja med delovanjem v primerjavi z halogenkami, saj lahko sproži alarm za pregorete luči. Če je avto serijsko dobavljiv tudi s xenon žarometi, se lahko zgodi, da je ta signalizacija dovolj tolerantna in tega problema ni.

V primeru, da avtomatika javi pregorelo žarnico, se mora zraven inverterja dodati močnostni upor, da se poraba zviša. Ta upor tudi dobro blaži morebitne motnje, ki bi se pojavile na napajanju, kot posledica nekvalitetnega inverterja (balasta).

Radijske motnje inverterja, lahko predstavljajo problem, sploh pri avtih, ki serijsko niso predvideni za take luči. Kako se jih ubraniti, ne vem.

To so na kratko problemi, ki so elektro narave. Obstajata še dva hujša na področju same optike, ki se jih prepogosto zanemarja.

1. Če žaromet ni predviden za tak svetlobni vir (to je brez leč ali ima celo rebrasto steklo), bo učinek novih luči za voznika takega vozila komaj opazen, v primerjavi z obstoječimi halogenkami, za nasproti vozeče, pa spet en plavček, ki mu luči nagnusno slepijo in špricajo vse naokoli.

2. Temperatura svetlobe. Dobijo se žarnice vse do 12.000K (ki ne svetijo samo modro, ampak vijoličasto). Obvezno izbrati žarnice, katerih temperaturo svetlobe ne presega 5.000K, saj oči zelo utruja nočna vožnja ob lučeh, ki imajo previsoko temperaturo svetlobe.

Poleg tega zakonodajalci v EU (v ZDA baje ne) zahtevajo še dva dodatna mehanizma pri xenon lučeh. Mehanizem za pranje žarometov in avtomatsko nivelacijo luči. Slednje predstavlja hud problem za domače mojstre.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 29, 2009 4:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za zakonske zahteve vem, vendar tu nič ne kršiš, če tega nimaš saj policist nima pooblastila da ugotavlja skaldnost vozila, v sumu te kvečjemu pošlje na tehnični pregled za katerega pa imaš časa 24 ur - menjava z starimi žarnicami ti vzame 5 min.

Kar se tiče optike se strinjam, na luči brez leč nima smisla montirati, ker le motiš ostale v prometu, svetlobni učinek se pa bolj poveča pri osvetlitvi tabel in neba in ne toliko cestišča, za navadne luči so morda bolj primerne osram night braker.

Vendar pa me malce več zanima glede teh motenj o katerih veliko slišim, da znajo dodane xenonke skuriti elektroniko in motorček brisalcev. Nekdo mi je razlagal da je problem ravno časovna komponenta, ker balasti potegnejo ta tok (20A) v veliko krajšem času kot halogenke - ne trdim da sem to že videl, zgolj preverjam kar sem slišal!

Pa še besedo dve o teh "warning canceller". Doma sem ga priključil na 12V in zadeva ima kar nekaj kapacitivnosti, klasična led dioda sveti še celo minuto. Če pa priključim gor halogenko mi pa "vleče" za cca 16% večji tok kot če ga nimam.

Torej če prav razumem je to kombinacija močnostnega upora da nadomesti razliko v moči in hkrati je kondenzator da odpravi utripanje - za to sem slišal na enem forumu!
Vendar če je tudi kondenzator ali ima sploh smisel če ga priključiš na obstoječi konektor od halogenk, saj je ob vklopu prazen in če mora kabel od halogenk zagotoviti vsaj 5A toka, zakaj naj bi potem xenonke potrebovale kondenzator proti utripanju?

Drugače pa sem v škatli dobil dve HID žarnici, dva balasta, rele z varovalko 20A, in dva warning canceller. Priložena vezalna shema pa je takale:


kar tu ne razumem je prav vezava tega warning canceller, saj brez tokovnega porabnika čezenj ne teče nič toka oz je tok čez ta element 16% večji kot je priključen porabnik.
Po tej shemi pa naj bi čezenj tekel minimalen tok za vklop releja in temu lahko dodamo še 16% kar bo seveda po moji logiki sprožilo opozorilo pregorene žarnice.



g9-P10300 (Large).jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  56.62 KB
 Pogledana:  21 krat

g9-P10300 (Large).jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 29, 2009 5:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imaš čisto prav, čez to škatlico bo tekel tok, ki ga rabi rele in še kar ima lastne porabe ta škatlica. Ker praviš, da na njem LED sveti nekaj časa, ima vgrajen kondenzator in je morebiti mišljeno, da bo tokovni sunek dovolj velik, da bo opozorilna elektronika "mislila", da je vse OK.

Vrednost kondenzatorja se sicer lahko približno izračuna iz časa v katerem je napetost pri znanem bremenu padla na 0.

Mimogrede, priporočam, da sliko pripneš na ta forum (če drugače ne, čez "Dodaj datoteko", saj jo utegnejo na slikomatu čez čas izbrisati.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 30, 2009 12:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No sedaj sem na Audiju zmeril kako deluje ta funkcija za ugotavljanje pregorene žarnice in sem ugotovil da sploh ne piska (žarnico za dolgo luč sem kar odklopil) dokler ne prižgeš luči oziroma za kratko luč dokler ne vžgeš vozila. Preverja pa očitno tako da pošilja nek signal (napetost) po določeni frekvenci saj ga zaznam z multimetrom.

Torej morda ta škatlica deluje po tem principu da dvigne upornost, ki je taka kot da bi bila priklopljena halogenska žarnica in očitno deluje tudi če breme ni večje od 1W.

Samo še to. Glede uničenja elektronike, za kar sem slišal par uporabnikov. Ali ti ballasti lahko to naredijo in kakšna je sploh razlika pri vezavi preko releja? Sorry ker težim ampak na to nimam še odgovora, pa nočem tvegat, ker mi AIR BAG lučka že sveti (kaj je do tega privedlo ne vem, je pa res da sem menjal akk ko se je to zgodilo).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
_jasko_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 21 Jan 2009 22:47
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.07
Kraj: koper

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 30, 2009 11:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ni skrivnost lahko poveš na kakšnem avdiju si to preverjal?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 30, 2009 1:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elektronik z precko je napisal/a:
Torej morda ta škatlica deluje po tem principu da dvigne upornost, ki je taka kot da bi bila priklopljena halogenska žarnica in očitno deluje tudi če breme ni večje od 1W.

Ne dviguje ravno upornosti, ampak jo na liniji povzroči, da simulira upornost originalne halogenke.
Drug način za izogib te simulacije pa je preprogramiranje modula luči, da zaznava napako žarnice pri precej manjšem toku kot je standardno za halogenko. Taka preprogramiranja lahko naredijo le na pooblaščenih servisih, kjer to delajo kadar se npr. klasične žarnice menjajo z LED.


elektronik z precko je napisal/a:
Samo še to. Glede uničenja elektronike, za kar sem slišal par uporabnikov. Ali ti ballasti lahko to naredijo in kakšna je sploh razlika pri vezavi preko releja? Sorry ker težim ampak na to nimam še odgovora, pa nočem tvegat, ker mi AIR BAG lučka že sveti (kaj je do tega privedlo ne vem, je pa res da sem menjal akk ko se je to zgodilo).

Ti balasti lahko res uničijo MOSFETe v originalnem modulu luči, ker potegnejo zelo velik tok za kar nekaj sekund (par potegne v prvi sekundi do 50A). Zato se take zadeve napajajo direkt iz akumulatorja preko priloženega releja.
Res, da halogenka potegne tudi velik tok preden se nitka segreje/zažari, ampak pri njej to traja manj kot 1/10 sekunde.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 30, 2009 4:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:

Drug način za izogib te simulacije pa je preprogramiranje modula luči, da zaznava napako žarnice pri precej manjšem toku kot je standardno za halogenko.

No jest mam sicer doma ponaredek VCDS kabla, in če se povežem z "central electric" modulom in grem pod "adaptation" lahko spreminjam samo višino napetosti za dnevne luči (v odstotkih od 50 do 100). Nikjer ni grupe za speminjanje upornosti luči. Seveda imajo vsi moduli EEPROM falsh memorijo kar pomeni da z nekim drugim kablom (VAG COMMANDER) lahko tudi berem in pišem program za vsak modul posebej. Za ta konkreten modul sem program prebral, sicer je zelo kratek vendar mi bin fajl brez ustreznega programa za tolmačenje nič ne pomeni da bi vedel katera vrstica je tista ki jo je potrebno spremeniti.
Na netu tudi nisem tega našel, na pooblaščenem servisu so mi pa rekli da tega ne delajo.

Iztok je napisal/a:

Ti balasti lahko res uničijo MOSFETe v originalnem modulu luči, ker potegnejo zelo velik tok za kar nekaj sekund (par potegne v prvi sekundi do 50A). Zato se take zadeve napajajo direkt iz akumulatorja preko priloženega releja.
Res, da halogenka potegne tudi velik tok preden se nitka segreje/zažari, ampak pri njej to traja manj kot 1/10 sekunde.

A misliš da lahko uničijo central electric modul (ta ki skrbi za vse luči in brisalce) ali morda tudi ostale?

No če je edina rešitev vezava preko releja, bom kit raje vrnil, ker kot sem povedal ne mislim na novem vozilu napeljevati dodatnih kablov in varovalk.

Vendar ali mi lahko vseeno malo bolj razložiš še to glede toka. Tisti prodajalec (baje je elektrotehnik) mi je razložil da je kritična časovna komponenta in ne tok sam. Rekel je da prevelik tok ni problem, če se to dogaja počasi in da v takem primeru varovalka ščiti sistem saj pregori. Kot je sam trdil se pri halogenki vse dogaja počasi, balasti pri xenonu pa ta tok potegnejo v trenutku (takrat ko za trenutek žarnica močno zasveti) in posledično pridejo visokonapetostne špice v sistem. Trdil je da če bi priklopil zadevo na osciloskop bi zaznal špice ki bi segale med -20 in +20 volti, česar pri halogenki ne bi zaznal.

Sam je trdil da naj priklop vežem čimbližje izvoru, torej na akk sam z uporabo releja in tiste črne škatlice, tako kot kaže priložena shema.
Vendar me samo to zanima. Ali ne bi bilo smiselno tiste črne škatlice (ki ima tudi kar nekaj kapacitivnosti) vezati za varovalko (glej shemo) saj bi v takem primeru bila škatlica nabita z elektrino in bi v trenutku vklopa še dodatno blažila motnje v sistemu?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 30, 2009 7:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na tvojem mestu se z BIN datotekami ne bi igral, ker se lahko zgodi, da boš avto iz lastne garaže vlekel ven z avtovleko ...

S tistim kar ti je povedal prodajalec/tehnik se večino strinjam. Ne bi pa se strinjal z izjavo "prevelik tok ni problem, če se to dogaja počasi". Ravno predolg čas v kombinaciji z velikim tokom zna biti poguben za MOSFEte v modulu luči.
Po mojih meritvah potegne "balast" v prvem trenutku vžiga xenonke 24A, kar hitro pade na 15A to pa se v (lahko predolgih) cca. 5. sekundah šele spusti na 3,5A in tam potem obstane.

Res, da ta tok med normalnim delovanjem na trenutke malo zaniha, a zato še ne moti drugih porabnikov. Prav tako nisem zasledil omenjenih špic +/- 20V. Motenja drugih naprav/modulov pa tudi nisem zasledil. Vedeti je treba tudi, da imajo avtomobilski elektronski moduli zelo dobre filtre na vhodu napajanja, kar je potrebno tudi zaradi drugih močnih induktivnih porabnikov po avtomobilu. En tak je npr. ventilator v kabini, ki pri mojem in še marsikaterem drugem avtu vleče 35A preko PWM regulatorja, ki v 12V instalaciji avta je prav tako povzroča precej "smetenja".
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 30, 2009 8:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Na tvojem mestu se z BIN datotekami ne bi igral, ker se lahko zgodi, da boš avto iz lastne garaže vlekel ven z avtovleko ...

S tistim kar ti je povedal prodajalec/tehnik se večino strinjam. Ne bi pa se strinjal z izjavo "prevelik tok ni problem, če se to dogaja počasi". Ravno predolg čas v kombinaciji z velikim tokom zna biti poguben za MOSFEte v modulu luči.
Po mojih meritvah potegne "balast" v prvem trenutku vžiga xenonke 24A, kar hitro pade na 15A to pa se v (lahko predolgih) cca. 5. sekundah šele spusti na 3,5A in tam potem obstane.

Res, da ta tok med normalnim delovanjem na trenutke malo zaniha, a zato še ne moti drugih porabnikov. Prav tako nisem zasledil omenjenih špic +/- 20V. Motenja drugih naprav/modulov pa tudi nisem zasledil. Vedeti je treba tudi, da imajo avtomobilski elektronski moduli zelo dobre filtre na vhodu napajanja, kar je potrebno tudi zaradi drugih močnih induktivnih porabnikov po avtomobilu. En tak je npr. ventilator v kabini, ki pri mojem in še marsikaterem drugem avtu vleče 35A preko PWM regulatorja, ki v 12V instalaciji avta je prav tako povzroča precej "smetenja".


Torej na vozila ki nimajo tega cental electric modula oz modula luči, lahko vežeš balaste direktno na obstoječi konektor kamor drugače pride halogen žarnica?
Pri novejših vozilih z modulom luči pa je priporočljiva vezava direktno na akk preko releja?

PS Z bin fajlom sem se že igral in potem avto ni več hotel vžgati, no na srečo nisem butast in sem si pred "igranjem" shranil originalen BIN fajl na disk leptopa tako da sem v 10 sekundah zadevo spet vrnil na original. Po mojih izkušnjah je igranje čisto varno dokler imaš "backup" fajl in dokler to ne počneš z ABS ali AIRBAG modulom. Kar pa se tiče modula motorja je pa tako da če ne veš kaj delaš in kar poljubno spreminjaš mape se lahko zgodi da se ti skurijo batni obročki ali še kaj hujšega! Slednje se mi je skoraj zgodilo ker je motor laufal na zelo revni mešanici in je bil EGT skoraj 900°C.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group