 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
smart Član

Pridružen-a: Sob 03 Feb 2007 16:02 Prispevkov: 83 Aktiv.: 0.37 Kraj: okolica Grosuplja
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 9:08 pm Naslov sporočila: Tester ovojnih stikov |
|
|
Zdravo!
Zanima me, kako bi naredil test ovojnih stikov na statorju 3f asinhronskega motorja? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 9:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Takole iz prakse.
Najboljši test je nos. V koliko se na priključku zazna vonj po zažganem laku je motor spustil dušo. (običajni znak - izklapljanje bimetala ali pregorevanje varovalke). Če se sumi okvara navitja a motor še obratuje (recimo se prekomerno segreva) pa meritev toka po posamezni fazi. Tokovi ne smejo bistveno odstopati. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sortaj Član


Pridružen-a: Sre 23 Jul 2008 21:51 Prispevkov: 812 Aktiv.: 3.94 Kraj: Med Vipavo in Štanjelom
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 9:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obstaja tudi inštrument za to!
Nimam pojma, kako je narejen. Nekakšna palica 30cm dolga, na oko 4cm premera, ki ima na eni strani kot nekakšno navitje zalito v plastiko, ven gledata samo dva kosa verjetno jedra tuljave. S tistim se potem drsi po notranjosti statorja in če zazna medovojni stik, zapiska.
Napravo boš verjetno dobil pri kakšnem elektromehaniku.
Nova je ca. 1000€ (bila)
lp, Jernej _________________ Svet je bil analogen, dokler ni Planck vsega zafrknil... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hardveras Član

Pridružen-a: Sre 15 Jul 2009 21:52 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.65 Kraj: Trebnje
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 9:57 pm Naslov sporočila: zester ovojnoh stikov |
|
|
Za stator trifaznega motorja je Silvotova metoda med najboljšimi, ker dostikrat na začetku ni popoln stik, ampak prebija šele pri večji napetosti!
Tista napravica pa je bolj specialna zadeva za diagnozo rotorjev asinhroncev in kolektorskih motorjev. Narejena je v nekaj različicah, tako, da izmenično magnetno polje, nezaključenega u jedra sklenemo prek rotorja, in če steče kratkostični tok lahko testiramo kar z plehkom dinamopločevine, ki v primeru stika med poloma zabrni, če ga položimo na pola, lahko pa ta tok izmerimo s podobnim navitjem in jedrom kot je vzbujalni, tako da na tega drugega obesimo ampermeter |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
smart Član

Pridružen-a: Sob 03 Feb 2007 16:02 Prispevkov: 83 Aktiv.: 0.37 Kraj: okolica Grosuplja
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Takrat, ko je v igri nos je itak že vse skurjeno: razsekaš kompletno navitje, na novo naviješ, polakiraš in zapečeš.
Mene pa zanima kako bi ugotovil katera tuljava, ko ga je motor začel biksat, je v stiku. Ne predlagajte mi ohm metra, ker ima 7,5kW motor po tuljavi komaj 1 ohm in ko že diši tudi ohm meter to zazna. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hardveras Član

Pridružen-a: Sre 15 Jul 2009 21:52 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.65 Kraj: Trebnje
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 10:07 pm Naslov sporočila: občutljivost |
|
|
Kot sem že rekel. Taka napravica zazna samo dokaj dober medovojni stik. Pa četudi je fuč samo eno navitje, moraš razsuti cel motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
smart Član

Pridružen-a: Sob 03 Feb 2007 16:02 Prispevkov: 83 Aktiv.: 0.37 Kraj: okolica Grosuplja
|
Objavljeno: Tor Sep 08, 2009 10:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včsih je motor tudi tako navit, da mu lahko zamenjaš samo eno ali dve tuljavi, razen kakšnih italijanskih, ko ti še vseh ovojev v utor ne uspe stlačiti, kaj šele, da bi ga pokril. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|