www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

GEL akumulatorji

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Rafter
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Jan 2009 0:20
Prispevkov: 443
Aktiv.: 2.21
Kraj: Southern District of Maribor JN76UL

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 16, 2009 2:05 am    Naslov sporočila:  GEL akumulatorji Odgovori s citatom

Verjetno ima kdo od vas izkušnje z GEL akumulatorji - doma imam 4 kose, 2x100Ah in 2x50 Ah. Tu pa tam jih uporabljam za osvetlitev, zdaj pa bi jih rad stestiral, ali se jih še splača shraniti ali ne. Ali se lahko uporabijo t.i. tokovne klešče? Mislim, da ne, ker GELi nimajo radi šokov.
Kolega mi je predlagal praznjenje s halogenkami. Baje bi se naj le-te ugasnile nekje pri 12V. Ali tu velja P=UxI?

Naj povem, da drugače uporabljam enega izmed CTEKovih "pametnih" polnilcev. Vendar nisem prepričan, če točno ve, kaj dela... Wink

Hvala in LP, U.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 16, 2009 4:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gel akkuje napolni do kraja in shrani. Če niso starejši od 4, 5 let jim nima kaj biti (razen če si jih pustil prazne).

Prazneš lahko z halogenkami, navadnimi ali avtomobilskimi, samo pazi, zadeva je hudo svetla.

Kratkih stikov ne delaš, da bi meril karkoli. Tokovne klešče, če znajo meriti enosmerni tok pa ti bodo prav prišle pri preračunavanju kapacitete (pazi, tok žarnice malce pada z nižjo napetostjo), drugače uporabi navaden multimeter z zadostno tokovno rezervo.
Prazniš do nekje 2.0V na celico če se gre za manjše tokove (C/10 ali manj) ali pa do 1.9, 1.8 če se gre za večje(C/5 ali več). Drugače pa gor obesi majhno breme, tako da boš lahko zadevo praznil okoli 20ur. Pri takem času je tudi definirana kapaciteta.
Ko sprazneš akku, logično napolni.
Ta (izmerjena) kapaciteta je vedno manjša od nazivne. Četudi ima akku samo 10Ah je pa to zadosti za poganjati kakšne drobnarije, tako da ga nima vedno smisla reciklirati.
Ko kapaciteta pade na nekje polovico naj bi bil akku fuč. Pri velikih Ah to ni tako kritično. Kapaciteta pa se povrne akumulatorju, če ga boš malce ciklal, to se pravi, polnil in praznil. Mnogi dobri akkuji s tem BP pridejo do vsaj 80% originalne kapacitete, potem, ko so jo imelo samo 20%
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Rafter
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Jan 2009 0:20
Prispevkov: 443
Aktiv.: 2.21
Kraj: Southern District of Maribor JN76UL

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 16, 2009 9:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala. Laughing
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group