 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
evolution Član

Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.16 Kraj: Izola, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 3:16 pm Naslov sporočila: AC 220V Motor s krtačkami - iskrenje, segrevanje |
|
|
Pozdravljeni,
imam 2kW 220V AC komutatorski elektromotor (iz električne motorke - ročne motorne žage). Motorju sem obrnil smer vrtenja z zamenjavo priključkov ščetk.
Kadar motor poganjam (neobremenjen) z približno 20% moči (PWM) opažam, da se kolektor po par minutah zelo segreje. Ne vem, kateri je pravi razlog, imam pa nekaj možosti:
1. ker je obrnjena smer vrtenja se vrti v napačno smer tudi ventilator in ni pravega ohlajanja kolektorja (dodatna informacija: motor ni v ohišju in ni pravega poteka zračnega toka)
2. do segrevanja prihaja zaradi trenja in je to pač normalno, torej me nebi smelo skrbeti (npr. delovna temperatura 80 °C)
3. k segrevanju najbolj prispeva iskrenje, ki je morda povečano (pobrusil sem ščetke in morda niso še udelane)
Torej zanima me, kateri je glavni razlog za povečano temperaturo kolektorja? Ali naj me to skrbi?
Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
romc Član

Pridružen-a: Ned 26 Mar 2006 21:06 Prispevkov: 447 Aktiv.: 1.91 Kraj: Zapotok nad Igom
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 3:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot, prvo vprašanje (zakaj si obrnil smer vrtenja ?),
Poraja pa se tudi vprašanje ali ni morda motor
Lp, Romc |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rrok1989 Član

Pridružen-a: Sre 08 Jul 2009 15:20 Prispevkov: 64 Aktiv.: 0.33 Kraj: Mislinja
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 3:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti kolektorski motorji, ki se vrtijo ponavadi samo v eno smer imajo ponavadi drugače navit rotor - kompenzirano imajo reakcijo kotve. Če obrneš smer se ti močno poveča iskrenje, pa tudi moč motorja je manjša! Z brušenjem krtačk ne boš po moje nič pametnega napravil! _________________ rrok1989 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
evolution Član

Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.16 Kraj: Izola, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 4:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
romc:
mehanska konstrukcija, ki jo motor poganja vsebuje tudi zadnji zobnik bicikla (+ pesto, +...). Napačen načrt mehanskih delov je botroval, da se je naprava vrtela v prazno (kakor da bi pri biciklu pedaliral nazaj - vrtiš v prazno). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
evolution Član

Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.16 Kraj: Izola, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 4:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne spomnem se (ali pa nikoli nisem dobro vedel), kaj je že reakcija kotve?
Rad bi razumel delovanje oz. kako pride do tega.
A je to enako kot reakcija indukta? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
evolution Član

Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.16 Kraj: Izola, Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 06, 2010 2:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da sem odkril glavni razlog za iskrenje. Ta motor ima ščetke, ki so orjentirane proti osovini, vendar ne točno v sredino osovine. Ščetki sta malo zamaknjeni, tako da za vrtenje v pravo smer je minimizirano iskrenje. Torej potrebno bo spremeniti konstrukcijo in narediti tako, da se lahko motor vrti v "originalno" smer. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 5.00 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Apr 06, 2010 3:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
No iz iztkušenj ti povem, da je ta kot določen zelo zelo natančno. Pri naših motorjih (Domel) je ta kot tam okoli 10°. Točnega kota ti ne smem izdati, ker je to poslovna skrivnoost, za katero sem podpisal izjavo o tajnosti. Žal...
l.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|