 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kuharandrej1 Član

Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 19:06 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.15 Kraj: mb
|
Objavljeno: Pon Feb 15, 2010 1:35 pm Naslov sporočila: Samodejni vklop luči picasso? |
|
|
lp.
Vozim xsaro picasso, l2002, katera še nima samodejnega vklopa luči preko računalnika. Edina možnost mi ostane, da to naredim mehansko, preko relejev. Je to že kdo počel na podobnih vozilih?
To bi rad naredil tako, da se vklopijo luči po kakšnih 2 sekundah za motorjem (z 555 vezjem). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
d5alilij Neznanec

Pridružen-a: Tor 16 Feb 2010 11:27 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Feb 16, 2010 2:00 pm Naslov sporočila: dnevne luči |
|
|
Jaz bi poiskal signal D+ iz alternatorja in ga uporabil za krmiljenje releja. Priporočljivo pri vsem bi bilo malce pregledati el.plan da rele pravilno povežeš v obstoječi sistem, žal za Citroen nimam nič pa na kako varovalko ne pozabt da ne bo gorel.
lp _________________ Aleš |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jakar Član


Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:34 Prispevkov: 190 Aktiv.: 0.80 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Tor Feb 16, 2010 2:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na starejših vozilih sem že videl izvedbo, preko releja in stikala za idikacijo pritiska motornega olja. Vsekakor pa prej kakšno shemo poglej. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kuharandrej1 Član

Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 19:06 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.15 Kraj: mb
|
Objavljeno: Tor Feb 16, 2010 10:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najboljša se mi zdi ideja z signalom iz altenatorja, samo je priključek D zelo težko dostopen, in bi imel preveč jeze.. LAhko bi uporabil tudi + od avtoradia, lažje pa da nekje spredaj pri škatli z varovalkami poiščem ustrezen rele. V avtodata sem že našel električno shemo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Feb 16, 2010 11:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tista varianta z oljnim stikalom mi je še najbolj všeč.
Zakaj?
Zato, ker luči vklopi šele PO TEM, ko motor vžge = ne rabi več energije iz accu. Bravo, zamisel za Nobelovo ... .
Bom poizkusil na svojem to izvesti, zdaj mi jih prižiga ob kontaktu . _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audiox Član


Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 19:13 Prispevkov: 906 Aktiv.: 4.80 Kraj: Metlika
|
Objavljeno: Sre Feb 17, 2010 12:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa če ti pri 130 km/h ponoči crkne pumpa za olje, pa se ti ugasnejo luči... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jakar Član


Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:34 Prispevkov: 190 Aktiv.: 0.80 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Sre Feb 17, 2010 12:25 am Naslov sporočila: |
|
|
audiox je napisal/a: |
Kaj pa če ti pri 130 km/h ponoči crkne pumpa za olje, pa se ti ugasnejo luči... |
Konec koncev ti lahko tudi pri 130km/h ponoči crkne rele ki je krmiljen iz alternatorja, ali pa alternator. Zato je pa ponavadi izvedeno tako, da prižge samo zasenčene luči brez osvetlitve armaturne plošče in števcev. Ponoči te tema na armaturni spomni, da normalno prižgeš stikalo za luči, ki osvetli tudi armaturno ploščo. Ta varjanta je bolj za dnevo prižiganje luč, kdor jih velikokrat pozabi... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Feb 17, 2010 1:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Novejši sistemi luči (predvsem dodatne LED dnevne luči) delujejo na podlagi zaznavanja napetosti. Prižgane so le, če je napetost v instalaciji avta nad 13,2V kar je zanesljiv znak, da se motor vrti in alternator deluje ... pa če je dovolj olja ali pa ne
Ideja o nadzoru olja ni najboljša, ker marsikateri avto po nekaj sekundah "verglanja" že ugasne tisto lučko. Pritisk že med zaganjanjem naraste na tista 0,2 bara kar pomeni, da se nam bodo luči prižgale že ob malo daljšem neuspešnem zaganjanju, kar takrat niti slučajno ne potrebujemo ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Waldo Član

Pridružen-a: Pet 02 Nov 2007 10:50 Prispevkov: 316 Aktiv.: 1.47 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Feb 17, 2010 10:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Starejši Opli (npr. Astra F in G) imajo za avtomatski vklop luči poseben rele (se dobi tudi na servisu).
Napeljava je narejena tako, da parkirne luči zasvetijo takoj, kratke luči se vklopijo določen čas po tem, ko lučka za olje ugasne, osvetlitev armaturke, radia itd. pa šele, ko obrnemo stikalo za luči. To zadnje je fino, ker čez dan displej sveti na polno in ni zatemnjen.
Sam releja v moji Astri l. 2002 nisem imel (to je bila takrat oprema samo za Skandinavijo), kupiti pa ga tudi nisem želel, saj je bila cena okoli 12 takratnih jurjev za moj okus previsoka.
Vezje sem si naredil sam po shemi, ki sem jo našel na netu, je pa na žalost že odšla v digitalna nebesa. Vezje ni bilo komplicirano, dva tranzistorja, rele in nekaj pasivnih komponent. Vse sem zlotal kar na univerzalno ploščico in zamotal v srebrni lepilni trak. Po vseh teh letih je še vedno tako in deluje odlično. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
medo 23 Neznanec

Pridružen-a: Pon 20 Okt 2008 21:35 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: Moskva
|
Objavljeno: Sre Feb 17, 2010 7:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obstaja naprava, ki je namenjena za samodejni vklop luči. Montirala se je na vozila, kjer nismo mogli zadevo vklopiti prek računalnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregzy87 Član

Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48 Prispevkov: 742 Aktiv.: 3.32 Kraj: Okolica Vrhnike
|
Objavljeno: Čet Feb 18, 2010 2:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
1. Novejši sistemi luči (predvsem dodatne LED dnevne luči) delujejo na podlagi zaznavanja napetosti. Prižgane so le, če je napetost v instalaciji avta nad 13,2V kar je zanesljiv znak, da se motor vrti in alternator deluje ... pa če je dovolj olja ali pa ne
2. Ideja o nadzoru olja ni najboljša, ker marsikateri avto po nekaj sekundah "verglanja" že ugasne tisto lučko. Pritisk že med zaganjanjem naraste na tista 0,2 bara kar pomeni, da se nam bodo luči prižgale že ob malo daljšem neuspešnem zaganjanju, kar takrat niti slučajno ne potrebujemo ...  |
1. stvar bi jaz naredil s pomočjo komparatorja, dokaj enostavna zadeva, s katerim bi zaznaval dvig napetosti na inštalaciji, ko bi alternator delov.
2. tudi ne bi bilo tak problem narest, saj bi dodal še dodatno zakasnitev, po 5s bi pa avto že moral vžgat .
No, 1. varianta mi je bolj všeč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LEDuser Član


Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 12:06 Prispevkov: 1104 Aktiv.: 5.26 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Feb 18, 2010 8:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj bi komlpiciral? Enostavnon zveži rele na stikalo za luči in imaš luči vedno prižgane (na stikalu). Na ta rele pripelji še 2. kontakt (ko obrneš kluč drugič) in to je to. Če hočeš ugasniti luči med vožnjo jih ugasneš na stikalu za luči, če pa hočeš imeti prižgane pa daš kontakt. _________________ Razsvetljujemo od leta 1920! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Čet Feb 18, 2010 8:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče bi nam Reber zaupal, kako je to pri sebi izvedel. Kolikor vem ima na svojih vozilih to vgrajeno  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vogrin Neznanec

Pridružen-a: Ned 14 Feb 2010 0:27 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Sob Feb 20, 2010 10:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Lahko pa signal da motor dela dobiš z releja za bencinsko črpalko in dodaš zakasnitev nekaj sekund. Jaz imam tako na Civicu, na izhodu releja prispajkano žico in varovalko pa je, še radijo je na tem itd.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregzy87 Član

Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48 Prispevkov: 742 Aktiv.: 3.32 Kraj: Okolica Vrhnike
|
Objavljeno: Sob Feb 20, 2010 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
vogrin je napisal/a: |
še radijo je na tem itd.LP |
Tole je pa brez veze . |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|