 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
robit Član

Pridružen-a: Ned 22 Okt 2006 17:41 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Sre Feb 21, 2007 10:09 pm Naslov sporočila: elektro motor ne zažene |
|
|
Pozdrav vsem, kateri bi si vzel nekaj časa za moj problem, ki morda ni...
Sosed mi je prinesel el. motor od odsluženega cnc rezkarja za obdelavo lesa.Na tablici motorja piše 220V, Hp0.3, A1.9, Hz200,Typ RV103, N 12000. Motor je narejen v Italiji firma pa je ELETTROMECCANICA GIORDANO COLOMBO srl. El. motor oziroma tuljave sem ohmsko pomeril in so OK, priklopil sem ga preko frekvenčnika in zadeva se je začela vrtet vendar še zdaleč ne z 12000 obrati, prej bi rekel kakih 100, hkrati pa se je začel pregrevat. Po cca 10s takega delovanja pa je frekvenčnik izklopil...
Nisem uspel izmeriti koliko vlečejo tuljave s tokovnimi kleščami.Motor je 3. fazni.Vem, da je takšno spraševanje malce na suho pa vendar morda kakšen namig!
LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Feb 21, 2007 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Omska meritev ni zanesljiva. Si motor razstavil? Se na priključku zazna kak čuden vonj? V kakem stanju so ležaji?
Zelo pogoste okvare visokoturnih motorjev so izrabljena ležišča ležajev na strani vpetja orodja, ki nastanejo zaradi vibracij slabo centriranega orodja ali poškodovanih matic za vpenjanje. Posledica tega je nasedanje rotorja na stator, kar je vidno, če se motor razstavi. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robit Član

Pridružen-a: Ned 22 Okt 2006 17:41 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Sre Feb 21, 2007 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor sem očistil,podmazal, gred mi ni delovala, da bi imela zračnost na ležajih vendar ne, nisem ga razstavil, tudi ko rotor zasukam se mi zdi, da lepo teče. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Feb 21, 2007 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najbolje da motor razstaviš. Tako boš videl v kakem stanju je navitje ter ležaji. Omenjenega motorja ne poznam, a pri razstavljanju bodi prebiden, da česa ne polomiš. Visokoturni motorji malih moči imajo dostikrat paket rotorja manjši od ležajev. (primer Perske-ji) Če bi ga skušal izbijati na eno stran lahko ležaj poškoduje navitje. Najbolje se ga je lotiti od zadaj. Snameš ventilator,pokrov....(zadaj običajno ležaj ni varovan z vskočnikom, tako da gre lažje narazen) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Sre Feb 21, 2007 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je visokofrekvenčni kar pomeni da moraš nastaviti karakteristiko frekvenčnika tako da doseže nazivno napetost pri nazivni frekvenci (200 Hz), če tega nisi naredil je pri 50 Hz vlekel daleš preveč toka (tam tovarniško nastavljen frekvenčnik da na izhodu nazivno napetost). 12000 obratov ti bo motor dosegel pri 200 Hz, ti pa do tam zaradi tokovne preobremenitve nisi prišel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Feb 22, 2007 10:36 am Naslov sporočila: |
|
|
220V, Hp0.3, A1.9, Hz200,Typ RV103, N 12000
200 Hertzov. Pri priklopu na 50 Hz je impedanca tako majhna, da se bo iz njega pokadilo.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Feb 22, 2007 10:49 am Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
220V, Hp0.3, A1.9, Hz200,Typ RV103, N 12000
200 Hertzov. Pri priklopu na 50 Hz je impedanca tako majhna, da se bo iz njega pokadilo.
Jur |
Citiram: |
, priklopil sem ga preko frekvenčnika in zadeva se je začela vrtet vendar še zdaleč ne z 12000 obrati, |
Če ga je priklopil preko frekvenčnega, ga je vrjetno z razlogom, da dvigne frekvenco?  _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Feb 22, 2007 4:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, sem videl. Lahko je narobe priklopljen. Navadne tokovne klešče ne bodo pokazale pravega toka. Tok je daleč od sinusa, in daleč od 50 Hz.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Vajdo Član


Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06 Prispevkov: 1088 Aktiv.: 4.59 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Čet Feb 22, 2007 4:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vendar ima na frekvenčniku za nastavljat parametre od cos, do frekvence, do ramp.... Pred zagonom je potrebno izvesti tudi funkcijo, kjer frekvenčnik pošilja impulze v motor, ter nastavi potrebne parametre. Je pa nekaj v stilu avto.. _________________ Lep pozdrav, Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
darko25 Neznanec

Pridružen-a: Čet 25 Mar 2010 1:20 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Čet Mar 25, 2010 1:33 am Naslov sporočila: Re: elektro motor ne zažene |
|
|
[quote="robit"]Pozdrav vsem, kateri bi si vzel nekaj časa za moj problem, ki morda ni...
Sosed mi je prinesel el. motor od odsluženega cnc rezkarja za obdelavo lesa.Na tablici motorja piše 220V, Hp0.3, A1.9, Hz200,Typ RV103, N 12000. Motor je narejen v Italiji firma pa je ELETTROMECCANICA GIORDANO COLOMBO srl. El. motor oziroma tuljave sem ohmsko pomeril in so OK, priklopil sem ga preko frekvenčnika in zadeva se je začela vrtet vendar še zdaleč ne z 12000 obrati, prej bi rekel kakih 100, hkrati pa se je začel pregrevat. Po cca 10s takega delovanja pa je frekvenčnik izklopil...
Nisem uspel izmeriti koliko vlečejo tuljave s tokovnimi kleščami.Motor je 3. fazni.Vem, da je takšno spraševanje malce na suho pa vendar morda kakšen namig!
Če se elektromotor segreva, je edini razlog, da je eno od treh sklopu navitij brez napetosti. Pač vsi elektromotorji delujejo na principu treh faz...in v vezavi zvezda ali tikot. Ti sicer imaš enofazni motor 230V, in imaš zato še dva kondenzatorja, v tej mašini. Pač da elektromotrček deluje na 230V, potrebuje običajno dva kondenzatorja [slovenščina je zame španska vas] za zagon in drugega za normalno delovanje. Kot sem omenil običajno delujejo elektro motorji na tri faze 400V..z vezavo kondenzatorja..pa lahko deluje na 230V..primer, pralni stroj, vrtalnik..itd. Pri tebi je najverjetneje problem to da ti je crknil ta kondenzator... In deluje motor na dva sklopa navitij, fazo in nulo, tretji sklop navitij od kondenzatorja pa nedeluje..upam da ti ta mašinca že ni pregorela..haha. Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Čet Mar 25, 2010 6:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po podatkih sodeč je to trifazni visoko frekvenčni motor, ki pa mora biti priklopljen na frekvenčni generator z izhodno napetostjo 220V (medfazno) in 200Hz. Če si ga priklopil kako drugače, so lohko posledice za motor kar velike. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Mar 25, 2010 7:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Samo medklic, če se odšteje današnje nadaljevanje, tema je stara 3 leta. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|