www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

AC 220V Motor s krtačkami - iskrenje, segrevanje

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
evolution
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07
Prispevkov: 37
Aktiv.: 0.16
Kraj: Izola, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2010 3:16 pm    Naslov sporočila:  AC 220V Motor s krtačkami - iskrenje, segrevanje Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

imam 2kW 220V AC komutatorski elektromotor (iz električne motorke - ročne motorne žage). Motorju sem obrnil smer vrtenja z zamenjavo priključkov ščetk.

Kadar motor poganjam (neobremenjen) z približno 20% moči (PWM) opažam, da se kolektor po par minutah zelo segreje. Ne vem, kateri je pravi razlog, imam pa nekaj možosti:

1. ker je obrnjena smer vrtenja se vrti v napačno smer tudi ventilator in ni pravega ohlajanja kolektorja (dodatna informacija: motor ni v ohišju in ni pravega poteka zračnega toka)
2. do segrevanja prihaja zaradi trenja in je to pač normalno, torej me nebi smelo skrbeti (npr. delovna temperatura 80 °C)
3. k segrevanju najbolj prispeva iskrenje, ki je morda povečano (pobrusil sem ščetke in morda niso še udelane)

Torej zanima me, kateri je glavni razlog za povečano temperaturo kolektorja? Ali naj me to skrbi?

Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
romc
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Mar 2006 21:06
Prispevkov: 447
Aktiv.: 1.91
Kraj: Zapotok nad Igom

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2010 3:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot, prvo vprašanje (zakaj si obrnil smer vrtenja ?),
Poraja pa se tudi vprašanje ali ni morda motor

Lp, Romc
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rrok1989
Član
Član



Pridružen-a: Sre 08 Jul 2009 15:20
Prispevkov: 64
Aktiv.: 0.33
Kraj: Mislinja

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2010 3:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisti kolektorski motorji, ki se vrtijo ponavadi samo v eno smer imajo ponavadi drugače navit rotor - kompenzirano imajo reakcijo kotve. Če obrneš smer se ti močno poveča iskrenje, pa tudi moč motorja je manjša! Z brušenjem krtačk ne boš po moje nič pametnega napravil!
_________________
rrok1989
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
evolution
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07
Prispevkov: 37
Aktiv.: 0.16
Kraj: Izola, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2010 4:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

romc:

mehanska konstrukcija, ki jo motor poganja vsebuje tudi zadnji zobnik bicikla (+ pesto, +...). Napačen načrt mehanskih delov je botroval, da se je naprava vrtela v prazno (kakor da bi pri biciklu pedaliral nazaj - vrtiš v prazno).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
evolution
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07
Prispevkov: 37
Aktiv.: 0.16
Kraj: Izola, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 03, 2010 4:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne spomnem se (ali pa nikoli nisem dobro vedel), kaj je že reakcija kotve?
Rad bi razumel delovanje oz. kako pride do tega.
A je to enako kot reakcija indukta?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
evolution
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Jun 2006 2:07
Prispevkov: 37
Aktiv.: 0.16
Kraj: Izola, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 06, 2010 2:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim, da sem odkril glavni razlog za iskrenje. Ta motor ima ščetke, ki so orjentirane proti osovini, vendar ne točno v sredino osovine. Ščetki sta malo zamaknjeni, tako da za vrtenje v pravo smer je minimizirano iskrenje. Torej potrebno bo spremeniti konstrukcijo in narediti tako, da se lahko motor vrti v "originalno" smer.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 1029
Aktiv.: 5.00
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 06, 2010 3:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No iz iztkušenj ti povem, da je ta kot določen zelo zelo natančno. Pri naših motorjih (Domel) je ta kot tam okoli 10°. Točnega kota ti ne smem izdati, ker je to poslovna skrivnoost, za katero sem podpisal izjavo o tajnosti. Žal...

l.p.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group