 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 22, 2012 10:39 pm Naslov sporočila: senzor hitrosti |
|
|
Ogledal sem si tale youtube posnetek razlage delovanja pickup tuljavei in hallovega senzorja => http://www.youtube.com/watch?v=ddDCbXWssEs
Pri razlagi hall senzorja mi nekaj ni jasno. Večina senzorjev hitrosti je tega tipa, montirani so večinoma v menjalniku ali diferencialu in uporabljajo kar zobe zobnika za generiranje signala => http://www.youtube.com/watch?v=ujc6pjftZ_w
Zobniki so železni sam senzor pa je magneten, ker se nanj prime železov prah.
Na prvem posnetku pa je zadeva ravno obrnjena.
Avtor govori o stalnem magnetu, med senzorjem in magnetom pa se vrti "shutter wheel", ki generira DC signal.
Sem pa večkrat videl da abs senzorji uporabljajo "shutter wheel". Vendar kot mi je znano je tudi tu montiran običajen 3 žični hall senzor, ki je magneten. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 22, 2012 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
neko razlago sem že našel na spodnjem naslovu
http://www.embedded.com/design/prototyping-and-development/4024586/Exploring-optical-and-magnetic-sensors
Geartooth Hall effect sensors include a magnet and Hall effect sensor in one package. They're designed to measure the rotation of a geared device by placing the sensor near the gearteeth as shown in Figure 5. As each geartooth moves past the sensor, it affects the magnetic field between the magnet and the Hall effect sensor, causing an output pulse to be generated. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Nov 22, 2012 11:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Običajno so senzorji, ki so montirani tako, da reagirajo na zobe zobnika, kar lepo pasivni brez elektronike. V ohišju senzorja je magnetek in okoli njega tuljavica. Izhod senzorja je precej lep sinusni signal od nekaj 10mV naprej, običajno preko 100mV, ker ima tuljavica kar precej ovojev. Napetostna konica podobna gaussovi krivulji se pojavi z vsakim zobom posebej, saj se magnetno polje nekako zaključi čez zob zobnika.
Rešitev je poceni in se ne kvari, ker ni aktivnih komponent. Izhodna impedanca je nizka, zato je sistem dokaj neobčutljiv na motnje. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazadnje urejal/a reber Čet Nov 22, 2012 11:22 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 22, 2012 11:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede abs senzorjev sem še nekaj našel, ne vem pa če prav razumem.
obstajata dve varjanti, aktivni in pasivni senzorji, pri čemur so pasivni dvožilni in sestojijo iz navitja okoli stalnega magneta in ko "shutter wheel" prečka senzor generira majhen AC signal (v bistvu enak princip kot pri pickup tuljavah).
Potem pa so aktivni (hallovi) senzorji, http://www.freeasestudyguides.com/wheel-speed-sensors-types-of.html
ki, če sem prav razumel uporabljajo magnetni "reluctor ring", zaščiten pod gumo homokinetičnega zgloba.
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 22, 2012 11:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
reber je napisal/a: |
Običajno so senzorji, ki so montirani tako, da reagirajo na zobe zobnika, kar lepo pasivni brez elektronike. V ohišju senzorja je magnetek in okoli njega tuljavica. Izhod senzorja je lep sinusni signal od nekaj 10mV naprej, običajno preko 100mV, ker ima tuljavica kar precej ovojev. |
naj bo tako...
bolj me zanima če sem prav razumel samo delovanje enega in drugega tipa. Pickup so mi jasni, malo pa me begajo te hallovi, predvsem ker sprva nisem vedel, da 3 žilni VSS sestoji iz hallovega senzorja in magneta, oba v eni enoti.
Senzorji pri ABSu so mi še vedno malo nejasni, mislim na te aktivne, hallove senzorje.
Ker pa si očitno strokovnjak, bi te vprašal še nekaj težjega. Ali je AC napetost iz tuljave (dvožilni senzor), linearno povezana s hitrostjo ali je potrebna vpeljava zvezne funkcije v formulo. Zanima me še ali se pri dvožilnih senzorjih za določitev hitrosti uporablja napetost ali frekvenca signala. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pet Nov 23, 2012 9:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Za vsako merjenje hitrosti ali obratov gledas izkljucno frekvenco. Samo frekvenco in nic drugega. Konec koncev meris vrtilno frekvenco, in ni razloga da bi podatek pretvarjal v eno smer (in to zelo nenatancno - neprimerno za masovno uporabo), potem pa po isti smeri nazaj v prvotni podatek in to po nekem pribliznem izracunu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grecko453 Član

Pridružen-a: Pet 24 Sep 2010 13:02 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Nov 23, 2012 2:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
Za vsako merjenje hitrosti ali obratov gledas izkljucno frekvenco. Samo frekvenco in nic drugega. Konec koncev meris vrtilno frekvenco, in ni razloga da bi podatek pretvarjal v eno smer (in to zelo nenatancno - neprimerno za masovno uporabo), potem pa po isti smeri nazaj v prvotni podatek in to po nekem pribliznem izracunu. |
Torej za oba senzorja pride v poštev samo meritev frekvence?
Ali je pravi pristop če AC napetost peljem čez usmerniško diodo in nato na MOSFET, ter naprej na vhod kontrolerja? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|