 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
heizenberg Neznanec

Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 2:25 pm Naslov sporočila: Dinamoštart za motokultivator |
|
|
Imam "Labinca" 14 KS, dizel, z vžigom na vrv, pa bi ga rad predelal na el. vžig. Videl sem nekaj domačih predelav s t.i. dinamoštartom, kar je nekaj kot zaganjač in dinamo v enem. Ker gre za prigrajeno napravo, je pogon zunanji, z jermenom. Pri zagonu je treba uporabiti tudi dekompresor, da vztrajnik dobi "zalet". Res morda nekoliko kavbojsko, a deluje, poleg tega je možna še dogradnja luči.
A kdo kaj več ve o tem? V nadaljevanju je fotka, dinamoštart je ob motorju na desni strani spredaj.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
55.73 KB |
Pogledana: |
33 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.23 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 2:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Takšen dinamoštarter sem videl na triciklih Apecar-Piagio
Vsaka dinama je lahko tudi motor...odvisno kako je zvezana.
Tako da lahko probaš s kakšno dinamo,kateri previješ stator in ga vežeš v serijo z rotorjem...
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
heizenberg Neznanec

Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 2:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bohlončkej za odgovor. Jaz bi čimmanj previjal, ker o elektriki nimam pojma, sem pač strojnik... Take eksperimente bi se šel kvečjemu, če bi mi kdo, ki obvlada, pomagal...
Najenostavneje je dobiti gotov izdelek
Vprašal bom na kakšen servis za apecar, če pa bo kdo vskočil s kakšno idejo ali informacijo, se mu že vnaprej prav lepo zahvaljujem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.23 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če si pa strojnik,zakaj pa potem ne prigradiš enega zobniškega venca na vztrajnik in uporabiš avtomilskega zaganjača??
Previt stator pa tudi ni kak projekt...najdi kakšno dinamo in se oglasi do mene pa bova rešila...
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
heizenberg Neznanec

Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se mi sdi, da bi si s tem nakopal preveč težav, čeprav bi bilo seveda najbolj elegantno... Za to obstaja nekakšen "kit" od Lombardinija, ki vsebuje vse potrebne elemente in stane 900 €...
Kakšno dinamo naj iščem? Če prav razumem, bo ta zadeva najprej zaganjač, ko pa bo motor stekel, pa bo vračala elektriko akumulatorju...?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, dinamo je enosmerni paralelni motor. Imam dinamo doma, ki bo uporabljena kot generator. Če pa jo priklopiš na napetost, pa dela kot motor.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.23 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da bi dinamo predelal v startni motor ni tako težko-samo stator se previje...v kolikor bi pa hotel imeti dinamo in starter mora pa imeti vse dvojno (stator navit z debelo in tanko žico,pa 2 para ščetk...skratka če hočeš še 12 v in luči bi pa jaz raje dodal en manjši alternator...
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Baje so dinamo štarterji vgrajeni v nekaterih hladilnih agregatih za tovornjake.
Se je treba zavedati, da so dinamo štarterji kompromis, ne blestijo ne kot dinamo, ne kot štarter.
Mašina pogosto rabi dekompresor, da jo zavrti. Pri obratovanju pa so precej vroča roba, kljub majhni tokovni zmogljivosti kot dinamo, saj večinoma nimajo prigrajene vetrnice na osi, ampak samo (dvojno) jermenico.
Navadni dinamo, se za ta namen ne obnese. Vsaj 750ccm Torpedo diesel enovaljnika ne zavrti, kar zmore omenjeni dinamo štarter.
Vzrok je preveč ovojev v rotorju in ima tako preveliko upornost in tako tudi previtje statorja in predelava v glavnostični motor ne pomaga.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
heizenberg Neznanec

Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dekompresija je najmanjši problem: funkcijo prek zajle preneseš do balance, kjer "spustiš zrak" podobno kot pri starem dvobrzincu (kolibriju).
Lučka je vsekakor zelo dobrodošla, ker stroj uporabljam za čiščenje snega, kar je treba običajno storiti zgodaj zjutraj pred službo in pri povratku, ko je spet tema...
Slišal sem za varianto z dvojnim navitjem. dodaten alternator predstavlja nov problem, ker je treba vse skupaj tudi primerno pospraviti in zaščititi, saj vrteči deli predstavljajo nevarnost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 5:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stroj takšen kot je je ideal brez elektrike. Akku crkne in si brez, to pa lahko štartaš praktično brez elektrike.
Če se pa že greš elektrifikacijo pa ne vem zakaj bi se ustavil samo pri zagonu, dodaš luči spredaj in zadaj, gretje zica in volana - ki pride zelo prav pozimi
Zaganjač in alternator kupiš na odpadu.
Že alternator bi bil dober za začetek. Mogoče dodaš še predgretje in to je to.
Dekompresijo pa izvedeš s kakšnim selenoidom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 5:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če dekompresor ni težava, potem je rešitev z dinamo štartejem še najbolj kompaktna, pa tudi mehanskih problemov je najmanj.
Ko boš iskal dinamo štarter, rabiš zraven še 12 V regulator napetosti (regler), rabiš takega za dinamo, tak za alternator ni primeren brez predelave.
Pripeta slika vezave pa je upam prava. Kot kontaktor je mišljen rele za vklop zaganjača, kot ga je imel Austin (avto) ali nek drug rele, ki ima dovolj zmogljive kontakte, da prenese zagonske tokove, ki so okoli 100 A.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
generator.gif |
Velikost datoteke: |
16.66 KB |
Downloadano: |
49 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.88 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Tor Nov 30, 2010 6:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na prvi pogled me tale mašina spominja na Tomo Vinkovič (vgrajeni Lamborgini motorji). Ali je na desni strani mogoče prostor za štarter? Štarter se vidi
na sliki pod izpuhom.
LP, Peter
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Dec 01, 2010 8:32 am Naslov sporočila: |
|
|
PPG78 je napisal/a: |
Na prvi pogled me tale mašina spominja na Tomo Vinkovič (vgrajeni Lamborgini motorji). Ali je na desni strani mogoče prostor za štarter? Štarter se vidi
na sliki pod izpuhom.
LP, Peter |
Motor je Lombardini in je po zasnovi identičen tistim na Vinkovičih... Mogoče pa ima res že pripravljen prostor za zaganjač ??? Samo potem bi tudi moral imeti prostor med vetrnico hlajenja in blokom motorja, kjer se pri traktorju montira originalno generatorsko navitje, ki potem polni akumulator.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
heizenberg Neznanec

Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 10:01 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Sre Dec 01, 2010 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Pyr0Beast
PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:03 pm Naslov sporočila:
Stroj takšen kot je je ideal brez elektrike. Akku crkne in si brez, to pa lahko štartaš praktično brez elektrike.
. |
Se strinjam. Ampak danes zjutraj, ko je pri nas bril veter in medlo kot za stavo, je bilo zares zadnje, kar bi si želel, ročno zaganjanje ob misli, da morda ne bom dovolj potegnil in bom dobil nazaj protiudarec vztrajnika... Saj je šlo. Pri četrtem poskusu je kresnil kot tank in cesta je bila prav hitro očiščena...
Poleg tega predelava na elektriko ne pomeni, da ga ne moreš več vžgat s štrikom, če bi ravno tako naneslo. Odstraniš jermen, da ne bi poganjal še vsega ostalega in to je to.
Citiram: |
Pyr0Beast
Če se pa že greš elektrifikacijo pa ne vem zakaj bi se ustavil samo pri zagonu, dodaš luči spredaj in zadaj, gretje zica in volana - ki pride zelo prav pozimi |
Na luč itak mislim. Več kot za spredaj je ne rabim, ampak tista bi bila pri čiščenju zvečer zares zlata vredna. Za ostalo, kar predlagaš, bom skromno rekel, da je luksus, ki je sicer prijeten, a ga prav lahko pogrešam.
Citiram: |
Azrael
PrispevekObjavljeno: Tor Nov 30, 2010 4:13 pm Naslov sporočila:
Če dekompresor ni težava, potem je rešitev z dinamo štartejem še najbolj kompaktna, pa tudi mehanskih problemov je najmanj.
|
Dekompresor definitivno ni problem. Ko sem kupil stroj, je že imel prigrajeno eno kavbojsko varianto, tako da je treba zadevo le dodelati, kot se šika in da bo tudi očem sprejemljivo.
Citiram: |
Azrael
Ko boš iskal dinamo štarter, rabiš zraven še 12 V regulator napetosti (regler), rabiš takega za dinamo, tak za alternator ni primeren brez predelave. |
Sva že pri znanstveni fantastiki. Res bi rabil povsem konkretno pomoč nekoga, ki se razume na avtoelektriko, jaz se žal ne.
Citiram: |
Azrael
Pripeta slika vezave pa je upam prava. Kot kontaktor je mišljen rele za vklop zaganjača, kot ga je imel Austin (avto) ali nek drug rele, ki ima dovolj zmogljive kontakte, da prenese zagonske tokove, ki so okoli 100 A. |
Slikce žal ne vidim, ker se ne odpre.
Citiram: |
ferdo
PrispevekObjavljeno: Sre Dec 01, 2010 7:32 am Naslov sporočila:
PPG78 je napisal/a:
Na prvi pogled me tale mašina spominja na Tomo Vinkovič (vgrajeni Lamborgini motorji). Ali je na desni strani mogoče prostor za štarter? Štarter se vidi
na sliki pod izpuhom.
LP, Peter
Motor je Lombardini in je po zasnovi identičen tistim na Vinkovičih... Mogoče pa ima res že pripravljen prostor za zaganjač ??? Samo potem bi tudi moral imeti prostor med vetrnico hlajenja in blokom motorja, kjer se pri traktorju montira originalno generatorsko navitje, ki potem polni akumulator. |
Motor je res Lombardini, vendar traktor ni kultivator. Vsaj stari Labinprogres originalno ni bil predviden za elektroštart. Kot sem že napisal, pa menda obstaja Lombardinijev komplet za cca 900 € (+ še kakšnih 300 € montaža na Agroservisu Vode), ampak to je predrago.
Realna rešitev je dinamoštarter. Bi se kdo konkretno vključil, pri čemer bi rad vsaj okvirno vedel, s kakšnimi stroški naj računam?
Hvala vsem, ki ste se potrudili z dogovori.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.23 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Sre Dec 01, 2010 2:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Daj najdi malo večjo dinamo- mogoče komu od obiskovalcevtega foruma leži kje,se pripelji do mene-če si iz LJ mislim da 50 Km nebo problem....vglavnem začni konkretno brskati po okolici-avtoodpadi,avtoelektričarji....pa ni hudič da se nebi kaj primernega našlo...samo nekje je treba začet. Mislim da si tu dobil veliko konkretnih napotkov in idej sedaj pa v akcijo da ne bo prej zime konec....
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|