 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2010 11:58 am Naslov sporočila: Solarni sistem za hišo |
|
|
Torej gre se za vikend na primorskem, na streho bi dal eno solarno celico 100w in me zanima za akumulatorje, če lahko uporabim avtomobilske, saj so dosti cenejši (Videl sem jih za 50€ 70ah, "solarni" so pa vsaj še enkrat dražji).
Vem da imajo šele pri C/20 torej 3.5A svojo nazivno kapaciteto, kar pa mi povsem ustreza saj bo gor priklopljen le en mali hladilnik (ki dela na 12v), ki je bil za prikolico ter kakšna luč. Vzel bi dva ali tri in jih vezal vzporedno torej bi imel nekje 100w trajne moči na razpolago iz njih?
Do koliko se lahko tak akumulator izprazni?
Pa še za inverter me zanima, kupil ga bom iz kitajske in ali je glede učinkovitosti boljše da kupim npr 1kw inverter ali 200w? Razlika v ceni je majhna..
Torej da bi bil pri relativno mali obremenitvi (cca 10-20w) bolj učinkovit? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2010 12:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Avtomobilski akumulator je za zagananje zato je boljši akumulator solarni.O tem je veliko napisano. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.64 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2010 5:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sončni akumulator je izdelan za globoka praznjenja in bo zdržal več ciklov, kar pomeni, da ga bo potrebo bolj redko menjavati kot klasičnega. Izplača se torej dati več zanj. Zagonski akumulatorji so mišljeni za nekje 30 % praznenja (70 ostane).
Na splošno ima šibkejši razsmernik večji izkoristek pri majhnih močeh, čeprav znajo biti tudi močnejši dobri. Potrebno je pogledati, kakšna je lastna raba. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2010 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Proizvajalci in trgovci so res veliko napisali o solarnih akumulatorjih ne pa tudi uporabniki in strokovnjaki.Ko sestavljaš račun moraš vnesti vse račune ne samo enega.
Pri sončni elektrarni je pa treba najprej izmeriti količino sonca vsaj za število mesecev ki so aktualni,nato pa sestaviti količino solarnih panelov (v watih).
Polnilni cikli so nočno dnevni in ne smejo biti večji od 3 voltov kar ima na skrbi solarni regulator ki je pa (obvezen). L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2010 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Regulator in inverter bom kupil iz kitajske, zato tudi sprašujem kje bi bila učinkovitost večja, saj pri kitajskih inverterjih to nikjer ne piše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Ned Maj 23, 2010 11:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Maslo več napiši o porabnikih,in njihova poraba v Watih ali trenutnih Amperih |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Maj 24, 2010 12:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Mirko je napisal/a: |
...
Polnilni cikli so nočno dnevni in ne smejo biti večji od 3 voltov kar ima na skrbi solarni regulator ki je pa (obvezen). L.P. |
Lahko prosim podrobneje razložiš, kaj si mislil s tistimi polnilnimi cikli (nočno / dnevni) in napetostjo 3V?
Kaj je nočni cikel, kaj je dnevni cikel in katere 3V si imel v mislih  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Maj 24, 2010 8:39 am Naslov sporočila: |
|
|
@lostid. Nekaj odgovorov.
Sam sem nekaj časa uporabljal rabljene avtomobilske akumulatorje za vikend. Le te smo nosili domov na polnilec in polne nazaj v vikend. V povprečju so naredili 10-15 ciklov, nakar so umrli. Sedaj sem kupil večnamesnko baterijo, ki naj bi bila za solarne sisteme. (Link) Kako se bo obnesla še ne vem.
Razsmernika ima dva 150W in 1.5kW. Prvi ima cca 100mA lastne porabe, drugi dober amper. Torej močnejši je, več ima lastne porabe, ki pa z obremenitvojo pada (vsaj po mojih ugotovitvah). Pri majhni obremenitvi je bolj učinkovit manjši pretvornik.
Ko gledam 12v hladilnike porabijo cca 1Ah/h pri hlajenju na 5 stopinj iz 20 zunanje. 24Ah na dan. 100W solarna celica naj bi dala 400Wh na dan ~ 29Ah na dan. Komaj, komaj za hladilnik, če bo takšna poraba.
Če te pa zanima kako imam jaz izvedeno inštalacijo se pa lahko oglasiš... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Pon Maj 24, 2010 5:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
To sem hotel slišati
samo 15 ciklov so naredili navadni štarterski akumulatorji? Pa to si jih spraznil popolnoma? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Pon Maj 24, 2010 10:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Katerikoli akumulator mora biti vedno poln do njegove nazivne napetosti za katero skrbi regulator polnjenja.Ta isti regulator pa dovoli da napetost pri obremenitvi pade do največ 10,5 V,ki pa po izklopu bremena zelo hitro naraste nazaj na nazivno napetost,regulator pa ne dovoli ponovnega vklopa bremena tako ,da se mora začeti ponovno polniti.Takšni cikli se lahko ponavljajo tudi več let. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 7:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Če želite svinčene akumulatorje imeti dalj časa potem nikakor ne pod 11.1V.
@lostid: 15 ciklov so naredili akumulatorji, ki so bili stari po nekaj let. Rabljeni iz avtomobilov. Praznil sem jih do 11V - oz. sem stremel k temu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 8:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Katerikoli akumulator mora biti vedno poln do njegove nazivne napetosti za katero skrbi regulator polnjenja.
Mogoče bi moral napisati,do najmanj nazivne napetosti in v avtomobilu se ponavadi polni do 13,8 V To delo pa pri sončni elektrarni opravlja regulator. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 3:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nečak ima že kar nekaj let na vikendu dva stara rabljena akkuja iz tovornjaka -- cca 150-180 Ah, deluje brez problemov. Ima pa kvaliteten kontroler, ki meri med drugim koliko Ah izprazniš, koliko napolniš in koliko ostane...tako da se ne bi ravno strinjal s tem da avto akumulatorji ne trajajo...gotovo so namenski boljši, so pa pošteno dražji. Če ima nekdo možnost dobiti stare dobre avto akkuje zastonj ali zelo poceni, potem ne vidim razloga zakaj ne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 8:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
Če ima nekdo možnost dobiti stare dobre avto akkuje zastonj ali zelo poceni, potem ne vidim razloga zakaj ne. |
Tudi sam se s tem strinjam in točno to uporabljam. Seveda je krmilnik malenkost slabši in zaradi tega tudi verjetno "trajanje" temu primerno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hja, vprašanje. Ta od nečaka recimo meri koliko Ah je bilo "naloženo" preko dneva in meri koliko si spraznil. Ko skupaj vzame to informacijo in napetost akkuja potem temu ustrezno izklopi porabnike. Ampak glavna informacija je še vedno napetost akkuja, tako da po moje tudi slabši kontroler lahko čisto enako dela, samo pač nimaš info o tem, koliko imaš še zaloge. Itak da je največ odvisno od tega, kako dober je še ta star akku. Ampak, kot rečeno, če je zastonj (nekateri prodajalci rabljenih vozil serijsko vsakemu avtu menjajo akku), potem se splača. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|