 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 6:18 am Naslov sporočila: Kako preveriti sumljiv trifazni elektromotor? |
|
|
Pri sosedu naj bi priklopil 10kW trifazni elektromotor.
O preklapljanu zvezda/trikot smo se že dogovorili tudi na tem forumu.
Trije kontaktorji in rele IRC01P1
http://www.seltron.si/index.php?mod=products&prodid=67
Vendar sosed ni prepričan, ali je motor v redu.
Razmišljam kot šibkotočnik kako bi preveril predno ga priključim:
1: preveriti ali nivitja niso v stiku med seboj ali ohišjem
2: Preveriti ohmska odstopanja med tuljavami, naj bi bila enaka. Koliko bi lahko toleriral odstopanja 1% 5% 10% ?
3: isto meriti induktivnosti tuljav, ki morajo biti enaka. Koliko lahko odstopajo v %?
4. Priklopim motor neobremenje v zvezdo in merim napetost med nulo in središčno točko zvezde. To naj bi pokazalo neenakost tuljav. Napetost naj bi bila 0V, toda koliko od 0V je še dopustno, 5VAC ? 10VAC ?
Kaj lahko še preverim na motorju, ne da bi ga odpirali?
Z pravo energijo se doslej še nisem ukvarjal, pa bi bil rad opozorjen na to, kaj me čaka.
Hvala vsem, ki mi pomagate. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 7:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Naredi tisto pod 1. in 4., nato pa ga testno priklopi v zvezdi preko manjših varovalk- največ 10A. Seveda neobremenjenega. Kar bo, pa bo. Če bo kak čuden hrup, potem nekaj ni v redu.
Seveda neko merjenje med nulo in zvezdo ni nujno. Še nikoli na ta način nisem preverjal motorja.
Drugače pa je asinhronc kar trpežna mašina. Če bo delal, potem raje meri in primerjaj fazne tokove, ki morajo biti dokaj enaki. če odstopajo -> okvara.
Tisto pod 2 in 3: kaže na okvaro če je razlika res velika (tam do 50%).
Rezultate pod tema točkama je dokaj težko ovrednotiti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 7:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Pri sosedu naj bi priklopil 10kW trifazni elektromotor |
- kakšne varovalke ima na dovodu v hišo ? Na računu piše.
Imam dve tabeli - Iskrino in Schrackovo, oboje nekje z notranje, prve ali zadnje strani kataloga kontaktorjev, bimetalov, itd. 10kW-motor ni naveden, je pa 7.5, 8 in 11.
Iskra, 8kW, varovalke za direktni zagon: 25A, za zv-trik.: 20A.
Iskra, 11kW: 35A/25A.
Schrack, 7.5kW, varovalke za direktni zagon: 50A, za zv-trik.: 25A.
Schrack, 11kW: 60A/25A.
To pomeni, če ne gre za obrtnika z močnejšim priklopom (navadne stanovanjske hiše imajo ponavadi največ 3x25A), zna biti problem.
______________ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tok je odvisen od obremenitve... kolega mizar ima 18kW motor na tračni žagi in samo občasno meče ven C25 varovalko. Tarifne NV00/25A ostanejo cele. Je pa res, da v času žaganja ne uporablja nobenega drugega stroja (in še z žago precej "nežno" dela).
Glede motorja pa probaj kje dobit instrument za meritev izolacijske upornosti (takega, ko testira z vsaj 500V). Boš takoj videl, če katero navitje prebija... _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
napetost Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 901 Aktiv.: 4.00 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 1:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Glede motorja pa probaj kje dobit instrument za meritev izolacijske upornosti (takega, ko testira z vsaj 500V). Boš takoj videl, če katero navitje prebija... |
Z tem instrumentom boš otkril, če katero navitje prebija proti masi. Medovojnega stika pa z običajnim instrumentom za meritev izolacije žal ne boš mogel zmerit. _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 2:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
napetost je napisal/a: |
gumby je napisal/a: |
Glede motorja pa probaj kje dobit instrument za meritev izolacijske upornosti (takega, ko testira z vsaj 500V). Boš takoj videl, če katero navitje prebija... |
Z tem instrumentom boš otkril, če katero navitje prebija proti masi. Medovojnega stika pa z običajnim instrumentom za meritev izolacije žal ne boš mogel zmerit. |
Hvala,
Bom testiral kar s tistim, kar imam in potem previdno priklopil, in če bo kaj škripalo, ga bom poslal k mojstru, ki tak instrument ima. Sicer ima sosed kar nekaj izkušenj s stroji, ima nekaj strojev-- |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marijan Član

Pridružen-a: Čet 10 Jul 2008 14:46 Prispevkov: 80 Aktiv.: 0.39 Kraj: ORMOŽ
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 2:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko pa preizkusite z žarnico med navitjem in ohišjem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
napetost Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 901 Aktiv.: 4.00 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 2:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vilko še nekaj.
V veliki večini primerov je najboljši instrument nos. Odpreš pokrov, kjer so priključne sponke, in če smrdi je motor zagotovo pokvarjen.
Ti lepo zmeri navitja motorja z Ohm metrom in če so vsa tri navitja približno enake upornosti bi moralo biti vredo. Pred motorjem vgradi ustrezne varovalke in ga priklopi preko vezja zvezda trikot kot si že omenil. Ko bo motor obratoval v praznem teku premerjaj liniske tokove, odstopanje je lahko kakšnih 5%. Pusti motor obratovati v praznem teku, in če je na motorju okvara medovojnega stika se bo le ta začel čez nekaj časi greti in gretje se bo stopnjevalo. Če pa so dovodni tokovi v vseh treh fazah enaki in so ležaji še dobri ( kar ugotoviš če vrtiš rotor izklopljenega motorja), pa vse eno motor spušča neobičajne zvoke, je velika verjetnost, da je počena oziroma prekinjena rotorska kletka.
Pred zagonom ne pozabi ozemljit ohišja motorja.
Upam, da sem lahko kaj pomagal! _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Grem kar po točkah:
1. s "probno" lampico 5W na 220V - ohmeter v multimetru ima prenizko napetost za verodostojen test
2. s pomočjo usmernika po U/I metodi - ohmeter v multimetru ponavadi težko pokaže razlike pri tako močnem motorju in nizkih upornostih
3. merit to nima smisla
4. namesto tega v roke raje tokovne klešče ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marijan Član

Pridružen-a: Čet 10 Jul 2008 14:46 Prispevkov: 80 Aktiv.: 0.39 Kraj: ORMOŽ
|
Objavljeno: Sre Nov 24, 2010 10:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
napetost je napisal/a: |
Vilko še nekaj.
V veliki večini primerov je najboljši instrument nos. Odpreš pokrov, kjer so priključne sponke, in če smrdi je motor zagotovo pokvarjen.
Ti lepo zmeri navitja motorja z Ohm metrom in če so vsa tri navitja približno enake upornosti bi moralo biti vredo. Pred motorjem vgradi ustrezne varovalke in ga priklopi preko vezja zvezda trikot kot si že omenil. Ko bo motor obratoval v praznem teku premerjaj liniske tokove, odstopanje je lahko kakšnih 5%. Pusti motor obratovati v praznem teku, in če je na motorju okvara medovojnega stika se bo le ta začel čez nekaj časi greti in gretje se bo stopnjevalo. Če pa so dovodni tokovi v vseh treh fazah enaki in so ležaji še dobri ( kar ugotoviš če vrtiš rotor izklopljenega motorja), pa vse eno motor spušča neobičajne zvoke, je velika verjetnost, da je počena oziroma prekinjena rotorska kletka.
Pred zagonom ne pozabi ozemljit ohišja motorja.
Upam, da sem lahko kaj pomagal! |
Lahko pa je tudi rotor zvit. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 9:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Grem kar po točkah:
1. s "probno" lampico 5W na 220V - ohmeter v multimetru ima prenizko napetost za verodostojen test |
Razumem
Iztok je napisal/a: |
2. s pomočjo usmernika po U/I metodi - ohmeter v multimetru ponavadi težko pokaže razlike pri tako močnem motorju in nizkih upornostih |
Kaj se to pravi? Naj merim kratostični tok nekega istosmernega izvora skoz posamenzne tuljave?
Iztok je napisal/a: |
4. namesto tega v roke raje tokovne klešče ... |
Kaj pa če merim tok iz srediča zvezde proti nuli. V ta namen ne potrebujem klešč. Tok bi moral biti nič ali blizu nič. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
verjetno bo najmanj problemov, da motor kar priklopiš, bimetal nastaviš na tok, ki je napisan na tipski tablici in potem pač bo, kar bo.
Razen če je na težko dostopnem mestu za montažo/demontažo in stranka zaradi tega hoče prej vedeti v kakšnem stanju je motor.
Če boš delal zvezda/trikot s kontaktorji, pazi na položaj in s tem tok bimetala, ker se ponekod mora nastaviti na (0,56 * nazivni tok).
Če pa gre za povsem novo mašino, doma narejeno, pa pazi, s čim se igraš. Ozemljitev, glavno stikalo, tipka za zasilni izklop. Varstvo pri delu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BlaZnIK Član


Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 21:18 Prispevkov: 23 Aktiv.: 0.12 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Edini smiselni način, da preveriš ali je stator zdrav je že predlagana UI metoda pri zavrtem rotorju in po končanem prehodnem poajvu. Če je motor sumljiv je smiselno tudi preveriti z Ohmetrom ali je kje kakšen stik med navitji in statorskim paketom. Pri merjenju napetosti med zvezdišem in nulo ne boš dobil pametnih odgovorov, saj je meritev odvisna od izvedbe ničenja sistema.
Izmeril, bi lahko ležajni tok, ki je posledica nesimemtrije (elektrika) in ekscentričnosti rotorja (mehanika). Stroj je vendar le 10 kW, če se ne motim. Preko prsta bi v priemru izredne nesimetrije dosegel vrednosti 100 - 300 mA, glede na moč motorja.
Če je omenjen motor asinhronski, ga lahko enostavno odpreš in preveriš ali je kratkostična kletka še cela. Torej, da ni prišlo do razpok v aluminiju, kar bi privedlo do izpada posameznih faz (palic) rotorja.
Žal ostalih napak motorja ne moreš odkriti brez preizkusa obremenitve.
Lp, Matic |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 6:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če izolacija "drži" pri 220 ali 230V, to še zdaleč ni zagotovilo, da bo v redu pri obratovanju, saj so napetosti višje. Se je dogajalo, da niti test izolacije pri 500V 50Hz ni bilo dovolj zanesljiv in je prekuhan motor pihnil takoj ob vklopu.
Zato se je nato v delavnici vse motorje testiralo na 1kV efektivno, vendar tudi to ni bilo to.
Ker nimaš inštrumenta podobnega temu, je vse do sedaj našteto, kaj premeriti pred vklopom, polovično. Če je navitje temeljito pokvarjeno boš to ugotovil z najbolj cheap multimetrom oz. že takoj zavohal in vedel koliko je ura. Če pa je navitje načeto pa z nobenim od opisanih postopkov tega ne boš vedel.
Če stika med fazami navitja in proti masi ni, preveri in se prepričaj, če je motor varno montiran (da ne bo šel po svetu), brez mehanskih napak, sklopka zavarovana oz. zagozda v osi odstranjena, če sklopke ni. Motor mora biti neobremenjen. Priklopi kable, motor v zvezdo, vstavi varovalke in vklopi. Ne glej v priključno škatlo, če bo odprta !
Če ne bo kaboom, pomeri tok po fazah (tokovne klešče). V zvezdo bo tok relativno majhen le okoli 3 do 5A. Če posebnih razlik ne bo, motor preklopi še v trikot in če bo vse v redu, ponovno meri tok, ki mora biti manjši od nazivnega za 380 oz. 400V. Koliko približno, je odvisno od števila polov motorja.
Dvopolni vlečejo zelo majhen tok tudi pod polovico nazivnega, 6 in več polni vlečejo skoraj nazivni tok, žerjavni, če je bil večkrat previt pa več kot je njihov nazivni za 100% ED oz. režim S1. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|