 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 1:18 pm Naslov sporočila: Koliko bi zdržal takle kompresor |
|
|
Vprašanje imam, koliko izhodnega tlaka bi zmogel kompresor (na sliki). Na njem piše 220 psi oziroma 15,2 bara, sam pa bi potreboval višji tlak. Motorček tak tlak skoraj zagotovo zmore, tudi bat in ostalo izgleda robustno izdelano. Verjetno bi bilo potrebno zamenjati le cev, še kaj?
Kakšen tlak bi rad? 20, 30, 40 barov, če gre, še več.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
152.12 KB |
Pogledana: |
31 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 2:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta igrača je zate robustna?
Žal to ni kompresor, to je samo igrača, ki ne preveč uspešno oponaša kompresor.
Zadeva zelo z muko zmore nazivni tlak, ob neznatnem pretoku, se ve. In še to samo zelo kratek čas, merjen v sekundah, ne minutah preden vse skupaj zakuha. "Kompresor" ni ne mazan, ne hlajen, pa tudi motorček je postavljen čisto na špico.
Če rabiš za kolikor toliko resno stvar, beži stran od takih igrač!
In druga stvar, nabavi kompresor, ki dejansko zmore željeni tlak. 50 bar pomeni 50 kg na cm2 ! Zelo nezdravo za okolico, če zadevo raznese. Jeklenko za butan-propan že lahko odpre pri takem tlaku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.75 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 2:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
@TECHNIC, ma kje si to pobral? Verjetno iz prenosnega 12V kompresorja za polnjenje avtomobilskih gum. Ali nisi nikoli potipal koliko se segreje v tistih parih minutah, ko je polnilo avto gumo?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 3:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne bi to uporabil.Ta del imam tudi jaz.Najbolje da kupiš pravi kompresor.Upoštevaj nasvet Azraela.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 3:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bo držalo, tale zadeva je iz prenosnega polnilca za gume.
Zaenkrat nič resnega, razmišljam pa o primernem tanku (viru energije) za neko plinsko puško. Volumen tanka bi bil majhen (aluminij 40mm, 2mm stene, nekje 0,3L kapacitete), tako da bi bil kompresor prižgan za relativno kratek čas. Vprašanje je samo, če lahko pride do nekega konkretnega tlaka, ker ~10 barov pri taki kapaciteti pomeni zanemarljivo shrambo energije. Boljši kompresorji so neprimerno dragi (po mojem mnenju se hitro pride nad 300€ za boljši kompresor).
Druga opcija so še 12 gramske CO2 bombice z regulacijo, katere bi bile verjetno uporabne, problem pa je z ne preveč veliko energijo, ceno (vsaka stane 1€) in tekočim CO2, ki ne sme priti v mehanizem zaradi pokanja o-ringov.
Po eni strani je dobrodošlo, da se plin v rezervoarju utekočini (CO2, butan, propan ipd), ker se lahko dosti več plina spravi v nek volumen. Samo s propanom/butanom se ne bi igral, pravijo da je kar eksploziven.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi tako majhen volumen je za to igračo preveč. Enostavno ne zmore tesniti tako velikih tlakov - ima preveč prepiha, pa še motorček je prešibak in mu vrtljaji nad 10 bar izjemno padejo in je tistih 15, 16 bar maksimum maksimuma. ko v bistvu lahko samo polni manometer in nič več.
In to tudi razloži strahotne razlike v ceni med tem in kompresorji, ki dejansko zmorejo take in višje tlake.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.75 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
@TECHNIC, če že vstrajaš zamenjaj motor. Magari za brezkrtačnega, se vsaj ščetke ne bodo mogle spraskati v prah. Drugo pa uporabi nepovratni ventil, ker bo verjetno zrak vhajal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 5:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva ima plastične (ne teflonske!) "batne obročke". Reč nekako doseže 15 bar, ko je nova. Lepo piše, da ne sme delovati več kot 15 minut.
Ker pa so kompresorji poceni bi morda poizkusil takole: Prvi kompresor da ~ 15 bar kar vodiš na vhod drugega kompresorja. Nekakšna kaskadna vezava.
Test za ~ 30€ + nekaj ur dela za prilagoditve.
30 Bar je pa že kar soliden tlak.
Ps. Plinske jeklenke vzdržijo do 90 Bar, vsaj one za kamping plin. Po izjavi uslužbenca na Verovškovi v Lj. vse vzdržijo 90 Bar in nobena 100.
Ker gre za manjše količine bi lahko napolnil plinsko jeklenko z zrakom. Potapljači imajo kompresorje menda do 200 Bar. Tudi rešitev?
_________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 6:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
@bojans
Pazi, oranžne butan-propan jeklenke imajo samo 25 bar preizkusnega tlaka (navedeno na jeklenki sami)!
Tako lahko odpre že pod 45 bar (sploh tako z več kilometrine (korozija) ali tako, ki je bila izpostavljena udarcem), pri 60 bar pa gredo v odpis že skoraj vse jeklenke te sorte.
Za zelene ne vem, ali so kaj močnejše, ampak s tlakom pri oranžnih ni za pretiravat. V bistvu pri nobeni tlačni posodi ni zdravo presegati dovoljenih delovnih tlakov, sploh pa ne preizkusnih. Rezerve je včasih nevarno malo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70784.73
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 7:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 8:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na roke pa kar 200 barov, sploh si ne bi mislil.
Polnjenje manjšega tanka iz jeklenke je tudi opcija, samo je jeklenka velika in ne najbolj priročna za okoli nosit (verjetno tudi stane kar nekaj) in z 200 bari se ne bi najraje igral.
Če bi uporabil plin, ki se utekočini, sploh ni potreben velik tlak za relativno veliko energije pri majhnem tanku. Razmišljal sem tudi kaj v smeri propana/butana. Kakšen je kaj tlak v teh jeklenkah? Verjetno ne bi uporabil ravno oranžne jeklenke, ki se uporablja za štedilnik, ampak kako manjšo za kampiranje. S pravilnim nastavkom in ventilom bi lahko napolnil kar nekaj tankov za nizko ceno.
Ideja za to je tudi od tega, ker se v airsoft veliko uporablja butan/propan plin, seveda pod drugimi imeni (green gas, red gas ...).
EDIT: Mare, podobne bombice (malo večje, 12g in polnjene s CO2) uporabljamo tudi v airsoftu. Problem je le, ker lahko iz ene dobim le okoli 200 strelov. Bolj bi bilo uporabno če bi imel večji tank (tudi polnit bi dal bolj redko), ampak mora biti tank narejen po specifikacijah. Je pa nerodno težiti drugim, sploh če toliko streljam kot jaz bi kar pogosto polnil ...
Nazadnje urejal/a TECHNIC Sre Jul 06, 2011 8:04 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.71 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 8:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav,
mi smo "flaše" za paintball puške filali na 250bar s kompresorjem za potapljače. Jeklenka (v bistvu je iz karbona) je prenesla oz. bila testirana na 300bar-ov.
Na poligonu smo pa iz večje jeklenke za potapljanje prečrpali v tamanjše iz karbona za na puško.
Ne se igrat z takšnimi tlaki, še posebej ne z jeklenkami, ki so testirame na 25 bar.
Včasih so imele paintball puške CO2 pogonski plin, vendar se niso obnesle zaradi občutljivosti na zunanje temperature. Sila nezanesljive.
Še enkrat - če pa se boš že igral pa vsekakor uporabi nepovratni ventil, da ne boš v črni kroniki...
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
60 bar bi znala zdržat jeklenka za gasilni aparat. Dobijo se tudi aluminijaste, tako da teža ni problem.
Tale kitajska pumpa od sebe ne spravi več kakor 3 bare, kar je več, samo ropota. pretoka je pa 0.
Za visok tlak okoli 20 bar lahko uporabiš star hladilniški kompresor.
Ta ki sem ga imel jaz je šel do nekje 40bar.
Pa 2 v serijo ne bo problem dati.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Jul 06, 2011 8:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale kompresor se pri 15 barih segreje do limita. Če tlak povečaš, povečaš temperaturo in ti bo vse stalilo. Poleg tega bo motor šel po gobe, ker bo vlekel prevelik tok, pa še vijake ti bo potrgalo.
Jaz bi na tvojem mestu predelal tale kompresor na krepko manjši premer bata, cilinder bi hladil z vodo ali z velikimi rebri, samo tesnenje bi moral izvesti z grafitnim obročkom ali jeklenim, le da bi potem moral dodajati neko mazalno sredstvi in ga kasneje izločiti.
Da se narediti kar češ, samo časa gre kar nekaj.
Pa pazi se tlakov, ki jih omenjaš! So ti že drugi v glavnem razložili.
Kompresor za hladilnik ti takega tlaka niti pod razno ne bo uustvaril
lp
Robi
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|