 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
drin Neznanec


Pridružen-a: Tor 02 Avg 2011 9:01 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.04 Kraj: Butale na goriškem
|
Objavljeno: Tor Avg 02, 2011 9:42 am Naslov sporočila: Motnje pri obratomerju Citroen Dyane/2cv6 |
|
|
Pozdravljeni,
V citroen dyane(2cv6) sem vgradil obratomer. Avto ima 602ccm,boxer motor(2 cilindra) ,elek.vžig..
Obratomer sem priklopil na plus bobine (špule). Stvar v prostem teku še nekaj deluje,ko pa dodaš malo po gasu, nastanejo velika nihanja kazalca na obratomerju. Ta obratomer je narejen prav za motorje ki delujejo na dva cilindra.
Zanima me če kdo ve zakaj pride do takih nihanj kazalca in če se da kako to odpraviti.
Hvala. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Avg 02, 2011 10:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Praktično si obratomer postavil na kontakt, ki ga prekinjajo platine pod ventilatorjem. Le te imajo v paraleli tudi kondenzator in če je ta slab, platine verjetno iskrijo. To zna motiti tvoj obratomer. Ker kondenzatorja ne moreš dodati ne vem koliko velikega, bo potrebno kako drugače filtrirati signal iz bobine s kakšnim RC členom. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas! 
Nazadnje urejal/a s55m Tor Avg 02, 2011 10:51 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Avg 02, 2011 10:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Če bi preprosto ovil par ovojev lakirane žice okoli kabla ki gre na svečko in le tega pripeljal na vhod obratomerja...si poskusil? _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drin Neznanec


Pridružen-a: Tor 02 Avg 2011 9:01 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.04 Kraj: Butale na goriškem
|
Objavljeno: Sre Avg 03, 2011 7:40 am Naslov sporočila: |
|
|
s55M: v bistvu da na ta signal ki ga prekinjajo platnine, sam namesto platin el.vzig, tako da ni več kondenzarorja, oz.ne vem če je v smem vezju el vžiga,vsekakor je obratomer postavljen da meri ta signal med el.vžigom ter +bobine. Za RC člen katere podatke bi potreboval (volti,amp.,frekv...)?
Hvala!
Aljoš: Bom poskusil pa javim. Hvala! _________________ kdaj pa kdaj tudi smeti dišijo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Avg 03, 2011 4:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi, če je elektronski vžig, podiranje polja v vžigalni tuljavi najbrž povzroča motnje. Nimam najmanjše ideje, kako je narejen vhod za tvoj obratomer. Običajno so filtri RC členi, a ker ne poznam interne sheme obratomerja, ti ne morem podati odgovora. Poizkusi z nekim uporom v serijo s signalom iz bobine in za njim kondenzator na maso. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drin Neznanec


Pridružen-a: Tor 02 Avg 2011 9:01 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.04 Kraj: Butale na goriškem
|
Objavljeno: Čet Avg 04, 2011 7:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala s55m, bom poskusil nekaj ščarati, pa javim če uspe.. _________________ kdaj pa kdaj tudi smeti dišijo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Čet Avg 04, 2011 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Diana6 (imel dve v življenju!) ima vžig narejen takole : +12V iz AKu-ja preko ključ kontakta gre na en priključek primarja špule, drugi pa na platine, ki imajo paralelno vezan kondenzator (en kontakt kondenzatorja je na masi!). Kondenzator je premoščen s platinami, katerih en kontakt je vezan na maso, ki ko so sklenjene (nabijanje jedra špule s tokom, cca. 2/3 - 3/4 časa/obrata) delajo kurcšlus na kondenzatorju in s tem dovajajo tok primarju špule za namagnetenje jedra.
Ko platine "spustijo" kurcšlus na kondenzatorju s tem prekinejo tudi tok skozi primar špule in magnetno polje se sesuje v jedru špule ter primar špule in sedaj "kao serijski" kondenzator z njo zanihata ("serijski" nihajni krog v bistvu postane paralelni, saj povezava na akumulator in z njim predstavlja za "izmenični" oz. pulsirajoči del enosmernega signala kratek stik!). Oscilacija na primarju špule se transformira na sekundar (VN del) in iskra preskoči na OBEH svečkah skrati !!!
Namreč sekundar špule (VN del) NI nikjer vezan direkt na maso, ampak je v "luftu". Torej če eno svečko odklopiš, tudi na drugi ni iskre saj VN signal iskre gre iz enega sek.priključka preko ene svečke na maso motorja in iz nje preko druge svečke nazaj na drugi sek.priključek Torej imaš dve iskri po cilindru v 4.takt ciklu; eno "dejavno" in čez dva takta eno v prazno ! Ker sta oba cilindra/vžig.ciklus v "kontrafazi" tako motorni vžigi mešanice v motorju delujejo BP brez razdelilne kape. Je pa zato VN napetost na sekundarju špule precej višja kot na ostalih sistemih. .. interesantna citroenova inovacija v 40.ih letih prejšnjega stoletja ...
Zdej si lahko po tej informaciji zrišeš električno shemo vžiga in razbijaš glavo, kam in kako (so ti ostali že dali par idej tudi) priključit merilec obratov in s kakimi problemi se utegneš srečevati!
Jaz ti pa dam še eno idejo : Na vztrajnik (z zagonskim zobčenikom po vsem obodu!) pobarvaj kjerkoli belo odsevno površino par cm in usmeri vanj na blizu eno LED in zraven fototranzistor, ki bo lovil odboj svetlobe LED od tistega belega "trakca" na vztrajniku, pa boš na tem opto-tranzistorju lovil po en impulz na obrat vztrajnika pa ga dalje vodiš na vhod obratomera ... ... malo se igraj ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drin Neznanec


Pridružen-a: Tor 02 Avg 2011 9:01 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.04 Kraj: Butale na goriškem
|
Objavljeno: Pet Avg 05, 2011 7:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Spajky....hvala,mislim da si dodobra poskrbel za pestr vikend , verjetno niti na dopust nebom šel, če padem zaprav v to sceno ..kakor koli hvala za pomoč, upam da se bom lahko kmalu "nosil" da mam obratomer v avtu  _________________ kdaj pa kdaj tudi smeti dišijo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Avg 05, 2011 8:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Tuning diane??
Do kolk se pa obrne tisti motorček? _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drin Neznanec


Pridružen-a: Tor 02 Avg 2011 9:01 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.04 Kraj: Butale na goriškem
|
Objavljeno: Pet Avg 05, 2011 10:10 am Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi: ma neki čez 5000 obratov, samo če jo gonim na te obrate, pridem ven iz avta na pol gluh.  _________________ kdaj pa kdaj tudi smeti dišijo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pet Avg 05, 2011 2:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
drin je napisal/a: |
...ma neki čez 5000 obratov, samo če jo gonim na te obrate, pridem ven iz avta na pol gluh.... |
To je zato, ker poleti/jeseni/spomladi se ti ne zapira dovolj dovod gretja in čuješ ropot direkt od motorja; pozimi je pač s hrupom treba potrpet če se hočeš še gret zraven. Ma Diana če jo ne teraš na obrate (vsaj do potovalne hitrosti) itak ne gre nikamor ... Jest sem zajlo pred/po zimi za gretje vedno pritegnil, da mi je iz kabine, ko sem zaprl gretje, tudi res zaprlo oba dovoda "hrupa" v kabino.
Evo ti še par mogoče zate neuporabnih podatkov : prenosno razmerje VN Špule je pri sinus 50Hz signalu (zmeril!) enih 600:1. Iskra na platinah mora vsaj minimalna bit, ker čene je iskra na svečkah slaba, saj oni LC primarni krog špule je v bistvu napajan "z iskrirnikom" (platinami) Sem davno nekoč se zezal s kao elektronskim tranzistorskim vžigom s pomočjo platin (tranzistor kot stikalo) , da bi "prišparal" platine in mi jih ne bi bilo potrebno menjavat ... ... ni mi ratalo glih, iskra je bila preslaba, pa ne vem čisto zakaj ...
eno ti še ena ideja, kako pobirat signal s primarja VN špule :
- vzameš en 1:1 feritni trafo z najdebelejšo žico iz enega skurjenega komp PSU
- eno navitje vežeš v serijo s primarjem špule, na drugem pobiraš signal "iskre" ki ga filtriraš in usmeriš nekako; signal ima nekje pri visoki impedanci oz. v prazno tudi do 200Vpp, vendar zelo minimalen tok (največ enih 10mA), odvisno od obratov ...
, evo pa še ena ideja: če uspeš navarit na vztrajnik nekje eno mini flexibilno palčko (jekleno žičko, npr. gladko struno od kitare), da ne ovira ničesar, lahko postane masa kao stikala, še en kos strune pa nekako montiraš fixno izolirano, da je druga polovica stikala. Pa na en obrat se enkrat hitro dotakneta ... Pa imaš svoj impulz ... če to ne bi delovalo, pa lahko s SuperGlue nekje na vztrajnik zalepiš en kos (daljši trak,položni hribček), pa bo vztrajnik masa, struna bi drsala po vztrajniku (kontakt na maso), temperaturno odporni kos plastikae bi pa tokokrog prekinil, pa imaš spet en impulz , koliko bi pa take inovacije zdržale pa ne vem
Še enostavneje bi bilo montirat en del kontakta spredaj na osovini ventilatorja (cev za ročno "kurblo"); ima namreč dva zoba in evo ti dva impulza na obrat ...
Ps.: Tudi vztrajnik ima nekje že zvrtano eno fi 6mm luknjo skozenj za ga blokirat s štiftom (da lahko sploh odviješ vijak ventilatorja), ko je treba prit do platin ...
, se vidi ane, da sem se tudi jest poskusil ukvarjat z nekimi inovacijami že na Dianah  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pet Avg 05, 2011 2:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spajky, malo je koristi od teh tvojih "inovativnih" nasvetov. Očitno elektronika ni ravno tvoj prijatelj. Tole s kitarskimi strunami in podobnimi kontakti je čisto mimo.
Me ima, da zaženem Amija, ki je parkiran pred hišo, in z osciloskopom pogledam kako izgledajo impulzi na primarju vžigalne tuljave.
Spajky, kvečjemu magnet na vztrajniku in hall senzor nekje na ohišju. A ko tako govoriš o vztrajniku 2CV motorja se mi zdi, kot da ne veš, da je zaprt med menjalnikom in blokom motorja. S tem je jasno "zelo lahko" dostopen za takšne eksperimente.
Vse kar mora drin narediti je to, da filtrira impulze iz primarja vžigalne tuljave. Ko bodo ti kolikor toliko pravilne oblike, bo tudi merilnik obratov nehal noreti. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pet Avg 05, 2011 9:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
.. z osciloskopom pogledam kako izgledajo impulzi na primarju vžigalne tuljave... kvečjemu magnet na vztrajniku in hall senzor nekje na ohišju...o vztrajniku 2CV motorja se mi zdi, kot da ne veš, da je zaprt med menjalnikom in blokom motorja ... filtrirat impulze iz primarja vžigalne tuljave. Ko bodo ti kolikor toliko pravilne oblike, bo tudi merilnik obratov nehal noreti. |
Verjetno so impulzi in spekter na primarju špule zelo podobni tem iz mojga "Škodilaka" : http://users.volja.net/jerman55/ignCoilSig.gif ter http://users.volja.net/jerman55/ignCoilSigSpect.gif . Fora s Hall senzorjem je tudi Ok . Ja vztrajnik z zobmi za zagon NI 100% pokrit; so dve odprtini se mi zdi : ena par cm na vrhu in ena bolj na strani pri zaganjaču, če se ne motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drin Neznanec


Pridružen-a: Tor 02 Avg 2011 9:01 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.04 Kraj: Butale na goriškem
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2011 12:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
evo, se javljam iz dopusta.. ....mislim da sem problem resil, sedaj obratomer dela zelo dobro, ko sem govoril o nekaj vec kot 5000 obrati vidim sedaj da da gre tudi do 6000 pa se kaj bi verjetno slo,sam starih mamic mi ni prevec za spravljati na obrate.
No da povem kje je bil cisto banalen vzrok motenj, ko sem napeljeval vodnik(plus iz bobine-signal za obratomer) sem ga pac z vezicami fiksiral da nebi prosto plesal po motorju,sem med drudim fiksiral tudi na kabel ki gre na eno svečko, tam je verjetno lovil neke oscilacije in to je motilo obratomer, sedaj je vodnik signala obrat. speljan po drugi poti,proč od kablov ki gresta na svečki in motenj ni več..
Hvala vs _________________ kdaj pa kdaj tudi smeti dišijo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drin Neznanec


Pridružen-a: Tor 02 Avg 2011 9:01 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.04 Kraj: Butale na goriškem
|
Objavljeno: Tor Avg 09, 2011 12:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
No hvala vsem za priporocila in ideje, jaz im moja Dyanca sva vam hvalezna za trud in se v bodoce v primeru problemov priporočava... ... Sedaj je pravi uzitek v voznji...mal kiča v Dyani sploh ne skodi.. Hvala se enkrat!  _________________ kdaj pa kdaj tudi smeti dišijo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|