 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Dejko123 Član


Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50 Prispevkov: 170 Aktiv.: 0.91 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 2:11 pm Naslov sporočila: Delovanje motorja |
|
|
Pozdravljeni!
Mene samo zanima kako deluje elektronika v motorju in sicer kaj daje iskro.
Na motorju [slovenščina je zame španska vas] odprl magnet in sem videl da sploh ni "platin" oz. kako se pač že to strokovno reče.. notr je zgledalo vse kot naprimer elektro motor. magnet se vrti, elektronika miruje.. pomislil sem da bi lahko bilo kakšno reed stikalo, katero bi samo na čase spustilo tok čez ampak ga nisem videl.. niti sanja se mi ne kako naj bi to delovalo... pri 2-taktnih motorjih vem kako deluje, vendar pri štiritaktnih pa se mi res ne sanja... upam da mi bo lahko kdo povedal kaj prekinjuje oz. na čase spušča tok za iskro.. upam da sem bil razumen kaj mislim.
hvala.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri štiritaktnem motorju se iskra generira enako kot pri dvotaktnem.
Pri starejših motorjih je za to poskrbela vžigalna tuljava in tako imenovane "platine". To je bilo mehansko stikalo, ki ga je odpiral in zapiral nek "nos" na osi, ki je bila gnana z motorjem. Razdelilec vžiga, po domače "fertajler" je poskrbel, da je iskro dobilo prava svečka.
Pri novejših motorjih za vse to poskrbi elektronika. Razdelilca v klasičnem pomenu več ni, ker ima običajno vsaka svečka svojo vžigalno tuljavo.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2011 3:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno misliš 4t motor z enim cilindrom. Pri magnetu sta nameščeni dve tuljavi. Ena preko elektronike napaja vžgilano tuljavo, ki je nameščena nekje zunaj motorja njen izhod pa gre na svečko. Druga tuljava poleg magneta pa je na mrtvi točki in da pulz elektroniki, ki spusti napetost na vžigalno tuljavo in tako pride do iskre. Tako je danes po mojem mnenju pri večini enocolindrskih motorjih kosilnic, generatorjev...
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dejko123 Član


Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50 Prispevkov: 170 Aktiv.: 0.91 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2011 9:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Verjetno misliš 4t motor z enim cilindrom. Pri magnetu sta nameščeni dve tuljavi. Ena preko elektronike napaja vžgilano tuljavo, ki je nameščena nekje zunaj motorja njen izhod pa gre na svečko. Druga tuljava poleg magneta pa je na mrtvi točki in da pulz elektroniki, ki spusti napetost na vžigalno tuljavo in tako pride do iskre. Tako je danes po mojem mnenju pri večini enocolindrskih motorjih kosilnic, generatorjev... |
se pravi, da direktno iz "mašine" bi moral pripeljat kabel na vžigalno tuljavo in bi delovalo? ali je vmes še kakšna zalita škatnica?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2011 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dejko123 je napisal/a: |
se pravi, da direktno iz "mašine" bi moral pripeljat kabel na vžigalno tuljavo in bi delovalo? ali je vmes še kakšna zalita škatnica? |
Odvisno od vrste sistema, če so pri magnetu na motorju platine, potem gre kabel za svečko direktno iz motorja. Potem imaš varianto, ko platine ne dajejo direktnega stika ampak le dajejo impulze elektroniki. In pa še tretjo možnost, ko za pulze za elektroniko skrbi druga tuljavica na motorju.
Najbolje bo, da poslikaš pa bomo najbolje vedeli zakaj gre.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazadnje urejal/a PZUFIC Čet Avg 18, 2011 10:49 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dejko123 Član


Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50 Prispevkov: 170 Aktiv.: 0.91 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2011 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Dejko123 je napisal/a: |
se pravi, da direktno iz "mašine" bi moral pripeljat kabel na vžigalno tuljavo in bi delovalo? ali je vmes še kakšna zalita škatnica? |
Odvisno od vrste sistema, če so pri magnetu na motorju platine, potem gre kabel za svečko direktno iz motorja. Potem imaš varianto, ko platine ne dajejo direktnega stika ampak le dajejo impulze elektroniki. In pa še tretjo možnost, ko za pulze za elektroniko skrbi druga tuljavica na motorju.
Njabolje bo, da poslikaš pa bomo najbolje vedeli zakaj gre. |
bolše da ne vidite kako vse to izgleda... platin nima.. v motorju sta tuljavi prišraufani na blok, magnet se pa preko osi vrti.. sicer se več ne spomnim dobro kako je v motorju spojeno, ampak ven pride na konektor 5 žic.. 2 na greatz, 2 na neko zalito škatlico in eno katera gre na stikalo za luči... je pa vse skupaj korejska izdelava..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nakamichi Član

Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51 Prispevkov: 845 Aktiv.: 3.68 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Pet Avg 19, 2011 8:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Najbrž gre za 4-taktni skuter? V takem primeru poišči navodila za 139QMB oz. GY6 motor. Jih je na internetu malo morje. Platine so zastarele kakor karburator, pri takšnih motorj ih iskro skupaj z zakasnitvijo in omejitvijo hitrosti daje tista mala črna zalita škatlica(CDI - "Capacitive discharge ingnition") v katero prideta 2 žici z ~300V AC za polnjenje kondenzatorja, +12V in GND ter prožilni signal iz majhne tuljave, ki je pravogotno na os na zunanji strani magneta. Ven pa gre žica do vžigalne tuljave. Pomeri ali ima CDI vse potrebne vhodne signale, v primeru, da so prisotni in na izhodu še vedno ni iskre je velika verjetnost, da je ta škatlica spustila dim.
L.P.,
Miha
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dejko123 Član


Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50 Prispevkov: 170 Aktiv.: 0.91 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Avg 20, 2011 2:23 am Naslov sporočila: |
|
|
nakamichi je napisal/a: |
Najbrž gre za 4-taktni skuter? V takem primeru poišči navodila za 139QMB oz. GY6 motor. Jih je na internetu malo morje. Platine so zastarele kakor karburator, pri takšnih motorj ih iskro skupaj z zakasnitvijo in omejitvijo hitrosti daje tista mala črna zalita škatlica(CDI - "Capacitive discharge ingnition") v katero prideta 2 žici z ~300V AC za polnjenje kondenzatorja, +12V in GND ter prožilni signal iz majhne tuljave, ki je pravogotno na os na zunanji strani magneta. Ven pa gre žica do vžigalne tuljave. Pomeri ali ima CDI vse potrebne vhodne signale, v primeru, da so prisotni in na izhodu še vedno ni iskre je velika verjetnost, da je ta škatlica spustila dim.
L.P.,
Miha |
ne.. gre za 4 kolesnik.. škatlica je z ozanko SD..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dejko123 Član


Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50 Prispevkov: 170 Aktiv.: 0.91 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Avg 20, 2011 3:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dejko123 je napisal/a: |
nakamichi je napisal/a: |
Najbrž gre za 4-taktni skuter? V takem primeru poišči navodila za 139QMB oz. GY6 motor. Jih je na internetu malo morje. Platine so zastarele kakor karburator, pri takšnih motorj ih iskro skupaj z zakasnitvijo in omejitvijo hitrosti daje tista mala črna zalita škatlica(CDI - "Capacitive discharge ingnition") v katero prideta 2 žici z ~300V AC za polnjenje kondenzatorja, +12V in GND ter prožilni signal iz majhne tuljave, ki je pravogotno na os na zunanji strani magneta. Ven pa gre žica do vžigalne tuljave. Pomeri ali ima CDI vse potrebne vhodne signale, v primeru, da so prisotni in na izhodu še vedno ni iskre je velika verjetnost, da je ta škatlica spustila dim.
L.P.,
Miha |
ne.. gre za 4 kolesnik.. škatlica je z ozanko SD.. |
zmotil sem se... gre za oznako SG.07.01, oz. na vrhu piše samo SG.
pa še eno škatlico je sežgalo v kateri je mikrokontroler, 4 releji par tranzistorov in uporov... je ta mogoče za dalinjsko prižiganje motorja?? ohišja nimam tako da ne vem katero oznako ima..
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nakamichi Član

Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51 Prispevkov: 845 Aktiv.: 3.68 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Pon Avg 22, 2011 8:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Poglej oznako motorja in glede na to, se bo našlo pravi CDI ali TCI za tvoj motor.
Druga škatlica pa bi znala bit za daljinski vžig, če si ga imel.
L.P.,
Miha
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dejko123 Član


Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50 Prispevkov: 170 Aktiv.: 0.91 Kraj: Novo mesto
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|