Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
primozsu Član


Pridružen-a: Sre 16 Feb 2005 9:11 Prispevkov: 412 Aktiv.: 1.74 Kraj: MB - Šentjur
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 6:24 am Naslov sporočila: Ventilator za hladilnik v avtu (pokvarjena elektronika) |
|
|
Pozdravljeni!
Na ventilatorju za hladilnik se je pokvarila elektronika. A ker mi ni uspelo odpreti ohišja brez prevelikih poškodb, bi si sedaj sam izdelal neko primitivno regulacijo le tega.
Razmišljal sem, da bi dal eno termo stikalo (80°C), ki bi prožilo rele/kontaktor, ter eno ročno stikalo, da bi manualno vklopil ob delovanju klime.
Razlog za takšen poseg je, da nisem uspel dobiti rabljene elektronike za novo pa nisem pripravljen dati, ker stane četrtina avta.
Imate kakšen komentar/predlog na to preden se lotim? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 7:43 am Naslov sporočila: |
|
|
poišči jo na ebayu _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LinuxFuter Član

Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.77 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa si prepričan da tista elektronika samo nek močnostni del regulacije ventilatorja? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa je sploh navaden motor, ali BLDC?
Prvega boš že vklapljal z relejem, drugega pa niti ne, če si brez krmilja... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozsu Član


Pridružen-a: Sre 16 Feb 2005 9:11 Prispevkov: 412 Aktiv.: 1.74 Kraj: MB - Šentjur
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 3:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
lucca brassi je napisal/a: |
poišči jo na ebayu |
Sem že a ni zanimive ponudbe.
LinuxFuter je napisal/a: |
Pa si prepričan da tista elektronika samo nek močnostni del regulacije ventilatorja? |
DA
MadMax je napisal/a: |
Pa je sploh navaden motor, ali BLDC?
Prvega boš že vklapljal z relejem, drugega pa niti ne, če si brez krmilja... |
Je navaden enosmerni. Sem preizkusil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 3:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
80°C bo morda prenizko.
Kar pa se klime tiče, še en rele na stikalo (če je ročna), ali pa vzporedno sklopki kompresorja. Ne bi pa škodilo v primeru vezave na kompresor še narediti časovno zakasnitev izklopa, ker kompresor se zna veliko izklapljat, radiator pa je medtem ves čas hudo vroč... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LinuxFuter Član

Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.77 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 5:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj ti pojmuješ pod tem da ti ni uspelo odpreti ohišja brez prevelikih poškodb? Da ga ni možno odpret ali pa da je vsebina povsem uničena? Najbolje bo, da narediš repliko vezja, seveda če originalno ni povsem uničeno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi termostat montiral nekje na spodnji tretjini hladilnika. 80°C bi po mojem bil kar v redu. Termostati v avtomobilu odpirajo pri 88 - 95°C. Pri vožnji se zaradi zračnega toka hladilna tekočina po navadi dovolj hladi.
Vsekakor pa moraš poskrbeti, da bo ventilator deloval pri vključeni klimi. Najbolje tako, da signal vklopa klime vežeš na kašen rele, ki ti bo krmilil motor ventilatorja.
Za hitro rešitev pa lahko ventilator zvežeš direktno na +. Ne bo pregorel. So to kar trdožive reči.
Še enkrat opozarjam, da ne vklapljaš klime brez ventilatorja. Ker tlak v klimatskem sistemu hitro lahko naraste na 30 - 40 Bar. Saj si ne želiš kašnega puščanja hladilnega plina? _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Tor Jul 17, 2012 6:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
A ta avto ima en ventilator za oba hladilnika? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozsu Član


Pridružen-a: Sre 16 Feb 2005 9:11 Prispevkov: 412 Aktiv.: 1.74 Kraj: MB - Šentjur
|
Objavljeno: Sre Jul 18, 2012 6:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
bojans je napisal/a: |
Še enkrat opozarjam, da ne vklapljaš klime brez ventilatorja. Ker tlak v klimatskem sistemu hitro lahko naraste na 30 - 40 Bar. Saj si ne želiš kašnega puščanja hladilnega plina? |
Ravno zaradi tega sem ugotovil, da ventilator ne dela. Ker mi je zazvonil telefon sem se ustavil na avtobusni in se nekaj minut pogovarjal pri prižganem motorju in klimi . In je ušel plin, varnostni ventil ga je spustil.
vitez93 je napisal/a: |
A ta avto ima en ventilator za oba hladilnika? |
DA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12 Prispevkov: 1035 Aktiv.: 5.62
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2012 12:29 am Naslov sporočila: |
|
|
vitez93 je napisal/a: |
A ta avto ima en ventilator za oba hladilnika? |
Jaz drugače še nisem videl. Večina avtomobilov in kamionov ima en ventilator za vse hladilnike. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LinuxFuter Član

Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.77 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Čet Jul 19, 2012 3:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekateri avti imajo 2 ventilatorja (električna) za klima in vodni hladilnik, recimo Roverji s klimo imajo tako (oba se vključita skupaj, ko pa je potrebna večja moč pihanja pa sledi preklop zaporedne vezave ventilatorjev v vzporedno vezavo).
Obstajajo pa tudi avti z kombinacijo mehanskega ventilatorja (spojen na pogon preko visko sklopke) in električnega ventilatorja. Električen je za klimo in za pomoč mehanskemu, mehanski pa opravlja večino dela ko treba pomagat pri hlajenju motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Matejz90 Neznanec

Pridružen-a: Pet 10 Avg 2012 10:26 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|