 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
xsara Neznanec

Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 1:18 pm Naslov sporočila: Vgradnja releja za ventilacijo |
|
|
Imamo avto Citroen xsara letnik letnik 99. Na kljucavnici mi je crknil kontakt za ventilacijo. V avtu mi tako ventilacija ne deluje. Baje je to dokaj pogosta napaka, predvsem pri prvem modelu xsare picasso. Ocitno se je pojavilo tudi pri meni. To se baje da resiti z vgradnjo releja, ki razbremeni kljucavnico. Za picasso-ja so tudi podrobna navodila s slikami, kako tak rele povezati.
Jaz bi enako rad naredil na svoji xsari. A je kaksen recept za telebana kot sem jaz, kako se zadeve lotiti? Kupil bi navadni 30A avtomobilski rele, kako ga pa povezati, pa ne vem oz. katere zice uporabati. Spodaj so slike kablovja, ki gre oz. pride s kljucavnice. Gre za tri pare zic.
Opis: |
Konektorji slikani pod volanom |
|
Velikost datoteke: |
88.65 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
Konektorji na kljucavnici |
|
Velikost datoteke: |
121.16 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.63 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 1:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Katera žica je kaj pri tem avtomobilu ne vem. V splošnem pa:
Izhod stikala, ki sicer vklaplja breme veš na tuljavico releja, drugi konec na maso.
En konec kontakta releja vežeš na stalni + (preko varovalke), drugi na porabnik. Namesto na stalni + lahko vežeš, na tisti +, ki pride do stikala, vendar če je še kakšno drugo stikalo prej je večja kontaktna upornost in padec napetosti.
Torej multimeter v roke.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
xsara Neznanec

Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 2:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala.
Muiltimeter imam. Morda se nasvet, kako naj se lotim dolocanja, kaj pomeni katera zica? Nekaj vprasanj (se opravicujem, ce se totalno telebanska): A merim kar na konektorjih? En priključek na kontakt konektorja, kam pa drugega? Kako najti maso? Merim pa (predvidevam) brez kljuca v kljucavnici, ob kontaktu in pri prizganem avtomobilu?
Je tak rele: rele v redu?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Maso najdeš tako, da na multimetru nastaviš na piskač eno sponko daš na nepobarvan del karoserije z drugo pa se premikaš po kontaktih dokler ne piska.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
surla Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 722 Aktiv.: 3.04 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja seveda , ko se bo dotaknil žice , ki gre na porabnik , kot žarnica z nizko upornostjo bo ravno tako piskalo.
Človek je že tako nesiguren , ti pa mu boš še bolj zakompliciral zadevo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.02 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
In ko bo prišel na +12V bo še piskač skuril.
Primož, Primož
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 6:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Logično je, da se meri brez napetosti. Če je pa že tako zmeden, mu pa dajte en pameten nasvet... pelji avto k avtoelektričarju.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.02 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 7:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Primož, tudi tukaj bi bil umesten podoben odgovor.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
POglej si še malo tole temo.
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
xsara Neznanec

Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za odgovore. Itak sem mislil maso poiskati z odklopljenim akumulatorjem. A masa je gotovo ena od teh 6 zic? Jutri se lotim iskanja pravih zic. Ce bo se kaksno vprasanje, se oglasim.
A rele na zgornjem linku bo v redu?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.63 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Sep 02, 2012 1:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Močno dvomim, da gre masa na stikalo ključavnice, razen za čitalnik kodiranih ključev. Če pa maso iščeš z indikatorjem, je lahko težava, ker so pri avtomobilu vsi porabniki vezani proti masi in imajo dokaj nizko upornost. Zanesljivo je masta tisto, ki gre na šasijo.
Izhodni priključek je lažje najti. Žarnico in voltmeter proti masi. Napetost mora biti, ko željeni porabnik dela in ne prej.
Stalni plus je lahko dovodni do ključavnice. To je tisti, na katerem je stalno napetost, ne glede na položaj ključa.
Malo pazljivosti ni odveč. Kratkostični tokovi so veliki, pri vrtenju ključa pa pazi tudi, da se ponesreči ne zapelješ.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
xsara Neznanec

Pridružen-a: Sob 01 Sep 2012 13:07 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 02, 2012 4:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem vzel v roke multimeter in malce preizkusal.
Konektorji so trije (crn, rdec, siv), vsak ima dve zici (crno, rdeco).
Moja opazanja:
- crn konektor: na crni in rdeci zici napetost, ce ni kljuca v kljucavnici -> torej stalni plus; ko sem odklopil akumulator je bilo na eni od zic takoj 0 V, na drugi je pa napetost pocasi padala z 0.5 V proti 0 V. Zakaj?
- rdec konektor:
brez kljuca: napetost v obeh zicah 0
1. pozicija kljuca: napetost v obeh zicah 0
2. pozicija kljuca: napetost v obeh zicah 0
zagon: crna zica 0.3 V, rdeca zica 0 V
- siv konektor:
brez kljuva: napetost v obeh zicah 0
1. pozicija kljuca: rdeca 12 V, crna 0 V
2. pozicija kljuca: napetost v obeh zicah 12 V
zagon: napetost v obeh zicah 12 V
Mase nisem nasel, bi pa (popravite me, ce se motim), lahko povlekel kabel od vijaka, ki je privijacen na sasijo pod volanom. Tega sem tudi uporabljal pri meritvah.
Kako sploh ugotoviti, katera zica gre na ventilator. Jaz menim, da ena od zic na rdecem konektorju. A bi lahko kar direktno zvezal crno zico na eno od zic rdecega konektorja in poskusil, ce ventilator dela? Sicer je crna zica rdecega konektorja prek konektorja povezana naprej na debelejso zico. Predvidevam, da je to zica, ki gre na ventilator.
Glede na prvi odgovor, bi potem povezal rele:
Citiram: |
Katera žica je kaj pri tem avtomobilu ne vem. V splošnem pa:
Izhod stikala, ki sicer vklaplja breme veš na tuljavico releja, drugi konec na maso.
En konec kontakta releja vežeš na stalni + (preko varovalke), drugi na porabnik. Namesto na stalni + lahko vežeš, na tisti +, ki pride do stikala, vendar če je še kakšno drugo stikalo prej je večja kontaktna upornost in padec napetosti.
Torej multimeter v roke. |
Izhod stikala, ki sicer vklaplja breme na en konec tuljave releja -> a ni ta kontakt (stikalo) na kljucavnici skurjen?
... drugi konec tuljace na maso -> povezava na vijak na sasiji
En konec kontakta releja vežeš na stalni + (preko varovalke) -> torej katerakoli od zic crnega konektorja?
Drugi konec kontakta releja vežeš na porabnik -> tole se moram ugotoviti
Hvala za pomoc.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|