 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jan 25, 2013 8:48 pm Naslov sporočila: Priklop avtoprikolica 24->12V |
|
|
Obstaja kak narejen vmesnik za priklop 12V avtoprikolice na 24V instalacijo?
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jan 25, 2013 9:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
tole v Conradu sem videl. Je drago kot žafran. Ve kdo kaj je sploh not. Sicer bom tole posredoval osebi, ki to rabi.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
satelitko Član


Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27 Prispevkov: 1777 Aktiv.: 7.49 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Sob Jan 26, 2013 1:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Take škatlice delajo tukaj . Če bo predrago (nimam pojma, koliko stane), bi mogoče lahko izbrskal eno rabljeno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pegla Član


Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32 Prispevkov: 284 Aktiv.: 1.20 Kraj: Sv.Anton
|
Objavljeno: Sob Jan 26, 2013 2:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa tole.
_________________ L.P.PEGLA
Nikoli ni tako dobro, da ne bi bilo lahko boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.88 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sob Jan 26, 2013 3:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tukaj je uporabnik Pepe objavil shemo ki naj bi delovala.
LP, Peter
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
25.74 KB |
Pogledana: |
40 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Ned Jan 27, 2013 5:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale iz strani, ki jo je predlagal Satelitko: http://www.itaia.si/pretvorniki-24-12-v verjetno prav tako deluje po enakem principu s PWM in Mosfeti, toda ali je tisto hladilno rebro dovolj dimenzionirano? Navsezadnje imamo dejanskih 28 V iz tovornjaka oziroma 16 V padca na tranzistorjih. To je za eno 5 W žarnico (ločeni leva in desna veja za pozicijo) 6,7 W disipacije in kar 56 W disipacije za obe zavorni luči ki sta pa na isti veji. Vprašanje kako dolgo to zdrži...
Kaj pa kakšni miniaturni stikalni pretvorniki?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Ned Jan 27, 2013 6:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi PWM obravnavaj kot switcher, ne pa kot linearca, kar si ti naredil.
Disipacija je pri PWM vezana na Rdson, + nekaj dodatka zaradi počasnosti tranzistorjev.
Switcher bi se dejansko znal bolj gret, pa še mnogo bolj kompliciran je.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Ned Jan 27, 2013 6:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imaš prav, ta del sem spregledal. Kaj pa 24 V špice, ki jih 12 V žarnice kljub temu dobijo nase?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Ned Jan 27, 2013 6:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni jim hudega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Jan 27, 2013 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pred leti (>15 let) sem odkrival toplo vodo na tem področju in s PWM 50:50 napajal 12V žarnice na 24V napajalni napetosti. Žarnice so zelo hitro pregorevale in tudi svetile in grele so se opazno bolj. Ker takrat še nisem imel toliko izkušenj, nisem takoj ugotovil, šele potem se mi je posvetilo (skoraj dobesedno).
Pa dajmo bolj enostavno. Če 12V žarnico priključimo na 24V bo skoznjo tekel 2x večji tok, tudi napetost je 2x večja, kar pomeni 4x večja moč. Pri PWM 50:50 je amplituda napetosti še vedno 24V, le čas trajanja je 50% časa, kar pomeni 1/2, moč na žarnici je zato 2x večja namesto 4x večja, kar pomeni, da mora biti PWM 25:75 da bo žarnica svetila enakovredno napetosti 12V. Ker se zaradi večjih tokov nabere tudi nekaj izgub, je lahko PWM nekoliko večji od 25%
To je to, čisto enostavno, nekaj ohmovega zakona pa to
Da se vrnem nazaj na mojo takratno rešitev problema: seveda sem zmanjšal PWM razmerje in zadeva deluje še danes. Škatlica ni bila ravno majhna in namesto P-ch FET (takrat še zelo težko dobavljivo pri nas, oziroma sploh ne) sem uporabil PNP tranzistorje, ki so se seveda nekoliko greli. V škatlici je bilo 5 pretvornikov, za vsako linijo svoj, ker ni bilo posebne linije napajanja. Dimenzioniranje hladilnih teles je bilo na predpostavki, da smerniki delujejo kratek čas, zavorne luči tudi (tukaj sem se uštel), pozicijske pa stalno, ampak je posebej leva in desna (ali pa tudi ne). Ker je bil duty cycle majhen, tudi gretja ni bilo veliko, razen pri zavornih lučeh, kjer je bil večji tok na eni liniji, zgodilo pa se je, da je bila zavorna luč dalj časa prižgana (vožnja iz Pokljuke) in ker je bilo hlajenje poddimenzionirano, se je tranzistor kar odspajkal...
Potrebno je bilo še zaznavanje napetosti, saj je bil PWM izklopljen pri napetosti nižji od približno 15V.
Čez nekaj let, ko sem v roke končno dobil P-ch FET, je stvar postala bolj enostavna, manj gretja in zato manjša dimenzija škatlice, tudi po zaslugi SMD. Spremenil sem tudi krmiljenje, en PWM kontroler za vse linije, za vsako linijo svoj tranzistor, napajanje še vedno parazitsko.
S temi "čudežnimi" škatlicami sem opremljal prikolice, ki so jih uporabniki vozili tako s tovornjaki, kot s traktorji. Precej pogosti so bili kompresorji (tisti veliki gradbeni za štemanje), ki so jih gradbeniki vozili z vsemi mogočimi vozili, mnogi so pred predelavo imeli dvojno inštalacijo, dvojne luči, ene za 12V in ene za 24V
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Jan 31, 2013 9:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za odgovore. Na temo sem skoraj pozabil - danes me je na to spomnil sodelavec, ki to potrebuje. Zadevo namreč potrebujejo vaški gasilci. Instalacija na vozilu je 24V. Občasno pa peljejo kako navadno avtomobilsko prikolico. Za enkrat bom predlagal kar conradov orginal. V koliko se jim bo zdelo predrago, potem se bom spustil v samogradnjo. Če, potem bom še prosil za kak nasvet, da ne odkrivam tople vode.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|